Näytä tavallinen näkymä : Gopro-kamerat
Koitin etsiskellä, mutta en löytänyt puhtaasti Gopro-kameroille pyhitettyä ketjua. Jos joku sellaisen löytää, niin jatkot sinne.
Dcranmakerilta mielenkiintoinen video & artikkeli Gopro Hero 8:n uusista ominaisuuksista. Sieltä löytyy nyt sellaista, mitä ei näistä vehkeistä ole aiemmin löytynyt. Vaatii firmiksen päivittämisen, mutta sekin on Gopron tekemä.
Mielenkiintoisin (IMHO) on tuo kameran asetusten muuttaminen QR-koodin avulla (kaikki nuo uudet ominaisuudet toimivat QR-koodeilla). Voit luoda eri asetuksille omat QR-koodit ja sitten vain lukemalla koodin, asetukset muuttuvat. Erittäin mukava ominaisuus, jos on vaikka käytössä useampi kamera. Tai tarve muuttaa asetuksia nopeasti kesken kuvauksen. Tai hanskat kädessä. Tai...
Gopro Hero 8:sta saa nyt vaikka valvonta- tai riistakameran...
https://www.dcrainmaker.com/2020/05/gopro-rolls-out-labs-feature-adds-pile-of-new-features-to-hero-8.html
– Can now create owner startup screen
– Can now create motion-triggered recordings/photos
– Can now create Time of Day/Duration trigger (e.g. take a photo at 7AM or 23 hours from now)
– Can create timers to only shoot during daylight hours (such as a construction site time-lapse)
– Added Sunrise and sunset triggers
– Added long time-lapses up to 50 days on a single GoPro battery (such as leaving out in the woods)
– Added Speed-based triggers (such as once you go above 20KPH)
– Can now have GoPro video files up to 12GB in size (versus previous 4GB sizes)
– Can now customize GoPro video/photo file names with camera-specific information
– Can use QR code generator to create a QR code for any GoPro config you can think of that instantly applies when lens is pointed at it
– Added time sync up to 1/100th of a second
– Added ability to have overlays baked into video (such as camera name, date/time, even speed)
– Added ability to have those overlays work in livestreams (including the speed one)
– Added under the hood information for the ReelSteady app (which GoPro bought this past March) to improve stabilization results
Hero 7 Mustalla on tullut kuvailtua jonkun verran. Kamerasta tulee ulos omalle koneelle hyvää laatua, mutta ladatessa Juutupeen video menee hävyttömän mössöksi, vaikka kuinka olisivat 1080p. Tässä pari esimerkkiä tänään kokoomistani pätkistä:
https://youtu.be/4GKY9X_cmNQ
https://youtu.be/YPsBRwfOB5s
Millaisia asetuksia pidätte kamerassa ja millä exportasetuksilla videosta tulee parempaa laatua jakopalvelussa? Se Juutupen 8 mbps on meinaten aika pieni pakkauskoko.
Mulla on Hero 7:ssa 4K@24fps. Exporttaus Davincin kautta niinikään 4K:na ja muistaakseni 100 mbps.
Pistin juuri Hero 8 tilaukseen, kun oli bundlea sopivasti tarjolla. Aikaisempaa kokemusta Herosta tai muistakaan vastaavista ei ole. Tuo asetusten vaihtaminen QR-koodilla vaikuttaa kyllä näppärältä hommalta, täytyy tutustua.
Hero 7 Mustalla on tullut kuvailtua jonkun verran. Kamerasta tulee ulos omalle koneelle hyvää laatua, mutta ladatessa Juutupeen video menee hävyttömän mössöksi, vaikka kuinka olisivat 1080p. Tässä pari esimerkkiä tänään kokoomistani pätkistä:
https://youtu.be/4GKY9X_cmNQ
https://youtu.be/YPsBRwfOB5s
Millaisia asetuksia pidätte kamerassa ja millä exportasetuksilla videosta tulee parempaa laatua jakopalvelussa? Se Juutupen 8 mbps on meinaten aika pieni pakkauskoko.
Terävempää kuvaa saa esimerkkitallenteista, kun Youtubesta katsoessa valitsee >>asetukset (rattaan kuva), >>(laatu)>> ja sieltä sitten haluamansa resoluution.
Ilmeisesti on oletuksena heikon puoleinen resoluutio.
Terävempää kuvaa saa esimerkkitallenteista, kun Youtubesta katsoessa valitsee >>asetukset (rattaan kuva), >>(laatu)>> ja sieltä sitten haluamansa resoluution.
Ilmeisesti on oletuksena heikon puoleinen resoluutio.
Ylipäätään, kun videota katsoessa YT:sta laittaa tarkimman resoluution 1080p, niin video on silti todella pikselimössöä verrattuna omalla koneella katsottuun, vaikka exportasetuksena on 8 mbps. Mietin, paranisiko laatu, jos fps:n vaihtaisi 60–>30. Silloinhan tavaraa per kuva saadaan mahtumaan enemmän... Täytyy ihmetellä.
Ilmeisesti Youtube antaa automaattisesti isommille ja rahaa tuottaville kanaville laadukkaamman pakkausformaatin (vp9) ja muille avc1:n, joka mössää videot. Netistä löytyy ohjeita ongelman kiertämiseksi, mut en tiiä mikä on ajantasaista tietoa, kun youtube varmaan muuttaa sääntöjä jatkuvasti. Ootko kokeillut ladata 4k-videoita, josko 1080p näyttäisi silloin myös paremmalta?
edit. Esim. tossa on jonkun tyypin sama räksyvideo kahteen kertaan. Toisessa korkein resoluutio on 1080p ja se on avc1-formaatissa, toisessa on valittavissa 4k ja se on vp9, mutta myös 1080p näyttää merkittävästi paremmalta.
https://www.youtube.com/watch?v=wJzUsOA2HV8 avc1
https://www.youtube.com/watch?v=vFuSvItcNzA vp9
Mutta miksi noin yleensäkään enää kukaan kuvaa 1080-formaatissa? Jos kamera tukee 4K:ta.
Mieleen tulee ainakin parempi akkukesto, muistikortin tilan säästäminen ja laitteen ylikuumenemisen estäminen.
Mutta miksi noin yleensäkään enää kukaan kuvaa 1080-formaatissa? Jos kamera tukee 4K:ta.
Koska muistikortti on rajallinen. Monen tunnin lenkkiä kun kuvailee, vaikka välillä pätkien, 64 giganen muistikortti tulee aika haipakkaan täyteen. Loopilla varmaan kannattaisi kuvailla, että saa kaikki kaatumiset ja muut hauskat taltioitua.
Olen 4K:kin kuvaillut jonkin verran. Sillä kyllä tulee tosiaan parempaa laatua myös 1080p videoon. Täytynee jatkaa sillä tulevaisuudessa. Ja ottaa vaikka toinen muistikortti mukaan.
Ostaa suoraa 128gigasen niin riittää.
Ostaa suoraa 128gigasen niin riittää.
Niimpä. Käytän vain edelleen Hero 4 Silverin muistikortteja ja siihen ei saanut kuin maksimissaan 64 gigasen läystäkkeen kiinni. Kortit toimivat edelleen moitteettomasti, joten en viitsi uusiakaan hommata.
Ai miksi kuvaa muuta kun 4K? Jos haluaa esim hidastuksia. Seiskassa taitaa myös hypersmoothin käyttö rajata asetuksia. Ite ajattelin tuon 7 blackin nyt ostaa, en oikeen näe että 8 ominaisuudet olis yli 100e arvoiset.
Mikkomoe
14.06.2020, 04.32
Satunnaisena videoiden katselijana sanoisin että en ole kaivannut 4K laatua. Perus 1080 on kelvannut hyvin. Videot katson kännykästä tai tietokoneemme 24 tuumaisesta näytöstä (4K näyttö!)
Hero 8 tukee 4K 60 fps, joten se auttaa jo hiukan noissa hidastuksissa. Lisäksi itse pidän kasin siitä 4K 4:3-formaatista, joka jättää sitten mukavasti tilaa jälkirajaukselle, kun tekee 16:9 -muotoista tavaraa.
Mulla on nyt seiska ja kasi, seiska kuvaa 4K@24fps 16:9 ja tosiaan kasi 4K@24fps 4:3. Kasissa 256 GB muistikortti, johon mahtuu viitisen tuntia videota. Repussa kun on 20 000 mAh varavirtakone, niin voin laittaa kameran päälle pihassa ja pois päältä pihassa. Seiskassa sitten 128 GB muistikortti, siihen menee vajaa neljä tuntia.
4K:n käyttö rajaa kyllä tuon elektronisen vakautuksen käyttöä, mutta mielestäni molemmissa vehkeissä vakautus on vähintään riittävä myös 4K:lla.
Mutta jokainen etsii ne omaan käyttöön sopivimmat asetukset ja käyttää niitä. Ei ole mitään ultimate-asetuksia, jotka olisivat kaikille juuri ne parhaat.
ebike-harrastelija
14.06.2020, 10.59
Kasissa 256 GB muistikortti, johon mahtuu viitisen tuntia videota. Repussa kun on 20 000 mAh varavirtakone, niin voin laittaa kameran päälle pihassa ja pois päältä pihassa.
Eli toisin sanoen sulla on koko ajan tuo virtapankki kamerassa kiinni? Eikä ylikuumene tms.?
Eikös seiskassa ole myös 4k 60fps. Mutjoo, kyl noihi smootteihi hidastuksiin vähintää tuplat tarvii.
^Onhan siinä. Eipä noissa 8 ja 7 välillä kieltämättä kovin suuria eroja ollut. Itse päädyin kasiin, kun gopron sivuilla oli sopiva Bundle tarjolla.
Mitäs ohjelmia muuten käytätte videoiden jälkikäsittelyyn?
^Onhan siinä. Eipä noissa 8 ja 7 välillä kieltämättä kovin suuria eroja ollut. Itse päädyin kasiin, kun gopron sivuilla oli sopiva Bundle tarjolla.
Kiitos tästä vinkistä, siellä onkin myös 7 hyvään hintaan. 250e 64G muistikortilla.
Eli toisin sanoen sulla on koko ajan tuo virtapankki kamerassa kiinni? Eikä ylikuumene tms.?
Kunnon helteistä ei ole kokemusta, mutta tähän mennessä ei ole ylikuumentunut. Muutenkaan en tiedä kuinka paljon kuumenemiseen vaikuttaa resoluutio, kun koko kenno on koko ajan aktiivisena ja sitä luetaan. Koska jos 1080 olisi vain rajattu koko kennosta (sekin on mahdollista), kuvakulma muuttuisi aika rajusti. Toki 4K prosessointi ja suurempi datavirta kuumentaa jonkin verran. Toisaalta jos vie vähemmin tehoa pienemmällä resolla, sen pitäisi näkyä myös kuvausajassa. En ole katsonut muuttuuko se, kun vaihtaa resoa.
Mitäs ohjelmia muuten käytätte videoiden jälkikäsittelyyn?
Mulla on Davinci Resolve Studio (se maksullinen versio). Jaksaa pyörittää editissä 4K:ta mukavan juoheasti, jopa kahden kameran striimiä yhtäaikaa. Ensin kokeilin Vegas Pro:ta, kun siitä oli kokemusta aiemmin, mutta se ei jaksa veivata tuota 4K:ta preview-tilassa mun koneella.
Minulla käytössä kaksi aukkua. 1080p 30FPS moodissa yhdellä akulla kuvaa 1h45min, eli kaksi akkua riitää minun retkiin eikä muisikortinkaan tarvitse olla kovin suuri. Tiedä sitten olisko 24FPS parempi (esim hämärässä). 4K 60FPS taitaa tyhjentää akun kolmessa vartissa. Kuvaan myös juostessa, silloin ei viitsi ylimääräistä massaa kantaa mukana jos ei ole pakko. Paljon menee editoimatta raakana suoraan kortilta tubeen, siinä hyvä ettei tiedostot ei ole kovin älyttömän kokoisia. Ollut mielessä tutkia pystyisikö kuvan laatuun vaikuttamaan jotenkin, mutta epäillyt että se vaatisi jotain aikaavievää prosessointia tai 4k reson niin empä ole jaksanut.
Onko tosiaan niin, että gopron omalla sovelluksella ei pysty tekemään kuin reilu 3 minuutin my storyja? Miksi ei pysty pidempään "elokuvaan"?
Mikä olisi sitten sellainen maksuton ohjelma, jolla saisi editoitua pidempiä settejä?
Ite käyttäny spliceä puhelimella.
Ottomaani
17.06.2020, 10.39
Itselläni ei ole aikaisemmin ollut mitään action kameraa, joten tilasin tuolta goprolta tuon kasin bundlena muutama kuukaus takaperin. Käytössä ollut todella helppo ja hyvä mutta laite on ajoittain erittäin buginen/lagaava kun on tarkoitus esim. siirrellä videoita koneelle. Käyttömukavuus kärsii huomattavasti. Ja mitä nää bugit nyt on;
- Ei tunnista onko virtapistokkeessa vai tietokoneen usbissa kiinni ts. ei osaa yhdistää itseään tietokoneeseen
- Virran päälle / pois laitto kestää kauemmin kuin sen pitäisi, jää vähän niin kuin loopille n. 10sekunniksi mutta toimii kuitenkin
- Kertaalleen itsestään palauttanut tehdasasetukset kun akku on tyhjentynyt ja kytkin laturin piuhaan
Ero seiskan kanssa ei ole iso, joten jos seiska on "toimintavarmempi" tai vähemmän buginen niin olisin sen ehkä kuitenkin ottanut.
^Itse siirrän videot muistikortinlukijan avulla. Yritin siirtää suoraan kamerasta mutta ei siitä mitään tullut.
Muistikortin lukijan käyttö on tosin mulle rutiinia valokuvaushommien peruina.
ebike-harrastelija
17.06.2020, 11.53
@Ottomaani onhan sulla viimeisin firmware kamerassa sisällä?
Mites langattomasti siirto? Ite ajattelin siirrellä langattomasti luuriin videot, toivottavasti toimii. Kiinakamerassa ainakin toimi.
ebike-harrastelija
17.06.2020, 20.04
Mites langattomasti siirto? Ite ajattelin siirrellä langattomasti luuriin videot, toivottavasti toimii. Kiinakamerassa ainakin toimi.Itsellä ei niin aktiivikäytössä tuollainen:
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/waltter-move-500-4k-action-kamera?gclid=EAIaIQobChMI5IbqspyJ6gIVRJSyCh3lnwBDE AQYAiABEgIhzPD_BwE
Langaton videoiden ja kuvien siirto toimii kännykkään hyvin, samoin kaapelilla myös Linuxiin. Hintaansa nähden hyvä, ei toki pärjää GoPro-kameroiden kuvanlaadulle. Mutta hyvä ja suht edullinen vaihtoehto kokeiluun, josko tällainen kameran kanniskelu pyörä- ym. reissuilla olisi se oma juttu.
Mites langattomasti siirto? Ite ajattelin siirrellä langattomasti luuriin videot, toivottavasti toimii. Kiinakamerassa ainakin toimi.
Onnistuu Goprolla siirto wifin yli luuriin.
Ottomaani
18.06.2020, 13.57
@Ottomaani onhan sulla viimeisin firmware kamerassa sisällä?
On päivitetty. Tuossahan on automaagiset päivitykset.
@sambolo luuriin siirtyy paljon vaivattomammin.
Pitänee kokeilla MRe:n muistikortinlukija kikkaa.
Nopeasti tuli kamera suoraan valmistajalta :cool:
Nopeasti tuli kamera suoraan valmistajalta :cool:
Sama homma, tänään saapui. Huomenna sitten lenkille matkaan.
Hero 8 tukee 4K 60 fps, joten se auttaa jo hiukan noissa hidastuksissa. Lisäksi itse pidän kasin siitä 4K 4:3-formaatista, joka jättää sitten mukavasti tilaa jälkirajaukselle, kun tekee 16:9 -muotoista tavaraa.
Mulla on nyt seiska ja kasi, seiska kuvaa 4K@24fps 16:9 ja tosiaan kasi 4K@24fps 4:3. Kasissa 256 GB muistikortti, johon mahtuu viitisen tuntia videota. Repussa kun on 20 000 mAh varavirtakone, niin voin laittaa kameran päälle pihassa ja pois päältä pihassa. Seiskassa sitten 128 GB muistikortti, siihen menee vajaa neljä tuntia.
4K:n käyttö rajaa kyllä tuon elektronisen vakautuksen käyttöä, mutta mielestäni molemmissa vehkeissä vakautus on vähintään riittävä myös 4K:lla.
Mutta jokainen etsii ne omaan käyttöön sopivimmat asetukset ja käyttää niitä. Ei ole mitään ultimate-asetuksia, jotka olisivat kaikille juuri ne parhaat.
Nyt on laitetta muutamaan otteeseen ehtinyt testaamaan. 4:3 formaatti tuntuu fillarihommiin hyvältä. Kamera on ollut rintavaljaissa, kuva-ala vaikuttaa tuossa omaan silmään hyvältä. Jättää tosiaan kroppaukselle tilaa, jos tekee 16:9 muotoon. Itse kyllä pidän suoraan tuosta 4:3 rajauksesta, voi olla että en välttämättä muuttele 16:9 suhteeseen.
Akkukesto ei tosiaan ole mikään valtaisa, tunti-puolitoista, ei toki tullut yllätyksen. Näppärän oloinen laite kaiken kaikkiaan, vakautus tekee hyvää jälkeä, ominaisuuksia riittävästä. Normaalin videon lisäksi ehtinyt kokeilemaan still kuvaamista ja timewarppia.
Mitä tuli kaikkineen hintaa?
Katsasta gopron omat sivut, siellä kamerasta bundle tarjous. Tuohon otin lisäksi sports kitin (valjaat + tankokiinnike) ja linssi+takanäytön suojat. Koko setti 470 €. 128 gigainen muistikortti löytyi omista jemmoista.
Jos aikoo vähänkään ostaa tarvikkeita, niin kannattaa ottaa se Gopro plus-palvelu yhdeksi vuodeksi. Se viisikymppiä on aika äkkiä säästetty.
Tai käyttää muiden valmistajien tarvikkeita. Ihan hyvin palvellu oma kiinatarvikesäkki vuosia. Suurin osa kiinnikkeistä kyllä käyttämättömiä.
^Tuo on yksi vaihtoehto. Mutta 50% alennus ja ilmaiset kuljetukset merkkikamasta ei mielestäni ole huono tarjous. Mutta kyllä noilla kiinanvermeilläkin pärjää.
jarkempp
24.06.2020, 17.01
GoPro Max on osoittautunut hauskaksi laitteeksi kun kuvaushetkellä ei niin freimausta tarvitse miettiä. Tässäpä sämppelivideo tältä kesää. Kuvaus 120cm suksisauvasta rakennetulla selfiestickillä, freimaus ja muu post processing tehty gopron luuriapplarilla.. https://vimeo.com/432141879
Mietin myös tuota Max:ia Heron lisäksi/sijasta, mutta metsässä se kameran sijoittelu on aika rajoitettu. Kypärään en halua sitä hukattavaksi ja jos sen laittaa normisti valjaisiin, ei siitä ole mitään hyötyä vs. normi-gopro.
Miten olette esim maantielenkeillä ratkaisseet akunkeston ongelman? Tuntuu kaikissa actionkameroissa olevan aika lyhyet toiminta-ajat.
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Mietin myös tuota Max:ia Heron lisäksi/sijasta, mutta metsässä se kameran sijoittelu on aika rajoitettu. Kypärään en halua sitä hukattavaksi ja jos sen laittaa normisti valjaisiin, ei siitä ole mitään hyötyä vs. normi-gopro.
Sama ollut mietinnässä. Instasta olen bongaillut joitakin rintavaljailla kuvattuja MAX videoita. Näyttää siitäkin saavan kohtuullisen näyttävää kun horisontti pysyy suorassa. Tässä yksi esimerkki:
https://www.instagram.com/p/CBgm73eAHs1/?igshid=1g9g2t0ypv4vg
jarkempp
26.06.2020, 11.55
Miten olette esim maantielenkeillä ratkaisseet akunkeston ongelman? Tuntuu kaikissa actionkameroissa olevan aika lyhyet toiminta-ajat.
Lähetetty minun HD1903 laitteesta Tapatalkilla
Maxiin tilasin aliexpressistä akkuluukun jossa on läpivienti usb-kaapelille latausta varten. Pikkuruinen powerpack matkaan ja alkaa seuraavaksi tulla muistikortin koko vastaan.
Sama ollut mietinnässä. Instasta olen bongaillut joitakin rintavaljailla kuvattuja MAX videoita. Näyttää siitäkin saavan kohtuullisen näyttävää kun horisontti pysyy suorassa. Tässä yksi esimerkki:
https://www.instagram.com/p/CBgm73eAHs1/?igshid=1g9g2t0ypv4vg
Ääni on kyllä kuin jossain peltipurkissa ajaisi... Mut olihan toi. Toinen juttu että jaksaako tuota jälkeä katsoa kuinka paljon.
^^Sama juttu. Ulanzi tekee noita kansia, joissa USB-liittimelle erikseen reikä. Vesisuojaushan tuon yhteydessä katoaa, mutta jos se ei ole ongelma, niin sitten sellainen kansi ja erillinen virtapankki reppuun.
Eikä mulla ole ollut ainakaan mitään lämpöongelmia näillä keleillä. Ehkä jos on lämpöisempää, niin sitten. Mutta yli neljä tuntia vedin yhdellä kertaa ilman ongelmia.
Editoiko kukaan muu splicellä? Toiminu ihan hyvin mut nyt gopro matskun kanssa temppuilee vaikka gopron sovellus.. jos pätkiä trimmaa tai leikkaa niin äänet sekoaa, on väärässä kohassa ja välillä ilman ääniä..
Kopioitu "MTB-videot 2020 -ketjusta", ettei turhaan sitä pommiteta ja löytyypä helpommin seuraavalle.
Onko tietoa löytyykö Gopro-kameraan sellaista peruskiinnikettä, jossa olisi se L-sakara pitempi? Minun rintavarustuksella (olen mies) kamera tuppaa näyttämään valjaissa ollessaan liian alas varsinkin tapeilta ajaessa. Yksi vaihtoehto on tietysti kääntää kamera 180 astetta, mutta rec-namiskuukkeli on sitten hankalassa paikassa.
No miten päin sulla se kamera nyt on? Itsellä on ollut ongelmana, että kamera tuppaa näyttämään liian ylös. Eli ilmeisesti sulla on kamera oikein päin. Itse koen, että se nousee minulla liian korkealle ja pannuttaessa hampaat voivat olla vaarassa.
Yleensä kai valjaissa kamera on nimenomaan ylösalaisin, eli kameran kiinnityspiste ylöspäin. Ja mikä kamera? Hero 8 on muotoilultaan sellainen, että taipuu enemmän suoraan.
Rec-namiskuukkeli on mielestäni yhtä helpossa tai vaikeassa paikassa riipumatta siitä, kummin päin kamera on.
Mutta GoPro-kiinnikkeitä on (ainakin) kahta pituutta, ja valjaiden mukana tulee se pidempi. Lisäksi löytyy kiinantuontina J-kiinnike (https://www.valostore.fi/tuote/lumonite_bx_kiinnike_j_mount_gopro_yhteensopiva/?variant=3539&gclid=CjwKCAjwxev3BRBBEiwAiB_PWIkZ5zgJej4SOGOd3uhz DgiHMCKJoxbhp_3n5gCKeLTg_SiGxgqSMxoC2O8QAvD_BwE), joka on vielä hiukka pidempi.
Minulla on tosiaan ollut Hero 7 valjaissa ns. oikein päin. Tuon j-kiinnikkeen jostain bongasinkin. Goprolla ei tosiaan taida olla kuin kahta mallia näissä kiinnikkeissä. Pitää varmaan kääntää kamera vaan toisinpäin ja toivoa, että kiinnitysasento säilyy toivottuna.
Jotkut MTB-videoita tekevät käyttävät myös jotain kuulapää-mounttia, joka lienee ulottuvampi. En nyt muista keneltä sen bongasin, Gopro:n oma kuulapä ei kuitenkaan ole sen ulottuvampi kuin muutkaan mountit.
Muutenkin hiukka ihmetyttää, että noita mountteja on aika vähän erilaisia. Äkkiä katsoen tuntuu, että niitä on miljuuna, mutta esimerkiksi perusmounttia on vain kahta eri pituutta, that's it. Samoin kaikissa perusmounteissa on se ruuvi samalla puolella. Mielelläni ottaisin mountin, jossa ruuvi olisi myös eri puolella. Joissain tapauksissa tuolle olisi tarvetta, kuten vaikka gimbalin kanssa.
Ite pitäny ihan oikein päin kiinavaljaissa. Vois kai tuo ylemmäskin näyttää. Kandee kattoa myös asetukset.
Mulla on "valjaina" USWE:n reppuun tuleva Gopro-kiinnike. Se on varsin pätevä ja IMHO USWE-reppuja käyttävälle Gopro-kuvaajalle pakkohankinta. Mutta siinä kamera nousee turhan ylös jos on asennettuna oikein päin.
9 julkaistaan yli huomenna
Oho, vauhilla tulee uusia. Ite väsäilin tänään superin leukapalaan kiinnikkeen, vaikuttas hyvältä tällee kotona mutusteltuna.
Se mitä katsoin noita speksihuhuja, niin ei nyt kauheasti syytä päivittää. Isompi akku, enemmän resoa. Nykyinen reso riittää juutuupiin ja akun puutteet saa paikattua varavirtalähteellä.
ebike-harrastelija
14.09.2020, 22.44
9 julkaistaan yli huomennaOnko tietoa, milloin tulee myyntiin? 8 Black olisi Gopron omassa verkkokaupassa 330 euroa, joten kiinnostaisi tuleeko hinta miten paljon ja missä vaiheessa alaspäin.
Mikä järki noissa suomihinnoissa, 9 black yli 500e :D goprolta suoraan 379e ja tulee muistikortti ja gopro plus palvelu vuodeksi.
^Ja Gopro:llakin satasen kalliimpi ilman tuota tilausta... tosin en löytänyt hintaa, jos on jo plus-palvelun tilaaja. Pitänee kysyä suoraan Gopro:lta, jos päivittäis mun seiskan ysiksi.
---
Hmm... offer valid only for new subscriptions... siis jos olet jo asiakas, me näytetään sulle keskaria kun oot niin tyhmä... No, voihan tuota varten luoda oman accountin, mut aika perseestä silti.
Jaa, korjaus 2: eli jos olet jo tilaaja, saat kyllä alennuksen, mutta joko a) sitä sun vanhaa tilausta ei hyvitetä tai b) vanha tilaus jatkuu, etkä saa uutta. Ei oikein selvinnyt, että kumpi, mutta joka tapauksessa tuohon hintaan sen nyt sitten saa. Jos möis seiskan, siitä varmaan saa parilla akulla, muistikortilla ja ulkoisella laturilla varustettuna sataviiskymppiä tjsp.
Kätevää, onneksi otin kuukausimaksullisen ja peruin sen. Nyt voi sitten hankkia toisen kameran.
ebike-harrastelija
19.09.2020, 17.00
Mikä järki noissa suomihinnoissa, 9 black yli 500e :D goprolta suoraan 379e ja tulee muistikortti ja gopro plus palvelu vuodeksi.Jos tilaan tuolta Gopron omasta verkkokaupasta, niin mistä paketti lähtee matkaan? Mietin lähinnä meneekö lisäksi myös tullimaksua yms.?
Jos tilaan tuolta Gopron omasta verkkokaupasta, niin mistä paketti lähtee matkaan? Mietin lähinnä meneekö lisäksi myös tullimaksua yms.?
Hollannista, ainakin tarvikkeet viime viikolla.
^Ja tulee parissa päivässä.
Joo seiska black tuli ainaki kuluitta 3 päivässä.
Juu, nopeasti ja ilman lähetyskuluja tuli 8 kun kesällä tilasin.
ebike-harrastelija
19.09.2020, 19.58
Kiitos, uskaltaa siis tilata [emoji3]
Eilen aamusta tuli laitettu toi ysi tilaukseen vähäisten yöunien jälkeen. Joka tapauksessa paras diili noilta omasta verkkokaupasta. Kovasti ihmettelin tätä 505€ hintaa muualla ja äkkiäpä tuo järkevin ostomalli löytyi parin arvostelun jälkeen. Tuota lisätarvike bundlea ei käsittääkseni kannata ostaa, koska subscriptionin myötä ostohetkellä lisätarvikkeet ovat -30-50% alennuksessa ja bundlen tarvikkeetkin saa halvemmalla erikseen ostettuna!
Ysissä on kyllä mielestäni hyvä ominaisuus tuo etunäyttö, sekä pidempi akkukesto.
Laitoin lisäakun, Chestyn, Magnetic Swivel clipin ja 3-wayn mukaan. Chestylle on se akuutein tarve kameran mukana, joten toivotaan, että edes jotenkin vastaa hintaansa.
Harmi ettei tilausta voi nyt muokata, sillä nyt jättäisin kyllä 3-way pois, koska kiinanihmeistä löytyisi varmasti parempia ja halvempia sekä erikseen ostettuina olisivat tukevampiakin. Toivottavasti voi palauttaa pelkästään tuon ja saada rahat takaisin ellei tuota joku foorumilainen sitte kehu maasta taivaisiin.
edit: Voisin kyllä jättää supportiin viestin, jos ehtisivät käsitellä sen ennen lähettämistä. Onko noilla mitään sellaista kiinnikettä tai muuta lisävarustetta, joka on ihan must?! Olen kuulolla.
Pitäisikö tästä tilaushommasta käsittää, että saan paskoa tuon kameran kahdesti vuodessa ja lähettävät toimivan tilalle?
Total Camera Replacement: Get your GoPro replaced, no questions asked. Exchange up to two cameras per year for the same model (GoPro Fusion and HERO5 or later). Fees apply. Available in these countries only. (Suomi mainittu)
ebike-harrastelija
19.09.2020, 20.44
^Ysissä itseäni myös miellyttää linssiosan vaihtomahdollisuus, ja sen kiinnitysmekanismi näytti käyttöä kestävältä.
Ja tuon perusteella kyllä; pari kertaa vuodessa kuluja vastaan uusi kamera rikki menneen tilalle ilman tarvetta meriselityksille. Aika jees jos todellakin toimii noin.
Itellä tuo gopron chesty, ostin xxl 19,90e. Onse tukevamman oloinen kuin kiinavaljaat mitkä mulla, mutta toiminnassa en eroa ole huomannu. Ite en koe tarvetta päivitellä 7 blackkiä ysiin, eipä siinä oikeen mitään kummallista parannusta.
Minä olen tässä päivittämässä 2017 tai 2018 ostettua 19€ verkkokaupan "4k" bülk action kameraa, joka on todella paska. Tappoi kyllä kiinnostuksen aika äkkiä minkäänlaiseen kuvaamiseen sillä mutta lapset tuossa sen laatikosta kaivoi ja kuvailivat niin isi lupas ostaa vähän paremman koko perheen käyttöön :) Tulee toi tilaushommeliki hyväksi vakuutukseksi :)
Seiskan totesin sen ilmestymisaikaan tosi hyväksi laitteeksi muttei sitten tullut mitään hommattua, kun sekoitti ne halvemmat versiot pakkaa, jotka kyllä oli vanhempien mallien uudelleenlämmittelyjä. Mitään järkeviä tarjouksiakaan en laitteista koskaan bongannut mutten ollut myös tiennyt että GoProlta saisi halvemmalla.
Moi! Tyhmä kysymys, mutta onko GoPro (7):ssa jokin pikanäppäin yhdistelmä, jolla viimeisimmän otetun videon voi samantien poistaa? Eli kun tietää että tuli otettua 'turha' otos ja haluaisi sen samantien pois. Ei siis mitään valikkojen kautta kikkailua vaan joku näppäinyhdistelmä? Kiitos!
^Ois iha kätevä kyllä. Vaikka ei itellä muisti niin kortilla ole ollu että ei kerkeis myöhemmin poistella. Tänää kokeilin laittaa kameran kypärän leukaosaan kiinni ja vaikuttas aika lyömättömältä yhdistelmältä. Kamera ei tärise oikeastaan ollenkaan. Miedommassa ajossa valjaillakin pärjää ja varmaan käytän niitä edelleen kun kypärä avona, muuten kyllä ehdottomasti leukaan kamera ja varmaan normaalia useemmin leukapala kii, mikä ei välttämättä huono asia sekään.
https://youtu.be/rEj09dBlLQE
Miten näiden kiinnikkeiden sopivuus aerotankoihin, -tolppiin ja -stemmeihin?
^Eikös stemmiin saa sellaisen kiinnikkeen, missä on päällä Garmin-sovite ja alla Gopro? Näin muistelen. Mutta yleensähän se kamera on joko rinnalla tai kypärässä.
^ itsellä juurikin tämmöinen, mutta nuo on siis tyypillisesti suunniteltu pyöreälle putkelle, ei aero-tyyppisiin. Kannattaa muuten tsekata Garminin omat Virb-kiinnikkeet myös sillä ovat täysin yhteensopivia Gopro-kameroiden kanssa.
Miten näiden kiinnikkeiden sopivuus aerotankoihin, -tolppiin ja -stemmeihin?
Aerotankokin on pyöreä stemin kohdalta, ellei kyseessä ole integroitu tanko/stemmi. Siihen stemin viereen usein kyllä saa asennettua normaaliin tankoon tarkoitetun kiinnikkeen.
Yhdistetty Garmin-GoPro-kiinnike on varmaan myös kätevä. Jossain muistan nähneeni noista jonkinlaista vertailua ja siinä todettiin, että osa pidikkeistä on liian heiveröisiä tai veteliä ja kannattaa hankkia metallinen, jos ostoksille lähtee.
Aerotankokin on pyöreä stemin kohdalta, ellei kyseessä ole integroitu tanko/stemmi. Siihen stemin viereen usein kyllä saa asennettua normaaliin tankoon tarkoitetun kiinnikkeen.
Yhdistetty Garmin-GoPro-kiinnike on varmaan myös kätevä. Jossain muistan nähneeni noista jonkinlaista vertailua ja siinä todettiin, että osa pidikkeistä on liian heiveröisiä tai veteliä ja kannattaa hankkia metallinen, jos ostoksille lähtee.
Pro Vibe aeroon ei mahdu ainakaan Garminin teline. On sen verran kapoinen tuo tila stemmin kohdalla. Ehkä sitten Gopron mahtuu. Stemmi on sitten Syncros Foil ja sekään ei ole pyöreä ja vähän niinkus suunniteltu juuri tähän pyörään (Scott Foil 10). Garmin on sitten kiinni Syncrosin omalla telineellä, joka kiinnittyy stemmiin tangon kiinnityspulteilla. Ja siihen ei saa alle mitään. Satulatolppakaan ei ole pyöreä. Siihen sentään saa Garminin takavalo-tutkan kiinni.
Siksipä kysyin.
Pro Vibe aeroon ei mahdu ainakaan Garminin teline. On sen verran kapoinen tuo tila stemmin kohdalla. Ehkä sitten Gopron mahtuu. Stemmi on sitten Syncros Foil ja sekään ei ole pyöreä ja vähän niinkus suunniteltu juuri tähän pyörään (Scott Foil 10). Garmin on sitten kiinni Syncrosin omalla telineellä, joka kiinnittyy stemmiin tangon kiinnityspulteilla. Ja siihen ei saa alle mitään. Satulatolppakaan ei ole pyöreä. Siihen sentään saa Garminin takavalo-tutkan kiinni.
Siksipä kysyin.
Jos satulatolppaan on tarkoitus kiinnittää taaksepäin kuvaava kamera, sille voisi vaihtoehto olla satulan kiskoihin kiinnitettävä teline.
https://gopro.com/en/us/shop/mounts/pro-bike-seat-rail-mount/AMBSM-001.html
Onko kokemusta noiden teippikiinnitteisten kiinnikkeiden toimivuudesta? Siis kestääkö?
Sent from my iPad using Tapatalk
Laskettelukypärästä oli hirveen työn takana saada teippikiinnitteinen pidike irti. Oli tosin kiinakiinnike. Tohon leukakiinnitykseen laitoin teippiä tukemaan myös, toivottavasti joskus vielä irtoo.
Laskettelukypärästä oli hirveen työn takana saada teippikiinnitteinen pidike irti. Oli tosin kiinakiinnike. Tohon leukakiinnitykseen laitoin teippiä tukemaan myös, toivottavasti joskus vielä irtoo.
Kiitos! Kuulostaa siis potentiaaliselta ratkaisulta, kun pitäisi kiinnittää tasaiseen stemmiin.
Sent from my iPad using Tapatalk
Millainen perus-workflow + asetukset teillä on muuten videoinnissa? Itse käytin GoProta jonkin verran vuosia sitten, tuotoksena alku-innostuksen jälkeen lähinnä raakamatskua ulkoinen kiintolevy pullollaan. Ysi-versiossa tuntuisi viimein olevan kaikki ominaisuudet joiden puuttumista kolmos-versiossa kirosin ja tekisi mieli hankkia tämä. Missä kuosissa esim. kännykkä-appsi on, saisko sillä jo helposti editoitua matskut vaikka suoraan Youtubeen vaikka lenkin ja saunan välissä? Viimeistelty laatu ei ole mulla se mitä haen, vaan saada muistot talteen helposti ja nopeasti.
Ite kuvaan 2.7k superview ja hypersmooth. Editoinnin hoidan gopron splicellä, ihan loistava sovellus muuten, mut nykyään osa editointijutuista(hidastukset tai transition) aiheuttaa sen en äänet menee nopeammaksi kun video mikä on todella raivostuttavaa. Mut näidenkin ominaisuuksien kanssa tulee toimeen.. Siirto kamerasta kännykkään käy vaivattomasti, voi siirtää myös valmiiks leikattua pätkään niin ei vie niin paljon tilaa luurissa. Iphonessa ainakin videot apin muistissa vie saman tilan uudelleen mitä videot galleriassa, poistan videot aina apin muistista tämän takia. Mutta jätän kameraan ja galleriaan.
Mulla on 4K@24fps, Wide ja Hypersmooth. Bit Rate high, shutter Auto, EV Comp -0.5, WB 6000K, ISO 100 - 400, Sharpness Medium, Color Flat, RAW audio Off ja Wind Auto.
Editit PC:llä. Josta syystä raakamateriaalia on kesältä, mutta Winter is Coming.
Kahden vaiheilla, ostanko Hero 9:n. Myin seiskan pois ja nyt olisi kakkoskameran paikka auki. Joko toinen kasi tai sitten ysi.
Hero 9 ei tue smart remotea. Uusi tuote valmisteilla.
https://community.gopro.com/t5/Cameras/Gopro-Hero-9-Smart-Remote/td-p/719488
Varmaan kiva ylläri niille, joilla on vanhempia kameroita ja smart remote.
^No voihan /c... Ja tietysti se uusi ei tue vanhempia. Mitenhän on ajateltu yhteiskäyttö?
Onneksi en ehtinyt tilaamaan ysiä, voi olla että hankin toisen kasin kakkoskameraksi. Paitsi, että kaukosäädin ei toimi ysissä, ei myöskään ulkoisen mikrofonin adapteri...
Eli selkeästi GoPro on ottanut eron edellisiin versioihin, mikään vanha (sähköinen) ei toimi uuden kanssa. Ei ne kasissa esitellyt media mod:it, ym, ei kaukosäädin, ei mikkiadapteri, ei akut, ei...
Jos satulatolppaan on tarkoitus kiinnittää taaksepäin kuvaava kamera, sille voisi vaihtoehto olla satulan kiskoihin kiinnitettävä teline.
https://gopro.com/en/us/shop/mounts/pro-bike-seat-rail-mount/AMBSM-001.html
En oikein tykkää tuosta, sillä sen kiinnittäminen riittävän napakasti on hankalaa. Kun on aerotolppia parissa fillarissa, ei parempaakaan vaihtoehtoa ole. Jos jaksaisi joskus mallintaa ja 3D printata nuo kiskokiinnittimet...
cokekola
30.09.2020, 12.16
Hero Black. 8 vai 9?
Tarve on lähinnä liikennetilanteiden tallentaminen, minkä vuoksi käyttö tulee ehkä ensisijaisesti kypäräkiinnityksellä, jotta kuvaussuuntaan voi vaikuttaa jonkin verran. Jouduin hiljattain jälleen kerran tarkoituksellisen yliajoyrityksen kohteeksi. Söderkullassa kääntyvä bussi jäi odottamaan ja kuski katsoi suoraan minuun, kunnes lähdin ylittämään risteystä jolloin hän päätti kääntyä suoraan päälleni. Sain lukkojarrutuksella pysäytettyä juuri ennen kuin bussi törmäsi minuun (renkaisiin flätit, tietenkin). Onneksi näitä sattuu melko harvoin, mutta tuossakaan ei ollut todistajia mailla eikä halmeilla ja kuski kaasutteli pois hyvää vauhtia taakseen katsomatta. Mikäli hän olisi olisi onnistunut yrityksessään, niin tallenteesta perikunta olisi voinut edes todeta, mitä oli tapahtunut.
Kumpi laitteista siis dokumentaatiokäyttöön? Hero 9 on hieman painavampi ja läskimpi, mutta vaikuttaako se käytännössä kovin paljon?
^Ysissä isompi akku ja testien mukaan n. 30% parempi akun kesto. Lisäksi jossain testissä oli saatu kasi ylikuumenemaan ennen ysiä. Mitä hiukka ihmettelen, mulla on enkka kasin kanssa ollut neljä tuntia jatkuvaa kuvaamista kesällä kamera rintavaljaissa.
Itse olin jo hankkimassa ysiä kasin rinnalle, mutta kun kaikki käytännössä menee uusiksi, ei ole järkeä. Samalla voisi sitten hankkia Max:in. Mutta jos mitään ei ole ennstään, niin miksei se ysi.
cokekola
30.09.2020, 14.04
^ Lähinnä juuri paino ja koko ysissä arveluttaa, verrattuna kasiin. Varsinkin jos pitää sitä kypärässä, niin painoero voi tuntua herkästi. Ja toki mitä pienempi vehje kypärässä on, sen vähemmän se kerää kummastuneita katseita.
DC Rainmaker arvoi testissään, että paino- ja kokoero on lähes huomaamaton käytännössä. Kaikki kunnia DC:lle perusteellisista analyyseistä, mutta välillä tuntuu että hän on uusimmasta vermeestä usein sen varran tohkeissaan, että tuollaiset subjektiiviset arviot tuppaavat herkästi olemaan vähintään positiivisväritteisiä.
Olisi kiva kuulla käytännön näkemyksiä koosta, jos jollakulla sattuu olemaan ysi ja sattuisi olemaan vielä kokemusta kutosesta seiskasta tai kasista entuudestaan.
Mites näiden kameroiden kanssa jos niitä pitää stongassa, onko kuva vakaa? Onko niissä joku vakaussysteemi. Tänää kuvasin kännykällä joka oli stongassa, niin kyllä tärisi, ja otti jokaiset kolot mitä suomen hyvin hoidetuista teistä löytyy.
Ainakin GoPro hero 9 kuva on täysin vakaa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
No, niin ja suodattaa varmaan tuulensuhinatkin jotka unohdin mainita. Onhan tuo sopivan hintainenkin.
Hero kutosesta (?) asti on ollut kuvanvakauttimet ainakin GoPron huippumalleissa. Ja toimivat kyllä loistavasti. Tulee jopa välillä liian pehmeää kuvaa ajomaastoon nähden, kun pitää valjaissa. Maaston vaikeus ei välttämättä enää välity katsojalle. Maantiellä toki eri ja pikkutärinät suodattuu pois antaen katsojalle mielenrauhan. Suhinatkin saa pääosin suodatettua ja erillisellä mikillä edelleen parempi äänenlaatu.
Gopro 9 suoraan goprolta tilattuna 380€ kun ottaa mukaan ”tilauksen”. Tilauksella saa sitten halvemmalla tykötarpeita, käyttöturvaa ja rajatonta tallennustilaa pilvestä.
Jättää aika pahaan paikkaan jälleenmyyjät.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Mites näiden kameroiden kanssa jos niitä pitää stongassa, onko kuva vakaa? Onko niissä joku vakaussysteemi. Tänää kuvasin kännykällä joka oli stongassa, niin kyllä tärisi, ja otti jokaiset kolot mitä suomen hyvin hoidetuista teistä löytyy.
Gopro8 ja 9 ovat käytännössä täysin vakaita. Toki jos on stongassa kiinni ja jäykkä haarukka, niin eihän se ihmeitä tee jos ajaa jossain nimimiehenkiharoilla. Mutta melkein ihmeitä kuitenkin.
Gopro 9 suoraan goprolta tilattuna 380€ kun ottaa mukaan ”tilauksen”. Tilauksella saa sitten halvemmalla tykötarpeita, käyttöturvaa ja rajatonta tallennustilaa pilvestä.
Jättää aika pahaan paikkaan jälleenmyyjät.
Joo, en ole kyllä ymmärtänyt Gopron hinnoittelua. Käytännössä vain asiaan perehtymätön ostaa muualta kuin Gopron omasta kaupasta.
Kiitoksia vinkeistä. Kirjoitin hakuun go pron, niin ekaks tuli Gigantti 449€.
Helsingissä on Pormestarin kiharat.
Kuvanvakautus on loistava, kun valoa on tarpeeksi. Hämärässä toi kamera alkaa olla pulassa ja stongassa kuva kärsii aiemmin kuin vaikka rintavaljaissa.
^Kaikissa malleissa kuvanvakautus kärsii huonossa valossa. Se on näiden digitaalisten (versus optinen) vakaajien ongelma. Lillerikenno vielä korostaa ongelmaa, koska hämäränsieto on huonompi kuin suurella kennolla.
Tulee jopa välillä liian pehmeää kuvaa ajomaastoon nähden, kun pitää valjaissa. Maaston vaikeus ei välttämättä enää välity katsojalle.
Samaa mieltä, että liiankin tasausta. Usein näyttää kuin olisi dronella ajettu otos.
^Missä mallissa?
9 on itellä. Ei tarvi olla mitenkään täysin pimeää, että kuva muuttuu tuhnuiseksi ja epätarkaksi.
Kamerahan ottaa vain kuvia, joita ei ole vakautettu mitenkään, rajaa niitä ja yhdistelee rajatuista kuvista videon, jossa maisema ja horisontti pysyy mahdollisimman hyvin paikallaan.
Hämärässä kamera nostaa ensin herkkyyttä käyttäjän sallimaan maksimiin. (1600 näyttää jo aika ikävältä, 3200 on käyttökelvoton.) Sitten pitenee suljinajat ja kuvista tulee epätarkkoja, ellei kamera pysy paikallaan.
Ei siitä oikein taida päästä ympäri, että hämärässä liikkuva kamera tarvitsee ison kennon ja gimbaalin.
Riippuu kyllä monesta asiasta vakaus. Itellä hero 7 black, missä oli ensimmäisenä tuo hypersmoot. Smootti onkin, mutta itellä ei valjaat riitä pitämään smoottina pahimmassa rynkytyksessä. Jos valjaiden kanssa samaan aikaan reppu niin tullut parempaa kuvaa. Jos kamera on valjaissa väärinpäin, milloin saa paremman kuvakulman niin valjaat ei riitä pitämään vakaana. Kypärässä äärimäisen vakaata kuvaa, tosin kypärän päältä vähän tylsä kuvakulma. Paras ratkaisu on itellä ollut kiinnittää kamera full facen leukaosaan kiinni, tulee smoottia kuvaa ja ohjaamon saa näkymään ajossa myös.
Tässä vielä esimerkki.
https://youtu.be/rEj09dBlLQE
WECLIMITS
05.04.2021, 16.53
Pelotti katsoessa eli siltä osin go pro -asennus hyväksytään :-)
Oletteko käyttäneet suojakuoria Goprossa?
Ei ole kyllä tullut käytettyä.
Ei meinannut äsken irrota akku kamerasta. Piti repiä voimalla. Ja näköjään akku joko a) turvonnut kennoistaan b) tuo koristepaperi/ulkokuori vain irvistelee. Onko raati törmännyt samaan? Työläppärin akku meinas kerran räjähtää kun alkoi turpoamaan tuolleen, liekö tässä sama alkava ongelma vai pelkästään tuo ulkokuori vidduilee?
https://www.dropbox.com/s/erk1mrthdxn20jm/20220926_171123.jpg?raw=1
https://www.dropbox.com/s/oudcrh8tve2la1i/20220926_171052.jpg?raw=1
https://www.dropbox.com/s/zua1pgdeqrr4zon/20220926_171109.jpg?raw=1
https://www.dropbox.com/s/qb68nvc76j0x0bg/20220926_171129.jpg?raw=1
Eikö näpein tunne pullottaako kenno vai lerpattaako paperikuori?
Lähetetty minun XQ-BC52 laitteesta Tapatalkilla
Joku muukin pullottaa kuin pelkkä paperi mutta liekö paperin alla vielä joku ohut muovikerros tms ennen itse kennoja, ja kenties tuo muovikerros pullottaa tuon mainospaperin kanssa. Vaikee sanoa.
Kimbyyri
26.09.2022, 20.20
Ohje on että käyttö pitää lopettaa. Laitteesta riippumatta. Olen kyllä lennokki hommissa rääkännyt noita pullistuneita akkuja niin kauan kuin noita lipo akkuja on ollut. Kerran olen saanut syttymään tuleen koko koneen. Oli 3s kovilla purkuvirroilla oleva akku, ja siihen en kyllä viereen mennyt kun rätinä alkoi.
Pitäisköhän tuo hero black 7 pikkuhiljaa päivitellä. Onko näissä mitään mullistavia parannuksia tullut? Mikä olis hintalaatusuhteeltaan fiksuin malli nyt?
JohnnyBuzz
01.08.2024, 00.51
Pitäisköhän tuo hero black 7 pikkuhiljaa päivitellä. Onko näissä mitään mullistavia parannuksia tullut? Mikä olis hintalaatusuhteeltaan fiksuin malli nyt?
Mä hommasin hiljattain GoPro Hero 11:sta ja hyvin on pelittänyt. Arvoin 11:sta ja 12:sta välillä, mutta päädyin satasen halvempaan vanhempaan malliin. Aika pienet erot oli lopulta uusimpaan verrattuna. 12:sta saa vissiin vähän paremmin pystyvideota ja kieltämättä sille voisi näin kuukauden käytön perusteella olla itselläkin enemmän tarvetta kuin vaakavideolle. Postissa tulossa vertical mount kameralle ja tsekataan, josko se helpottaisi tuota.
Samaa mieltä...11 versio hinta/laadu suhteelta paras...ja siinä GPS toisin kuin 12 mallissa. Itse ainakin tykkään synkkaa gps dataa videoihin (tosin käytän Garminin dataa, mutta kun GPS data gopro videossa niin synkkauksen saa automaattilla tehtyä).
11 mallissa mielestäni mukana vakiona se parempi "enduro" akku...eli valkoisilla tarroilla.
Kympissä se vanhempi sinisillä tarroilla.
Itseltä tällä hetkellä löytyy 11 ja 10.
JohnnyBuzz
01.08.2024, 12.19
Samaa mieltä...11 versio hinta/laadu suhteelta paras...ja siinä GPS toisin kuin 12 mallissa. Itse ainakin tykkään synkkaa gps dataa videoihin (tosin käytän Garminin dataa, mutta kun GPS data gopro videossa niin synkkauksen saa automaattilla tehtyä).
11 mallissa mielestäni mukana vakiona se parempi "enduro" akku...eli valkoisilla tarroilla.
Kympissä se vanhempi sinisillä tarroilla.
Itseltä tällä hetkellä löytyy 11 ja 10.
Joo, Enduro-akku tulee mukana 11:sta. Ja tosiaan tuo GPS-toiminto uupuu 12:sta. Akkuahan se vie jonkin verran, mutta ihan hyvä feature. Akkuja kandee kyllä olla useampi, koska akunkesto ei oo ihan huimaa noissa kuitenkaan. Kuvaisko about tunnin yhdellä akulla? Mulla on kolme Enduro-akkua ja niillä on pärjännyt ihan kivasti.
Joo, Enduro-akku tulee mukana 11:sta. Ja tosiaan tuo GPS-toiminto uupuu 12:sta. Akkuahan se vie jonkin verran, mutta ihan hyvä feature. Akkuja kandee kyllä olla useampi, koska Akunkesto ei oo ihan huimaa noissa kuitenkaan. Kuvaisko about tunnin yhdellä akulla? Mulla on kolme Enduro-akkua ja niillä on pärjännyt ihan kivasti.Joo GPS:än saa pois päältä jos ei tarvetta.
Itsellä chest mountissa joku 6mm paksu varavirta niin sitä kautta saa n. 3 akullista oman akun päälle. Ei tartte kesken lenkin vaihdella sit akkuja.
Lähetetty minun 2201123G laitteesta Tapatalkilla
JohnnyBuzz
02.08.2024, 00.25
Joo GPS:än saa pois päältä jos ei tarvetta.
Itsellä chest mountissa joku 6mm paksu varavirta niin sitä kautta saa n. 3 akullista oman akun päälle. Ei tartte kesken lenkin vaihdella sit akkuja.
Täähän on kätevä. Miten kytkentä kameraan on toteutettu? Chest mount itellä myös käytössä. Ei tosin ole ajatuksissa lenkkejä kuvata kokonaisuudessaan, kun ei ketään kuitenkaan kiinnosta. :D Ja videomateriaalia kertyy jo lyhyemmilläkin klipeillä monen gigan edestä.
Täähän on kätevä. Miten kytkentä kameraan on toteutettu? Chest mount itellä myös käytössä. Ei tosin ole ajatuksissa lenkkejä kuvata kokonaisuudessaan, kun ei ketään kuitenkaan kiinnosta. :D Ja videomateriaalia kertyy jo lyhyemmilläkin klipeillä monen gigan edestä.Tollanen setup.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240802/27c055976b6c9cf7f4d2b24d59a091a4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240802/d6197b78b4721731f8327976ca192421.jpg
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.