Näytä tavallinen näkymä : Cyclone 3000W vs Bafang BBSHD
Sähköä pitäisi saada fatbikeen. 120 mm keskiöllä varustettu ja pyörässä nousee putki suoraan keskiöstä, ei tee mutkia.
Olen harkitsemassa otsikon Cyclonea tai Bafangia. Lähinnä mietityttää nyt noiden kanssa, että miten käy siinä vaiheessa, kun sähkö loppuu kesken? Pyörässä on nyt 1x30T, takana pakka 12 lehtinen 11-50T. Tuolla välityksellä pienin vaihde on erittäin kevyt polkea ja sillä polkee mateluvauhtia vaikka kuuhun. Käsittääkseni Bafang laitetaan mukana tulevien hilujen kanssa paikalleen omalla (isommalla) eturattaalla keskiöön, viritellään sähköt ja eikun menoksi. Cyclonessa taitaa tarvita lisäksi toisen ketjun ja keskiön vieressä tulee olemaan kaksi ratasta, toinen moottorille ja toinen takarataspakalle?
Paljonko välitykset muuttuu kullakin moottorilla verrattuna vakioon? Pystyykö noilla polkemaan moottori paikallaan vielä maastoajoakin, jos akku loppuu jossain vaiheessa kesken? Lähinnä jos tuolla suhaa johonkin korpeen sen minkä akku jaksaa, ja kääntyy takaisin ilman sähköä, että tuleeko Medihelille keikkaa, kun ei jaksa takaisin polkea.
T. aloittelija kaiken suhteen.
Sähköä pitäisi saada fatbikeen. 120 mm keskiöllä varustettu ja pyörässä nousee putki suoraan keskiöstä, ei tee mutkia.
Olen harkitsemassa otsikon Cyclonea tai Bafangia. Lähinnä mietityttää nyt noiden kanssa, että miten käy siinä vaiheessa, kun sähkö loppuu kesken? Pyörässä on nyt 1x30T, takana pakka 12 lehtinen 11-50T. Tuolla välityksellä pienin vaihde on erittäin kevyt polkea ja sillä polkee mateluvauhtia vaikka kuuhun. Käsittääkseni Bafang laitetaan mukana tulevien hilujen kanssa paikalleen omalla (isommalla) eturattaalla keskiöön, viritellään sähköt ja eikun menoksi. Cyclonessa taitaa tarvita lisäksi toisen ketjun ja keskiön vieressä tulee olemaan kaksi ratasta, toinen moottorille ja toinen takarataspakalle?
Paljonko välitykset muuttuu kullakin moottorilla verrattuna vakioon? Pystyykö noilla polkemaan moottori paikallaan vielä maastoajoakin, jos akku loppuu jossain vaiheessa kesken? Lähinnä jos tuolla suhaa johonkin korpeen sen minkä akku jaksaa, ja kääntyy takaisin ilman sähköä, että tuleeko Medihelille keikkaa, kun ei jaksa takaisin polkea.
T. aloittelija kaiken suhteen.
Minulla on fättärissä Bafangin tuo 1 kW keskimoottorisetti. Tuli 30T eturattaalla, mutta vaihdoin sen tilalle 34T rattaan, jotta myötämaalla voin polkea reilusti yli 30 km/h vauhtia. Takana on 11 lehtinen pakka 11-??T - en muista tarkkaa lukua.
kun ottaa pakettiin vähintään 48V/17,5 Ah akun, niin tuskinpa akku ihan heti loppuu. Sivulaukussa minulla on vielä mukana 48V/14Ah vara-akku pitempiä maantiereissuja varten. Metsässä ei ole akku loppunut - ennemmin on loppunut miehestä virta ja pitänyt palata kotiin.
Varokaa ettei pamahda bännejä. Itse olen keskustellut aktiivisesti kiinanvehkeistä ja pamahti kuukauden bänni.
Olen aina ihmetellyt miksei Fillari-lehdestä löydy sanaakaan kiinanvehkeistä. Aivan... Niiden keiden leipää syöt, niiden lauluja laulat.
Mää ymmärrä sanaakaan siitä mitä esität. Mielestäni sähköpyörä-ketjuissa on puhuttu hyvin avoimesti "kiinan vehkeistä". Omatkin 2 sähköfillaria moisia ja kaiken olen tuolla jakanut ilman sen kummempia rajoitteita tai banaaneja?
Mulla on Bafangista loppunu akku pari kertaa ja keskellä talvee alle 1bar paineillakin on tullu 15km kotiin poljettua. Vauhti ei päätä huimannu mut ihan hyvin jaksoi.
Kollinjoki
04.06.2020, 14.15
Mää ymmärrä sanaakaan siitä mitä esität. Mielestäni sähköpyörä-ketjuissa on puhuttu hyvin avoimesti "kiinan vehkeistä". Omatkin 2 sähköfillaria moisia ja kaiken olen tuolla jakanut ilman sen kummempia rajoitteita tai banaaneja?
Taisipa tälläkin kertaa olla kyseessä se että miten asioita on sanottu, eikä että mistä asiasta. Ainakin ne apinoista ja spandexitrolleista ja mitä niitä nyt onkaan ollut, pauhaamiset ehkä saattaneet olla ylläpidon mielestä vähemmän asiallista keskustelun lajia. Ja semmoiset, että laillisuus ei kiinnosta yms.
Mitä sitä turhaan valehtelemaan. Jos laillisuus ei kiinnosta ja sisällä asuu todellinen pyöräteiden bandiitti niin minkäs sille voi...
No kannattaako sitten ihmetellä, jos bannia tulee?
Minä ymmärrän varsin hyvin perusteena mainostamisenkin.. Etenkin kun kohderyhmä ei aivan joka kerta osu sinnepäinkään.
ebike-harrastelija
05.06.2020, 10.38
Varokaa ettei pamahda bännejä. Itse olen keskustellut aktiivisesti kiinanvehkeistä ja pamahti kuukauden bänni.
Olen aina ihmetellyt miksei Fillari-lehdestä löydy sanaakaan kiinanvehkeistä. Aivan... Niiden keiden leipää syöt, niiden lauluja laulat.
Mikä oli peruste, sillä kai foorumin ylläpito jotenkin perusteli bannin?
Edit: eikun mainostaminen.... Okei..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.