Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kuinka olet auttanut pienyrittäjää?

Kampinalle
04.04.2020, 13.07
Yrittäjät ovat nyt aikamoisessa kusessa noin suoraan sanottuna. Listataan tänne keinoja, millä voitaisiin jelppiä yrityksiä. Itse ostin satasen lahjakortin lahtelaiseen ravintolaan.

Pekka L
04.04.2020, 13.10
Keitin sille aamukahvit.

Jami2003
04.04.2020, 13.34
Ostin lahjakortin paikalliseen viihtymö-keilahalliin.

Firlefanz
04.04.2020, 13.42
Mä vein fillarini huoltoon, vaikka olisin voinut tilata vaihdettavat osat Saksasta ja asentaa ne itse.

Pyöräliikkeet eivät tosin taida olla nyt ensimmäisinä joutumassa akuuttiin pulaan, eivät ainakaan ne joiden tuloista pääosa tulee muusta kuin kalliimman pään pyörien myynnistä. Mutta enhän mä voi keittiöremonttiakaan ruveta tilaamaan vain sen vuoksi että olisi tärkeä ylläpitää kotimaista kulutuskysyntää. Enkä osaa aikaistaa uuden puhelimen tai läppärin hankintaa vain tehdäkseni osani sen eteen että talouden pyörät pyörivät.

Täytyy ehkä ajatella niin että minun rahani ovat aivan yhtä tervetulleita sitten joskus kun on palattu normaalimeininkiin.

Fat Boy
04.04.2020, 13.54
Kävin ostamassa uuden jalkapumpun paikallisesta pyöräliikkeestä, kerrankin en tinkinyt yhtään, koska korona. Ei toiminut niin hyvin, koska seuraavana päivänä katsoin kuittia ja huomasin myyjän tinkineen puolestani..

Nuohoojat eivät kuulemma saa markkinoida itseään ja saavat tulla nuohoamaan vain jos on vetovaikeuksia. No, päätin, että meillä piippu vetää nyt huonosti, joten tarvitaan nuohooja.

Steni
04.04.2020, 15.40
Mä vein fillarini huoltoon

Samat kujeet, osia vaihtoon enemmän kuin ehkä tarpeellista yms.....

tempokisu
04.04.2020, 16.40
Keitin sille aamukahvit.

...ja myös iltapäiväkahvit. Tää on just joo, että suosi paikallista pienyrittäjää - hyvä juttu saa luvan kanssa ajatella omaa parastaan. Syksyisin suosin satakuntalaisia yrittäjiä ( myös muita tuotteita kuin ~ )

F. Kotlerburg
04.04.2020, 19.33
Pyöräliikkeet eivät tosin taida olla nyt ensimmäisinä joutumassa akuuttiin pulaan, eivät ainakaan ne joiden tuloista pääosa tulee muusta kuin kalliimman pään pyörien myynnistä.
Kävin tossa viikolla paikallisessa, joka on tietyllä tavalla profiloitunut myymään arvokkaampaa harrastepyörää, mutta löytyy myös hybridiä jne. Mummiksia ei sentään.

Itse kauppias oli tiskillä ja totesi, että huolto vetää vähän normikevättä hiljaisemmin, mutta muuten on todella hiljaista. Ihmiset ei liiku ja niin ei ole asiakkaitakaan liikkeessä.

Itse ostin vaan tarpeellista ja mm. sorarenkaat, jotka olisin muussa tilanteessa voinut tilata ulkomailta, mutta eipä nuo tuolla juurikaan kalliimmat olleet kuin Saksassa. Parista eurosta puhutaan. Tinkiä en kehdannut.

OKS
04.04.2020, 19.34
Mä vein fillarini huoltoon

Samat kujeet, osia vaihtoon enemmän kuin ehkä tarpeellista yms.....

Tuo on myös itselläni tarkoitus tehdä.

slow
04.04.2020, 22.05
Tilattiin ruokaa toimitusravintolalta. Hyvää vietnamilaista pöperöä oli.

taski
04.04.2020, 22.43
Käväsin tänään tankkaamassa tankillisen paikalliselta teboililta dieseliä hintaan 1,25 vaikka miehittämättömältä shelliltä olisi saanut 1,21. Ero sen verran pieni ja teboilin yrittäjä mukava sälli niin ajattelin että jos tuosta nyt jotain apua on niin tankataan sitten siinä. Pieniä juttuja mutta kertautuu kun moni ajattelee samalla tapaa.

Terotalo
04.04.2020, 23.48
Haen joka päivä lounaaan (myös la-su) paikallisilta ravintoloilta. Ostin kellon paikalliselta kauppiaalta enkä tilannut Saksasta.

callahan
05.04.2020, 08.30
En mitään, tuossa keskustassa on vanhan rouvan pitämä kangaskauppa ja hän tekee myös tosi edullisesti ompelutöitä. Häntä saattaisin jeesiä jollain ennakkojutulla mutta ei hänellä taia nettikauppaa tai muuta olla. Sportia Matti on keskustassa. Ollu jo tietojen mukaan 30 vuotta ja tekee myös fillarihuoltoja. Oma kiinteistö joten tokko hänellä hätäpäivää vaikken nyt keksimällä keksi ja mene liikkeeseen jotain ostamaan.

fob
05.04.2020, 09.25
Kävin ostamassa uuden jalkapumpun paikallisesta pyöräliikkeestä, kerrankin en tinkinyt yhtään, koska korona. Ei toiminut niin hyvin, koska seuraavana päivänä katsoin kuittia ja huomasin myyjän tinkineen puolestani..

Nuohoojat eivät kuulemma saa markkinoida itseään ja saavat tulla nuohoamaan vain jos on vetovaikeuksia. No, päätin, että meillä piippu vetää nyt huonosti, joten tarvitaan nuohooja.

Vuosinuohous oli 2 kk myöhässä, tilasin nuohoojan käymään. 42€ se pyysi. Maksoin mukisematta. Ei ollut hänellä mihinkään kiire, niin ovat keikat vähenneet. Juteltiin kaikenlaista, kalastuksestakin. Kertoi harrastavansa sisävesissä harppuunakalastusta.

SvaR
05.04.2020, 10.53
Kohtuu pienen kaupungin kirjakauppaa viime syksynä. Muuten meni hyvin mutta hinnasta ei meinattu päästä sopuun.
Ns. kodinkansiota haeskelin kun edellinen oli täynnä ja edellisenkin ostin vuosia sitten samasta paikasta.
Herra esitteli muutamaa mallia ja yksi oli vielä suojamuovissa jonka sitten ystävällisesti aukaisi ja huomasi että se oli viallinen, kun sisällä ollut kirjoituslehtiö oli puolittain irti, aukaisi toisen ja sama homma eli lehtiö oli ratkennut puolittain irti. Siinä vaiheessa sanoin jo että pikku vika ei haittaa minua. Hinta oli tais olla 16€ ja kassaan löi 10€...totesin mutta hintalappu on 16€ ja vika sellainen että ei haittaa minua yhtään. Aikamme tingittiin minä hintaa takas ylös ja hän alas kun tuote viallinen, lopulta tehtiin kompromissi ja riita puoliksi 13€ Totes vaan olipas outoa kaupankäyntiä kun asiakas tinkii hintaa ylös.

bici74
05.04.2020, 15.46
Kaikki elintarvikeostokset (pl. polttoaine) ostettu pienyrittäjiltä viimeiset 3 viikkoa. Vastapainoksi sitten hieman Amazonia käytetty pääasiassa elektronikan ostoon.

Valinnat ovat tosin olleet helppoja koska just nyt ei vaihtoehtoja ole.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

29er
06.04.2020, 09.54
Kun ei voi käydä baarissa, niin ostan oluet paikallisilta panimoilta.

OKS
06.04.2020, 18.10
Kävin kivijalassa putsauttamassa järkkärin kennon.

mk
06.04.2020, 19.56
Tilasin gravelkingit suomikaupasta

Lähetetty minun SM-T580 laitteesta Tapatalkilla

usko juntunen
06.04.2020, 22.07
Ostin paikallisesta pienyrittäjän koneliikkeestä moottorisahan osia&huoltotarvikkeita.
Menin 5min ennen sulkemista ja olin sille päivälle neljäs asikas. Kaksi edelllistä asikasta olivat olleet myös mootorisahan osia vailla.
Pitäsköhän alakaa hamstraamaan teräketjuja?

Jopo81
09.04.2020, 09.31
Ostin uudet kesärenkaat tutulta kauppiaalta (kyseessä paikallinen yrittäjä ja yritys, ei ketju), jota olen kannattanut aina muulloinkin. Pöytälevy olohuoneeseen löytyi myös paikalliselta puusepältä.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

ArtoR
09.04.2020, 09.42
Paikallisen paahtimon kahvia ostin.

slow
09.04.2020, 11.41
Tilasin osia projektipyörään paikallisen liikkeen verkkokaupasta.
Kävin seuraavana aamuna poimimassa paketin liikkeen ovensuusta.

Smo
09.04.2020, 11.52
Tein Business Finlandiin hakemuksen. Tosin tämä oli ennen kuin tuli tieto sinne että viiden hengen yritykset on minimikoko.