Näytä tavallinen näkymä : Trek Fx/Muun merkkinen
Olen katsellut Trek Fx 2 ja 3 mallia. Millainen hinta/laatu suhde? Myös vaihtoehtoiset merkit kiinnostavat. Polkupyörä tulisi työmatkoihin ja satunnaiseen lenkkeilyyn (10-30 km).
Olen katsellut Trek Fx 2 ja 3 mallia. Millainen hinta/laatu suhde? Myös vaihtoehtoiset merkit kiinnostavat. Polkupyörä tulisi työmatkoihin ja satunnaiseen lenkkeilyyn (10-30 km).
FX3 disc 2020 vaikuttaa speksien perusteella hyvältä pyörältä. Vaihteisto on 2x9 ja kammetkin gravelimaiset 46/30. Jos tuntuu sopivalta, niin miksipä ei? Katsot vaan sopivan koon jne.
https://www.bestbikes.fi/trek-fx-3-disc-2020
Ei mikään helmi osiltaan, hiilikuitukeulasta pointsit, taas hieman merkkilisää... Esim. tuossa toisessa keskustelussa Ghostin XXL hybridi olis mielestäni kokonaisuutena parempi.
Ei mikään helmi osiltaan, hiilikuitukeulasta pointsit, taas hieman merkkilisää... Esim. tuossa toisessa keskustelussa Ghostin XXL hybridi olis mielestäni kokonaisuutena parempi.
Trek näyttää kivalta, Ghost jotenkin huulipunamaiselta laatikolta?
Jenkit on ainakin tykänneet Trekistä.
https://www.youtube.com/watch?v=PWROFKV_FPE
Kollinjoki
29.04.2020, 15.34
Minä en varmaankin omien omituisuuksieni takia työmatka-ajoon ja pieniin lenkkeihin enää ottaisi tällaisessa n. 800 - 1000 e hintaluokassa riesaksi yhtään ylimääräistä eturatasta, kun ei niistä normaalisti mitään hyötyäkään sellaisessa käytössä ole. Siksi etuvaihtajia näissä pyörissä yleensäkin edes on, että esim. Shimano Acera on halpa vaihtajaosasarja, jota käyttämällä saadaan fillarin hintaa pidettyä alhaalla ja jos en ole väärässä, Shimanon maastovaihteistoissa selvästi kalliimpi Deore taitaa olla halvin, jossa on 1x11 versio tarjolla. Esim. Kona Dew Deluxen tuoretta mallia saattaa jostain löytää samaan hintaan kuin Trek FX3:n ja on nyt sitten semmoinenkin kuin Canyon Commuter 3, joka lienee myös hybridipyöräkategoriaan laskettava kulkine. Ja muitakin löytyy varmasti, nämä tuli mieleen kun toista keskustelua varten näitä katselin.
Trek tekee laadukkaita pyöriä, mutta halpoja ne eivät ole vaan pikemminkin hinnoittelultaan premium-luokkaa.
^ Joo, ajattelin vaan että periaatteessa kaikki ok Trekissä. Ehkä halvemmalla saa jonkun muun hiilarikeulausen väh. 2x9-2x11 tai 1x10-11 vaihteisen?
Tämähän se voitti pyörätestin, maksaa vaan enempi sitten.
http://www.mustosenpyora.fi/tuote/whyte-shoreditch/
Tää 1x9 Whyte maksaa enempi kun Trekki ja siinä on tiputettu toinen eturatas veke. Lie alumiininen keula?
http://www.mustosenpyora.fi/tuote/whyte-whitechapel/
Heh, tän rinnalla Trekki vaikuttaa jo halvalta:
http://www.mustosenpyora.fi/tuote/tahtipyora-retki-7-v-2/
Onkos tätä puitu vielä missään ketjussa? Mun mielestä varsin pätevän oloinen pyörä.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/9587/kvfqk/Silverback-Scento-Metro-hybridipyora-M-500-mm (https://www.verkkokauppa.com/fi/product/9587/kvfqk/Silverback-Scento-Metro-hybridipyora-M-500-mm)
Shimano Acera on halpa vaihtajaosasarja, jota käyttämällä saadaan fillarin hintaa pidettyä alhaalla ja jos en ole väärässä, Shimanon maastovaihteistoissa selvästi kalliimpi Deore taitaa olla halvin, jossa on 1x11 versio tarjolla.
Ei oo Deorenakaan 1x-kampia, mutta kyllähän vaikka Altuskin toimii ihan hyvin jollain toisella kampisarjalla 1x8:na, kunhan on nw-ratas.
Tossa Trek Fx3:ssa on muuten "kertakäyttöiset" kammet niitatuilla rattailla.
Padex, kansa joka tykkää Trumpista ei ole paras mittari missään suhteessa... Whytessä hiilarikeula ja jos verrataan Ghostia, Whyteä ja Trekkiä niin Trek häviää jokatapauksessa sanokoot jenkit mitä tahansa.
^ Joo häviäähän se, muttei maksakaan niin paljoa.
Tuo Puskiksen linkkaama Hopeaselkä vaikuttaa tosi hyvältä! Ja hintaa on 648,- Ennemmin se kuin Trekki!
Ai niin samat jorinat voisi lisätä näistä vielä mitä aiemmin: Dewi, Feltti QX85?
Siis lopputulos kuitenkin se että Trek hävisi kaikille ja kannattaa ostaa Kona Dew...?
Mulla on tällä hetkellä meridan halvempi hybridipyörä ja en oo kyllä etuvaihteita käyttänyt. Lähinnä haaveillut, että edessä olisi vain yksi ratas. Ihan mielenkiinnosta, onko suuri/kallis operaatio muuttaa esim. Trek fx 3 kahden eturattaan järjestelmä yhteen?
Kammet + nw-ratas. Helposti humpsahtaa satanen, ellei käytettynä ostele.
Kollinjoki
29.04.2020, 20.14
Mulla on tällä hetkellä meridan halvempi hybridipyörä ja en oo kyllä etuvaihteita käyttänyt. Lähinnä haaveillut, että edessä olisi vain yksi ratas. Ihan mielenkiinnosta, onko suuri/kallis operaatio muuttaa esim. Trek fx 3 kahden eturattaan järjestelmä yhteen?
Älä ny semmoseen rupee.
Osta se Whyte Wh. eiku Shoreditch.
Loppuunmyyty, kun kevät on pitkällä ja voitti Teknarin testin. Mutta uutta erää lupailevat saapuvaksi ihan just https://sportsource.fi/tuote/shoreditch/
Se on hyvä ja kevyt.
Ellei se Trek nyt vaan ole pakko saada.
Mikä pakkomielle huonompaan vaihtoehtoon? SRAM NX/GX kammet rattailla satasen kummallakin puolella, voi olla että vaatii myös keskiön vaihdon...
Jos teet itse niin about 150€ lasku kohtalaisilla osilla, IMO...
Esim. Sora tai Claris-kammet, nw-ratas ja BSA-keskiö maksaa noin satasen. Tosin luulen että tuolla 46-rattaallakin ajelet iloisesti pyöräteillä kun takanakin on 11-36 pakka.
Eikös tossa oo jo yhteensopiva ht-keskiö valmiina? En kyl rupeis tohon, mutta jos, niin Saksasta saa GRX-kammet rattaan kanssa alle satasella.
Eikös tossa oo jo yhteensopiva ht-keskiö valmiina? En kyl rupeis tohon, mutta jos, niin Saksasta saa GRX-kammet rattaan kanssa alle satasella.
Joo niinpäs onkin. Eksoottinen tuttavuus tuo Trekin kampisarja itselle. Jos Trekkiin päätyy joku niin ajelee tyytyväisenä hän nuo rattaat kuluneiksi eikä vaihda heti kampisarjaa.
^^Ehkä tuo 46 on aika raju ainoaksi eturattaaksi, 40-42 lähempänä totuutta...
^^Ehkä tuo 46 on aika raju ainoaksi eturattaaksi, 40-42 lähempänä totuutta...
Joo, se 30-hampainenkin on mukana, samoin kuin etuvaihtaja. 30-hampaista ei saa Trekistä irti kuin leikkaamalla sopivalla laikalla.
Jos tulloo kova ylämäki, eikä 46-36 välitys riitä, niin napsauttaapi etuvaihtajasta eturattaaksi 30-hampaisen, niin ei tartte työntää pyörää.
Mutta myydään niitäkin 1x46-hampaisella eturattaalla olevia pyöriä nykyäänkin. Tässä on vielä tiukemmat välitykset. Ja ennen oli esim. 5-vaihteisissa Tuntureissa vielä isompi 48-ratas, ja vaimot jaksoi Madonnaa polkea..
https://www.bestbikes.fi/trek-zektor-0
^Niinpä, aikoinaan eturattaat oli 52/42 ja takana kuudella 12-21 ja homma toimi... Toisaaltaan kun ikää tullut niin tuollaisilla "laiskoilla" välityksillä 38/11-28 oon ihan mainiosti tullut sileän pyörässä tullut toimeen...
Eiköhän ollut tarkoituskin että jos tuon Trekin kampisetillä heitetään vesilintua ja hankitaan kunnollinen tilalle jolloin kyllä ratasvalikoima kasvaa, vois vaikka sopivan ovaalin laittaa.
Mulla oli tommonen fx ensimmäisenä ns. parempana fillarina ja oli mukava ajella lyhyitä lenkkejä. Jos jatkossa alkaa kilsoja kertyä enemmän niin suosittelen käyräsarvista käsien paremman asennon vuoksi. Tämäkin on tietysti yksilöllistä ja toiset tykkää ajella suoralla tangolla pitkiäkin siivuja.
Kävin testaamassa Trekin Fx 3 mallia. Oli kyllä ihan mukava kokemus. Kiinnostaisi myöskin kokeilla tämä Whyten shoreditch.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.