PDA

Näytä tavallinen näkymä : Apple Watch ja kalorit Maastopyörällä

k@ke
03.04.2020, 10.58
Moi!
Applen oma kuntosovellus ei näytä ymmärtävän maastopyöräilyn päälle kalorien osalta mitään. Esim. Kolmen tunnin Trail-lenkin kulutus oli kellon mukaan 900 kaloria. :seko:

Käytän myös Stravaa, jonne lataan lenkit. Mutta siinäkään ei ole maastopyöräily vaihtoehtoa, jos haluaisi stravaa käyttää lenkin tallentamiseen.

ELIKKÄS!
Löytyykö täältä apuja, millä sovelluksella (tai asetuksilla) saisin kaloritiedot kohdilleen maastoajossa ja saisin edelleen myös lenkkitiedot ladattua Stravaan?

JackOja
03.04.2020, 11.13
Mulla Endomondo ilman syketietoa näyttää melko hyvin verrattuna Polarin arvoihin, jossa mukana sykemittaus.

velib
03.04.2020, 11.13
Itse olen käyttänyt Endomondoa, joka toimii Apple Watchissa ihan hyvin. Lenkki näkyy terveystiedoissa jälkikäteen pyöräilynä, mutta kalorit ym. tulevat Endomondosta, joka tuntuu laskevan niitä ainakin sinne päin (tai vähän yläkanttiin, 2h lenkillä kesk. 144 sykkeellä 1650 kcal). Automaattista Strava-synkkausta siinä ei tosin ole (ainakaan kun olen viimeksi tutkinut). Tietokoneella lenkit voi siirtää yksi kerrallaan gpx-tiedostoina ohjelmasta toiseen, mutta se on työlästä jos haluaa siirtää kaikki. Itsellä ei ole Stravaa käytössä niin tämä ei ole ongelma.

Oletko kokeillut suoraan Stravaa? Eikö sekään toimi maastossa järkevästi?

marco1
03.04.2020, 11.14
Optiseen sykkeenlukuun heikentävästi vaikuttaa maastopyöräilyssä mm. tärinä, kellon asento ja yleensäkin se miten ko. käyttäjällä optinen mittaus toimii.
Tarkkaan mittaukseen vaatii edelleen sykevyön. Sitten tulee vielä erikseen eri kalorinlaskentamallien erot.

k@ke
03.04.2020, 11.22
Optiseen sykkeenlukuun heikentävästi vaikuttaa maastopyöräilyssä mm. tärinä, kellon asento ja yleensäkin se miten ko. käyttäjällä optinen mittaus toimii.
Tarkkaan mittaukseen vaatii edelleen sykevyön. Sitten tulee vielä erikseen eri kalorinlaskentamallien erot.

Hyviä pointteja, mutta se ei ole ongelma tällä kertaa. Tuolla kolmen tunnin esimerkkilenkillä mulla oli käytössä sykevyö.

ongelma on siinä, että Applen kuntosovellus laskee kalorinkulutuksen ilmeisesti vauhdin mukaan pyöräilyssä ja kun vaihtoehtona ei ole maastopyöräilyä, niin kalorinkulutus heittää ihan metsään. Sinänsä erikoinen homma, ettei sykkeillä ja kestolla näytä olevan suurtakaan osaa kalorien laskussa.

Endomondoa jo testasin sen verran kotisohvalla, että totesin ettei siitä saa tietoja ladattua Stravaan. Eli se meni poistoon.

JackOja
03.04.2020, 11.23
Endomondoa jo testasin sen verran kotisohvalla, että totesin ettei siitä saa tietoja ladattua Stravaan. Eli se meni poistoon.

Saapas.

k@ke
03.04.2020, 11.24
Saapas.

Mitenkäs se tapahtuu?

miz
03.04.2020, 12.08
Sports trackerissa voi valita myös maastopyöräilyn Apple watchissa.
Stravan oma sovellus mulla söi akun kellosta puolessa päivässä vaikka koko softaa ei edes käyttäisi. Poiston jälkeen toimi taas normaalisti.

https://apps.apple.com/us/app/healthfit/id1202650514

Tämän ostin puhelimeen niin synkaa treenit Stravaan automaattisesti kunhan on kerran laittanut asetukset kuntoon.

JackOja
03.04.2020, 12.41
Mitenkäs se tapahtuu?

Tjaa... siitähän on jo aikaa vierähtänyt. Olisko hoitunut Tapiriikilla?

k@ke
03.04.2020, 16.14
Kiitos neuvoista! Ihan simppeliä systeemiä ei nyt tainnut olla olemassa... vähän turhaa säätöä alkaa olla, jos pitää kolmea eri sovellusta käyttää, että saa treenidatat kohdilleen. -> Siis tässä mun tapauksessa, kun Stravan tarvitsen, mutta sillä ja Applen omalla treenisovelluksella ei maastolenkin kalorit täsmää. Noh, ehkä Apple jo viiden vuoden päästää lisää maastopyöräilyn treenisoftaansa. :D

kervelo
03.04.2020, 16.53
...Apple jo viiden vuoden päästää lisää maastopyöräilyn treenisoftaansa. :D

Apple watchin eri versioita on minullakin ollut ranteessa siitä lähtien, kun laite aikoinaan jenkeissä tuli myyntiin. En haluaisi ilman sitä enää olla, mutta urheilukelloksi sitä ei kannata kuvitella. Se on älykello, jossa on aktiivisuusrannekkeen ominaisuuksia. Applen sovelluksetkin on tehty aktiivisuuden ja terveyden seurantaan, ei niinkään urheilukäyttöön.

Plus
03.04.2020, 21.49
Ei kait kaloreita ole mitään mieltä ilman wattimittaria edes yrittää arpoa. Series 5 sen sijaan on toiminut pyöräilykäytössä hienosti, ja ranne-Garmin on jäänyt pölyttymään... Kaipaisin itse asiassa asetusta jolla saisi Apple Watchin sykemittauksen Stravasta pois, koska en tarvitse sitä tietoa mihinkään.

k@ke
05.04.2020, 14.12
Sports trackerissa voi valita myös maastopyöräilyn Apple watchissa.
Stravan oma sovellus mulla söi akun kellosta puolessa päivässä vaikka koko softaa ei edes käyttäisi. Poiston jälkeen toimi taas normaalisti.

https://apps.apple.com/us/app/healthfit/id1202650514

Tämän ostin puhelimeen niin synkaa treenit Stravaan automaattisesti kunhan on kerran laittanut asetukset kuntoon.

Päätin antaa tälle ST + Healthfit + Strava kombolle mahdollisuuden ja pakkoa sanoa: KIITOS VINKISTÄ!!!!! HALLELUJA!!! Nyt toimii mutkattomasti, niin kuin toivoin.

Lenkille kun lähtee, niin Apple Watchista SportsTacker tallentamaan treeniä. Kun treeni on ohi, ilmoittaa iPhone kohta, että HealthFit on ladannut harjoituksen Stravaan. Ja mikä tärkeintä: SportsTracker osaa laskea kalorit paljon paremmin maastopyörälenkeille.

Bonus pisteet tuli SportsTrackerille vielä siitä, että päätin exportata kaikki vanhat lenkit Applen Health Appista SportsTrackeriin, niin niiden kaloritiedot olivat SportsTrackeriin mentyä oikein. Esimerkkinä mun 3h maastolenkki: Apple Health -> 900kcal ja ST -> 2700kcal.

Loistavaa! Kiitos avusta!

k@ke
13.04.2020, 20.25
Päätin antaa tälle ST + Healthfit + Strava kombolle mahdollisuuden ja pakkoa sanoa: KIITOS VINKISTÄ!!!!! HALLELUJA!!! Nyt toimii mutkattomasti, niin kuin toivoin.

Lenkille kun lähtee, niin Apple Watchista SportsTacker tallentamaan treeniä. Kun treeni on ohi, ilmoittaa iPhone kohta, että HealthFit on ladannut harjoituksen Stravaan. Ja mikä tärkeintä: SportsTracker osaa laskea kalorit paljon paremmin maastopyörälenkeille.

Bonus pisteet tuli SportsTrackerille vielä siitä, että päätin exportata kaikki vanhat lenkit Applen Health Appista SportsTrackeriin, niin niiden kaloritiedot olivat SportsTrackeriin mentyä oikein. Esimerkkinä mun 3h maastolenkki: Apple Health -> 900kcal ja ST -> 2700kcal.

Loistavaa! Kiitos avusta!

update!
Olin väärässä! Ei tämäkään kombo osannut näyttää kalorin kulutusta oikein mtb-lenkillä. Luovutan!