PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sram NX Eagle 12spd päivitys AXS:ään

ikispessu
26.05.2020, 21.06
Eli nyt fillarissa on nämä vakiona tulleet

Shifters
SRAM NX Eagle

Cassettes
SRAM NX Eagle 1230 11-50T

Bottom Brackets
SRAM DUB

Chainsets
SRAM Descendant 6K Dub

Rear Mech
SRAM GX Eagle 12spd

Chains
SRAM NX Eagle

Niin voiko tuon päivittää sähköiseksi ja langattomaksi tällä SRAM X01 Eagle AXS 1x12-speed Upgrade Kit?(https://www.bike-components.de/en/SRAM/X01-Eagle-AXS-1x12-speed-Upgrade-Kit-p71591/)Vai pitäiskö vaihtaa myös ketjua ja pakkaa?

Kiitos avusta!

edit. tämä olisi ehkä sopinut tuonne pikakysymykset topicciinkin mutta olkoot nyt toistaiseksi näin, jos joku haluaa vaikka axs:stä puhua muutenkin

elasto
26.05.2020, 21.36
Kyllä voi.

F. Kotlerburg
26.05.2020, 22.44
Toimiihan tuo. Pakkaa jos lähtee vaihtamaan niin tarttee myös uuden vapaarattaan.

ikispessu
26.05.2020, 23.18
^^ ^ kiitos vastauksista. Taidan päivittää tuollaisella sitten, vaikka se ’rainbow’ pakka ja ketju olisivat kyllä erittäin tyylikkäät.

nure
27.05.2020, 07.51
Kiinnostais tietää että millainen ja millä muilla osilla pyörä on?

ikispessu
27.05.2020, 10.20
Kiinnostais tietää että millainen ja millä muilla osilla pyörä on?

Täpäri maastopyörä Orange five pro(2019/2020)

Henuz
27.05.2020, 11.50
Täpäri maastopyörä Orange five pro(2019/2020)

Ootko testannu liipasinta käytännössä? Omista mieltymyksistä riippuen saattaa olla hyvä tai huono siinä käytössä, mihin tuo pyörä parhaiten soveltunee.
Reilun 100h kokemuksella itse suosittelisin lähinnä marathon-tyyppiseen ajeluun ja siihenkin saa optimoida etäisyyksiä aika huolella. "Karkeaan" maastoon soveltuu mun mielestä huonosti.

Divi
27.05.2020, 13.28
"Karkeaan" maastoon soveltuu mun mielestä huonosti.Miksi? Itse en ole testannut, mutta olisi kyllä mielenkiintoinen päivitys varsinkin kunhan AXS tipahtaa myös GX sarjaan saakka.

Laars
27.05.2020, 13.41
En tiedä miten tuo toinen nappula tuossa sijoittuu, mutta muutoin tuo on käsittääkseni samanlainen kuin Reverb AXS vipu, joka on mielestäni aivan mahtavan hyvä. Ei ole tarkka vivun kulmasta, koska liikerataa ei ole, niinkuin vaijerivetoisen kanssa, missä tulee aina tehtyä hieman kompromissi sen suhteen kumpaan suuntaan peukaloa saa venyttää.
AXS tapauksessa riittää kun painaa sitä nappulaa mikä liikkuu ehkä 1-2mm.

ikispessu
27.05.2020, 15.20
Ootko testannu liipasinta käytännössä? Omista mieltymyksistä riippuen saattaa olla hyvä tai huono siinä käytössä, mihin tuo pyörä parhaiten soveltunee.
Reilun 100h kokemuksella itse suosittelisin lähinnä marathon-tyyppiseen ajeluun ja siihenkin saa optimoida etäisyyksiä aika huolella. "Karkeaan" maastoon soveltuu mun mielestä huonosti.

Ei oo ollut mahdollisuutta testata tuota missään. Onhan tuosta liipasimesta tosiaan vähän kritiikkiäkin, mutta toisaalta suurin osa sanoo tottuneensa siihen varsin hyvin.
Ajoni on aika monipuolista ihan kevyestä polkuajosta, juurakoihin ja umpimettään ja jonkin verran bike parkia.
Eiköhän tuon kaupaksi saa jos toteaa ettei sovellu itselle.

Henuz
27.05.2020, 16.24
Miksi? Itse en ole testannut, mutta olisi kyllä mielenkiintoinen päivitys varsinkin kunhan AXS tipahtaa myös GX sarjaan saakka.

Vipu ei ole kovin hienosti balanssissa, eli toiseen suuntaan menee ehkä 50-70% pienemmällä voimalla kuin toiseen. Herkempään suuntaan tulee vahinkovaihtoja vieläkin, siinä missä ns. mekaanisella vivulla niitä ei tule koskaan. Paksut hanskat kädessä talvella tämä vielä hieman korostuu, kun tuntuma on ohuempi (vai paksumpi...).
Itse vaihtaminen on kyllä priimaa, kuten aika lailla kaikissa sähkötoimisissa.
Kannattaa kokeilla, jos suinkin mahdollista.