PDA

Näytä tavallinen näkymä : Jäykkäperämaastopyörän valintaan apua: Orbea mx20 vs Radon ZR Team 8 vs Canyon AL 6.0

velekku
14.04.2020, 00.09
Moikkeli,
pitäis ostaa uusi pyörä hintaluokassa 700-900€ ja nämä kolme ovat nyt kiikareissa (näistä Orbeaa myydään paikallisesti, eli huolto ja takuu pelittäisi suoraan):

Orbea MX20: https://www.orbea.com/fi-en/bicycles/mountain/mx/cat/mx-29-20
Canyon Grand Canyon AL 6.0 :https://www.canyon.com/fi-fi/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-al-6.0/2455.html?dwvar_2455_pv_rahmenfarbe=RD%2FBK
Radon ZR Team 8: https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-8.0-912646

Radonissa ja orbeassa ilmeisesti nuo Shimanon SLX-vaihdeosat ovat hyvä valinta, ovatko paremmat kuin Canyonissa? Onko noissa malleissa jotain, mitä pitäis ottaa huomioon.
Ajot työmatka- ja vapaa-ajanpyöräilyä, ja houkuttelee kyllä kovasti hyvät metsäpolkureitit, joita löytyy erilaisia paljon. Kallio- ja mäkipäryyttelyt ei oikein kiinnosta.

Jokiniemi 1
14.04.2020, 00.13
Radonissa olis rokkarin keula. Ainakin huolto onnistuu paremmin.

Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla

hiilikuitumies
14.04.2020, 00.13
Radonissa ja orbeassa ilmeisesti nuo Shimanon SLX-vaihdeosat ovat hyvä valinta, ovatko paremmat kuin Canyonissa? Onko noissa malleissa jotain, mitä pitäis ottaa huomioon.

Epäolennaista. Sen sijaan Radonissa on selvästi parempi joustokeula, joten osta se. Se muutenkin sopii joka paikan höyläksi paitsi että minä kaipaisin eteen ainakin yhden lisärattaan sellaiseen. 7.0 olisi siinä mielessä minusta yleispyöräksi parempi ja säästät samalla kivasti rahaa, jolla ostaa varusteita. Siinä ei ole mitään olennaisesti huonommin, mutta se on halvempi, kun nykyisin monien mielestä pitää olla 1x12. Lisäksi kiekoista varmasti tulee lisähintaa. Ei noilla ajamiseen ole olennaista merkitystä.

nure
14.04.2020, 08.00
Radon ilman muuta, kierrä nuo Suntourin halpis keulat kaukaa.

velekku
14.04.2020, 11.23
7.0 olisi siinä mielessä minusta yleispyöräksi parempi ja säästät samalla kivasti rahaa, jolla ostaa varusteita. Siinä ei ole mitään olennaisesti huonommin, mutta se on halvempi, kun nykyisin monien mielestä pitää olla 1x12. Lisäksi kiekoista varmasti tulee lisähintaa. Ei noilla ajamiseen ole olennaista merkitystä.

Radonin 7.0 koossa 20" ei löydy enää alennuksesta... 8.0 löytyy sen sijaan:

Eli uusi 7.0 on 832€ (Rock Shox Recon Silver + Deoren vaihtajat ja kasetti) vs. ZR Team 8.0 ale hinta 936€ (Rock Shox Judy Silver + XT ja SLX osilla). Puoltaako tämäkään hintaero tuota 8.0 valintaa?

Onko tuo haarukka suht sama näissä malleissa? Ja muut komponentit pysyy säädöissään, tai on on helppo itse säätää?

Jos kokoa pitäisi vielä kattella, niin 185cm / 87cm(jalka) mitoille sopiva varmaankin on 20" 29, jonka tuo bike-discount pullauttaa.

mackaiweri
14.04.2020, 12.52
Ilman muuta kannattaa maksaa tuo 100€ extraa 8.0:sta. Paremmat voimansiirron osat ja kiekot. Ymmärtääkseni suurin ero Reconin ja Jydyn välillä on liukuputkien halkaisija (Recon 32mm vs Judy 30mm). Eli Judy jonkun gramman kevyempi. Itse myös valitsisin 20" -rungon noilla mitoilla.

hiilikuitumies
14.04.2020, 17.52
Radonin 7.0 koossa 20" ei löydy enää alennuksesta... 8.0 löytyy sen sijaan:

Eli uusi 7.0 on 832€ (Rock Shox Recon Silver + Deoren vaihtajat ja kasetti) vs. ZR Team 8.0 ale hinta 936€ (Rock Shox Judy Silver + XT ja SLX osilla). Puoltaako tämäkään hintaero tuota 8.0 valintaa?

Onko tuo haarukka suht sama näissä malleissa? Ja muut komponentit pysyy säädöissään, tai on on helppo itse säätää?

Jos kokoa pitäisi vielä kattella, niin 185cm / 87cm(jalka) mitoille sopiva varmaankin on 20" 29, jonka tuo bike-discount pullauttaa.
Sitten ehkä kannattaa maksaa satanen enemmän. Komponenteissa ei ole sinällään eroja. Tuollaiset Deore vs. SLX ovat yhdentekeviä, eroa on yleensä vain kirjaimissa. Onhan tuo 12-speed tietysti nykyaikainen, joskin kalliimpi myös ylläpitää (kalliimmat ketjut ja pakat). En näe syytä, etteikö tuohon saisi itse laitettua etuvaihtajan tarvittaessa. Kustannuksiahan siitä tulee 150 euroa itse tehtynäkin, ellei tuollaisiin kampiin saa ruuvattua vain toista ratasta lisäksi. Jos saa, niin auttaa paljon. Muuten vaihtaja 25, liipasin 25, kammet 70, keskiö 10 euroa, työkalut x.

20" on sopiva koko sinulle.

velekku
15.04.2020, 10.46
Kiitos vinkeistä!