Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Lokasuoja hiilikuituhaarukkaan

Ylva Hubatsa
25.04.2020, 19.52
Oli taas ylimääräistä aikaa ja tarvikkeet pajalla.

https://www.youtube.com/watch?v=wxd3pM-EDsU&feature=youtu.be

nure
25.04.2020, 23.24
Joskus sellainen olo että joutoaika on pahasta, ei millään pahalla mutta aika viritys...

Kuutio
26.04.2020, 08.49
Monessa pyörässä on juurikin se ongelma, että lokasuojille ei ole kiinnityspisteitä. Luulen kuitenkin, että ympäri maailman on sellaisia aikoja vuodesta, jolloin lokasuojaa kaipaa päivittäin, eikä pelkkä "ässeiveri" riitä, kun lisäksi edestäkin syytää rapaa naamalle. Itse en pidä yhtään siitä, että läskipyörässäni on juurikin sellaiset pikalokarit, joiden ohi rapaa kuitenkin lentää lahkeille, naamalle, voimansiirolle jne. Siinä mielessä tuo DIY-etuolokasuojan tekemisen todellakin ymmärrän, kun pyörien suunnittelijat/valmistajat eivät ole tätä lokasuoja-asiaa niin miettineet.

Mulla on cyclocrossissa levyjarrut ja siinä mielessä toiselle puolelle on saanut hyvin tuollaisen kiinteän lokasuojan aisan kiinni. Aisaa on toki vähän taivuteltu, että se istuu hyvin, kiinnitys jarrusatulan kiinnityspulttiin. Hiilikuituhaarukan yläpäässä on onneksi "läpireikä", johon lokasuojan yläkiinnike on saatu hyvin kiinni. Sitten toiselle puolelle haarukan alaosaan lokasuojan toinen aisa on vedetty kiinni itse tehtyy ikään kuin litteän u-kirjaimen malliin taivutettuun rautaan, joka on päällystetty kumilla. Tämä systeemi ollut käytössä kohta 7 vuotta ja hyvin toimii, eikä rapa lennä joka paikkaan.

nure
26.04.2020, 10.48
Mikäs sellasen kaapelinpitimen nimi onkaan, sellaisella helppo kiinnittää lokasuojat ja telineet pyöriin...

Ylva Hubatsa
30.04.2020, 23.02
Tuo lokasuojaviritys toimii paremmin kuin hyvin. Otin nipparit pois ja pelkkä tarranauha pitää tiukasti kiinni, ei rämise vaikka ajaa röpelöön yhdellä kadellä.
Parasta tuossa on kuitenki, että lokasuoja ylettyy huomattavasti keskiön alapuolelle. Kengäthän kastuvat vaikka ei sada, jos tie on märkä, nyt ei kastu. Tämä menee jatkoon kirkkaasti.

TERU
01.05.2020, 06.23
Mikäs sellasen kaapelinpitimen nimi onkaan, sellaisella helppo kiinnittää lokasuojat ja telineet pyöriin...
Nää on biltsussa.

https://www.biltema.fi/rakentaminen/sahkoasennustarvikkeet/asennustarvikkeet/kumipaallysteinen-kiristin-2-kpl-2000016460

JohannesP
01.05.2020, 17.49
Kannattaa olla varovainen irrottaessa teippiä ettei viel maali- tai lakkapintaa mukanaa.

Omasta aika ohuella maalilla varustetusta mattarunkoisesta, vissiin ei lakatusta rungosta lähti hieman maalia kiveniskuteipin poiston yhteydessä. Vastaavan näköinen maalipinta kuin tuossa sinun Spessussa. Nuo kakspuoliset teipit voi olla huomattavasti järeemmällä liimapinnalla varustettuja.