PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörä mieltymysten mukaan

tonttula
29.04.2020, 10.03
Onko paikkaa, mistä saa tilattua maastopyörän haluamillaan osasarjoilla?
Vuokrasin Trek farley 5:en ja tykästyin sen geometriaan. Haluaisin kuitenkin panostaa pyörään enemmän ja olen katsellut hiilikuituversiota Farley 9.6:sta.
Vaikuttaisi muuten pätevältä, mutta mielestäni vaatisi pari pykälää laadukkaamman osasarjan vaihteisiin ja jarruihin. Onko siis aina ostettava ensin huonommila sarjoilla ja päivittää itse paremmiksi, vai onko pakko ostaa pelkkä runko ja siihen kaikki osat ympärille? Ottaako joku Suomalainen polkupyöränmyyjä käyttämättömiä sarjoja hyllyynsä ja asentaa fillariin haluamani sarjan?

JackOja
29.04.2020, 10.16
...Ottaako joku Suomalainen polkupyöränmyyjä käyttämättömiä sarjoja hyllyynsä ja asentaa fillariin haluamani sarjan?

Jotkut liiikkeet tekevät tuollaista. Ongelma tosiaan on, että monessa tapauksessa vaikka kolmen tonnin fillarissa on satasen kiekot tai ovh-alkaen voimansiirto.

Mutta mikset kasaisi itse, se on hauskaa puuhaa.

tonttula
29.04.2020, 10.24
Mitkä liikkeet tekevät tuunauksia uusiin pyöriin, ilman, että huonompi osasrja tulee pahvilaatikossa mukana?
Ei uutta autoakaan ostettaessa saa peltivanteita mukaan, jos on ruksannut aluvanteet.

JackOja
29.04.2020, 10.37
Mitkä liikkeet tekevät tuunauksia uusiin pyöriin, ilman, että huonompi osasrja tulee pahvilaatikossa mukana?
...

Jaa sä tarkoitit noinpäin, että ottaisi ne poistetut mopokamat myyntiin. Itse ymmärsin että ottaisi hyllyynsä osasarjoja, jotka myy ja asentaa sulle :)

Kysy haluamastasi liikkeestä. Luulen, että kuka tahansa pitää ne halutessasi itse ja laittaa vaikka metallikeräykseen. Vai pitäisikö sulle antaa niistä rahaa? OEM-säännöt ehkä estää poistettujen palikoiden myyntiin asettamisen ellei ihan divari ole.

Mutta ehdotan, että ostat sen hiilari-Farleyn ja vaihdat siihen haluamasi palikat ja myyt omatoimisesti käyttämättömän NX-sarjan satasella fillaritorilla. Tai jos liike antaa ne sulle pahvilootassa niin sama juttu.

hsr
29.04.2020, 11.47
Ainakin Orbean pyörissä näyttää olevan osat jnkv valittavissa muutamasta vaihtoehdosta.

maalinni
29.04.2020, 11.48
Eiköhän kaikki liikkeet tee, kun latoo taaloja tiskiin. Pl. Prismat, Intersportit jne.

palikka
29.04.2020, 12.22
Löytyyhän markkinoita Farley 9.8, jossa sitten vähän parempaa ja tuplasti enemmän hintaakin :) Lähtisin kokeilemaan noilla pyörän mukana tulevilla. Sitä mukaa, kun käytössä joku osa alkaa huonolta tuntumaan tai hajoaa niin päivittää parempaan. Se mitä päivitettävyyteen tulee, niin takanapa ei ole mallia xd-driver, joten joutuu noita halvempia ja painavampia takapakkoja käyttämään, joka taas syö vähän mielekkyyttä paremmasta voimansiirrosta.
Pelkkää runkoa en lähtisi ostamaan noilla suositushinnoilla.

nure
29.04.2020, 12.48
Mikä estää ostamasta runkoa yksistään? Oikeastaan ainoa tapa saada täysin mieleinen pyörä... Itse en edes muista koska olen ostanut valmiin pyörän poislukien jonkun työmatkakäytetyn jotka nekin uudelleen rakennettu... Ei se halpaa ole mutta on ainakin hauskaa!

perttime
29.04.2020, 12.56
Itse kokoamalla tai liikkeessä vaihtoja teettämällä ei ainakaan säästä rahaa. Ainakaan verratessa valmiiseen pyörään, johon ei kovin paljon tarvitse vaihtaa.

Nimim. itse kootut pyörät ajossa.

Mohkku
29.04.2020, 13.35
Tästä sopiva runko ja osat mistä sopivat halvimmalla löytyy, todennäköisesti Saksasta:

https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/fatbike/c/B509/

Läskeistä en tiedä, mutta kun ei puhuta hinnat alkaen malleista, yleensä vaihteiden ja jarrujen päivityksellä saadaan kohtalaisen pieni ero alkuperäiseen. Renkaat ja kiekot on parempi kohde.

nure
29.04.2020, 15.44
^No reilulla kahdella tonnilla saat runkosetin, siitä sitten hyvä rakentaa niin että jokainen osa on juuri sellainen kuin haluat. Jos et niin osta valmis pyörä ja päivitä niin saat melkein mieleisen.

Sambolo
30.04.2020, 00.35
No esim Birdiltä ja Propainilta saa valita millä osilla ostaa pyörän. Ei niillä kyllä taida läskejä olla.