Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kilpailujen/tapahtumien järjestäminen poikkeusolojen aikana

mikkol82
16.05.2020, 09.20
Kansaa on puolesta ja vastaan, toiset ovat sitä mieltä ettei kilpailuja/tapahtumia tulisi missään nimessä järjestää kesän aikana vallitsevan tilanteen takia. Toiset ovat ehdottomasti sitä mieltä, että tapahtumakesä tulisi jo polkaista käyntiin. Kumpaa mieltä olet ja perustele kantasi. Oikeaa vastausta ei tietenkään ole tarjolla, vääriä sitäkin enemmän.
Tapahtuman järjestäjät eivät ymmärrettävästi halua ottaa riskiä että osallistujat/tapahtuman tekijät altistuisivat tartunnalle. Osallistujat eivät näe riskiä niin suurena. Itse kuulun kumpaankin ryhmään ja tunnistan nuo molemmat ajatusmallit.

Tiina
16.05.2020, 13.29
Itse olen myös sekä kisailija että järjestäjä. Olen sitä mieltä, että tämän päivän tiedon valossa kisailun voisi aloittaa heinäkuun alussa pienemmistä tapahtumista lähtien.

Näen asian niin, että viranomaissuosituksia pitää noudattaa. Jos suositukset sanoo, että tietyn kokoisia tapahtumia voi järjestää, niin tulkitsen sen niin että tapahtumia voi silloin järjestää. Ei niin että osallistujien yläraja on 500hlö, mutta ei järjestetä 100 osallistujan tapahtumaa, koska se ei ole "vastuullista".

Ja loppu viimein se jää kunkin omalle vastuulle päättää, että osallistuuko vai ei. Ja jos joku järjestää tapahtuman ja jotkut toiset osallistuu siihen, niin sitä ei tarvitsisi kenenkään ulkopuolisen paheksua.

Lisäksi näen paikallistalouden kannalta, että vaikkapa tätä Lappia ei voida loputtomiin pitää suljettuna. Kesän yli selvitään näinkin, mutta jos vielä syksyllä ja alkutalvestakin jatkuu sama meno niin sitten alkaa firmat kaatua.

Pexxi
16.05.2020, 14.57
Järjestäjät voisivat olla ainakin joustavampia peruutuksissa eli ei tarvitsisi lääkärintodistusta juuri ennen kisaa vaan paikan voisi siirtää ensi vuodelle tai jollekin toiselle käytännössä ilmoituksella (tai vastaavaa). HimosEpic taitaa olla siitä onnellisessa asemassa että tapahtuman rakenne on sellainen että ainakin omasta mielestä kohtuullisilla lisäjärjestelyillä sen voinee järjestää turvallisesti.

Pete Riemu
17.05.2020, 07.36
Ei vielä nykyisten lukujen valossa kansallisia tapahtumia. Lähes tautivapaalla alueella voi jo paikallisia pikkukisoja mielestäni järjestää erityisjärjestelyin. Itse kuulun viruksen tukahduttajien kannatusryhmään, joka
uskoo, että tiukkojen rajoitusten muutaman viikon jatkamisella olisi päästy nopeammin järjestämään kansallisiakin tapahtumia.

Pexxi
24.05.2020, 15.12
Aluekisat Pirkanmaalla ilmeisesti alkavat kesäkuussa mikä on kyllä hyvä päätös. Siellä voi jokainen olla omissa oloissaan kun ei kauheasti ole porukkaa kunhan muistetaan kunnioittaa järjestäjiä ja heidän toivomuksiaan ilmoittautumisissa jne.
e. Pirkanmaalla siis kai yksi tautitapaus tällä viikolla.

Tiina
24.06.2020, 18.53
Olisiko järkeä, että kisojen järjestäjät tähän ketjuun ilmoittelisivat, että mitä tapahtumia järjestetään ja jos ajankohtaa on siirretty, niin mikä on uusi ajankohta.

Inarissa järjestetään 17.-18.7. Inari Epic: https://www.facebook.com/events/262393601703540 ja
Saariselkä MTB Stages 21.-23.8. saariselkamtb.fi

isoH59
24.06.2020, 23.01
Rokua MTB 15.8. ja Rokua TrailRun 16.8. järjestetään suunnitellusti. Osanottajakatto on 400 kisaajaa. www.rokuamtb.com

juhata
25.06.2020, 23.08
Himos Epic MTB 14-15.8. seuraava hintaporras 30.6.! Vielä mahtuu mukaan. www.himosepic.com

Esa S
26.06.2020, 17.49
Pirkan Pyöräily siis siirretty 23.8.2020, halvimmat hinnat vielä muutaman päivän, eli 30.6 asti :https://www.pirkankierros.fi/pirkan-pyoraily-siirtyy-pyorailtavaksi-23-8-2020/

Silas
29.06.2020, 19.46
KempeleMTB järjestetään suunnitellusti lauantaina 5.9.2020.
Ilmoittautuminen avautuu 1.8. ja tarjolla noin 300 paikkaa.

https://www.kempelemtb.com/

Lähetetty minun Nokia 7.1 laitteesta Tapatalkilla