PDA

Näytä tavallinen näkymä : Sähköavusteinen pitkäperä

sejoku
13.04.2020, 14.45
Jo jonkin aikaa mielessä ollut otsikon mukaisen pyörän hankinta, tuppaa vain hieman eksoottinen ilmestys olemaan kaupoissa ja se näkyy sitten hinnoissa. Aina tilattava kokonaisuus ja mielekkyys rapisee kun hinta alkaa usein nelosella. Omat tarpeet eivät ole ihan mahdottomia, työmatkat, 11km suuntaansa ja aika ajoin jälkikasvu kyydissä, josta se tarve tuleekin.

Yksi vaihtoehto sattui netissä silmiin:
https://radpowerbikes.eu/products/radwagon-electric-cargo-bike

Review-videot ovat lupaavia rapakon toiselta puolelta ja hinta jopa edullinen, toki voi olla myös perusteet tuolle. Mutta liekö tuolla merkillä maahantuojaa Suomessa? Ellei, niin miten lie takuut, jos sitä asiaa tulisi? Laitoin jo viestiä tuonnekin, mutta kirjoitinpa nyt tännekin, josko kokemusta tai näkemystä irtoaisi pohdintaan.

Kiitos.

Lähetetty minun SM-A405FN laitteesta Tapatalkilla

harald
13.04.2020, 15.18
Laatikkopyöräketjussa oli enemmän vaihtoehtoja.

sejoku
13.04.2020, 15.40
Laatikkopyöräketjussa oli enemmän vaihtoehtoja.Kiitoksia, luin läpi ja tuttuja tapauksia. Varmaan hyviä mutta niin on se hintakin korkea. Edelleenkin kallistuisin tuohon linkittämääni, mutta hieman epäilyttää takuu jne asiat. Olisiko siinä mitään, että marssii pyöräliikkeeseen ja kysyy josko tilaavat ja myyvät sitten takuulla minulle.

Lähetetty minun Moto C Plus laitteesta Tapatalkilla

ebike-harrastelija
14.04.2020, 09.22
Itse tilasin Rad Power Bikesin EU:n putiikista Alankomaista. Maksu luottokortilla, toimitus kotiovelle n. viikossa ja sen jälkeen kasaan olohuoneessa (kun vaimo töissä, tietty...).

Takuu osille ml. akku 2 vuotta, mitä pidän hyvänä. Takuu hoituu niin, käsittääkseni, että yhteys tukeen tarvittaessa lontoon kielellä ja sitä kautta sitten lähettävät ohjeita ja varaosia. Ei ehkä nopein tapa takuukorjauksille, mutta eipä kivijalkaliikkeestäkään aina nopeasti saa korjattua jos on joku erikoisempi osa mikä pitää tilata ulkomailta.

Lisäksi mielestäni hinta-laatusuhde hyvä noissa RPB:n pyörissä. Omasta RadRhinosta tykännyt kovasti.

Edit: niin, tuo on 750W versio tuokin eli vaatii liikennevakuutuksen. 100 eur luokkaa vuodessa.

FreeZ
14.04.2020, 10.21
Kona Electric Utesta kertynyt nyt vähän kokemusta. Vahva suositus tälle vaihtoehdolle ja hintakin on kilpailukykyinen!

ebike-harrastelija
14.04.2020, 10.26
Kona Electric Utesta kertynyt nyt vähän kokemusta. Vahva suositus tälle vaihtoehdolle ja hintakin on kilpailukykyinen!Kilpailukykyinen? 1500 eur vs. 4000 eur? :)

FreeZ
14.04.2020, 10.37
Kilpailukykyinen? 1500 eur vs. 4000 eur? :)Käytänössä tuota saa Suomesta hintaan 3500€. Boschn moottorilla ja muutenkin toimiva paketti, myös hyvä takuu/palvelu kivijalkaliikkeestä. Tuota hankkiaessa tein vertailua käytännössä kaikista Shiman, Bosch, Brose - moottorisista ja totesin, että tuolla hinnalla tuo Kona on fiksu paketti.

FreeZ
14.04.2020, 10.39
Kilpailukykyinen? 1500 eur vs. 4000 eur? :)Käytänössä tuota saa Suomesta hintaan 3500€. Boschn moottorilla ja muutenkin toimiva paketti, myös hyvä takuu/palvelu kivijalkaliikkeestä. Tuota hankkiaessa tein vertailua käytännössä kaikista Shiman, Bosch, Brose - moottorisista ja totesin, että tuolla hinnalla tuo Kona on fiksu paketti.

ebike-harrastelija
14.04.2020, 12.21
^Silti, 2000 euron ero RadWagonin eduksi...

sejoku
14.04.2020, 18.51
Kiitoksia huomioista. Erityisesti hyvä pointti tuo vakuutusasia. Eiköhän tuo nyt sitten mene tilaukseen kuitenkin, on kuitenkin puolet tai alle esim Konan hinnasta. En epäile, etteikö olisi parempi, mutta omaan käyttöön en pysty perustelemaan hintaa, joten näin. Ainoa mikä odotuttaa, on vastaus sähköpostiin, sen kun jaksavat laittaa niin taidan lyödä tilauksen sisään.

Lähetetty minun SM-A405FN laitteesta Tapatalkilla