Näytä tavallinen näkymä : Suositelkaa minulle sopivaa pyörää (cyclocross/gravel grinder)
Olisin pyöräsuosityksia vailla :) Olen pyöräillyt aktiivisesti Cuben hybridillä työmatkoja ja lenkkejä sekä asfaltilla, soratiellä että metsässä mutta osittain kaipaan osittain lisää vauhtia sekä myös sujuvampaa (ei niin pystyä) ajoasentoa joten möin tänään Cuben pois ja lähden katsomaan uutta pyörää.
Haluaisin päästä lujaa asfaltilla ja pidentää reissuja ~50 km saakka, mutta pyöräilen myös hiekkateillä lyhyempää pätkää. Haluaisin sekä mukavuutta harrastajalle että nopeutta hybridiin verrattuna. Sormet puutuu ja kihelmöi sekä ranteisiin sattuu myös nykyinen ajoasento ja siksikin haluaisin kippurasarvet. Kisaamaan en aio ja varsinaiseen metsään ei ole enää juuri tarvetta päästä. Budjetti on noin 1500 €.
Onko niin, että gravel pyörä olisi parempi pidemmille reissuille ja cyclocross omimmillaan lyhyillä kisapätkillä? Yhdestä pyöräliikkeestä taas sanottiin että gravelit ovat vaan markkinamiesten uudelleen brandaamia cyclocrosseja...
Pituutta on 165 cm, ja näyttää siltä että Suomi alkaa olla pienempien runkokokojen puolesta aikalailla loppuunmyyty haluamassani hintaluokassa. Mielelläni ottaisin ihan konkreettisia pyöräsuosituksia, jos joku jaksaa niitä ehdottaa!
Vaihtoehtoja mm.:
GIANT Revolt 1 2020
RIDLEY X-BOW DISC 10 SHIMANO 105
KONA Rove ST
Kona Rove AL
Olisiko muita ideoita? Haluan ostaa Suomesta, asun itse pk-seudulla.
Kiitos jo etukäteen!
Aiheesta on lukemattomia (tarkoitan siis viestiketjujen määrää...) tuoreita viestiketjuja, joten niitä kahlaamalla saat varsin hyvän käsityksen asiasta.
Hienoja soratie pyöriä kaikki, paksuilla soratie renkailla. Ilmeisesti tarvit kaksi pyörää jos toisena tavoitteena päästä lujaa asfaltilla niin siihen tarvitset pyörän jossa on maantiepöyrän rengaat. Jos edellisen pyörän kans kädet puuttui niin nyt pitää uudenpyörän kans varautua siihen että käsien lisäksi voi puutua myös selkä ja nivuset. No lyhyet matkat 50km menee vaikka läskipyörällä mutta ei niin kovaa.
Taas kerran, Kona Rove ST, mukava ja toimiva. Vastaavaa alumiini versiota en suosita, omasta mielestäni aivan erityyppinen, kovan tuntuinen runko ja siinä kädet saa kyytiä...
Hienoja soratie pyöriä kaikki, paksuilla soratie renkailla. Ilmeisesti tarvit kaksi pyörää jos toisena tavoitteena päästä lujaa asfaltilla niin siihen tarvitset pyörän jossa on maantiepöyrän rengaat. Jos edellisen pyörän kans kädet puuttui niin nyt pitää uudenpyörän kans varautua siihen että käsien lisäksi voi puutua myös selkä ja nivuset. No lyhyet matkat 50km menee vaikka läskipyörällä mutta ei niin kovaa.
Ei tarvitse maantiepyörää erikseen, kun ei ollut tarkoitus kilpailla. Jos selkä ja nivuset puutuu, on jokin mitoitus tai säätö pielessä. Ei siis kannata ottaa lähtökohdaksi tällaisen asian hyväksymistä. Ainoa, mihin kannattaa varautua, on pehmustettujen housujen osto, ellei sellaiset vielä ole käytössä. Satulankin voi joutua vaihtamaan, jos alkuperäinen ei ole sopiva.
Taas kerran, Kona Rove ST, mukava ja toimiva. Vastaavaa alumiini versiota en suosita, omasta mielestäni aivan erityyppinen, kovan tuntuinen runko ja siinä kädet saa kyytiä...
Triplaohennettu alumiinirunko (TB) ja kuitua keulaan on vanhattanut tuon tiedon. Samoin uudet menetelmät muotoilla alumiinia ovat paranraneet runkoja, hyvin nuo ovat menestyneet jo testeissäkin muita materiaaleja vastaan.
Tietenkin täytyy puolustaa omaa näkemystä, kun kolme alupyörää tallissa!
Mistäpä muuta kokemusperäistä tietoa repis. Uutta pyörää ostavalle, ei alumiinia tule oitis heittää ulos.
Bikeshop tarjoa Kona pyöriä pariksi päivää koeajettavaksi, haminpaikka ettei taida kysyjälle nyt enään löytyä lähelekään sopivaa kokoa. Pyörä oli mikä hyvänsä pitäs aina ennen ostopäätöstä koeajaa kunnolla, kaupan pihalla pientä ringiä kiertäessä myyjän valvovan silmien alla ei kerro pyörästä juuri mitään, joku 30km lenkki jo jotain kertos.
hämeenhitain
17.05.2020, 09.00
Komppaan. Teräs-Roven jälkeen AL tuntui aika ikävältä ajaa, kun sai yhden pidemmän reissun verran kokeilla. Tuntuma oli nimenomaan kova, ajoin sekä soralla että (huonolla) asfaltilla. Teräksinen oma Rove on kuitenkin vuosi toisensa perään edelleen mukava ja sillä on aina hauska lähteä, niin ero tuntui aikamoiselta. Kokeilussa ei kylläkään ollut tuorein vuosikerta alumiini-Rovesta. Voihan se uusin malli olla ajossa miellyttävämpi kuin edelliset. Koeajoja ei kannata jättää väliin, jos noiden kahden välillä arpoo.
F. Kotlerburg
17.05.2020, 09.08
Triplaohennettu alumiinirunko (TB) ja kuitua keulaan on vanhattanut tuon tiedon. Samoin uudet menetelmät muotoilla alumiinia ovat paranraneet runkoja, hyvin nuo ovat menestyneet jo testeissäkin muita materiaaleja vastaan.
Tietenkin täytyy puolustaa omaa näkemystä, kun kolme alupyörää tallissa!
Mistäpä muuta kokemusperäistä tietoa repis. Uutta pyörää ostavalle, ei alumiinia tule oitis heittää ulos.
Joo, mutta mitä tällä on tekemistä Rove AL:n kanssa? Siinä on kertaalleen ohennettu alumiinirunko ja onhan se oman kokemuksen mukaan melkoinen alukanki.
Materiaalista ja ohennuksista riippumatta putken jäykkyyteen vaikuttaa eniten sen ulkohalkaisija eli ihan simppelisti mitä paksuputkisempi runko, sitä jäykempi se on. Piste. Toisekseen ohennusten kertoimet kertoo ainoastaan sen, kuinka monta eri paksuutta putkessa on, ei sitä kuinka ohueksi se on ohennettu, joka olisi olennaisempi tieto.
Alkuperäiselle kysyjälle, alupyörillä ajetaan eniten, niitä myös ostetaan eniten, etenkin kysymissäsi luokissa, ei huolta, vaikka tässä materiaaliväittelyä, valitse ihan luottavaisesti itsellesi sopivin pyörä. Meitä kaikkia palstalaisia sen ei tarvitse täydellisesti tyydyttää (pisteen jätän lopusta tarkoituksellisesti pois)
Bikeshop tarjoa Kona pyöriä pariksi päivää koeajettavaksi, haminpaikka ettei taida kysyjälle nyt enään löytyä lähelekään sopivaa kokoa. Pyörä oli mikä hyvänsä pitäs aina ennen ostopäätöstä koeajaa kunnolla, kaupan pihalla pientä ringiä kiertäessä myyjän valvovan silmien alla ei kerro pyörästä juuri mitään, joku 30km lenkki jo jotain kertos.
Joo, vähissä on pyörät tästä maasta. Yhden Kona Rove ST:n löydän 50 cm rungolla ja Rove AL:n 52 cm rungolla, ajattelin käydä maanantaina testaamassa molemmat. Jospa uskaltaisivat antaa edes vähän isommalle lenkille kuin kaupan pihaan...
Komppaan. Teräs-Roven jälkeen AL tuntui aika ikävältä ajaa, kun sai yhden pidemmän reissun verran kokeilla. Tuntuma oli nimenomaan kova, ajoin sekä soralla että (huonolla) asfaltilla. Teräksinen oma Rove on kuitenkin vuosi toisensa perään edelleen mukava ja sillä on aina hauska lähteä, niin ero tuntui aikamoiselta. Kokeilussa ei kylläkään ollut tuorein vuosikerta alumiini-Rovesta. Voihan se uusin malli olla ajossa miellyttävämpi kuin edelliset. Koeajoja ei kannata jättää väliin, jos noiden kahden välillä arpoo.
Näitä on molempia kehuttu arvosteluissa, mutta kyllä tuota ST:tä vielä hieman enemmän. Vaikuttaa näin pikaisesti erinomaiselta vaihtoehdolta ja ajattelin mennä testaamaan maanantaina kun satuin löytämään yhden oman kokoisen rungonkin vielä pk-seudulta.
Alkuperäiselle kysyjälle, alupyörillä ajetaan eniten, niitä myös ostetaan eniten, etenkin kysymissäsi luokissa, ei huolta, vaikka tässä materiaaliväittelyä, valitse ihan luottavaisesti itsellesi sopivin pyörä. Meitä kaikkia palstalaisia sen ei tarvitse täydellisesti tyydyttää (pisteen jätän lopusta tarkoituksellisesti pois)
Mulla on tuo Cube ollut alumiinia mutta toki aivan erilainen pyörä. Kun ottaa huomioon että siirryin siihen suoraan Nopsan modernista mummopyörästä niin sehän tuntui kuin olisi moottori alla 😂 En usko siis että tuo alumiininenkaan olisi siinä mielessä ollenkaan huono. Tosin tunnen itseni ja minulla on pientä taipumusta välineurheiluun ja siinä tapauksessa voisi olla pysyvyyden kannalta ehkä turvallisempaa ostaa ST.
Täytyy tutkia miten muut osat eroavat toisistaan vai tuleeko hintaero lähinnä tuosta runkomateriaalista.
karjala67
17.05.2020, 11.23
Olisin pyöräsuosityksia vailla :) Olen pyöräillyt aktiivisesti Cuben hybridillä työmatkoja ja lenkkejä sekä asfaltilla, soratiellä että metsässä mutta osittain kaipaan osittain lisää vauhtia sekä myös sujuvampaa (ei niin pystyä) ajoasentoa joten möin tänään Cuben pois ja lähden katsomaan uutta pyörää.
Haluaisin päästä lujaa asfaltilla ja pidentää reissuja ~50 km saakka, mutta pyöräilen myös hiekkateillä lyhyempää pätkää. Haluaisin sekä mukavuutta harrastajalle että nopeutta hybridiin verrattuna. Sormet puutuu ja kihelmöi sekä ranteisiin sattuu myös nykyinen ajoasento ja siksikin haluaisin kippurasarvet. Kisaamaan en aio ja varsinaiseen metsään ei ole enää juuri tarvetta päästä. Budjetti on noin 1500 €.
Onko niin, että gravel pyörä olisi parempi pidemmille reissuille ja cyclocross omimmillaan lyhyillä kisapätkillä? Yhdestä pyöräliikkeestä taas sanottiin että gravelit ovat vaan markkinamiesten uudelleen brandaamia cyclocrosseja...
Pituutta on 165 cm, ja näyttää siltä että Suomi alkaa olla pienempien runkokokojen puolesta aikalailla loppuunmyyty haluamassasi hintaluokassa. Mielelläni ottaisin ihan konkreettisia pyöräsuosituksia, jos joku jaksaa niitä ehdottaa!
Vaihtoehtoja mm.:
GIANT Revolt 1 2020
RIDLEY X-BOW DISC 10 SHIMANO 105
KONA Rove ST
Kona Rove AL
Olisiko muita ideoita? Haluan ostaa Suomesta, asun itse pk-seudulla.
Kiitos jo etukäteen!
Cannondale Topstone.
Otin itse halvimman Sora version, koska arvelin että kai pääosin tieajossa pärjää mekaanisillakin jarruilla. Noh, pärjää ja pärjää mutta hieman pitää ennakoida tilanteita enemmän..
Soran voimansiirrossa ei moitteen sijaa ainakaan uutena.
Tiagrassa saa sitten hydr. jarrut.
Voin suositella kyllä Topstone vaihtoehdoksi.
TERU, alumiinisillä ajetaan eniten koska perus alurungot edullisia, teräsrunkojen hinta noussut jo yli edullisten kuiturunkojenkin hinnan. Muutamia "urani" aikana omistanut ja kun 80-90luvulla alurunkoiset yleistyi niin niilläkin ajellut mutta ei ole enää teräksestä siirtymistä muuhun...
Karjala, kaikilla jarruilla pysähtyy yhtä luonnikkaasti ja jos liikenteessä ajellaan niin aina parempi ennakoida.
brilleaux
17.05.2020, 12.03
Suositus tälle, vasta yksi lenkki ajettu mutta kyllä mä ihastuin jo totaalisesti.
Kokemusta tosin muista ei ole, aina ollut maastokonkeleita.
Perin mukava on myös runko Konassa.
Steel is real!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kollinjoki
17.05.2020, 12.05
Kun tuo Topstone mainittiin, niin sellainen olisi verrokiksi tarjolla BAS:lla Tiagra-versiona ja tuo S mahdollisesti olisi sopiva koko, jos haluaa yhden vaihtoehdon lisää mietittäväksi ja kokeiltavaksi.
https://bas-shop.fi/Cannondale+Topstone+Tiagra?_tu=39121
Rove ST:ssä on TRP Spyre -jarrut, jotka kokemukseni mukaan ovat hyvät. Toki hydrauliset ovat mukavammat, mutta ei niitä jarrutehon takia tarvitse ainakaan jos on Spyre vaihtoehtona.
Suositus tälle, vasta yksi lenkki ajettu mutta kyllä mä ihastuin jo totaalisesti.
Kokemusta tosin muista ei ole, aina ollut maastokonkeleita.
Perin mukava on myös runko Konassa.
Steel is real!
No tämähän saa nyt paljon suosituksia! Alkaa jo jännittää onko se pyörä vielä vapaana maanantaina kun olisin menossa kokeilemaan - muutaman kanssa on tässä pohtiessa aikaisemmin jo käynyt niin että on myyty nenän alta...
Kun tuo Topstone mainittiin, niin sellainen olisi verrokiksi tarjolla BAS:lla Tiagra-versiona ja tuo S mahdollisesti olisi sopiva koko, jos haluaa yhden vaihtoehdon lisää mietittäväksi ja kokeiltavaksi.
https://bas-shop.fi/Cannondale+Topstone+Tiagra?_tu=39121
Rove ST:ssä on TRP Spyre -jarrut, jotka kokemukseni mukaan ovat hyvät. Toki hydrauliset ovat mukavammat, mutta ei niitä jarrutehon takia tarvitse ainakaan jos on Spyre vaihtoehtona.
Tämä oli minulla itseasiassa tutkassa aikaisemmin, kiitos muistutuksesta!
Tuo Kona Rove ST kuumottaa kyllä nyt sen verran, että olen viittä vaille klikkaamassa sen ainoan löytämäni 50 cm kappaleen ostoskoriin. Koko vähän mietityttää - miten ne näissä yleensä menee? Taulukon mukaan olisi väliltä 48-52 cm minun pituiselleni (165), joten vissiin just tuo 50 cm olisi hyvä?
hämeenhitain
17.05.2020, 15.11
Tuo Kona Rove ST kuumottaa kyllä nyt sen verran, että olen viittä vaille klikkaamassa sen ainoan löytämäni 50 cm kappaleen ostoskoriin. Koko vähän mietityttää - miten ne näissä yleensä menee? Taulukon mukaan olisi väliltä 48-52 cm minun pituiselleni (165), joten vissiin just tuo 50 cm olisi hyvä?
Mulla on mittaa 170 ja pyörä on 51, tätä kokoahan ei enää ole pariin vuoteen tarjottu, mutta sepäs sattui natsaamaan omiin mittoihin prikulleen. Lainaamani alu-Rove oli 48,5 ja se oli jo vähän liian lyhyt ja ahdas. Tietysti mittasuhteissa on ihmisillä aina yksilöeroja mutta vaikea uskoa, että 50 menisi pahasti pieleen.
Itsellä sileärenkaisessa Spyre SLC:t ja ei mielestäni häviä maastopyörässä oleville XT:n hydraulisille joilla tietenkin pienemmällä teholla pärjää mutta tuntuvat hieman tunnottomilta, IMO... Ko. pyörässä oli aikaisemmin myös SLC:t ja syy vaihtoon oli ainoastaa tekemisen puute...
brilleaux
17.05.2020, 15.42
Mulla mittaa 173cm, inseam 79cm ja 52 fits laik ö glööv.
Kannattaa klikata äkkiä, noi menee nyt vissiin aika nopeaan. 52 jo ainakin Bikeshopissa loppuunmyyty
Itsellä sileärenkaisessa Spyre SLC:t ja ei mielestäni häviä maastopyörässä oleville XT:n hydraulisille joilla tietenkin pienemmällä teholla pärjää mutta tuntuvat hieman tunnottomilta, IMO... Ko. pyörässä oli aikaisemmin myös SLC:t ja syy vaihtoon oli ainoastaa tekemisen puute...
Pole Taigassa oli TRP:n Spyket ja samaa tasoa tuntuu olevan Konan Spyret. Samat kokemukset vs. Shitmano.
Kannattaa klikata äkkiä, noi menee nyt vissiin aika nopeaan. 52 jo ainakin Bikeshopissa loppuunmyyty
...ja ostettu! Huomenna sitten soittelen kuinka nouto onnistuu ja josko pyörä on jo valmiiksi kasassa. Laitan tänne ensifiilikset 😊
^Onnea hyvästä valinnasta, paljon kilometrejä ja hauskoja lenkkejä!
Hieno oma päätös ja nopeakin, nopeat syövät hitaat, mukavaa kuulla kokemuksia aikanaan.
Aina on hyvä käydä läpi vaihtoehdotkin, selkeyttää omat ajatukset, joskus jopa muuttaa omaa kantaakin.
Onnittelut tulevalle ajopelille!
^Onnea hyvästä valinnasta, paljon kilometrejä ja hauskoja lenkkejä!
Kiitos 😊
Hieno oma päätös ja nopeakin, nopeat syövät hitaat, mukavaa kuulla kokemuksia aikanaan.
Aina on hyvä käydä läpi vaihtoehdotkin, selkeyttää omat ajatukset, joskus jopa muuttaa omaa kantaakin.
Onnittelut tulevalle ajopelille!
Kiitokset! Tässä on useampi päivä jo pohdittu asiaa ja huomasin aina palaavani tuohon Kona Rove ST:hen, tämä keskustelu oli oiva selkeytys omille ajatuksille. Lopullista päätöstä toki vauhditti huomattavasti se että pyörät häviää nenän edestä, ihanteellista olisi ollut jos olisin rauhassa ehtinyt testata useampaa. Kuitenkin kun en mikään pro näissä hommissa ole että jäisin jotain tiettyä specsiä kaipaamaan ja kyseessä on paljon kehuttu pyörä joka täyttää kaikki kriteerit, uskon ettei paljon voi mennä metsään 😊
Mulla oli hyvin saman tyyliset pohdinnat käynnissä ja taisin tilata viikko sitten Bikeshopin viimeisen koon 52 Rove St:n. Koon pohtiminen oli vaikeaa, mutta täältä palstalta saatujen rohkaisujen myötä päädyin tuohon kokoon 52 kun pituutta 170 ja sisäsauma 79. Pyörä on nyt matkahuollon käsissä ja seurannan perusteella pitäisi olla täällä huomenna tai viimeistään tiistaina. Jännittäviä aikoja!
Tyytyväisten Kona kuskien määrä senkun vaan kasvaa!
hämeenhitain
18.05.2020, 09.22
Mulla oli hyvin saman tyyliset pohdinnat käynnissä ja taisin tilata viikko sitten Bikeshopin viimeisen koon 52 Rove St:n. Koon pohtiminen oli vaikeaa, mutta täältä palstalta saatujen rohkaisujen myötä päädyin tuohon kokoon 52 kun pituutta 170 ja sisäsauma 79. Pyörä on nyt matkahuollon käsissä ja seurannan perusteella pitäisi olla täällä huomenna tai viimeistään tiistaina. Jännittäviä aikoja!
Samanmittaisena 52 tuntui sekin ihan hyvältä ja toisena kippurasarvisena onkin 52-koon Sutra LTD.
Lisäksi jos etäostokset eivät olisikaan kooltaan kuitenkaan jostain syystä passeleita, Rove ST:n saa aina myytyä eteenpäin ja kaupat näyttävät syntyvän nopeasti. Noita ei kauan myyntipalstoilla roiku, kun on tullut seurailtua.
Hyviä reissuja kaikille timantt... siis teräksiseen vaihtoehtoon päätyneille!
Teräs on terästä, muut tulee perästä😂 Cinellikin odottaa vain ulkoilutusta...
Hiski Läpsteri
18.05.2020, 10.54
Eipä edes pälkähtänyt päähän kokeilla 52:ta, kun Rove DL:ää koeajoin. Olen siis 174 pitkä ja inseam kait 80, ja nyt ajelen 54-koon DL:llä. Yhteistähän siinä on ST:n kanssa vain geometria, mutta olishan toi hauska joskus kokeilla, miltä pienempi runko tuntuu.
11.5kg ankkuri mekaanisilla levyjarruilla. En sekaantuisi vaikka saisi puoleen hintaan.
Hiski Läpsteri
18.05.2020, 19.10
11.5kg ankkuri mekaanisilla levyjarruilla. En sekaantuisi vaikka saisi puoleen hintaan.
Tää DL se vasta sotanorsu onkin, vakiona tulevien lokarien kanssa 12 kg ja risat, vaikka renkaat ovat kapeammat kuin ST:ssä. Hintakin on toki kolmanneksen pienempi.
Se on täällä ja onhan se nyt aivan hirveän nätti! Upea väri ja yksityiskohdat, huolella tehty. Eka ajo on takana, tosin vain vajaa 13 km kun mukana oli 12v tytär. Tästä syystä en myöskään päässyt päästelemään sitä vauhtia kuin olisin halunnut, vain muutama kunnon pyrähdys ennen kuin piti jäädä odottelemaan perässä tulijaa.
https://i.ibb.co/VJGMRnG/711-D26-DB-1373-404-E-81-C8-0-DD0-CE0-F2779.jpg (https://ibb.co/ydCgtvC)
Ensivaikutelma: lujempaa tällä pääsee kuin Cuben hybridillä, ja meno tuntuu vaivattomalta - voimansiirto toimii huomattavasti paremmin. Pyörä tuntuu painoansa kevyemmältä, ja ylämäet meni hymyssä suin. Vakaa peli, tosin ohjaustangon kapeuteen menee varmaan hetki aikaa tottua. Testailin asfaltilla (jossa tosiaan en päässyt niin lujaa kuin olisin halunnut) sekä meidän lähellä olevalla MTB-rinteessä sekä metsäpoluilla. Kaiken selvitti paljon näppärämmin kuin osasin odottaa, pyörät on oivalliset.
Kaikenkaikkiaan pikatestauksella juuri sellainen pyörä kuin halusinkin - tällä voi mennä minne vaan. Täytyy vaan osata etsiä hyvä ajoasento, olen tottunut menemään käsivarret aikalailla suorina ja leveällä sivulla, ja kippurat on ihan uusi juttu. Vähän meinasi niska valittaa paluumatkalla, mutta täytyy vaan testailla miten se mukavuus löytyy. Satula on hyvä istua ilman pyöräilyhousuja.
Ostin polkimiksi Crank Bothers Stamp 1 -avopolkimet koska en ole koskaan käyttänyt lukkopolkimia ja tulen menemään erilaisissa maastoissa.
https://i.ibb.co/F5Jxzr2/65-A0-AA2-B-CCBD-47-B8-A836-72-D07-EAADC4-B.jpg (https://ibb.co/T4Rvtf6)
Kellon ja pullotelineen kohdalla hifistelin vähän ja hommasin kilkuttimeksi Knog Oi -soittokellon joka suorastaan sulautuu tankoon, ja pullotelineeksi retron Classic Vintage Zefalin joka nyt vain tuntui sopivan yleiseen tunnelmaan 😊 Kiinteitä lokareita en vielä tässä vaiheessa halunnut, mutta nappasin mukaan pikalukolla kiinnitettävän takalokarin kurakeleille.
https://i.ibb.co/4WhxRKq/A2-FF0643-05-E8-43-AA-BA0-F-EEFB221-B983-D.jpg (https://ibb.co/CBRFKmc)
https://i.ibb.co/1rb8HkF/CA4-C7403-D0-AE-4-B29-A086-B9148-BBD7568.jpg (https://ibb.co/0CQhPxH)
Kaikenkaikkiaan täällä on nyt aika tyytyväinen uuden Konan Rove ST:n omistaja, ja mieli halajaa kunnon lenkeille.
Ei tuon tyyppisessä pyörässä painolla ole mitään väliä.
brilleaux
19.05.2020, 07.27
Ei taida olla TRP:n jarrut tuttuja. :rolleyes:
Kyllä toi pyörä tuntuu kokoajan paremmalta, nopea ja ketterä kuin mikä. Ja runko on aivan mahtavan mukava.
Steel <3 Tykkään.
Taitaa olla myös ensimmäinen pyörä jossa ohjaamo natsas kohdilleen suoraan tehtaan jäljiltä.
Satulan päivitin heti, WTB:tä en edes koeajanu koska tiedän sen sopimattomuuden mun ahterille.
Onnittelut MKK:lle hienosta hankinnasta. Itsekin taannoin painiskelin valintojen kanssa ja yhtenä vaihtoehtona oli Rove St. Olisi oikein kivasti täydentänyt valikoimaa tallissa seisovan Konan Unit X rinnalla.
Oma valintani suuntautui kuitenkin Marinin teräkseen Nicasion muodossa. Kiva peli hintaansa nähden tuokin, vaikka siitä puuttuukin ymmärrettävästi Roveen verrattuna hienouksia. Ohessa linkki, jos joku satunnainen ketjun selaaja on kiinnostunut halvemmasta kulkineesta.
https://www.marinbikes.com/bikes/20-nicasio-1
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP. 0yzTEWMN4ztE1lFaScm5aAHaEz%26pid%3DApi&f=1
En tiedä että kehtaako edes kysyä vai onko ihan hölmö kysymys, mutta tänään saapui Rove tännekin ja ihmettelen kun nuo kahvat ovat reilusti epäsymmetriset. Eli vasemman puolen kahva on reilusti sisäänpäin kääntynyt ja oikealla puolella kahva, jossa vaihdeliipaisinkin on, on aikalailla suoraan eteenpäin. Kai noiden kuuluisi suunnilleen symmetriset olla? Ainakin mitä valmistajan sivuilta katsoo kuvia. Vai kuuluuko tuo asiaan?
Jos tuli matkahuollon kautta, olisiko kuljetuksessa kahva päässyt mystisesti kääntymään?
Kahva vain löysällä. Vedät kahvan esinahat taakse ja kiristelet.
Kiitoksia! Joo matkahuollolla tosiaan tuli, eli varmaan heidän käsissään tosiaan mystisesti kääntynyt. Täytyy huomenna perehtyä tarkemmin ja muutenkin hienosäätää asentoa kun ehtii vähän paremmin ajella.
Pikaisen testilenkin perusteella on kyllä loistava pyörä hintaansa nähden. Aikaisempi kokemus kippurasarvisista rajoittuu täysalumiiniseen Meridan CX100 malliin ja siihen verrattuna tuntuu kyllä teräsrungon ja paksuhkojen renkaiden ansiosta huomattavasti mukavammalta ajella soratiellä.
Kollinjoki
19.05.2020, 23.22
Onpas muuten kiva, kun ketjun avaajalta tuli sitten vielä kommentit ja kokemukset ostoksesta.
Aika monesti kysyjät vaan katoavat jonnekin, eikä ikinä kuulla, minkä ostivat ja mitä tykkäsivät ostoksestaan.
Onpas muuten kiva, kun ketjun avaajalta tuli sitten vielä kommentit ja kokemukset ostoksesta.
Aika monesti kysyjät vaan katoavat jonnekin, eikä ikinä kuulla, minkä ostivat ja mitä tykkäsivät ostoksestaan.
Ajattelin että täytyy käydä kuittaamassa kun sain täältä niin hyvin apuja 😊
Eilen tehty vähän isompi lenkki ja löytyi jo parempi ajoasento, oikein mukava peli kyllä. Sellainen pyörä johon voi luottaa kaikessa maastossa, eikä tartte väistellä turhia. Tuuli vastaan ja satoi, joten jännä nähdä vielä mitä vauhtia pääsee optimiolosuhteissa. Olen kyllä toistaiseksi oikein tyytyväinen!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.