PDA

Näytä tavallinen näkymä : Lahdessa ei kukaan huolla keuloja - apua paikalliselta harrastajalta?

verdict
22.04.2020, 22.07
Hello,

mitään avaruustiedettähän toi keulojen huolto ei taida olla.. mutta haluaisikohan joku foorumilainen tulla katselemaan mun olan yli kun tusaisin tuota huoltoa ekaa kerta itse läpi :D Keula Foxin 34, en usko että ko. keulaa on tuon parin käyttövuoden aikana kertaakaan huollettu edellisellä omistajalla, ja se vähän huolettaa. Mitään ongelmaa / vikaa ei kyllä ole, mutta oishan sinne kiva lirauttaa vaikka edes vähän lisää öljyä ja putsailla ajan kanssa tivarit.

Maksan mielelläni vaikka reilulla olutpalkalla toverille jos apua saa :)

lindeju
25.06.2020, 19.59
Ei huolla enää kukaan Lahessa, ei kai ole huoltanut moneen vuoteen, mutta apu ei ole kaukana, nimittäin Heinolassa huoltaa ja edullisesti. Toki voi huoltoa yrittää itsekin, oppii parhaiten jne. mutta tässä vinkkiä niillekin jotka haluavat viedä keulansa asialliseen huoltoon.

Tarina menee näin. Oma RockShox Reba Team muuttui 17 vuoden yhteiselon jälkeen alkukesästä jäykkäkeulaksi, joten huoltoahan se oli vailla. Tai oli ollut käyttöä vailla ja siksi jäykistyi. Soitto Lahden Polkupyörähuoltoon oli ajan haaskausta. Kaveri kysyi keulan sarjanumeron ja sanoi kysyvänsä maahantuojalta varaosia. Vau. Soitti MINUUTIN (!) päästä takaisin ja kertoi ettei löydy osia (!!!). Just. Okei, lupasi myydä tilalle jonkun halpis rokkarin 250 eurolla. Ei kiitos.

Olin asioinut Heinolan Kontissa muiden juttujen tiimoilta edellisellä viikolla ja kyselin asiaa sieltä. Eivät huolla keuloja mutta osoitteessa Torikatu 26 sijaitseva Heinolan Polkupyörähuolto huoltaa keulat. No soitto sinne. Joo, tuo vaan huoltoon, osia kyllä löytyy. Hinta-arvio nelisenkymppiä (!). Ei tarvi irrottaa keulaa pyörästä. Upeata.

Vein pyörän toissapäivänä huoltoon, yrittäjä (?) meinasi että on vähän kiirettä joten saattaa vähän aikaa kestää. Ei ongelmaa, menköön vaikka viikko tai kaksi. No, tänään tuli tekstari että valmista on! Menin hakemaan pyörää ja keulaan oli vaihdettu öljyt, kuivahtaneet tiivisteet oli vaihdettu uusiin ja laitettu paineet kohdilleen, taas toimii. Kustannus: 40€!!! Aivan mahtavaa toimintaa ja todella edullisesti. Suosittelen.

grebe
25.06.2020, 23.14
^ Hyvää ja halpaa palvelua. Vanhaan rebaan öljyt vaihtuu iskariinkin pelkästään pumppaamalla, eli käytännössä tehty stefojen vaihto ja alajalkojen huolto, jolloin iskarin öljyt vaihtuu samalla. Mutta halpa silti. Fit tai grip iskarin öljynvaihto vaatii jonkun verran enemmän työtä ja osia, ei saata noin halvalla päästä. Onkohan 32 mm liukuputkia enää missään nyky mtb-keulassa.

Fraatti
26.06.2020, 01.28
Itse ajattelin että kysäisen myös että miten huollot näissä pelaavat tampereella rokkarin osalta. Vastaukseksi sain että pyörä/kaula pitää viedä paikanpäällä ja jono on nyt 2 viikkoa. "jonotusnumeroa" ei saa eli pyörä pitää olla tuon koko jonottamisen ajan käyttämättömänä. No, enpähän kanna jatkossakaan tuonne rahojani vaan tehdään sitten itse huollot jatkossa. Jotain järkeä tässä touhussa pitäisi olla.