PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pulloteline sähkömaasturiin

Causto Foppi
26.04.2020, 10.20
Onko kukaan löytänyt sähkömaasturiin sopivaa pullotelinettä. Haasteena yleensä on runkoputken paksuus ja kulmikkuus, toisinaan myös ahtaus. Shimanolla joskus oli heidän oman akun ympärille sopiva teline, mutta itse haen Haibiken XDuro -malliin sopivaa telinettä. Vai pitääkö siirtyä juomareppuun.

MRe
26.04.2020, 11.21
^Omat ratkaisut on olleet juomareppu/juomapullo takataskussa.

nure
26.04.2020, 12.38
Onhan noita kiinnikkeitä tankoon ja satulan taakse...

Hekse
26.04.2020, 13.19
Fidlock twist Uni Base.

SSGT-92
26.04.2020, 14.44
Näillä saa vapaasti sijoitella pullotelineensä ;https://hollandbikeshop.com/fi-fi/merkkipolkupyoran-osat/topeak/topeak-vesipullot-ja-pullotelineet/topeak-pullotelineen-osat/topeak-versamount-ohjaustangot-runkokiinnike-2-kappaleet-musta-552923/

MRe
26.04.2020, 15.09
Maastopyörässä, jos siis ajetaan "oikeaa" maastoajoa, ei tankoon tai satulaan kiinnitettävä pulloteline oikein käy. Tangossa se on tiellä ja satulassa haittaa hissitolpan toimintaa. Kokemusta on. Hissitolppa ei tahdo nousta vaikkei ole kuin sellainen pieni satulalaukku.

Fidlockin ja tuon topeakin ongelma on, että rungossa ei välttämättä ole paikkaa mihin nuo kiinnittäisi. Omassa fillarissa ei siinä keskikolmiossa juuri ole tilaa, kun takapumppu ja akku syövät sen vapaan tilan aika tehokkaasti. Alaputken alapinnalle *) voisi ehkä jotain ranettaa, mutta siinä ongelmana on putken paksuus ja se, että mitään pantoja ei akun alta mahdu pujottelemaan. Siksi itse olen päätynyt juomareppuun tai sitten pullon kuljettamiseen takataskussa, jos ajotakissa/-paidassa sellainen on. Juoma(pullo)vyö on sitten toinen mahdollisuus, mutta itse olen muutamaa kokeillut, eikä ne oikein istu kunnolla metsässä rymytessä. Hyvä että housut pysyvät jalassa ilman henkseleitä...

*) yksi mahdollisuus olisi teettää alaputken alapinnalle pullotelineelle ruuvinreiät. Mutta ei se juomapullo sielläkään kovin optimaalisessa paikassa ole.

nure
27.04.2020, 14.08
^Mites teline joka kiinnitetään satulan kiskoihin haittaa hissitolpan toimintaa? Jos noin hankalaa on niin ainahan voi käyttää juomareppua kuten Mre:kin toteaa tekevänsä...

MRe
27.04.2020, 14.40
^Se satula ei nouse välttämättä ylös, kun siinä on kilon verran lisäpainoa roikkumassa. Näin ei varmasti ole kaikilla tolpilla, mutta mitä ohuempi satulaputki halkaisijaltaan, sitä heikompi nostovoima siinä tolpassa. 27.2-milliset tolpat ei tahdo nousta edes satulan kanssa.