Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Hiilikuiturunko satula jumissa

al_
18.05.2020, 14.06
Eli jonku vuoden vanha cannondalen hiilikuiturunkoinen maantiepyörä. Satula ei ole täysin jumissa, eli saan kyllä käännettyä sitä vähän, mutta menee tunti, että penkkiä saa 2cm nostettua/laskettua. Voiko sinne ruiskuttaa jotain ainetta väliin, että saisi homman pelaamaan?

Moska
18.05.2020, 16.12
Mikä ettei. Ei se voiteluaineista pilalle mene, nitkuttele kokonaan pois, puhdistus ja hiilikuitupastan kanssa kasaus. Se parantaa paikoillaan pysyvyyttä ja ehkäisee jumiutumista.

paaton
18.05.2020, 16.51
Ota äkkiä pois se. Alumiinen satula voi hapettua kuiturunkoon niin, ettei se lähde muuta kuin räjäyttämällä pois. Tekee kai oksidi kerroksen väliin.

nure
18.05.2020, 16.59
^Noin se menee. Puhdista kunnolla ja pastaa reilusti väliin tai siirry kuitutolppaan!

al_
18.05.2020, 17.57
Kiitos. Kokeillaanpa tätä.

m e r k s
19.05.2020, 00.08
Jos on oikein jumissa, niin oheisesta Hambinin videosta selviää, miten vähän hankalampikin tapaus hoidetaan: https://youtu.be/Vq2DMbQurkg

nure
19.05.2020, 13.01
^Montaa asiaa olen tehnyt ja käsitellyt paljain käsin mutta fosforihappo ei kuulu niihin... En kyllä suosittele.

Munarello
19.05.2020, 14.28
Mikäs jamppa tuo Hambini nyt oikeasti on? Se kielenkäyttö, jota se videoillaan käyttää, ei juuri innosta katsomaan yhtään pidemmälle. Kaiketi se jotain tietää laakereista ja semmoisista, mutta menee vähän huonon vitsin puolelle kun tämä hermanni käyttää kaikki tietämänsä solvaukset ihan vaan koska sille on annettu joku valmiiksi paskottu runko mittailtavaksi.

JohannesP
19.05.2020, 14.41
En ole mikään hambinin fanboy vaikka noita on tullut muutama katsottua, mutta tuo kielenkäyttöhän on komiikkaa millä vartavasten kerää katselijoita. Youtubessa riittää vaikka kuinka paljon aneemisia puolen tunnin videoita. Tämä ei vissiin ole auennut, mutta kunhan tiedostaa tuon olevan näyttelyä.

Tyyppi oli kai joutunut hieman ongelmiin kielenkäytön takia ja poistanut ison osan videoista, mutta aika paljon siellä on ihan uusiakin runkoja mittailtu.

Munarello
19.05.2020, 15.41
Tämä ei vissiin ole auennut, mutta kunhan tiedostaa tuon olevan näyttelyä.

On se auennut, kun jantteria koskevia ketjuja tuolta muualta olen lukenut. Olen ymmärtänyt, että sillä on yritys, joka myy laakereita ynnä muuta tarviketta, jotka ovat kaiketi ihan hyvän laatuistakin. Se vaan, että miten vammainen apina pitää olla, että kuvittelee parhaan markkinointistrategian olevan se että solvataan kaikki muut hevonpaskaksi? Tai noh, vastaus varmaan löytyy siitä Trump-ketjusta...

Oatmeal Stout
19.05.2020, 16.46
Ota äkkiä pois se. Alumiinen satula voi hapettua kuiturunkoon niin, ettei se lähde muuta kuin räjäyttämällä pois. Tekee kai oksidi kerroksen väliin.
Toiset käyttävät siinä välissä satulatolppaa, mutta ...

m e r k s
20.05.2020, 00.55
Hehhee - aiheessa pysyen videolla tahdoin linkittää sen tiedon, että vähemmän väkevälläkin aineella saa pullotelineen mutterireiästä juuttuneelle satulatolpalle ihmeitä aikaiseksi.

Hambini - kuka? Itse törmäsin ekan kerran maantiekiekkojen aerotestien tekijänä, kuten vaikka tässä hedelmällinen keskustelu kaikkinensa (https://weightweenies.starbike.com/forum/viewtopic.php?f=113&t=153138&start=105)

Ps. myös itse paheksun kaverin kielenkäyttöä, mutta toisaalta tekninen osaaminen melko jämäkkää.