PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pidemmät kammet sähköpyörään?

fob
04.05.2020, 12.24
Olen suunnitellut sähköpyörän ostoa ja siksi testaillut erilaisia ja eri moottoreilla olevia vaihtoehtoja. Nyt kärjessä on etujousitettu maasturi boschin uusimmalla moottorilla. Näyttäisi käytännössä kaikissa olevan 160 tai 165 mm kammet. Näin pitkänä haluaisin kuitenkin 175 mm kammet, koska siihen tuntumaan on jalkani tottuneet.

Voiko kampia vaihtaa ja mistä niitä pidempiä saisi ostettua?

peksi76
04.05.2020, 12.34
Itse vaihdoin mondrakeriin (Bosch gen3) 175 kammet 165 mittaisiin... 175 kammet jäi hyllyyn. Jos nuo käy myös gen4 bossiin niin täältä saat halvalla. Raceface aeffect ois kampien tyyppi... pitää selvittää sopivuutta

Edit: bike discount kertoo että ko. kampisetti käy kaikkiin Bosch-moottoreihin. Aikanaan maksoin noista 125€, nyt näyttää olevan tarjouksessa 65€, saat 40€:lla jos tarvetta ilmenee

fob
04.05.2020, 23.48
Kiitos tiedosta. Nyt pitäisi vielä löytää se riittävän kokoinen pyörä.

mehukatti
05.05.2020, 10.45
Sähköpyöriinhän on laitettu usein 165mm kammet jokaiseen runkokokoon sen takia, että sähköpyörällä aika usein poljetaan kaikkien röykkyjen läpi kun halutaan pitää avustus päällä. 175mm kammilla saat sen ~5% lisää polkemistehoa jaloista, mutta onko sillä jotain väliä kun pyörässä on moottori. Lisäksi kammet alkaa kolista kiviin ja juuriin sähköpyörälle ominaisella ajotyylillä.

Mnederst
05.05.2020, 12.04
Eron huomasi hyvin, kun taloon tuli viikko sitten sähkötäpäri. Sellaisissa paikoissa, joista luomu-Pivotilla on vetänyt yli, kolisee sähköpyörän kammet kiviin. Eli varmaan voisi itsekin vaihtaa lyhyemmät tuohon.

Moottori onneksi on suojattu metallilevyllä. Ottaa sekin osumaa, mutta ei tunnu haittaavaan.

fob
05.05.2020, 20.46
Mulla on tarkoitus ajella metsäautoteitä 50-80 km lenkkejä. Siellä ei ole vaaraa kampien kolistelusta. Pyöräksi yritän löytää jäykkäperän tai noin 140 mm joustavan täpärin. Noilla kilometreillä en aio ajaa täydellä avustuksella, joten jaloista saatava lisäteho on eduksi.