Näytä tavallinen näkymä : Velotour 16.8.2020
AnttiWalker
09.06.2020, 21.38
Velotour Helsinki järjestetään tänä vuonna THL:n ohjeiden mukaisesti 50 hengen ryhminä, jotta saadaan pidettyä meno fiksuna.
Instagramissa on sunnuntaihin asti arvonta, jossa voi kommentoimalla postausta voittaa ilmaisen osanoton. Kannattaa mennä osallistumaan.
https://www.instagram.com/p/CBJTqC4Bz9L/?igshid=4wgbm6quajrh
vpliedes
17.07.2020, 08.51
Mikä on kat 2 matka? Noista kilpalähdöistä on muutenkin todella huonosti infoa nettisivuilla eikä niitä ole aikataulussa ollenkaan...
Polkija2
17.07.2020, 12.46
Toivottavasti tämän vuoden liikennejärjestelyt hoidetaan paljon paremmin kuin viime vuonna. Viime vuonna oli aivan liian vähän liikenteenohjaajia ja sen takia kisassa oli muutama vaaratilanne autojen kanssa. Muissa kisoissa ei ole rajoitettu osallistuja määrää lähdöissä, niin minkä takia tässä on?
Nettisivulta:
"TAPAHTUMA ON PERUTTU!
Poikkeuksellisten olosuhteiden johdosta Helsinki Velotour -kuntoajoa ei pystytä järjestämään. Ilmoittautumiset siirretään automaattisesti vuoden 2021 tapahtumaan."
"HUOM. Helsinki Velotourin kilpalähtöjen M-Elite, N-Elite ja Kategoria 2/3 korvaava kilpailu järjestetään suunniteltuna päivänä 16. elokuuta Espoon Rinnekodilla. Kilpalähtöihin osallistumiseen vaaditaan kilpailulisenssi."
Tänään päättyy ilmo Velotourin lisenssilähdöt korvaavaan kisaan. Aika poikkeuksellinen: jopa kat3 ajaa Rinnekodin mäen yhdeksän kertaa!
ArnoldRocky
12.08.2020, 18.36
Tänään päättyy ilmo Velotourin lisenssilähdöt korvaavaan kisaan. Aika poikkeuksellinen: jopa kat3 ajaa Rinnekodin mäen yhdeksän kertaa!
Mistä tuon kat2/3 reitin näkee?
Järjestäjän sivuilla, ilmoittautumissivuilla tai täällä ei ole edes lähtöpaikkaa tarkemmin. Google löysi Espoosta Rinnekodin nimellä enemmän kuin yhden paikan. Mikä on lähtöpaikan osoite?
Onko kenelläkään tietoa miten huoltoon järjestetty jos ja kun tuo omat vaihtopullot tms.?
Kyselen tyhmiä, kun olisi ensimmäinen maantiekisa edessä. Info vaan on perimätietoa 😂
Vinkkejä kisaan? ”Älä tipu.” Sen jo kuulin..
Tässä (https://helsinkivelotour.fi/skoda-cup-2020/) kisan Tekninen opas ja linkit ilmoittautumiseen & reittiin.
Ei tosiaan kannata tollaisella reitillä hellepäivänä kantaa paria litran pulloa ympäri rataa.
Rinnekodin mäessä (Skogbyntie) on huoltoalue. Minunkin pitää kysellä seuralta, onko apuja vai jätänkö pullorivin mäen päälle.
On tulossa raskas keli ja kat2/3 ajaa 96 kilometriä. Nousua yli 1500 metriä. Siinä on paras ajaa ns. oma ajo sykkeiden, tehojen ja tuntemusten mukaan. Veikkaan, että unohdan tämän heti, kun kat2 meinaa karata. Toki jos pysyy jonkin porukan tuntumassa mäen laelle, niin voi käyttää hiukan voimia siihen, että saa alamäen vauhdissa ajettua ryhmän kiinni. Punaisella saa käydä, muttei sinne voi jäädä ennen kuin viimeisellä kierroksella.
Kiva, että tulee porukkaa. 84-kiloisena mulla taitaa olla häntäpään valvojan rooli, mutta mitäpä siitä, kun pääsee ajamaan hyvän kisan!
ArnoldRocky
13.08.2020, 11.06
Kiitos! Oli näköjään 11.8. tullut lisätietoa. Hyvä kun on silti näin nopealla varoitusajalla saatu korvaava kisa aikaiseksi. Siitä iso peukku järjestäjille 👍🏼
ArnoldRocky
16.08.2020, 17.47
"Aivan ensimmäiseksi haluaisin kiittää" sitä naista, joka vei vaihtopulloni huoltopaikalle ja antoi uusia pulloja aina tarvittaessa. Kerran vielä: KIITOS.
Kat2/3 lähdössä oli mukavasti porukkaa ja yhteensä meitä tuli maaliin asti 7+33 kuskia (?). Jatkossa täytyy ostaa tukevaa köyttä, niin pysyy pääjoukon tahdissa ensimmäisen kierroksenkin jälkeen. Nyt meni melko yksinäiseksi puurtamiseksi, mutta hauskaa oli silti! Toivottavasti jatkossa olisi enemmän KAT3 lähtöjä, niin pysyisin itsekin mukana vähän pidempään.
Häntäpään valvoja ajoi hyvän kisan, eikä tainnut häntäpäätä nähdä kuin meidät ohittaessaan :)
Kiitos, mutta yhtä lailla minua vietiin kuin litranmittaa kat2:n tykittäessä. Ei siihen tarvittu aurinkoa, että jo ekan kierroksen täyttyessä oltiin jo punaisen puolella. Kiitos myös kaikille jotka tsemppasitte reitin varrella ja tosiaan minullakin huolto oli ystävällisten ihmisten avun varassa.
Mäkiä, hyvää tienpintaa, lämpöistä kesäpäivää... oivallista!
ArnoldRockylle erityisen iso ja kannustava peukku siitä että tarttui pyörää sarvista ja tuli matkaan, vaikka olikin etukäteen arvattavissa kyydin olevan julmaa :)
Cycliste
18.08.2020, 23.28
Aika erilaisilla ajoilla näyttäisi CAT3 ajelleen. Nopea päätelmä tästä olisi että porukka on hyvin eritasoista. Haluaako herrasväki kertoa minkälaisilla keskitehoilla tai NP:llä tuo kisa on ajeltu? Tai mitkä on NP:t CAT3 tyypillisemmissä kisoissa? Tiedän: "mukaan vaan kokeilemaan". Kaikkialla ei ole kuitenkaan mahdollisuutta ajaa niin usein ryhmässä kisavauhtista lenkkiä, että oman tason riittävyydestä olisi näkemystä.
ArnoldRocky
22.08.2020, 12.39
Aika erilaisilla ajoilla näyttäisi CAT3 ajelleen. Nopea päätelmä tästä olisi että porukka on hyvin eritasoista. Haluaako herrasväki kertoa minkälaisilla keskitehoilla tai NP:llä tuo kisa on ajeltu? Tai mitkä on NP:t CAT3 tyypillisemmissä kisoissa? Tiedän: "mukaan vaan kokeilemaan". Kaikkialla ei ole kuitenkaan mahdollisuutta ajaa niin usein ryhmässä kisavauhtista lenkkiä, että oman tason riittävyydestä olisi näkemystä.
Uskon, että eroa suurensi nopeampi kat2 pääjoukko jossa vahvimmat kat3 kuskit pysyivät mukana. Itse ajoin suurimman osan matkasta ilman peesiä. Toisaalta oma kokemattomuus näistä kisoista vaikutti mukana pysymiseen.
Muistatteko tasaantuiko vauhti toisen kierroksen jälkeen ja missä kohtaa kat2 meni menojaan, jos se karkasi?
Oma testissä saatu FTP 4.2w/kg, mutta tunnin max teho kyllä alempi. Kisassa normalized power oli muistaakseni 244w.
Tarkoitus on treenata lisää ja osallistua jatkossakin näihin kat3 kisoihin. Harjoittelumäärät ovat muusta elämästä johtuen suht pieniä, joten varaa on parantaa vielä. Alle 200h year to date Stravassa tällä hetkellä.
Huh huh! Kovaa on kyllä kyyti ja taso kun 4,2w/kg menee alimmassa kolmos kategoriassa yksin ajellen pääjoukon takana. Taidan itse 3,2w/kg tehoilla pysytellä jatkossakin virtuaalikisoissa Zwift puolella.
vpliedes
23.08.2020, 20.10
Huh huh! Kovaa on kyllä kyyti ja taso kun 4,2w/kg menee alimmassa kolmos kategoriassa yksin ajellen pääjoukon takana. Taidan itse 3,2w/kg tehoilla pysytellä jatkossakin virtuaalikisoissa Zwift puolella.
Aivan varmasti pitäisi noilla tehoilla pysyä porukan mukana jos järkevästi osaa ajaa. Itsellä mitattu FTP samaa luokkaa(4,1
w/kg) ja olin KAT 2 kisan kuudes. Vauhti rauhoittui todella paljon loppua kohti. Liikaa mielestäni tuota FTP:tä tuijotetaan, tuollaisissa repivissä kisoissa mielestäni oleellellisempaa on anaeroobinen kapasiteetti (esim. 1min max teho, itsellä se noin 600-700 w) ja se, kuinka järkevästi osaa porukassa ajaa ja säästellä voimia loppuun.
Alla video Velotour Skoda Cupin 1. kierroksesta kat3-kuskin silmin. Overlay kertoo millaisilla tehoilla (ruudulla 3s keskiteholukema) missäkin vaiheessa mentiin.
Stravassa se näyttää tältä (https://www.strava.com/activities/3920952198). Ensimmäisen kierroksen keskiteho porukan keskellä 275 W. Sen jälkeen pienessä, noin 3 hengen porukassa. Viisi kierrosta pidettiin jonkinmoista tahtia, mutta sitten meni jo hiukan lenkkeilyksi. Keskitehot noin 230 W eli noin 2,8 W/kg.
Tehot ovat aina niin tilanteesta kiinni. Tässä rataprofiili ei sopinut itselle, kisatilanne muodostui sellaiseksi ettei tarvinnut puskea, eikä oikein ollut jalkaakaan tiistain Bianchi-cupin (kat3, 275W ave, Strava (https://www.strava.com/activities/3898679837/overview)) jälkeen. Lisäksi en tajunnut, että jengi lähtee kirimään kohti Rinnekodin mäkeä jo Kuonomäentieltä käännyttäessä ja jäin pääjoukon viimeiseksi ennen mäkeä. Ei ollut varoja siihen, että valuisin porukassa alas. Näinpä jäin muutaman muun kanssa ajelemaan.
Ja vielä tuosta Zwiftistä, jossa ajan B-kategoriassa, kisoissa tehot 3,3-3,6 W/kg. Esimerkiksi tässä WTRL-kisassa (https://www.strava.com/activities/3949639121) tuntuma vastasi hyvinkin Bianchi-cupin kolmoskategoriaa.
https://youtu.be/EgiTAASoMQU
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.