Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Edullinen ala inclusive muuntosetti, vinkkejä?

sejoku
19.04.2020, 10.55
Tilasin itselleni jo radwagon ja innostuin aiheesta sen verran, että pikku riskilläkin muutan vanhan 28 tuumaisen perus Tunturi-hybridin myös sähköavusteiseksi. Kokeilen pikkubudjetin mallia, eli tilaisin (Kiinasta?) netistä muuntosetin, jossa olisi moottori vanteella, akku, ohjaimet jne. Tavoite olisi saada ainakin 20 km range ja mahdollisimman simppeli ja halpakin kokonaisuus. Saako tällaista esim 500 eurolla kuljetuksineen. Mutta minkä linkin takaa tilata? Tietoa ja taas tietoa löytyy, löytyy vanhoja ketjujakin, mutta niissä näytti olevan jo muuttuneita tietoja. Olisiko joku tilannut vastaavasti lähiaikoina ja vinkkaisi kokemuksia?

Ja tiedossa on, että hullun tuurilla osin mennään, mutta oma tuntuma on myös, että matalilla odotuksilla voi saada ihan hauskan vempeleen ainakin hetkeksi.

Lähetetty minun SM-A405FN laitteesta Tapatalkilla

oppes
19.04.2020, 16.37
20km range :D ? Aikas pitkälle meinaat... Kiinasta varmaan saa "lupauksia" tuohonkin hintaan. Tiiä kuka noita on valmis suosittelemaan, että ihan omalla riskillä vaan.

sejoku
19.04.2020, 22.11
Kenen muun riskillä sitten? Naapuri tilasi yht 600 euron setin ja toki on monella mittarilla kökkö, mutta toisaalta toimii kuin junan vessa, ainakin nyt pari kuukautta, toki ei varmasti erityisen pitkäikäisiä. Hankkimassa olen, enkä usko, että olen ainoa harrastelija-näprääjä, joten raportoin sitten kuitenkin onnistumisesta.

Lähetetty minun Moto C Plus laitteesta Tapatalkilla

oem
19.04.2020, 22.32
Kannattais ehkä kattoo saksan sivuilta. Joillakin kiina-merkeillä/valmistajilla/myyjillä on siellä varasto josta toimitus EU sisällä. Tai muussa EU maassa.

xubu
20.04.2020, 11.44
Tässä on yksi kauppa, sivu aukeaa niiden saksan varastolle: http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210030

sejoku
20.04.2020, 20.14
Tilaus lähti, kiitoksia vinkeistä, raportoin kunhan tulee. Yllätys kyllä tarjonnan laajuus ja hintojen mataluus. Lisäksi tuntuma on, että valtavasti tullut ylitehokkaita settejä markkinoille..

Lähetetty minun SM-A405FN laitteesta Tapatalkilla

jpuu
21.04.2020, 10.54
Tuota takamoottorisettiä voi pitää kyllä halpana, jos siihen kuuluu oikeasti kaikki. Ihmetellä täytyy miten siihen voi kuulua myös akku. Tällähän vois vaikka sähköistää vanhan uskollisen 26" Tunturin, jos vain moottori mahtuu takahaarukaan.

Smo
21.04.2020, 12.17
^Moottori ja kiekko ovat halpoja tuottaa, akku vähän maksaa. Pikkuisen arveluttaisi tilata mitään paikasta jonka sivut ovat salaamattomat .. tai ainakin tekisin perusteellisen taustatutkimuksen. Ilmeisesti tuo on saitti kuitenkin ollut pystyssä jo pidempään..

oppes
21.04.2020, 15.31
^Hämmentävän edullinen setti kyllä. Tuossa isoin riski kyllä on toi Akku. Itellä kahdessa fillarissa tuollainen MXUS-tuuppari (750W & 450W) ja muutama tuhat kilometriä noilla on jo vedelty ilman mitään ongelmia.

sejoku
21.04.2020, 22.38
^Hämmentävän edullinen setti kyllä. Tuossa isoin riski kyllä on toi Akku. Itellä kahdessa fillarissa tuollainen MXUS-tuuppari (750W & 450W) ja muutama tuhat kilometriä noilla on jo vedelty ilman mitään ongelmia.Tulee itselle hieman mieleen, että nämäkin markkinat ovat vielä kehittymässä. Yhtäältä tarjolla on surkeaa tavaraa, toisaalta ylikovalla katteella myydään tavaraa. Toki jos ostajia eri tilanteissa löytyy, niin hyvä, mutta tietopohja tällöinkin ei ole välttämättä kattava.

Lähetetty minun Moto C Plus laitteesta Tapatalkilla

xubu
22.04.2020, 10.54
^Moottori ja kiekko ovat halpoja tuottaa, akku vähän maksaa. Pikkuisen arveluttaisi tilata mitään paikasta jonka sivut ovat salaamattomat .. tai ainakin tekisin perusteellisen taustatutkimuksen. Ilmeisesti tuo on saitti kuitenkin ollut pystyssä jo pidempään..

Olen tuolta tilannut tavaroita jo pari vuotta, ei koskaan mitään ongelmia. Olen tilannut keskimoottoreita ja sen osia. Nyt viimeksi olivat nostaneet kuljetushinnan tosi ylös verrattuna aikaisempaan, en tiedä johtukoo se koronaviruksesta vai DHL:stä vai mistä en tiedä.

jpuu
22.04.2020, 11.03
^Eikös se olekaan "free shipping" EU -maihin? Niin tuolla ainakin mainostetaan.

xubu
23.04.2020, 09.30
^Tavarat jotka tilasin oliva kiinassa. Saksan varastossa olevat kamat ehkä sitten tulevat ilman maksuja.

koskemi
07.05.2020, 08.37
Tässä on yksi kauppa, sivu aukeaa niiden saksan varastolle: http://www.pswpower.com/ven.php?cargo-s210030
Tilasin tuolta akun + keskimoottorin jalkajarrulliseen pyörään, tilaus 21.4, posti toi paketin 5.5. Moottori ja akku nyt kiinni Helkama Oivassa. Hyvin toimii.

xubu
08.05.2020, 09.14
^Hyvä niin.

Fattis
08.05.2020, 10.37
Alle 450 euron budjetilla euroopan sisältä tilaisin nämä setit:
Sarja: https://www.ebay.com/itm/26-48V-1000W-Electric-Bicycle-Motor-Hub-Conversion-Kit-E-Bike-Speed-Rear-Wheel/222992853580?hash=item33eb68ea4c:g:mcoAAOSwSVRdBl2 h
Akku: https://www.ebay.com/itm/48V12-8Ah-E-bike-Li-ion-Rear-Battery-with-Carrier-for-48v-500w-or-1000w-Motor/223192689481?hash=item33f7522b49:g:fjAAAOSwnjZcLF2 I
1000 wattisella pääsee tarpeeksi kovaa. Joku 26" 2.35 leveä rengas mahtuu useimpiin alunperin 28" vehkeisiin, vannejarrujen muutos vaatii tosin hitsauskonetta.
Asennus hoituu alle tunnissa, jos jättää POS-sensorin asentamatta, mikä näissä 1000w vehkeissä aika turha. Akun ja muutossarjan välille kolvaa XT60 tahi XT90 liittimet jos ei yhteensopivat.

jtsavola
09.05.2020, 20.24
Tilasin Crescent työmatkahybridiini vuosi sitten pswpowerista TSDZ2 keskimoottorin ja halvan 36V akun. Koko paketti alle viidensadan. Ajoa takana 1600km. Hyvin toimineet...kop kop. Ainoa pikkuharmi on kampiakselin laakeroinnin pieni klappi. Häiritsi hiukan alussa mutta ei sitä enää huomaakaan. TSDZ2 syö selkeästi vähemmän akkua kuin etumoottorillinen bilteman sähkäri. Nuo kaikki "halpismoottorit" taitavat vastustaa ilman sähköjä ajettaessa sen verran, että tuntuu kuin tervassa ajaisi. Bilteman etunapamoottori enemmän kuin TSDZ2.

harald
09.05.2020, 20.26
Kuinka hyvä tuo TSDZ2 momentintunnistin on? Oletko vertaillut muihin sähköpyöriin? Onko sinulla vakiosofta siinä?

jtsavola
09.05.2020, 20.51
Kuinka hyvä tuo TSDZ2 momentintunnistin on? Oletko vertaillut muihin sähköpyöriin? Onko sinulla vakiosofta siinä?

Minulla Cuben maasturissa Boschin moottori. Bosch selkeästi tehokkaampi kuin TSDZ2. Mutta työmatkapyörään TSDZ2 tehot piisaavat hyvin. TSDZ2 Momentintunnistin toimii käytännössä yhtä hyvin kuin Boshissa. Suurilla kadensseilla (90->) avustusteho pienenee, jonka korjaamiseksi open source softan päivitys suunnitelmissa. Vakiollakin kyllä pärjää niin hyvin ettei ole vielä tullut päivitettyä. Päivitysosatkin odottelisivat kaapissa valmiina...

harald
09.05.2020, 21.34
Kiitos tästä. Harmi että mun kohteessa on pressfit ja boost eli 92 leveä.

xubu
10.05.2020, 10.45
Se TSDZ2 momentintunnistin on säädettävissä jos käyttää Opensource firmistä. Saattaa olla pielessä uudessakin moottorissa. Minulla ainakin oli. Siinähän menee takuu kun avaa moottorin, mutta en tiedä miten takuut siinä edes toimivat. Varmaan joutuu lähettämään moottorin omalla kustannuksella ja odotella ehkä myös takuun kieltävää vastausta monta kuukautta. Mulla on TSDZ2 toiminut hyvin, momentintunnistimen säätämisen jälkeen. Siis jos on Opensource firmis niin tuossa linkissä How to adjust the torque sensor on ohje. Ja täytyy olla varovainen ettei riko mitään.

https://github.com/OpenSource-EBike-firmware/TSDZ2_wiki/wiki/How-to-calibrate-the-torque-sensor