Näytä tavallinen näkymä : Cresent Ella 3 Vaihteinen
sivonenpasi66
06.06.2020, 17.15
Tuli hankinttua käytetty sähköavusteinen Cresent 28" Naisten fillari.Akku asiaa tiedustelen entien akku Phylion XH370 10J
mutta kun nettikauppoja selailee on kyllä akkuja saatavilla mutta pistokeliitännät vaihtelevat 2 ja 5 liitännän välillä.Sekä vaihtuvat eri puollelle.Akkujen kennotus maksaa Suomessa 2 kertaa uuden akun hinnan.Näkyyn myös valmiita akkupaketteja asennus telineet mukana mutta mikä olisi luotettava osapuoli ilman ns ryöstöhintoja saada infoa asiaan.
Akkujen kennotuksen laatu vaihtelee, joskus ent. työnantaja kennotti Makitan akkuja tunnetussa firmassa ja puolet oli paskaa.
ebike-harrastelija
06.06.2020, 21.51
Liekö akku 36V kuten tämän linkin takana mainitaan? https://www.velo-oxygen.fi/ella-e-going-sahkokaupunkipyora-nexus-3-v-punainen.html
36V järjestelmä on edelleen yleinen sähköpyörissä, ja olettaisin että tuossa ei ole mitään merkkivalmistajien tyylistä "vain meidän valmistama akku sopii meidän valmistamiin moottoreihin" rajoitetta.. Niin ellei alkuperäistä akkua löydy niin tilalle joku toinen kohtuuhintainen 36V akku kenties suuremmalla Ah määrällä, sille teline ja sopiva laturi, kenties myös tarakkasydeemi. Piuhat hyvin ja sään kestävästi takaisin uuteen akkuun kiinni.
Tämä siis ihan teoreettinen hajatelma, että voisi toimia noin. Controlleri haistaa vain että 36V akku ja että kennoista saadaan tarpeeksi ampeereja moottorille. Moottori syö sitten mitä controlleri syöttää. Korjatkaa toki jos ei ihan näin yksioikoisesti mene. :) Omassa tallissa värjöttelee täysin toimiva 24V:lla toimiva saman tyylinen sähkis, josta pitäisi kohta akku myös vaihdella tuoreempaan, ajattelin toteuttaa em. tavalla.
On yksi kokemus merkkimoottoreiden akkujen yhteensopivuudesta. Helkama Panasonic akussa on 5 liitintä, + ja - liittimiien ei tule sähköä ellei ole Panasonic-moottoriin kytkettynä. Jouduin avaamaan akun ja ohittamaan ohjauskomponentit, jotta sain Bafangin liitettyä. Samalla latausliitinkin kyllä lopetti toiminnan, joten tein latausliittimen suoraan virtajohtoinin sulakkeella erotettuna. Vahva epäily on että Boschilla ja Shimanolla on sama tilanne.
Ihan vaan uteliaana kiinnostaisi että paljonko akku kesti ennen kuin tuli ongelmajätettä?
No tähän mennessä ajettu melkein 2 tkm läskipyörää maastossa, ja ihan täydessä timmissä. Ihan vaan uteliaana kiinnostaa, miksi kysyit?
Edit: Siis tein modauksen ihan uuteen akkuun.
^Kysyin tuosta aloittajan pyörästä...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.