PDA

Näytä tavallinen näkymä : Shimano GRX 810 vs. Sram Force

twentyniner
01.05.2020, 22.33
Graveliin tulossa, hyvät&huonot kokemukset kiinnostaa. Sram taitaa koko settinä painossa voittaa? Kiitos etukäteen mielipiteistänne.

nure
02.05.2020, 08.58
Itsellä 1x11 Force kompinaatio Praxiksen kammilla, mekaanisilla jarruilla kylläkin... Mitäs siihen voi muuta kuin sanoa että on jo paljon jos toimii vielä paremmin...

Dieselman
02.05.2020, 18.27
Mulla on Rosen Backroadissa GRX810 kahdella eturattaalla. Vain hyvää sanottavaa, toimii sateella ja paisteella, asfaltilla ja kurassa, eikä ketjukaan ruoski chainstayta. En tiedä miten tuon paremmin voisi toimia, 5/5.

maalinni
02.05.2020, 19.55
Varmaan aika harvalla kokemusta molemmista. Ihan sama kumman noista valitsee, molemmat kyllä toimii.

nure
03.05.2020, 08.31
Varsinkin tuo Shimanon sarja suht uusikin vielä... Ei nykyisissä osasarjossa paljon heikkoja ole kun unohdetaan nuo halvimmat, erot pitkälti yksilöllisiä...

mackaiweri
03.05.2020, 10.42
GRX 810:n kahvoja on ainakin kovasti kehuttu. Jarrukahvan kiinnityspiste on 18mm ylempänä kuin maantiekahvoissa, joten kahvoilta ajettaessa on helpompi jarruttaa.

stenu
03.05.2020, 11.30
^ Eikös toi koske vaan sitä sähköistä kahvaa? Alustavasti kiinnostaa sama asia kuin Twentynineria. Ja sekin, että kummassa on parempi ergonomia Campaan tottuneelle? Ja alustavasti myös eTap, mutta Shimanon johdolliset sähköiset ei niin. Entä kumman jarrut on paremmat? (Ei oikein levaripäivityksessä ole mieltä, ellei tuntuma ja teho ei parane nykyisestä vannejarrusetupista.)

mackaiweri
03.05.2020, 11.49
Olet oikeassa, että tuo koskeekin vain sähköistä kahvaa. Pitää siis ilmeisesti odottaa muutama vuosi, että myös mekaanisiin kahvoihin tehdään tuo muutos.

F. Kotlerburg
03.05.2020, 11.58
Edellisessä mankelissä oli ne kaikkien paskaksi haukkumat Shimanon RS-505 kahvat. Nyt on Forcet. Enpä huomaa kyllä eroa.

Visqu
03.05.2020, 12.25
Mekaanisissa vaihteistoissa Sram saa mun ääneen, hydraulisissa levareissa Shimano on mielestäni selkeä voittaja.

Sramin jarrutuntuma on kauhea ja jarrupalat palautuu pienemmän matkan -> rohisee enemmän. Lisäksi dot-nesteiden kanssa leikkiminen on tympeätä.

1x systeemeissä Sramin kamat vaan toimii ja on tunnokas vaihtaa, jarrukahvakaan ei pakene sivulle kun kaikki vaihdot tehdään pienellä vivulla ja kahva vaan jarruttaa.

Ajeltuani 2x Rival, 2x Red, 1x Force, 1x Red, 2x rs505, 2x r8070 ja 2x r9170 vaihteistoilla, laitoin uuteen graveliin rx810 di2 1x.

Kahvat on rumat mutta silmä tottuu, jarruissa on aika kova initial bite verrattuna maantievermeisiin, modulaatio myös ehkä hitusen huonompi, tehoa on sairaan paljon. Käsituntuma kahvoilta ajettaessa on vähän kulmikkaampi mutta ote on aika varma kovassa rytkytyksessä. Olen kuitenkin todella tyytyväinen näihin vaikka olin gravelissa vannoutunut Sram 1x kannattaja :)

Uusista axs-kikkareista ei ole kokemusta. Väitetysti kai pad retraction olisi näissä suurempi kuin ennen. Pitäisi päästä hipelöimään.