Näytä tavallinen näkymä : Fatia vai ihan maastopyörää
Päätin nostaa hieman budjettia aiemmasta ja katsellessa vaihtoehtoja, on blondin pää sekaisin ja teknistä tajuamista ei juuri ollenkaan.
Tosiaan hakusassa maastoon sopiva sähköpyörä, myös jonkin verran tod.näk. matka ajoa.
Pari viikkoa sitten hain Verkkokaupasta GZR Black Ramblerin, mutta pyörä meni palautukseen reilun viikon jälkeen ja parin akun vaihdon jälkeen.
Nyt olen katsonut joitakin vaihtoehtoja minun budjettiin sopivaa:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/74444/mshdq/GZR-Black-Raw-2020-26-sahkofatbike-17?list=OZCYkRNTdY0i2fGyNkAz3Nf3MD5ohhn5QnOH5ohXai 2Busi2fJ8i2I9j532Y9532xy5oN0JiFBj2iFBtIiFwttiFBC1i FB6EiFBRsi4ga2i4RDOi4gM1irqg3ir5SDiriSWi4gLEheKpai 4gyIheCKgheKtO2
(uskaltaisiko ottaa vielä riskin ja kokeilla GzR:ää)
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/54159/ndhcd/Silverback-S-ELECTRO-FAT-sahkofatbike-M
https://www.helkamavelox.fi/pyorat/mtb/xe8/
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/atala-b-cross-cx400-ltd-27-5-9v-sahkopyora-maastopyora
https://www.xxl.fi/ghost-hyb-teru-b2-9-cx5-20-unisex-sahkomaastopyora-musta/p/1160135_1_style
Nämä nyt olen löytänyt joka menis budjettiin. Enemmän haluaisin laittaa fatin, mutta tuohon hintaan en löydä kuin nuo verkkokaupan pyörät.
Ja pyörä ois tosiaan 167cm neitokaiselle. Jos saisi kokemuksia/kommentteja/ohjausta pyörien suhteen, niin olisin tyytyväinen.
Enhän sais kommentoida mutta tuo verkkokaupan ainoa minkä kelpuuttaisin, kaikkien muiden keulat kuluttajaa loukkaavia, varsinkin matka-ajossa ainoastaan rasite. Kärkkäisen kiertäisin periaatteelisista syistä...
Mutta odota kärsivällisesti, kohta saat noiden muiden puolustajat tänne neuvomaan oikean vaihtoehdon juuri sinulle😇
Mie vaan aattelen kuinka hyvän pyörän tuolla hinnalla saiskaan ku unohtas sähköt :)
Varmaan se tuo silverbackki kuitenki olis koska sen fillareilla muutenki ajanu.
pace is the trick
06.05.2020, 21.48
Itselläni on tuo linkkaamasi Verkkiksen GZR Black Raw (tosin 2019-vuosimallia). Voin kyllä suositella!
ebike-harrastelija
06.05.2020, 22.51
Itse ottaisin tuon ekan GZR Black Raw 2020 26" mallin, suurin akku ja mielestäni paras ulkonäkö. Verkkiksen takuupuoli myös saanut lukemani perusteella lähinnä vain kehuja. Hintakin oliko noista edullisin?
Silverback vaikuttaa fiksulta. Paljonko on sisäjalan pituus?
Mie vaan aattelen kuinka hyvän pyörän tuolla hinnalla saiskaan ku unohtas sähköt :)
Varmaan se tuo silverbackki kuitenki olis koska sen fillareilla muutenki ajanu.
Samaa olen kyllä itsekin miettinyt...
Hc, jotenkin tuo kommentti kuin itseni suusta... Toisaaltaan saisi tuon tasoisen maastopyörän JA läskin kun vastaavilla osilla mentäisiin...
ebike-harrastelija
07.05.2020, 00.02
Elämä on valintoja täynnä - jos luottaisin umpisokeasti tämän foorumin asiantunteviin ammattilaisten palautteisiin, niin oma ostokseni olisi paskin kiinan ripuli kelvottomimmilla osilla koskaan tehty sähköpyörä. Ja räjähtävällä keulalla.
Itse olen tykännyt 3 kk ja reilun 500 km jälkeen päivä päivältä vain enemmän, vaikka hintaa tälle oli 2 vuoden täystakuulla akku (672 Wh, kapasiteetti kumoaa painon!) mukaan lukien vain 1200 euroa. Hauskinta hommaa pitkään aikaan. Jo nyt näyttää vahvasti siltä, että V2 mopo tallissa jää vähille ajoille tämän hankinnan jälkeen, kun se aina ennen on ollut kevään kohokohta kun saanuy öljyt vaihdettua ja motin käyntiin kerran-parin jälkeen. Mutta kuten lupasin, kerron kyllä jos ja kun jossain vaiheessa jotain tästä porsii muhkuraisille kevleille. [emoji3]
Huomenna ajattelin tehdä ekaa huoltoa kun nätit kevät kelit jatkuu, vaihteet ainakin kaipaa huoltoa ja ketjut putsausta ja voitelua. Samalla voisi puhdistella tarkemminkin paikkoja, pöly ja pieni hiekka tuntuu menevän joka paikkaan kun metsäpoluilla rymistelee tällä tankilla menemään.
Mahekan, kyllä kannattaa vakavasti miettiä ellei tosiaan ole mitää fyysisiä esteitä oikealla pyörällä ajamiseen. Parilla tonnilla saa aivan eri laatua kuin noissa sähköpyörissä...
Eikö nurelle voisi jonkin eston laittaa tänne sähköpyörien puolelle? Joka ketjussa samaa propagandaa.
Mahekan, kyllä kannattaa vakavasti miettiä ellei tosiaan ole mitää fyysisiä esteitä oikealla pyörällä ajamiseen. Parilla tonnilla saa aivan eri laatua kuin noissa sähköpyörissä...
Aivan turhanpäiväinen kommentti. Naurettavaa rinnastaa sähköpyörä ja ”oikea pyörä” ns. fyysisen esteen kautta. Kaikkea sitä lukee kun vanhemmaksi elää. Trollihan tuo kommentti lienee, lankean siihen nyt kuitenkin.
ebike-harrastelija
07.05.2020, 23.43
Älkääs nyt, nurehan on (ainakin omien sanojensa mukaan) tämän foorumin kovin keulija, siis keulien asiantuntija. :D
HcFreak ajatuksen ilmoille heitti enkä mä... Eikös jokainen saisi tehdä valintansa aivan itse? Kuka tahansa joka ei ole sokaistunut omaan kiinan ihmeeseensä niin niin tajuaa että esim. tuollaisella puolentoista tonnin hinnalla saa hyvin laadukkaan pyörän eikä tarvi tyytyä 300€:n sähköistettyyn... En tyrkytä vaan tarjoan vaihtoehtoja, saa käyttää järkeä.
KiinanHarrastelija, asiantuntija en ole mutta muutaman noita "laatukeuloja" olen deletoinut ja en tosiaan suosittele pahimmallekaan vihamiehelleni moisia ja jos sinulla joku kestää ja tuollaisiin tyydyt niin ei se sitä voi mitenkään yleistää. Esität asiasi juuri samoin kuin minä, omina mielipiteinäsi.
ebike-harrastelija
08.05.2020, 09.48
Jos aloittaja maininnut budjetin ja tarpeen sähköpyörälle, miksi vaivautua tyrkyttämään muuta? Tottakai samalla rahalla saisi kalliimpia osia sisältävän luomun, se kai nyt on aika itsestään selvä asia. Se että sulle nure nuo(kin) on jonkin sortin kuraa, ei katsos tarkoita että se olisi sitä samaa muillekin. Mutta tää on kuin kantaisi vettä kaivoon, joten antaa nurenki sananvapauden liitää omissa sfääreissään.. :)
^Mikset myönnä pois että suurimman osan noiden halpis sähköpyörien hinta ilman sähköosia pyörii tuossa kolmen sadan hintaluokassa niin ei sillä hinnalla kummoistakaan pyörää saa. Jokainen kuten sinäkin, kiinanharrastelija, näkee asiat omalta kannalta ja ei missään vaiheessa kysyjä ei ole sulkenut pois luomun hankkimista...
Sitä paitsi suositin tuota Silverbackia jos noista pakko valita, en siis tyrmännyt kaikkea...
^Kyllä joo, mutta jos sähköpyörää kysytään, niin miksi tarjota siihen luomua? Eihän gravel-ketjussakaan koko ajan pommiteta, että osta täpäri, jos maastoon haluat. Ja reittä peliin, niin kulkee se täpärikin viittäkymppiä kelvillä.
Itse asiassa maailmassa ei kannattaisi olla kuin 200-millin joustolla olevia täpäreitä 29x3" renkailla. Niillä pääsee joka paikkaan ja jos ei kulje, vika on kuskissa.
---
Alkuperäiseen: itse katsoisin edelleen sitä verkkiksen vaihtoehtoa. Silverbackiä tai GZR:ää. Suntourin keuloista pysyisin kaukana.
F. Kotlerburg
08.05.2020, 11.50
500km ei kerro mitään.
ebike-harrastelija
08.05.2020, 12.10
^Mikset myönnä pois että suurimman osan noiden halpis sähköpyörien hinta ilman sähköosia pyörii tuossa kolmen sadan hintaluokassa niin ei sillä hinnalla kummoistakaan pyörää saa. Jokainen kuten sinäkin, kiinanharrastelija, näkee asiat omalta kannalta ja ei missään vaiheessa kysyjä ei ole sulkenut pois luomun hankkimista...
Sitä paitsi suositin tuota Silverbackia jos noista pakko valita, en siis tyrmännyt kaikkea...Ei tässä nyt nure kulta hyvä ollut mistään osien tms. hinnoista kyse....
^Hinta ja laatu kulkee käsi kädessä pitkältikin, harvoin hyvää ja halpaa saa samaan pakettiin ja itse en ainakaan kellekään suosittele huonoa, sähköllä tai ilman...
Jopas jengillä meni tunteisiin :D Ite olen ainaki sitä mieltä että sähköfillaria ei tule talouteen ennekö kunto rajottaa
Jopas jengillä meni tunteisiin :D Ite olen ainaki sitä mieltä että sähköfillaria ei tule talouteen ennekö kunto rajottaa
Ihan hyvä valinta tuokin, mutta miksi sitten pyörit sähköpyörä puolella kommentoimassa niitä? Minä en henkilökohtaisesti ole ihan noin ehdoton ja voin ajella kyllä myös luomupyörilläkin :)
... siitä tulikin mieleen että osion nimi on muuten muuttunut "sähköavusteiset pyörät" (oli aikaisemmin "Sähköpyörät", tjsp). Siksiköhän osa sähkömopo keskusteluista on poistettu...
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen itse ehkä kallistuisin GZR:ään. Silverbackin kanssa hyvin samanmoiset, mutta tuossa GZR:ässä on 655Wh (48V) akku ja ilmeisesti myös näistä kahdesta isompi. Silverbackin akun kokoa en nähnyt (EDIT: oli se siellä mutta ilmoitettuna Ah:na -> sama mitä tuo vara-akku) mutta verkkiksellä myytävä vara-akku on 417,6Wh.
Itse samoilla linjoilla Hc:n kanssa, katsotaan kun seuraavat tasakymmenet tulee täyteen ja uskon että kunto säilyy parhaiten ilman apujakin, ei sen henkilökohtaisempaa...
Kaiketi niin kauan kun on kyse fillarifoorumista niin ihan samaa missä pyörii, voittaa viihteenä joskus vauvafooruminkin...
ebike-harrastelija
08.05.2020, 13.23
500km ei kerro mitään.Ilmeisesti FC Gottlerburgeri viittaa tällä kommenttiini jo huimasta 500 km ajettuja polkuja?
Jos kyllä eikä 500 km riitä, niin riittäisikö 5000+ mailin ja 3+ vuoden pikakoeponnistus pyörälle?
https://youtu.be/T2ZU2RGXtzc
Työpyöränä:
https://youtu.be/EwE01fXyrXs
Hyötypyöränä:
https://youtu.be/z2tMJy6hYZI
Mut tuttuun tyyliin "haters gonna hate", minä nautin muiden kanssa tästäkin pyörästä. :)
Itse samoilla linjoilla Hc:n kanssa, katsotaan kun seuraavat tasakymmenet tulee täyteen ja uskon että kunto säilyy parhaiten ilman apujakin, ei sen henkilökohtaisempaa...
Kaiketi niin kauan kun on kyse fillarifoorumista niin ihan samaa missä pyörii, voittaa viihteenä joskus vauvafooruminkin...
Hauskempaa siellä metsässä on kun on vielä tasapainoa ajaa sähköllä kovaa. Vanhempana voi sitten graveloida vaipat housussa luomulla kun ei metsässä pysy pystyssä eikä vauhtiakaan uskalla yli 15km/h pitää. Kaikki eivät pyöräile kuntoilun takia vaan osa haluaa pitää vaan hauskaa.
Ei se nyt ihan sama ole. Riippuen kommentoinnin tyylistä ja motiivista niin Trollin tunnusmerkistöt täyttyy. Tehän jo myönsitte että itse sähköavusteisista pyöristä ette ole niin kiinnostuneita.
^Tämä. Varmaan sitten 70+ tulee siirryttyä maantiepyöriin. Niillä kun voi tosiaan ajaa heikompikuntoinenkin ja vaipatkin on jo valmiina, niin ei tarvitse kallita housuja hankkia. Siihen asti nautiskelen metsässä sähköllä ja luomulla päivästä ja fiiliksestä riippuen. Toki jos lompakossa kiristää, niin on pakko ajaa sillä mikä on tallissa. Rahamiehet sitten ajeleekin millä haluaa...
Lehtinen Juha
08.05.2020, 14.27
...sähköfillaria ei tule talouteen ennekö kunto rajottaa
Niin, tätähän sitä aina hoetaan. Sähköpyörää ei tarvi ku väsyneet vanhukset, kun ei KUNTO riitä luomulla.
Jos sähköpyörä ei kiinnosta niin mitä sitten? Mitä sitä muille julistaa?
Jos itse haluaa yhdistää kuntoilun ja pyöräilyn, miksi olettaa ja suorastaan vaatia että kaikki muutkin tekisi niin.
Pyöräilee koska se on mukavaa, saa nauttia raittiista ilmasta ja maisemista satulassa istuen.
Pientä tai isompaa kurvailua ja kikkailua vain siksi että se on kivaa. Parasta se on silloin kun on kevytkulkuinen sähköavusteinen alla.
Haluaako pitää kunnostaan huolta vai ei... mitä vittua se kellekään kuuluu, varsinkaan ventovieraalle.
Ja ehkä siihen kuntoiluun löytyy toisenlaiset mieltymykset.
Niin, tätähän sitä aina hoetaan. Sähköpyörää ei tarvi ku väsyneet vanhukset, kun ei KUNTO riitä luomulla.
Jos itse haluaa yhdistää kuntoilun ja pyöräilyn, miksi olettaa ja suorastaan vaatia että kaikki muutkin tekisi niin.
Pyöräilee koska se on mukavaa, saa nauttia raittiista ilmasta ja maisemista satulassa istuen.
Pientä tai isompaa kurvailua ja kikkailua vain siksi että se on kivaa. Parasta se on silloin kun on kevytkulkuinen sähköavusteinen alla.
Haluaako pitää kunnostaan huolta vai ei... mitä vittua se kellekään kuuluu, varsinkaan ventovieraalle.
Ja ehkä siihen kuntoiluun löytyy toisenlaiset mieltymykset.
Juuri näin. Itsekin olen mm. sinkulalla ajanut Tahkolla 120 ja 180km (Ja täpärillä 12x tahkolla 60/120km), mutta silti sähkäri on vaan hauska peli. Pääosin sillä tulee nykyisin ajettua. Varsinkin pidemmät lenkit. Sinkulakin on ihan hauska metsässä, mutta niin vain sen ulkoilutus on ollut aika vähissä sähkärin hommaamisen jälkeen (2018). Ei liity mielestäni kuntoon mitenkään itselläni. Toki tiedän useita kavereita, joilla ei kunto ole ihan niin hyvä, niin pysyvät sähkäreillä mototaustan ansiosta hyvin vauhdissa. Tosin akut kuluvatkin sitten ihan eri tahtiin...
Eakin, miksei metsässä voi ajaa luomullakin kovaa vai eikö riitä voima?
Mre, kyllä Spessuun rahat riittää muutamankin vuoden kuluttua kun sähköä harkitaan...
Ja ehkä siihen kuntoiluun löytyy toisenlaiset mieltymykset.Heitinpä vain bensaa liekkeihin ku tuntu menevän niin tunteisiin.
Rauhotutaanpas nyt ja palataan alkuperäseen keskusteluun
^^Miksi ostaa muuta kuin se 200 milliä joustava 29'er täpäri. Vai eikö voimat riitä?
Ja mitä rahoihin tulee, niin sen sähkärin voi ostaa jo nyt. Varoiksi, vaikkei tarvitsisikaan. Ostaa sitten muutaman vuoden päästä uuden. Kyllä ne myy vielä sittenkin, vaikka jo omistaisi yhden. Mut ilmeisesti köyhät nyt koittaa perustella, että miksi ajaa jollain markettifillarilla.
Mut joo, ehkä tosiaan sitten kun ei enää metsään ole asiaa, pitää ostaa se Colnago että voi fiilistellä maantiellä muiden kuntorajoitteisten kanssa.
ebike-harrastelija
08.05.2020, 15.29
Heitinpä vain bensaa liekkeihin ku tuntu menevän niin tunteisiin.
Rauhotutaanpas nyt ja palataan alkuperäseen keskusteluunNo tuohan se on fiksua toimintaa, ensin trollailla ja sitten rauhoitella perään.. [emoji3]
Eikö täällä oikeasti kukaan voi näitä trolleja estää sähköpuolelta?
Ja ei riitä voimat rikkomaan esim. Toni Tähden ja kumppaneiden Starava KOM:meja Puijolla luomupyörällä, mutta sähköllä pääsen 20-40% kovempaa ylämäkisegmenttejä. Lopetan tämän ketjun offtopicit tähän, alkuperäinen postaaja ei varmasti jaksa lukea edes tänne asti.
Mre, ei pitkille joustoille enkä varsinaisesti täpärikuski. Jäykkäperä Britti teräsrunkoinen riittää tälläiselle väsyneelle vanhukselle...
Eikä ole Colnagoa vaan Cinelli...
No tuohan se on fiksua toimintaa, ensin trollailla ja sitten rauhoitella perään.. [emoji3]Ei se trollailua ollu. Muistakaa sitte olla pakottamasta sähköfillareita luomupuolella. Kerta se täälläki on epäsuotavaa
^Pitäiskö luoda selkeät kategoriat? Vaikka hinnan ja selkeän genren mukaan? Esim. kategoria kiinanpyörät/AliBaba lovers niin ei tarvisi kenenkään niitä väheksyvien edes katsella.
Ei se trollailua ollu. Muistakaa sitte olla pakottamasta sähköfillareita luomupuolella. Kerta se täälläki on epäsuotavaa
En kyllä kauheasti muista moista tapahtuneen. Ainakaan samassa suhteessa mitä täällä määrätyt käy paskomassa joka ketjun omilla pätemisillään.
Mutta tästä innostuneena alan paskomaan kaikki ylämäkisegmentit stravassa sähkärillä because I can.
^Pitäiskö luoda selkeät kategoriat? Vaikka hinnan ja selkeän genren mukaan? Esim. kategoria kiinanpyörät/AliBaba lovers niin ei tarvisi kenenkään niitä väheksyvien edes katsella.
Ja se auttaisi mitä? Nyt on ihan oma osio sähköavusteisille pyörille ja silti tänne tunkee porukkaa tyrkyttämään omaa kielteistä näkemystään niistä.
---
Ja alkuperäiseen viestiin sen verran, että edelleen katsoisin sitä GZR:ää.
^Jos samaan malliin osoitu kuin esim. Fillaritorilla niin toimisi, en milloinkaan ole kirjannut sähkö osioon.
^Jos samaan malliin osoitu kuin esim. Fillaritorilla niin toimisi, en milloinkaan ole kirjannut sähkö osioon.
En tiedä millaista selkokieltä pitäisi kirjoittaa, että kaikki ymmärtäisivät, mutta jos jo aloituspostaus lähtee sähköpyörästä liikkeelle, on turvallista olettaa, että kyse on sähköavusteisten pyörien osastoon kirjoitetusta viestistä. Toki jos ei haluakaan asiaa ymmärtää, niin sitten siinä ei auta edes se, että meillä olisi oma "sähköfillarifoorumi", kun joka tapauksessa joku tunkisi sinne jollakin tapatalkilla tai muulla paskalla syytämään omaa ideologiaansa.
^Aina pelkästään uteliaisuudesta jos on jotain älykästä tai provosoitavaa, rauhoitu!
Sanoin itse jos olisi selkeä kategoria niin itse ainakin pysyisin poissa kuten fillaritorin ko. osiosta...
No kuinka selkeä kategorian sitten pitäisi olla? Jos kerran "Sähköavusteiset pyörät" ei aukene?
^Katso fillaritorin sivut, aiheet selkeät eikä tarvi ihmetellä eikä lipsahtaa mihinkään mihin herkkänahkaiset ei suvaitse.
Fillaritorilla on sähköpyörät aihealue , se on selkeä . Täällä on sähköavusteiset pyörät , se on ilmeisesti hiukan harhaanjohtava .
Eikö tällä foorumilla ole oikeasti ylläpitoa? Jotkut haluaisi lukea ihan asiaa täällä, mutta lähes jokaisessa topicissa ihme vääntöä asiasta mikä ei liity otsikkoon millään lailla.
Vesku, onkos eroa, sähkön avulla vai ei... Tietty mopofoorumi sitten taas aivan eri paikka.
Smooth, jos aihepiirit jaettaisiin niin ei syntyisi moisia intressi ongelmia. Kriittisenä en ole esim. kertaakaan katsonut mitä fillaritorin sähkö osiossa on kaupan...
^Katso fillaritorin sivut, aiheet selkeät eikä tarvi ihmetellä eikä lipsahtaa mihinkään mihin herkkänahkaiset ei suvaitse.
Kyllä vika lienee ihan toisessa päässä näppäimistöä jos täällä muka "lipsahtaa" väärälle osastolle. Kas kun se ei muiden aihealueiden kohdalla sitten kuitenkaan ole ongelma. Että jonnekin renkaat-osioon postailtaisiin koko ajan kyselyjä parhaasta maastopyörästä.
Tuntuu vaan jollekin tämä internet kovin vaikealta käyttää. Tai sitten häirintä on tahallista, jolloin vain peiliinkatsominen auttaa.
Smooth, jos aihepiirit jaettaisiin niin ei syntyisi moisia intressi ongelmia. Kriittisenä en ole esim. kertaakaan katsonut mitä fillaritorin sähkö osiossa on kaupan...
Kerro nyt hyvä mies miten tämän voisi tehdä selkeämmäksi? Fillaritorilla "Sähköpyörät" on ihan samanlainen päätason aihealue kuin täälläkin.
Enemmän tuntuu olevan halusta kiinni. Ja jos kerran huomaa eksyneensä ketjuun, jossa selkeästi puhutaan sähköpyöristä, niin mikä tekee asiasta niin vaikean, että ei voi vain poistua sieltä?
Fillaritorilla on sähköpyörät aihealue , se on selkeä . Täällä on sähköavusteiset pyörät , se on ilmeisesti hiukan harhaanjohtava .
Miten "sähköavusteiset pyörät"-alue voi olla "hiukka harhaanjohtava"? Jos siellä pyritään keskustelemaan sähköavusteisista pyöristä? Auttaisiko "sähköavusteiset polkupyörät"?
Mutta joo, eipä täältä varmaan kukaan uusi fooruminkäyttäjä uskalla sähköavusteisista mitään kysyä, kun viimeistään kolmas kommentti on että osta luomu.
^Lähtökohtaisesti kaikki uudet jutut näkyy etusivulla ja itsekään en selaa aihekenttiä kummemkin jolloin ne on niitä mihin reagoi.
Jotenkin viittaa tuo ajatus johonkin 30luvun maahan ja johonkin puolueeseen että aletaan antamaan banneja pelkästään mielipiteiden vuoksi, Mre, en olisi uskonut sinustakaan...
^^Tai että keula on huono. Carthago delenda est.
Lopettakaa nyt aikuiset ihmiset ja palatkaamme aiheeseen jooko?
^Siis ei saanut Hannibal norsujaan Alppien yli eikä Karthagoa hävitetty... Peace, antaa kysyjän kuivata kyyneleensä jo lopettaa nauruhysterian ja palata tutkimaan suosituksia...
Taas älykkölauma viihdytti itseään ja tosiaan unohti kysyjän kuten Harald mainitsi!
^Ei tämäkään mennyt oikein. Toistuvasti hoettu toivomus todella muuttui todeksi, ja kaikki khartagolaiset myytiin orjiksi. Kiva olla siinä sitten Suntourin edustaja.
Pysy poissa sähköavusteisten pyörien palstalta jooko?
Jos pysyy tuosta etusivulta poissa niin takuulla pysyn, pysyks itse pyöräpalstoilta?
Enpä heti uskonut mimmosen shoun minun aloitus saa aikaan. 😂🙈
Nyt jarrua pohjaan, merkillä ei väliä sen jarrun suhteen. 😄
Mutta edelleen toivoisin aiheeseen liittyvää kommenttia ja perusteluja.
Ja peace kaikille sekä hyvää viikonloppua!
Turf Moor
09.05.2020, 00.26
Eakin, miksei metsässä voi ajaa luomullakin kovaa vai eikö riitä voima?
Ei taida riittää voima tälläkään kaverilla, koskapa sähköpyörällä ajelee. Kehtaakin tuuletella vielä.
https://p.vitalmtb.com/photos/stories/2019/03/06/max_julien_absalon_fra_638321.jpg
On topic:
Mainitsit, että enemmän kiinnostaa läskipyörä. Tähän perustuen suosittelisin siis ostamaan sellaisen. Kun kerran matka-ajoakin voi tulla, ota GZR, siinä on isompi akku, jolloin läskin raskaus ei haittaa ja avustusta saa käyttää surutta, jos siltä tuntuu. En tiedä takuiden toimivuudesta tai osien hyvyydestä, mutta kahdella tonnilla saa kahden tonnin pyörän. Ja sitähän ollaan nyt hakemassa.
Off topic:
Näköjään nää poikkeusolot alkaa käydä voimille. Koitetaan jaksaa, vaikka ei jaksettaisikaan.
Miten "sähköavusteiset pyörät"-alue voi olla "hiukka harhaanjohtava"? Jos siellä pyritään keskustelemaan sähköavusteisista pyöristä? Auttaisiko "sähköavusteiset polkupyörät"?
Mutta joo, eipä täältä varmaan kukaan uusi fooruminkäyttäjä uskalla sähköavusteisista mitään kysyä, kun viimeistään kolmas kommentti on että osta luomu.
Minulle ja uskoisin että valtaosalle tuossa ei ole mitään epäselvää. Mutta ilmeisesti kaikki eivät täysin sisäistä mitä tuollaisen aihealueen takaa löytyy. Ei liene aihealueen nimikkeestä kiinni se että tänne "eksytään".
ebike-harrastelija
09.05.2020, 09.32
Kannattaa myös huomata takuuajat näissä, osa valmistajista tykkää myöntää esim. akulle vain 6 kk takuuajan.
Voi toki olla, että virhevastuun kautta apua akulle saa: "Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella." Ja jos akkujen kohdalla luvataan yleensä jotain välillä 500-1000 täyttä lataussykliä ennen merkittävää alenemaa kapasiteetissa, niin puhuttaneen vuosista.
ebike-harrastelija
09.05.2020, 10.00
Jos pysyy tuosta etusivulta poissa niin takuulla pysyn, pysyks itse pyöräpalstoilta?Ikää on vissiin jo useampi kymmenen vuotta, mutta käytös kuin pikkukakaralla....
Enpä heti uskonut mimmosen shoun minun aloitus saa aikaan.
Nyt jarrua pohjaan, merkillä ei väliä sen jarrun suhteen.
Mutta edelleen toivoisin aiheeseen liittyvää kommenttia ja perusteluja.
Noista karsisin pois ensimmäiseksi Kärkkäisen. Perusteena lähinnä se, että saako sieltä ongelmatilanteessa mitään tukea. Verkkiksen tuesta sinulla jo onkin kokemusta. XXL:stä, vähän liikkeestä riippuen, saa ihan hyvääkin apua ja käytön opastusta.
Muuten sanoisin, että fillarit on varmaan aika lailla samalla viivalla keskenään. Mitään "aitoja" maastopyöriä nuo eivät ole, mutta neulaspolulle ja ulkoilureiteille varmasti ihan sopivia. Ennen kuin tulee hirveä huuto siitä mikä on oikeaa maastopyöräilyä, niin ostin pojalle Cuben Attention HT:n *), jossa on keulana RS Recon. Cube suosittelee fillaria vain keskiraskaaseen maastoajoon. Eli ei noissä ehdotetuissa olevat keulat ole mihinkään kivikkohelvettiin suositeltuja.
Esimerkiksi tuota Helkaman keulaa myydään B-D:ssä neljäänkymppiin. Recon on kuitenkin lähes parinsadan keula.
Ja peace kaikille sekä hyvää viikonloppua!
Juu, piis vaan. Mutta tämmöistä tämä täällä on. Aina kun kirjoittaa tai kysyy jotain sähköpyöristä, luomutalibanit väijyttävät ja alkavat ampumaan kaikenlaisilla keksityillä argumenteilla kysymystä tai kysyjän tarvetta alas.
*) Hmmm... bikesterin mukaan Cube Attention:in tyyppi on "Green e-bike". Kivasti sanottu luomusta.
Täytyy sanoo että hetken mielijohteesta ostin sähköpyörän ja tunsin olevan kunnossa jaloista mutta en oo katunut vaikka pyörä on kohta ollut 8 kk käytössä....
Butjetti oli enenmän kuin ketjun aloittajalla niin sai hiilikuitu runkosen Foksin jousilla mutta ei nyt paljoo enenpää maksanut niin kannattaa miettiä tarkaan ostaako halpaa vai muutama satanen enenmän
Itse itseäni korjaten: päätyisin varmaan verkkiksen tarjontaan, koska jäykkäkeula fätti sähkölla avustettuna on varsin maastokelpoinen. Eli sellainen. Nuo markettikeulat unohtaisin suosiolla. Jos noista neljästä pitää valita.
jtsavola
09.05.2020, 19.41
Itse olin myös viime syksynä ostamassa sähköläskiä. Mutta koitettuani sekä GZR sähköläskiä, että Cuben maastopyöriä päädyin ehdottomasti maasturiin. En oikein tykännytkään läskin pompottavasta menosta maasturiin verrattuna. Tosin tuohon pomputtavuuteen varmaan voi vaikuttaa paljon paineilla. Pointtini siis, että kannattaa siis ehdottomasti koittaa molempia, jos ei ole varma kumpaa haluaa...
^Pompottavuuteen vaikuttaa läskipyörässä suuresti kampien pyöritysnopeus ja tasaisuus sekä rengaspaineet. Mutta aina se toki hiukka pompottaa.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.