Näytä tavallinen näkymä : speedbox 3.0 ja gen4 Bosch moottori
Petrisai
21.04.2020, 20.43
Onkos täällä kokemuksia toimivuudesta?
gen 4 moottorissa on kuulemma joku huijauksen tunnistus ohjelma? Mitenkähän se toimii? vai tunnistaako huolto ohjelmistopäivityksen aikana palikan?
Ja ennenkaikkea kiinnostaa onko siitä mitään hyötyä.
Jos tähän alle saisi vain oikeita kokemuksia, tiedän että boksin asennus vie takuun ja pyörällä ei saa enää ajaa tiellä.
Tärpätin kiinanpyörähehkutuksessa on muuten todella paljon samaa, kuin teslauskovaisten teslavouhkaamisessa. Teho on kaikki kaikessa, muilla ominaisuuksilla ei niin väliä. Ja tätä julistetaan joka välissä jos on vähänkään aihetta. Hyvä puoli on se, että kiinanmopo ei sentään ole erityisen kallis.
Aleksiron
23.04.2020, 06.27
Speedboxista en voi sanoa mitään mutta Badassbox löytyy ja sen kanssa ajettu noin 400km. Hyvin pelaa ainakin vielä. 10km työmatkaa tulee poljettua noin 34kmh keskivauhdilla.
Petrisai
23.04.2020, 08.16
Tärpätille suosittelisin sisälukutaidon harjoituksia, voi tehdä myös youtuben avustuksella kotona.
Mutta toisaalta jos on lusikalla saanut ei voi kauhalla ottaa,
Petrisai
23.04.2020, 08.19
Speedboxista en voi sanoa mitään mutta Badassbox löytyy ja sen kanssa ajettu noin 400km. Hyvin pelaa ainakin vielä. 10km työmatkaa tulee poljettua noin 34kmh keskivauhdilla.
Huijjaako tuo badassbox sitä nopeus tietoa?
Dille Vallaton
23.04.2020, 10.49
Hyvä herra tai narri Tärpätti. Edes kohtuullisen järjelliseen käyttäytymiseen kuuluu se ettei kommentoida joka topicciin täysin sinne kuulumattomia asioita. Seuraavaksi tässä ketjussa oleva viestisi putkahtaa varmnaankin gravelipyöräketjuun tai jos joku erehtyy kysymään lasten pyöristä. Siis vähän höyryjä pois ja sitä kaasua pienemmälle.
Aleksiron
23.04.2020, 17.08
Huijjaako tuo badassbox sitä nopeus tietoa?
Huijaa. se siinä on ainut huono puoli kun kiox näyttää mitä sattuu. Polarilla tulee katottua sit oikeet inffot. Siksi laitoin tuon speedboxin sijaan, että speedbox jättää ainakin varmasti jäljen moottoriin, että sitä on näpelöity.
Dille Vallaton
23.04.2020, 17.50
Onko sinulla se todellakin uudessa Gen4-motissa? Kuulopuheiden mukaan se toimii noin sata mailia ja alkaa sen jälkeen heittämään 504-vikakoodia.
Pitää kai ainakin olla pinnamagneetilla varustettu filo?
Aleksiron
23.04.2020, 22.52
Kyllä on Cube stereo hybrid 140 kamppeessa kiinni. Uusia päivityksiä en ole laitattanut enkä tiedä onko semmosia vielä tullutkaan. Ei ole erroria VIELÄ näkynyt.
Petrisai
24.04.2020, 07.14
Huijaa. se siinä on ainut huono puoli kun kiox näyttää mitä sattuu. Polarilla tulee katottua sit oikeet inffot. Siksi laitoin tuon speedboxin sijaan, että speedbox jättää ainakin varmasti jäljen moottoriin, että sitä on näpelöity.
Itse epäilen, että valmistajan softa huomaa palikan, jos antaa luvan päivittää järjestelmää?
Toinen mielenkiintoinen asia on, että kun lopettaa ajamisen täytyy antaa ohjelman tehdä jotain, ennen virtojen sammuttamista? Se näkyy ilmeisesti nopeus arvon heilumisena ohjainyksikössä.
Valmistaja itse väitti testanneensa palikaa 1000km verran, ehkä nuo vikakoodit on poistuneet uudemmista bokseista?
Aleksiron
24.04.2020, 13.19
Jep mulla on se badassbox 4. Äkkiseltään ajateltuna tuo voisi jättää ihan uskottavaa dataa pyörän tietoihin kun poljen sitä 32-36kmh niin kiox näyttää n. 23-27kmh. Tuosta ajon lopetuksen nopeusarvon heilumisesta en osaa sanoa. Eilen tuli 700km täyteen boksilla. Viikko sitten nopeus juuttui 3.2kmh kioxissa, joka korjaantui badassin patterin vaihdolla.
e-fillaroija
20.04.2021, 10.16
Kokemuksia kaipailen Speedbox 3 toimivuudesta pidemmällä ajanjaksolla Bosch Gen 4 moottorissa. Onko kukaan ajanut vaikkapa 1000 kilometriä ilman erroria Speedboxin kanssa?
Petrisai
20.04.2021, 12.01
Kokemuksia kaipailen Speedbox 3 toimivuudesta pidemmällä ajanjaksolla Bosch Gen 4 moottorissa. Onko kukaan ajanut vaikkapa 1000 kilometriä ilman erroria Speedboxin kanssa?
1300km takana ilman ongelmia,
Kestääkö muovirattat tosiaan tuota vääntöä no jonkun aikaa varmaan ennen kuin laakerit ja rattaat antaa periksi.
Juho Jokitalo
20.04.2021, 14.37
Kestääkö muovirattat tosiaan tuota vääntöä no jonkun aikaa varmaan ennen kuin laakerit ja rattaat antaa periksi.
Ei se vääntö siitä lisäänny vaikka nopeusrajotin poistetaan...
Jos paikalta lähdetään pelkällä sähköllä aika vääntö löytyy jos avustaa polkemalla nii tietty vääntö tulee reisistä.Mäet voi motti parkaa sähköllä n.40W tarvii poljinvoimaa loput akusta 25km/h n.100W.
ruuduntakaa
20.04.2021, 18.02
Mun mielestä aika hyvää juttua. Kuunnelkaa mitä kaveri kertoilee.
https://youtu.be/7mpYHZwuuIU
Jaa ei tos kaasukahvaa olekkaan varmaan Erkki saa sen boxiin viritettyä jääköön kauppaan mokoma mokkula.
Alfonson
12.06.2021, 07.53
Itellä kans kiinostaa kokemukset speedboxista. Jos jollakin on vikakoodia tullut boschin moottoriin niin voi ottaa yhteyttä yvllä, kuittaus onnistuu.
ebike-harrastelija
12.06.2021, 11.29
Aloitteita on kaikenlaisia tuunailtu, niin miksei myös kansalaisaloitetta sähköavusteisten nopeusrajoitusten osalta jossa toivottaisiin sen järkeistämistä vaikkapa 25 -> 32 km/h?
Kuten voi huomata jopa tältä foorumilta, niin nopeusrajoittimia ohitetaan jatkuvasti IMHO törkyhintaisilla lisäosilla. Ja vain koska tuo 25 km/h nyt vaan on minunkin mielestäni liian alhainen. Maastossa harvemmin tulee vastaan, mutta jos halutaan tehdä vaikkapa työmatkapyöräilystä houkuttelevampaa niin näinhän se onnistuisi. Koska ajallinen säästö.
Luomulla pääsee halutessaan jopa sinkulalla sen 40 km/h joko ylhäisessä yksinäisyydessään taikka sitten kaupungin iltapäiväruuhkassa. Merkitsevää on, että ajaessa on ns. järki päässä. Tämä huomioiden, miksei luomuille aseteta vastaavia rajoituksia? Aivan.
Kun ei nämä poliisiakaan kiinnosta, todistetusti, muuten kuin jos tosiaan hölmöilee ja jää kiinni.
Isoin este tietty on toki EU, koska sieltähän tämäkin on lähtöisin.
https://youtu.be/mfLyAk39zh8
Luomulla pääsee halutessaan jopa sinkulalla sen 40 km/h joko ylhäisessä yksinäisyydessään taikka sitten kaupungin iltapäiväruuhkassa. Merkitsevää on, että ajaessa on ns. järki päässä. Tämä huomioiden, miksei luomuille aseteta vastaavia rajoituksia? Aivan.
https://youtu.be/mfLyAk39zh8
Ei tarvitse ihan noin mustavalkoiseksi asiaa lyödä. Sähkö(avusteiset)pyörät mahdollistaa huippunipeudella etenemisen lähes minkälaisessa edes etäisesti tietä muistuttavassa ympäristössä nousukulmasta juuri välittämättä. Toisin sanoen paikoissa, joissa kaikki jotka eivät avustuksista nauti, liikkuvat luonnollisista syistä paljon hiljaisemmlla nopeudella. Vauhtiero on se ongelma eikä niinkään se maksiminopeus.
Kyllähän 25km/h on hidas nopeus pitkällä, leveällä kevyen liikenteen väylällä, siitä en kanssasi ole eri mieltä. Kuitenkin jos asiaa miettii laajemmalta kantilta niin ongelmakohdat on aika ilmeisiä. Niin kauan kuin fillarit nauttivat aika rajoittamattoman etenemisen vapauksista on nopeusrajoitin paikallaan. Ja mieluusti pykälän liian matalalla kuin liian korkealla.
Toisaalta pakko lisätä että jos alla olisi matkapyöräilyyn hankittu kampe niin varmasti houkutus nostaa rajoitinta olisi olemassa. Vähän rajoittaa menohaluja kun isointa vaihdetta saa lyödä jo kolmessa kympissä sisään ja suurin osa kilometreistä tulee paikoissa joissa 25km/h on melko hankalasti saavutettavissa.
Ongelma on siinä ettei fillareita tyyppihyväksytä (onneksi) vaan samalla viivalla on täysin rimpula mummopyörä aneemisilla vannejarruillaan kuin 180mm levyjarruilla varustettu täysjoustomaastopyörä.
Omalla täysjoustolla veden syömää laskettelurinnettä voi lasketella hyvin 60km/h ja pyörä tuntuu menevän kuin juna. Ja myös pysähtyy niistä vauhdeista aika nopsasti. Mutta jo 2400€ hintaisella xxl:n etujousitetulla "maasturilla" huomaa että monesti 25km/h on aivan rajoilla kun pyörän ominaisuudet alkaa loppua.
Mutta entäs se pystyllä ajoasennolla varustettu halvimmalla mahdollisella hinnalla toteutettu napavetoinen minirenkailla varustettu taittopyörä? Sellaisella kun laitetaan mummo paahtamaan 30km/h niin on varma että kohta sattuu. Päälle ns. normaalin tavantallaajan ajotaito ja refleksit. Ei hyvä.
Säännöt on tehty näiden "heikoimpien" mukaan. Itse en sen vuoksi pode suuria tunnontuskia rajoittimen ohituksesta. Ainoastaan ärsyttää oman elämänsä sankarit, jotka haluaa esittää kovaa jätkää pujottelemalla ruuhkaisellakin rantabulevardilla sillä sähkärillään edes 25km/h saatikka vielä kovempaakin. Järki saa olla päässä ja jos tiellä on ruuhkaa, pitää ajaa hiljempaa. Liikenteessä on myös pieniä lapsia.
Aloitteita on kaikenlaisia tuunailtu, niin miksei myös kansalaisaloitetta sähköavusteisten nopeusrajoitusten osalta jossa toivottaisiin sen järkeistämistä vaikkapa 25 -> 32 km/h?
EU-tasoinen säädös. Ei auta meidän vinkumiset. Ironista sinänsä, että tuo raja on alunperin tullut brittien vaatimuksesta siellä jo olleen nopeusrajan vuoksi.
Mutta sillä mennään mitä on. Ei se tee virittämisestä sen laillisempaa ja kuten monasti todennut, niin nämä ketjut voisi siivota täältä kaikki pois.
Jos työmatkalla haluaa ajaa kovempaa, hankkii joko reidet tai 45 km/h pedelecin. Tai puhtaan sähkömopon.
Jenkit ovat ymmärtäneet tämänkin asian paremmin, 32kmh on juuri sopiva avustusraja normaalitaitoiselle normaalipyöräiselle ihmiselle. On selvää, ettei rajoittamatonta avustusta tai vastaavaa oikein ole järkeä sallia juurikin sen vuoksi, että liikenteessä ajaa niin monenlaisia ihmisiä ja taidot, reaktiot yms vaihtelee. Kuitenkin on aika naurettavaa oikeasti, että tämä asia täällä rinnastetaan toistuvasti "muihin rikoksiin".
Rajoituksen kokonaan poistaminenkaan ei ole rikos. Se on sitä vasta, kun pyörällä ajetaan yleisillä väylillä tai toisten maalla ilman lupaa. Ei motocross-pyöränkään omistaminen tai virittäminen ole rikos, kuten ei moponkaan. Vaikka todellisuudessa pyörien rajoituksen poistajista suurin osa luultavasti ajaakin sitten julkisilla väylilä, pitää muistaa, ettei kukaan täällä ole mikään jury, joka voi automaattisesti tuomita jokaisen rajoituksenpoistajan rikolliseksi. Tämä aihe on kummallisen herkkä ja kiihkoa herättävä.
Siitä pääsenkin siihen, että miksi näin on... osa varmaan on huolissaan oikeasti turvallisuudesta, mutta osaa myös veetuttaa, kun huonompikuntoiset "amatöörit" ajaa yhtä lujaa kuin itse. Ennen olet käynyt viileänä kesäiltana viilettämässä järven ympäri 35 keskarilla ja kukaan ei mennyt ohi, sait vain ihailla maisemia ja ohittaa porukkaa. Se tuntuu hyvältä. Nyt kun vasta harrastuksen aloittaneet ajaa maastopyörällä samalla vauhdilla, kuin 20v kokemuksenlla konkari maantiepyörällään, niin se harmittaa.
Ymmärrän tämän bemarikuskina oikein hyvin. Ennen sähköautojen aikaa mun 335 hakkasi kiihdytyksissä 99% tiellä kulkevista autoista. 5s kiihtyvyys nollasta sataan oli jotain kovaa. Nyt voin olla valoissa Toyota Ravin kanssa, joka pystyy melkein samaan. Peli on muuttunut ja pitää nuolla haavat. Itse olen ajanut maantiepyörää 80-luvulta asti ja reidet löytyy, mikä kuriositeettina mainittakoon.
Olen tullut siihen lopputulokseen, että nopeusrajoituskeskustelut netissä on käytännössä ajanhaaskausta (tämäkin). Mitään vaikutusta ei ole sillä, että saa jonkun pään käännettyä suuntaan tai toiseen.
No, fakta kuitenkin on, että laite ei ole enää lain määrittämä polkupyörä. On sitten sitä teoreettista omaa tonttia tai ei. Joten miksi niistä pitää keskustella fillarifoorumilla?
Jos laitan Hayabusaan lukkopolkimet, onko se polkupyörä? Pitääkö siitä ja sen ongelmista kirjoittaa täällä?
ebike-harrastelija
14.06.2021, 19.29
Tuskinpa tässä kenenkään päätä täällä yritetään sen paremmin kääntää, toki joku voisi avustaa näiden EU- ym. virkamiesten pään vetämisestä takaisin auringonvaloon.
Edelleen nostan autot vertailuun, nykyään jo 17-vuotias saa erikoisluvalla ajaa tehokasta jopa yli 200 km/h yltävää autoa ja säädettyjen lakien puitteissa se on ihan ok. Vaikka jälki on ollut järkyttävää.
Eos vieläkö 15-vuotias saa T-kortilla ajaa yleisillä teillä usean tonnin painoisia yhdistelmiä 60 km/h?
Samaan aikaan, monestako sähköpyöräilijän aiheuttamasta onnettomuudesta on uutisoitu?
No, onneksi juuri ketään ei oikeasti kiinnosta joten sen osalta keskustelu voi jatkua.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.