Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Mistä tiedän mitkä jarrupalat?

Mess
19.05.2020, 19.58
Amatööri, jolla ei juurikaan ruuvailuhistoriaa ei pyörien saati muidenkaan härvelien osalta ole, koittaa täällä nyt vähän apuja huikkia osahankintoihin, jotta saan mopoja / autoja paljon ruuvailleen veljeni työllistettyä pyöräni huoltohommiin.. :D

Tuli ostettua käytettynä Madison rage 29", ilmeisesti ainakin parisen vuotta vanha malli. Mistäs ihmeestä mä saan selvitettyä millaiset jarrupalat tämän mekaanisiin levyjarruihin passaa, muuten kun ensin purkamalla pois vanhat, osaisko joku auttaa? Takajarrusatulasta löytyy merkintä "ZOOM" ja "R160", edestä "ZOOM" ja "F160", myös kummassakin jarrulevyssä merkintä 160. Kertooko nämä tästä nyt jotain mitä mun kuuluisi ymmärtää.. 🤣

Mr_W
19.05.2020, 21.26
Zoom-merkkisille jarruille tuntui löytyvän jarrupaloja, mutta ei noilla R160/F160-sanoilla. Jos löytyisi esim. mallinimi (ilmeisesti) DB280, DB550 jne., niin esim. Amazonista löytyisi erilaisia haulla (https://www.amazon.com/s?k=zoom+brake+pads&crid=2V5B4UPT2CDBB&sprefix=zoom+brake+pads%2Caps%2C811&ref=nb_sb_ss_i_1_15).

J4nn3R
20.05.2020, 08.18
R niin kuin rear ja F niinkuin front, 160 kertoo jarrulevyn halkaisijan millimetreinä. Olet lienee katsonut merkinnän adaptereista etkä varsinaisesta satulasta. En tunne noita jarruja, mutta mallimerkinnät edullisissa markettipään osissa voi olla todella pienellä tai olemattomia. Mä arvaisin ihan mutulla, että tuohon vois mennä jotkut Shimano-malliset palat, ottamamalla vanhat irti ja vertaamalla kuvista vois löytyä.

Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla

nure
20.05.2020, 08.27
Osta uudet moisten tilalle, melkein palojen hinnalla... https://www.chainreactioncycles.com/fi/en/clarks-cmd-17-mechanical-disc-brake-rotor/rp-prod149958 ei kylläkään hyllyssä nyt. Tai jopa hydrauliset saa reilulla kahdella kympillä per pää. Arvokin melkein kaksinkertaistuu moisella operaatiolla...

Satuloissa tod.näk. merkinnät front/rear 160 jotka kertoo levyn koon eikä jarrun mallia, W.ltä tulikin ehdotus malleista ja jos niistä löytyy kuvia niin vertaile ja arvaile...

Kanuuna
20.05.2020, 11.46
Menisin paikalliseen pyöräliikkeeseen kysymään pyörän kanssa, jotta mitä tilalle. Osaavat siellä auttaa.
Toinen vaihtoehto on tosiaan ostaa hydrauliset tilalle, mutta silloin saattaa mennä myös ohjaamon päästä kahvat ja liipasimet uusiksi. Siksipä pelkkä palojen vaihto taitaa olla parempi vaihtoehto.
Sitten on vielä se vaihtoehto, että otat palat pois ja katsot mallimerkinnän tai palojen poisottamisen jälkeen kiikutat ne paikalliseen pyöräliikkeeseen. Paikalliselta saat mahdollisesti palat suoraan käteen viikon odottamisen sijaan.
Ps. Sattuuko pyörä olemaan Titania, jossa on Shimanon kilkkeet kiinni?

nure
20.05.2020, 12.42
^Eikös sanottu että Madison... Ostettu käytettynä... Perus halpis marketpyörä...