Näytä tavallinen näkymä : Mistä "löysät" katurenkaat, vanteet on liian "isot"
fillaristi_saksasta
22.05.2020, 20.06
Tulin ostaneeksi kiinalaiset hiilikuituvanteet ja ne tuntuvat olevan jotenkin isot halkaisijaltaan. Olen pari päivää koittanut punnertaa niihin Continentalin GP4000 ja/tai 5000 kumeja (25mm leveänä ja folding mallisena) ja ei vaan mene päälle. Viimeinen 20cm ei onnistu. Pari komposiittista / muovista rengasavainta olen toistaiseksi rikkonut. Metallisilla ei taida uskaltaa alkaa vääntämän, menee vaan vanteen reuna rikki....
Onko siis jollakin tiedossa:
- Voiko noita ulkokumeja jotenkin venyttää isommaksi?
- Tai mikä olis laaturengas katupyörään joka on iso / löysä laittaa päälle normi vanteelle? Joka siis voisi just toimia näiden kanssa...
- Tai joku muu kikka kolmonen jota voi kokeilla.
Tilaa nämä. Kestävät ja pehmeät renkaat ajaa. Selkeästi löysempi sovitus, mitä gp4000/5000.
https://www.merlincycles.com/schwalbe-one-v-guard-evolution-road-folding-tyre-700c-100494.html
fillaristi_saksasta
22.05.2020, 21.33
Kiitokset vinkistä, ei olleet edes pahan hintaiset kumit, eli tilattu on. Katsotaan miten asennus onnaa kun saapuvat....
Kiinanlaatua, tuotevalvonta pettää... Toivottavasti ovat tubelekset ettei tarvi tien päällä vaihtaa...
Näin niitä oppirahoja maksetaan... [emoji23]
Ostat sitten tuubi-Borat seuraavaksi niin pääset helpommalla renkaiden asennuksen kanssa.
Mitä jos tarkastelisi ongelmaa toisesta kulmasta: saako kehiä pienennettyä? Jos vaikka upottaisi ne hiilihappojäähän? Tai hiomapaperilla pari milliä pois?
^Näkis tuon hiilariprojektin livenä, toisaaltaan hiilikuitu ei ole mitään alumiinia tai terästä, taitaa olla suht vakaa materiaali eri lämpötiloissakin... Ja jos tuo hiominen ei ole sarkasmia niin suosittaisin perjantai-iltaisin foorumin sulkemista ;-)
Kuten Plus sanoi... Sitä kompaten kun ostaa halpaa niin se vasta kalliiksi tulee kun täytyy hankkia toisetkin...
GP5000TL on hyvä rengas mutta uutena vaikea asentaa. Netti on täynnä tarinoita haasteista kyseisen mallin kanssa, eikä niissä yhteisenä tekijänä ole kiinankuitu, vaan GP5000 :)
Meillä tarvittiin 4 kättä ja kahdet rengasmuovit että ne saatiin DT:n hiilarikehille. Löystyvät kyllä huomattavasti ensiasennuksen jälkeen.
GP 5000 TL meni kyllä omille DTSwissin vanteille aika köykäisesti suoraan paketista. 25mm versio. En lähtisi loistavaa kumia syyllistämään.
Kyllä ne molemmat vinkit sarkasmin puolelle lipsahti. Ja Plussan kommenttiin Borista. Ostakaa saman tien Bora Ultra kakkoset, niin sitten ei ahdista. [emoji41]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vaihtelua on kehissä ja kumeissa, jotkut yhdistelmät on vaikeampia kuin toiset.
Mulla oli sekä 25 että 28mm leveät ongelmallisia. Enkä ollut ensimmäistä kertaa rengastöitä tekemässä jos siihen viittaat.
GP5000TL asennusvaikeuksista on ollut aika paljonkin puhetta useilla foorumeilla, mutta kuten sanottu, joillekin kehille menee helpommin.
Asennuskanavan syvyys on merkittävä tekijä.
fillaristi_saksasta
23.05.2020, 20.05
No, tilasin uusien kumien kanssa toisenlaiset muoviset / komposiitti rengasraudat, voi niillä vielä väänneellä ja jos ei onnaa, niin koittaa toisilla kumeilla....
Kannattaa myös kerrata miten kumit helpoiten asennetaan vanteelle, esim youtuubista.
Omissa kiinakehissä vanteen keskiurassa ei ollut syvyyttä tarpeeksi asennuksen kannalta. Tämä teki asennuksesta horroria.
Nyt kun aurinko paistaa, laita kumit lämpiämään ja saippuoi reunat. Alkupeinen vannenauha saattaa olla myös turhan paksua tavaraa.
Ultegran 6800 tubeles vanne oli haasteellisin asennuksen suhteen.
Renkaissa hillittömiä eroja, itsellä kävi CrossMaxien kanssa niin että Contin SpeedKing oli täysin mahdoton asentaa ja kuvitella että lenkillä vaihtaisi sisurin. Taas RaceKing tubeleksena meni vanteelle epäilyttävän hyvin eikä edes litkutus tuottanut ongelmaa.
fillaristi_saksasta
30.05.2020, 22.48
No niin Schwalben kumit tuli, mutta vaikeeta oli silti.... sitten heivasin normaalin vannenauhan pois ja korvasin sen no-tubes teipillä. Rengas ei sen käyttämäni vannenauhan kanssa päässyt kunnolla vanteen "kuoppaan" ja siksi oli mahdottoman tiukka. No pari tuntia iloista puuhastelua, paljon pieniä naarmuja ja kipeät sormet sekä yksi hajonnut sisäkumi, mutta nyt on kumit päällä. Aika tiukat kyllä oli, 7,5bar piti laittaa painetta että napsahti kaikkialta paikalleen.
Kunhan saa kaverilta takaisin lainassa olevan momenttiavaimen, niin saa levyt (centerlock) ja rataspakan paikalleen ja pääsee testailemaan :)
No niin Schwalben kumit tuli, mutta vaikeeta oli silti.... sitten heivasin normaalin vannenauhan pois ja korvasin sen no-tubes teipillä. Rengas ei sen käyttämäni vannenauhan kanssa päässyt kunnolla vanteen "kuoppaan" ja siksi oli mahdottoman tiukka. No pari tuntia iloista puuhastelua, paljon pieniä naarmuja ja kipeät sormet sekä yksi hajonnut sisäkumi, mutta nyt on kumit päällä. Aika tiukat kyllä oli, 7,5bar piti laittaa painetta että napsahti kaikkialta paikalleen.
Kunhan saa kaverilta takaisin lainassa olevan momenttiavaimen, niin saa levyt (centerlock) ja rataspakan paikalleen ja pääsee testailemaan :)
Ai että kuulostaa helpolta. Monet kiinan kiekothan ovat tubeleksia. Ota äkkiä nuo renkaat pois ja laita gp5000TL renkaat. Ne on nopeimmat. Monet kehuvat myös asennuksen helppoutta :)
.
Kunhan saa kaverilta takaisin lainassa olevan momenttiavaimen, niin saa levyt (centerlock) ja rataspakan paikalleen ja pääsee testailemaan :)
Nuohan menee ranteella, jos on vähänkään höplällä momenteista.
Nuohan menee ranteella, jos on vähänkään höplällä momenteista.
Näin on, kyseessä on lisäksi vielä se kaikista helpoin momentti, ähkymomentti.
Tosin vääntäjien ähkäisyherkkyyksissäkin lienee eroja sillä enimmäkseen noi taitaa jäädä liian löysälle.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.