PDA

Näytä tavallinen näkymä : Fatbikeä etsimässä 1000-1500e

JoDe
20.04.2020, 10.53
Nyt kaivattaisiin neuvoja fatbiken valintaan. Budjettina olisi max. 1500e
Vaihtoehtoina olen katsellut:

Kannattaako whitesta ostaa kalliimpi versio? Saako rahalle vastinetta enemmän kalliimmassa pyörässä?

https://www.xxl.fi/white-7fat-pro-sx-eagle-1x12-20-unisex-fatbike-musta/p/1163483_1_style

https://www.xxl.fi/white-7fat-interceptor-gx-eagle-1x12-20-unisex-fatbike-harmaa/p/1163482_1_style

Mites trek ja whiten interceptor erot, kumpi on parempi?

http://lundberg247.fi/product_details.php?p=2372

Tajontaa tässä hinta luokassa tuntuu olevan ihan hyvin, joten muitakin ideoita otetaan vastaan?

Ite oon ihan peukalo keskellä kämmentä näissä osasarjojen vertailemisissa yms.
Mittaa itsellä on 184cm ja painoa vajaa 130kg. Näillä mitoilla ei viitsi sitä halvinta rimpulaa ostaa vaan satsaa siihen että saisi pitkä ikäisen kumppanin alle :D

Edit. Käytettyjäkin voi ehdoitella.

hcf
20.04.2020, 11.19
Kona WO 1273,09e
https://www.bikeshop.fi/Kona-Wo/ekauppa/pKOWO/

nure
20.04.2020, 13.16
^Hyvä vaihtoehto, ja kun kyllästyt läskeilyyn niin hakkaa ainakin Whitet jälleenmyyntihinnassa...

hitlike
20.04.2020, 13.35
Jättäisin Whiten Pron ja Kona Won hyllyyn ottaisin Interceptorin. Hinta-laatusuhteeltaan noista paras kun katsoo specsejä.

hcf
20.04.2020, 14.00
Jotenki mulla on whiteistä semmonen fiilis että ne on vain OK pyöriä. Hyvältä näyttää paperilla ja siihen satsattukki. mutta pettymyksiä on ollu vaikka halvalla sai. Pari omistanu alle vuoden.

Mutta läskiä en oo ajanu. Joten voin olla väärässäkin

ATK
20.04.2020, 14.42
Fillari-lehdessä 7/2019 oli koeajettu tuota halvempaa Whiten läskiä. Jutussa sanottiin hintaisekseen ihan pätevältä pyörältä, hyvä geometria ja mitoitus. SX:ää oli sanottu myös ihan toimivaksi, vaikkakin siitä on monenlaisia mielipiteitä liikkeellä :D

2020 mallin Wo näyttäisi olevan osiltaan varsin samaa tasoa 7 Fat Pron kanssa, suurimpana erona eri valmistajan renkaat. Jarrut kummassakin halpaa kamaa, Wo:n kohdalla ei mainita tarkkaa malliakaan

Jos on varaa niin ottaisin ehkä tuon kalliimman Whiten, paras hinta-laatu suhde siinä. Jos halvemman pään 1x12 toimivuus epäilyttää, niin Feltin DD70:sta löytyy NX 1x11, joka on hiukan vähemmän altis tarkoille säädöille ja muille häiriöille. Löytyy myös hiukan paremmat Jumbo Jimit siitä vakiona (Evolution): https://www.bikeshop.fi/FEDOUBLE70/ekauppa/pFEDOUBLE70/

hitlike
20.04.2020, 16.43
Jotenki mulla on whiteistä semmonen fiilis että ne on vain OK pyöriä. Hyvältä näyttää paperilla ja siihen satsattukki. mutta pettymyksiä on ollu vaikka halvalla sai. Pari omistanu alle vuoden.

Mutta läskiä en oo ajanu. Joten voin olla väärässäkin

Geohan tuossa on myös moderni, mulefutit ja läpiakselit, vastaavat osat (GX12+kuitukeula) löytyy merkki fäteissä jossain 3k+ hintaluokassa. Jarrut kun on myös ok niin mitä jää mysteeriksi on hyvin vähissä. Ehkä nuo navat mutta eikös Chosen ole sama firma kuin Novatec joten ehkä nekin on kuitenkin toimivat, ja onhan niissä takuu toki. Paino on myös jotain mitä tuon hintaisessa fätissä ei tulisi tulla kuuloonkaan, tubeleksella alle 13? Pointti vaan että tuskin tuossa mitään riskiä on.

Whiten ongelma on varmaan se kun myyvät jotain 400€ maastopyöriä ja hybridejä jopa alle niin ei se laatu voi kummoista olla. Oma kokemus perustuu 2016 vuosimallin 1.5k€ Whiten cyclorossiin joka oli tosi hyvä pyörä, kevyt, 1x hydro Sramit, DT:n kiekot jollain Novatecin tjsp navoilla. Tuhansia huolettomia kilsoja tuli sillä grindattua kunnes myin pois kokokuituisen merkkipyörän tieltä kun harrastus eteni. Summasummarun, halvalla harvemmin saa hyvää merkistä riippumatta ja pyörä harvemmin on enempää kuin osiensa summa.

midlands
20.04.2020, 18.08
Samalla hintahaarukalla etsin pyörää viime vuonna, ja päädyin Interceptoriin pääasiassa painon takia, koska fillari kulkee rappusia parvekkeelle säilytykseen. Ostosta lähtien ja talven läpi on tullut rällättyä työmatkaa ja metsäajoa, ja erittäin tyytyväinen olen ollut.

Kuten hitlike tuossa avasi, niin speksit ovat Interceptorissa aika hyvin kohdallaan, vaikka verrattaisiin hieman kalliimpiinkin pyöriin. Jos koeajon jälkeen vaikkapa juuri Kona Wo tuntuu paremmalta niin ilman muuta kannattaa ottaa se, mutta jos katsotaan kylmästi speksejä, niin tunnetun logon ja sen myötä paremman jälleenmyyntiarvon vastapainona siinä saa painavamman pyörän, pykälää halvemman SRAMin osasarjan ja (varauksella, mieltymyksistä riippuen) heikommat renkaat. Minusta jos pistät 1500e läskiin kiinni niin saat merkistä riippumatta hyvän pyörän, mutta ei kannata rajata Whiteä valinnan ulkopuolelle vain merkin takia.

raiveli
21.04.2020, 01.33
Itsellä valinta kallistui selkeästi interceptoriin, koska tarjoaa hintaluokassaan parhaat hilut ja muutamalla kympillä saa painonkin jo alle 13kg.

JoDe
21.04.2020, 12.51
Täällähän on hyvää keskustelua aiheesta. Konan wo kävin koeajamassa mutta ei oikein iskenyt. Whiten halvempi malli pääsi yllättämään ja tuntui hyvältä ajaa. Jarrut tuntui vähän tehottomilta, mutta muuten ihan soiva peli.
Pitäisi vielä päästä testaamaan interceptorin ajotuntumaa. Tällä hetkellä se alkaa olemaan vahvoilla uudeksi pyöräksi.

hoogenband
21.04.2020, 16.52
Ite päivitin pari vko sitten 5proon nykyiseen interceptoriin ja tyytyväinen oon ollu. vanhankaan arvo ei ollu tippunut ku kolmasosan ostohinnasta mikä oli mukavaa. tuo kiintee taka-akseli on kyllä hyvä olla, vanhassa alko pikalinkku temppuilee ku sillo tällö alkoi pelleilee ja nosti persettä ylös satulasta. muutama kerran hyppäs vanne paikaltaan vaikka kaikki ok ja oli kirrattu kunnolla. nykysessä läskissä ajoasentokin tuntuu enemmän maastopyörämäiseltä. peukku whitelle

Arskav
02.05.2020, 10.46
Milloinhan tuota Interceptor tulee mahdollisesti lisää? Näyttää olevan myyty loppuun!

Lähetetty minun S41 laitteesta Tapatalkilla

vihtis83
02.05.2020, 11.42
Milloinhan tuota Interceptor tulee mahdollisesti lisää? Näyttää olevan myyty loppuun!

Varmaan syksyllä/alkutalvesta kun uusi malli julkaistaan, jos tuo nykyinen on oikeasti loppuunmyyty.

Arskav
02.05.2020, 14.10
Pitänee katsoa sitten jotain muuta saman hintaluokan pyörää

sianluca
03.05.2020, 12.33
Tollasella olen ajellut, etenee maastossa ihan hyvin

https://live.staticflickr.com/65535/49849460272_258ef6f3fd_k.jpg

Arskav
03.05.2020, 12.46
https://www.verkkokauppa.com/fi/product.amp/24148/nfdtc?gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFewlxYHiKj2kPj Pcai5VEb80seOGoL1WCZYmlnui4iKC7DY85zvmYlcaAu8DEALw _wcB mitenhän tämä malli pärjää samanhintaisen whiten pyörän kans

Asku90
03.05.2020, 14.40
https://www.verkkokauppa.com/fi/product.amp/24148/nfdtc?gclid=Cj0KCQjw17n1BRDEARIsAFDHFewlxYHiKj2kPj Pcai5VEb80seOGoL1WCZYmlnui4iKC7DY85zvmYlcaAu8DEALw _wcB mitenhän tämä malli pärjää samanhintaisen whiten pyörän kans

Interseptorisa ois gx vaihteet ja jumbojimit valmiina. Kysy xxl.stä onko vielä tulossa että kannattaako odottaa. White pro vois myös olla hyvä, taitaa olla samat vanteet, halvempi hinta, koko vaihesetti sx.ää. Toki ei hiilikuituhaarukkaa.

Sent from my iPad using Tapatalk

Asku90
03.05.2020, 14.41
Interseptorisa ois gx vaihteet ja jumbojimit valmiina. Kysy xxl.stä onko vielä tulossa että kannattaako odottaa. White pro vois myös olla hyvä, taitaa olla samat vanteet, halvempi hinta, koko vaihesetti samaa sx.ää. Toki ei hiilikuituhaarukkaa.

Arskav
03.05.2020, 14.59
Jyväskylässä olis yks mutta vähän pitkä matka Oulusta käsin hakea!

Arskav
03.05.2020, 15.26
Onko siis tuossa hintaluokassa mitään mikä olis lähellä tuota luokkaa osissa ja vanteissa?

Joose19
03.05.2020, 17.21
Ei. Miettisin farley 5 hyvässä lykyssä tarjouksesta noin 1500 e. Laatupeli ja 27,5 tuuman renkaat. Vaihtaa xt vaihtajan jos haluaa niin osien puolesta pärjää hyvin. 7fat pro SX myös varmaan ihan ok tuolla tonnin tarjoushinnalla.

Arskav
03.05.2020, 20.30
Kyllähän tuota Farley 5 saa 1500€ toinen juttu sit et onko sekään tuon kalliimman whiten tasoinen??

Arskav
04.05.2020, 16.54
Mikä tuosta Farley 5 teki kalliimman verrattuna vaikka Kona wo. Onko hinnassa muuta huomioitavaa kuin merkki?

ATK
04.05.2020, 17.10
Trekin 27,5" läskikiekot lienevät hiukan 26" kalliimmat. Lisäksi Farleyssa on Pressfit-keskiö, joten rungon valmistus vaatinee tiukempia toleransseja kuin kierteellisen keskiön tapauksessa.

STN
04.05.2020, 22.35
Ja eikös Kona Wossa ole alumiinihaarukka?