Näytä tavallinen näkymä : Polar Vantage V versus Polar Grit X
Jotain mittaavaa ranteeseen tarvisi, Tuosta uudest Grit X:stä tuskin kauheasti kokemuksia mutta kumpi olisi soveltuvampi pyöräilykäyttöön? En viitsisi sentään kumpaakin ostaa.
maalinni
15.05.2020, 10.32
Ostaisin halvemman. Ei taida kummastakaan olla suurempaa etua pyöräkäytössä.
Tosin gritissä parempi akun hallinta, voi säätää gps tarkkuutta ja kello ilmoittaa akkukeston ennen treenin aloitusta.
Myös itse vaihdettavat standardit hihnat puoltaa grittii.
maalinni
15.05.2020, 10.33
Myös Vantage M kannattaa lisätä harkintaan, säästää pari hunttia.
Dcrainmakerin arvostelun kommenteissa olis keskustelua, että Polar ei vissiin enää suunnittele tuovansa mitään uusia ominaisuuspäivityksiä Vantageen, joten siinä mielessä tuo Grit olis ehkä houkuttelevampi vaihtoehto.
maalinni
15.05.2020, 10.49
Dcrainmakerin arvostelun kommenteissa olis keskustelua, että Polar ei vissiin enää suunnittele tuovansa mitään uusia ominaisuuspäivityksiä Vantageen, joten siinä mielessä tuo Grit olis ehkä houkuttelevampi vaihtoehto.
No joo hyvä pointti, vaikka ei tekniikkaa ikinä ”saa” ostakaan luvattujen tulevien softapäivitysten takia. Gritti varmaan korvannee V:n tai sitten tulee joku Grit V kohta.
Suurinpiirtein samat ominaisuudet Grit vs V, gritissä jotain uutta.
Itse ottaisinin Gritin jo pelkästään sillä perusteellä että on uusi ja V:hen ei tule enää mitään uutta, on myös pienempi kuin V.
maalinni
15.05.2020, 11.58
Suurinpiirtein samat ominaisuudet Grit vs V, gritissä jotain uutta.
Itse ottaisinin Gritin jo pelkästään sillä perusteellä että on uusi ja V:hen ei tule enää mitään uutta, on myös pienempi kuin V.
Tän mukaan Gritti on isompi https://gadgetsandwearables.com/2020/04/25/polar-grit-x-vs-vantage-v/
Tosin aika mitättömät erot :p Gritissä suurin akku ja paras vedenpitävyys.
^perhana niinpä näyttää olevan :D
Oletin vain kun mainostivat keveyttä että olisi pienempi mutta painokin on sama:rolleyes:
Itse jotenkin kuitenkin tuoho Grittiin orientoitunut mutta saas katsoo millaisiin hintoihin irtoaa alennuksella... Hauskaista että Polat myy halvemmalla kuin esim. Gigantti...
Grit voi olla isompi mutta tuo "normaali" kellonhihna voi asettua paremmin ranteeseen kuin tuommoinen Vantagen jäykempi systeemi. Tai sitten ei.
vihtis83
15.05.2020, 12.56
Noista vaihtoehdoista itse ottaisin Grit X:n. Juuri tässä keväällä ostin itse Vantage M:n joka on eri hintaluokassa noiden kanssa, pyöräilykäytössä tämä toimii hyvin kun pistää tankoon ja ottaa siihen sykkeet sykevyön kautta. Saa datan tietty talteen ranteessa pitämälläkin mutta jos haluaa sykkeiden mukaan ajaa niin hieman hankalampi seurata niitä sekä rannemittauksen viive vs sykevyö.
maalinni
15.05.2020, 18.00
Itsellä ollut M ja V ja en huomaa muuta eroa omassa käytössä kuin akkukeston. Onko se sitten 200€ arvoista, niin se on eri asia.
maalinni
15.05.2020, 19.18
Itse ottaisin nyt ehkä M mallin, tähän tosin vaikuttaa että V:stä meni nappi rikki alle vuodessa ja nyt vituttaa kun ei 500€ kellossa napit kestä :(
JohnnyBuzz
15.05.2020, 20.03
Ite oon käyttäny vuosikausia Suunnon kelloja, mut tää Grit X saa vahvasti harkitsemaan leirin vaihtoa. Jo Vantagea kattelin sillä silmällä, kun se lanseerattiin. Polarin käyttöliittymä on lähempänä tän päivän designia, kun Suunnon käyttis muistuttaa lähinnä vanhoja Nokian Symbian puhelimia. Lisäksi Polarin käyttis on luonnossa hyvin lähellä noita mainoskuvia. Hidasteena tässä toimii se, että Polarin Flowhun ei pysty importaamaan mitenkään harjoitteluhistoriaansa. Jos se onnais, niin ois ostopäätös aika lähellä. Ei näin kesken kautta tekis mieli vaihtaa, kun tykkään verrata vuosien treenimääriä jne. Ehkä sit vuodenvaihteessa?
Eikö M ja V ero ollut se, että edullisempaan ei saanut bt smart liitännän pyöräanturitietoja kuten kadenssin ja pinnamagneetin mittaaman tarkemman matkan. Itse olin aikanaan V800 käyttäjä jonka jälkeen vaihdoin Suuntoon pariksi vuodeksi ja nyt haikailen Polariin takaisin niin, että olen ottanut V800 kelloni takaisin käyttöön.
Nyt pitää kuitenkin siis tutustua heti seuraavaksi tähän grittiin. Jos siirtyisi viim joululahjan nimissä loppuvuonna siihen. Tai olis mulla juhannuksena nimpparit :)
...Tai olis mulla juhannuksena nimpparit :)
Niinhä mullakin on! Hyvä idea. Nyt kyllä V800 akku tuntuu kestävän vielä ihan hyvin, joten oikeaa tarvetta ei ole. Mutta nimppari olisi hyvä tekosyy.
Tosin nykyään kun käyttää ranteessa mielummin oikeaa kelloa mietityttää meneekö tuollainen hi-tech urheilukello hiukan hukkaan jos sitä käyttää ainoastaan lenkeillä. Eikö noiden idea ole seurata elämää 24/7?
Itsellä M400 ja V800 sekä Suunto Ambit 3 ranteessa sekä Wahoo Element Bolt ja Polar M450 tangossa mutta jotain uutta lelua kaipaa... Oikeita kelloja kyllä sitten Seikosta Certinaan löytyy...
vihtis83
15.05.2020, 23.43
Eikö M ja V ero ollut se, että edullisempaan ei saanut bt smart liitännän pyöräanturitietoja kuten kadenssin ja pinnamagneetin mittaaman tarkemman matkan.
Kyllä minä ainakin sain Vantage M:n liitettyä Lidlistä ostetun BT nopeus/kadenssianturin.
Ite oon käyttäny vuosikausia Suunnon kelloja, mut tää Grit X saa vahvasti harkitsemaan leirin vaihtoa. Jo Vantagea kattelin sillä silmällä, kun se lanseerattiin. Polarin käyttöliittymä on lähempänä tän päivän designia, kun Suunnon käyttis muistuttaa lähinnä vanhoja Nokian Symbian puhelimia. Lisäksi Polarin käyttis on luonnossa hyvin lähellä noita mainoskuvia. Hidasteena tässä toimii se, että Polarin Flowhun ei pysty importaamaan mitenkään harjoitteluhistoriaansa. Jos se onnais, niin ois ostopäätös aika lähellä. Ei näin kesken kautta tekis mieli vaihtaa, kun tykkään verrata vuosien treenimääriä jne. Ehkä sit vuodenvaihteessa?Sellainen Android sovellus SyncMyTracks on aika kätevä näissä tapauksissa. Sillähän voisi testata ennen ostopäätöstä, että onnistuuko siirto Suunnon palvelusta Polar Flow palveluun.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Sellainen Android sovellus SyncMyTracks on aika kätevä näissä tapauksissa. Sillähän voisi testata ennen ostopäätöstä, että onnistuuko siirto Suunnon palvelusta Polar Flow palveluun.
Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Ja jos olet Apple-käyttäjä, RunGap niminen sovellus siirtää tiedot lähes mistä tahansa lähes mihin tahansa. On tosin maksullisen lisäosan takana, mutta aika pieni hinta yhtenäisestä treenihistoriasta kuitenkin.
maalinni
16.05.2020, 10.31
Niinhä mullakin on! Hyvä idea. Nyt kyllä V800 akku tuntuu kestävän vielä ihan hyvin, joten oikeaa tarvetta ei ole. Mutta nimppari olisi hyvä tekosyy.
Tosin nykyään kun käyttää ranteessa mielummin oikeaa kelloa mietityttää meneekö tuollainen hi-tech urheilukello hiukan hukkaan jos sitä käyttää ainoastaan lenkeillä. Eikö noiden idea ole seurata elämää 24/7?
Ei mene minusta hukkaan, voi käyttää vain lenkillä pyörätietokoneena.
JohnnyBuzz
16.05.2020, 12.22
Ja jos olet Apple-käyttäjä, RunGap niminen sovellus siirtää tiedot lähes mistä tahansa lähes mihin tahansa. On tosin maksullisen lisäosan takana, mutta aika pieni hinta yhtenäisestä treenihistoriasta kuitenkin.
Joo, iPhone käytössä. Polarin asiakaspalvelusta tiedustelin asiaa ja heidän mukaan Flowhun ei ole mahdollista importata tietoja. Täytyy tsekkaa toi RunGap, josko ratkaisisi ongelman.
^Onneksi sen verran viisas että jättänyt nuo porkkanapuhelimet muille...
vihtis83
16.05.2020, 15.31
^Onneksi sen verran viisas että jättänyt nuo porkkanapuhelimet muille...
Ai se on Applen vika jos ei Polar Flow-palveluun saa siirrettyä muista palveluista harjoituksia?
^Ainahan se jonkun vika on... Onneksi on laitteissa valinnanvaraa...
Joo, iPhone käytössä. Polarin asiakaspalvelusta tiedustelin asiaa ja heidän mukaan Flowhun ei ole mahdollista importata tietoja. Täytyy tsekkaa toi RunGap, josko ratkaisisi ongelman.
Siirryin itse takaisin Polariin alkuvuodesta ja ainakin siinä vaiheessa kaikki tiedot siirtyivät nätisti Movescountista Flowhun RunGapin kautta. Tuskin tässä sen jälkeenkään Polar on mitään estoja tehnyt siirron suhteen. Näköjään Flow myös laski omat analyysit (kardiokuorma) vanhoille muilla laitteilla tehdyille harjoituksille, joten tiedot ovat ikään kuin yhteismitallisia harjoitushistorian suhteen.
Se toimii myös muihin suuntiin, esim Apple Health voi olla kohde tai lähde.
vihtis83
17.05.2020, 09.55
^Ainahan se jonkun vika on... Onneksi on laitteissa valinnanvaraa...
Ihmettelin vaan, kun ei Applella ollut tuon asian kanssa mitään tekemistä. Yllä vain kerrottiin Androidille ja Applelle sopivat sovellukset joilla tuota treenihistoriaa saa synkattua.
JohnnyBuzz
17.05.2020, 15.51
Siirryin itse takaisin Polariin alkuvuodesta ja ainakin siinä vaiheessa kaikki tiedot siirtyivät nätisti Movescountista Flowhun RunGapin kautta. Tuskin tässä sen jälkeenkään Polar on mitään estoja tehnyt siirron suhteen. Näköjään Flow myös laski omat analyysit (kardiokuorma) vanhoille muilla laitteilla tehdyille harjoituksille, joten tiedot ovat ikään kuin yhteismitallisia harjoitushistorian suhteen.
Se toimii myös muihin suuntiin, esim Apple Health voi olla kohde tai lähde.
Jesh, pitää tsekata. En oo Movescountiin synkannu enää kelloa sen jälkeen, kun Suunto appistä tuli oletus väline siihen hommaan. Tukeekohan RunGap sitä?
Edit: vastaan itselleni: RunGap tukee Suunto appiä. RunGapin saitilla ei tosin ollut lisäohjeita Polar Flowta varten, mutta kyllä siellä tuki sille mainitaan. Alkaako tässä leirin vaihto lähestyä? Ei ketään kiinnostais ostaa Suunto 9 Baro?
maalinni
17.05.2020, 17.30
Mitä sillä treenihistorialla tekee? Luulisi että vaikka talvella voisi kellon vaihtaa, vaikkei saisikaan viime kesän reenejä uuteen kelloon.
JohnnyBuzz
17.05.2020, 18.35
Mitä sillä treenihistorialla tekee? Luulisi että vaikka talvella voisi kellon vaihtaa, vaikkei saisikaan viime kesän reenejä uuteen kelloon.
Kaipa se on persoonakysymys. Mulla on kello aina kädessä ja kaikki tulee sillä mitattua. Jos ei oo mitattu, niin ei oo treenannu. :D Muutenkin data kiinnostaa ja myös motivoi ylläpitämään treeni-intoa yllä. On ihan mielenkiintoista seurata treenimääriä ja on kiva, etä on esim. kisatulokset tallessa. Ymmärrän hyvin, ettei kaikki kiinnosta, mutta itselle tärkeää. Lisäksi, jos vaikka miettii joskus PT:n hyödyntämistä treeniohjelman muokkaamiseen, niin aika paljon helpompaa, kun on treenit ja rasitustaso tallessa. Mulle kellon tuottamalle datalle on tosin enemmän hyötyä juoksussa (jota tulee harrastettua aktiivisesti läpi vuoden) kuin pyöräilyssä (joka enemmän kausiluontoista ja enemmän hauskanpitoa, jossa tulee treeni ohessa).
Näyttäisi että Vantage V:ssä on recovery pro, mutta gritissä ei.
Onko tuossa gritissä joku näyttö palautumiselle vaikkei ole pro:ta? V800 kellossa on joku palautumisjuttu, tämä ei liene pro kuitenkaan?
Itsellä on V800:kin ollut käytettynä vasta vähän aikaa, mutta ehkä jossain vaiheessa hommaan jonkun kellon jossa on myös rannemittaus. Polarissa mietityttää vähän tuo ettei se näytä notifikaatioita harjoituksen aikana vaikka haluaisi, se on mielestäni outoa.
^perhana niinpä näyttää olevan :D
Oletin vain kun mainostivat keveyttä että olisi pienempi mutta painokin on sama:rolleyes:
2 grammaa eroa. https://www.power.fi/puhelimet-ja-tarvikkeet/alykellot-ja-puettavat-laitteet/urheilukellot-ja-sykevyot/polar-grit-x-vihrea-ml-gen-multisport-kello/p-1067590/?q=Polar%20Grit%20X
maalinni
21.06.2020, 17.49
2 grammaa eroa. https://www.power.fi/puhelimet-ja-tarvikkeet/alykellot-ja-puettavat-laitteet/urheilukellot-ja-sykevyot/polar-grit-x-vihrea-ml-gen-multisport-kello/p-1067590/?q=Polar%20Grit%20X
Se voi olla voiton ja tappion hinta
Itse ottaisin nyt ehkä M mallin, tähän tosin vaikuttaa että V:stä meni nappi rikki alle vuodessa ja nyt vituttaa kun ei 500€ kellossa napit kestä :(
Korvattiinko takuuseen?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.