Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä poluille ja työmatkalle
el_perro
02.04.2020, 19.22
Moro. Nyt on tultu siihen pisteeseen, että tarvis maastofillarin ton kasarituntsan tilalle. Tarkoitus olis polkea maastossa monenlaisella alustalla mutta myös asfaltilla 7km työmatkaa. Mitat 190cm/87cm/90kg.
Kokemusta on alamäki/freeride-ryskäämisestä yli kymmenen vuoden takaa, sen jälkeen lähinnä erilaisista mummokonkeleista ja pappamankeleista. Nykyään ei välttämättä tule rytyytettyä kovin väkivaltaisia kivikoita tai parin metrin droppeja niinkuin nuorempana, mutta olisi hyvä kuitenkin ettei tarvis ihan joka kiveä väistää.
Haussa siis monipuolinen etujousitettu, suht kevytpolkuinen maasturi, hintaluokka siinä 1000e ympäristössä. Canyonilla näyttäisi olevan hyvän näköisiä vaihtoehtoja useita, kiva olisi tietysti päästä testaamaan kokoja.
Odotan perusteltuja suosituksia enkä poissulje käytettyjä vaihtoehtoja.
Kannattaa kattoa tuo "jäykkäperäistä all mountain pyörää" ketju, sieltä vois saada ideoita. Joku am jäykkis vois olla hyvä jos himoitsee vähän rajumpaakin ajoa.
el_perro
02.04.2020, 21.22
Kannattaa kattoa tuo "jäykkäperäistä all mountain pyörää" ketju, sieltä vois saada ideoita. Joku am jäykkis vois olla hyvä jos himoitsee vähän rajumpaakin ajoa.
Katsoin sen ja muutamia muita samantapaisia kyllä, ajattelin vain kysyä erikseen jos saisi vähän spesifimpiä vastauksia. AM-pyörät näyttäisi vähän raskailta kun kuitenkin aikomus on myös työmatkaa ja muita pikisiirtymiä polkea, tosin niitäkin varmaan on monenlaista.
pyöräsimo
02.04.2020, 23.15
Minä ostin Orbea Laufeyn ja liioittelematta on sanottava, että oon hieman hämmentynyt, miten hyvin etenen sillä myös ihan tien päällä. Maastossa se sitten meneekin aika mahtavasti.
el_perro
03.04.2020, 00.08
Orbean hinta kiipeää kyllä kipurajani yli.
Radon Cragger 7.0 ja Grand Canyon AL SL 7.0 on herättänyt kiinnostusta, Canyonissa taitaa olla parempi vaihtaja?
Kanjonissa paremmat vaihteet, Radonissa parempi (tai ainakin tukevampi) keula. Työmatka-ajoon Radonissa on hieman raskaat renkaat, mutta ne voi toki vaihtaa paremmin rullaaviin. Radon sopii tosiaan paremmin ryskäämiseen, mutta Canyonkin on päivittynyt pidempään ja loivempaan suuntaan. Keulakulma on siinäkin loivempi kuin vaikkapa Kona Honzossa vielä muutama vuosi sitten.
Teme X-2
03.04.2020, 09.10
Ei kannata vierastaa noita all mountain pyöriä. Noin pitkänä saat niihinkin XC-pyörän ajoasennon ja kun laittaa rullaavat renkaat, niin
ei jää työmatkatempot pyörästä kiinni. Itse olen pari senttiä sinua pitempi ja kyllä jokaisessa kokeilemassani AM-pyörässä satula tulee tankoa ylemmäs ja
ajoasento aika makaava, varsinkin jos ottaa tangon alka specerit pois.
el_perro
03.04.2020, 12.21
Olisiko sitten ehdotusta hintaluokkaan osuvasta kevytpolkuisesta all mountain-pyörästä?
Siinä mielessä XC-pyörä tuntuu nyt paremmalta vaihtoehdolta, koska polveni leikattiin maaliskuussa ja tämän kesän polkemiset tulevat olemaan rauhallisempia.
No mutta tuohan kuulostaa sellaisen pyörän tarpeelta, josta voi keskustella täällä (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?73-S%E4hk%F6avusteiset-py%F6r%E4t). Kuormituksensäätely onnistuisi lannistamatta ajamis-/etenemisintoa.
el_perro
03.04.2020, 12.34
No mutta tuohan kuulostaa sellaisen pyörän tarpeelta, josta voi keskustella täällä (https://www.fillarifoorumi.fi/forum/forumdisplay.php?73-S%E4hk%F6avusteiset-py%F6r%E4t). Kuormituksensäätely onnistuisi lannistamatta ajamis-/etenemisintoa.
Sähköpyörää en aio ostaa, menen mopolla mielummin sitten.
Samat oli ajatukset itsellä ja sitten tapahtui jotain, joka johti seuraavaan asiaan jne.
F. Kotlerburg
03.04.2020, 12.52
Selvästikin on haussa down-country-pyörä.
el_perro
03.04.2020, 13.22
Nostetaan panoksia hieman ja sanotaan, että olen valmis laittamaan sen 1300 euroa pyörään. Menenkö pahasti metsään, jos canyon 7.0 sijaan katselen pari satasta kalliimpaa 8.0 versiota?
Siinä näyttäisi olevan vähän paremmat speksit (mitä minä niistä ymmärrän) ja mielestäni hienompi värityskin. Onko tässä hintaluokassa parempaa vaihtoehtoa?
Kuinkahan leveää nakkia tuohon 8.0 saa? Selviääkö noilla geometrioilla metsäreiteillä jos ei ole tarkoitus ajaa täysiä pirunpellossa?
Kauheasti tuota 1300e enempää en viitsi laittaa tällä hetkellä, koska säilytys tapahtuu kerrostalon pyörävarastossa ja maailmantilanne muutenkin epävakaa.
Teme X-2
03.04.2020, 15.13
Varmasti tuolla Grand Canyon AL SL 8.0 pärjää.
Siinä se ajellessa näkemys selkyityy mitä haluaa.
el_perro
03.04.2020, 17.23
Kuinka paljon tuo Grand Canyon 8.0 sitten eroaa tuosta 7.0:sta? 7.0 sais nyt tonnilla. Ei sitten harmittais niin paljoa jos ei olisikaan niin hyvä metsäpyörä.
Edelleen saa ehdotella saman hintaluokan all mountain- ja down-country(?)-pyöriä.
Ulkoilija
04.04.2020, 08.49
Työnnän itseni törkeästi tähän väliin kun on lähes samat mitat kuin ketjun aloittajalla ja sama tarve pyörälle, eli työ ja satunnainen maastoajo. Ehkäpä näistä pyöristä joista aion kysyä on apua myös el perrolle. Eli onko näistä mihinkään ja onko joku selkeästi toista parempi. Eli vaihtoehdot uudeksi pyöräksi ovat tällä hetkellä:
https://rtech.fi/cube_acid_maastopyora_2020.html
https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t/maastopy%C3%B6r%C3%A4t-trail/roscoe/roscoe-7/p/28499/?colorCode=tealdark
Ja varsinainen "yllättäjä":
https://www.xxl.fi/white-sc-comp-ff-19-miesten-hybridipyora-harmaa/p/1156905_1_style
Lähinnä mietin että kannattaako laittaa yli puolet enemmän pyörään kun tarkoitus ei ole enää tällä iällä hyppiä metsässä yms. Kohtaako noissa hinta/ laatu ja missä parhaiten.
Kiitos enakkoon
hiilikuitumies
04.04.2020, 12.36
Lähinnä mietin että kannattaako laittaa yli puolet enemmän pyörään kun tarkoitus ei ole enää tällä iällä hyppiä metsässä yms. Kohtaako noissa hinta/ laatu ja missä parhaiten.
Hankala kysymys. Kuinka mitata ajamisen nautintoa ja mistä se nautinto tulee? Tottumuskin on näissä aika merkittävää. Jos on toimiva ongelmaton pyörä, joka sinällään sopii itselle, niin tuskin osaa kaivata parempaa sillä vuosikausia ajellessaan.
Ja sellaisetkin vaikuttavat, että onko sinulla töissä turvallinen säilytyspaikka pyörälle? Jos ei, niin se puoltaisi jotain puolen tonnin pyörää. Jos on, silloin voi huolettomammin satsata enemmän.
Itselläni on tietty raja, jonka jälkeen minusta pyörä tuntuu riittävän hyvältä, enkä osaa kaivata parempaa tai keksi, mikä voisi olla olennaisesti paremmin. Toisen puolesta näitä on vaikea sanoa.
Noista linkittämistäsi Trek on varmasti ainakin mukavan pehmeä ajaa ison ilmatilan renkaiden myötä. Se varmasti imee kuopat ja sorat kivasti tasoittaen tietä.
Trek roscoe ois oma valinta noista. Ei varmasti kevein polkea mutta väittäisin että mukavin. Dropperi on kiva ihan kaupunkiajelussakin, ite lasken aina kun pysähdyn ja välillä muuten vaa jos haluaa rullailla selkä suorempana. Plussakumit tasottaa menoa metässä, mutta saattaa myös vähän pompottaa. Roscoeta kun joskus kaverilta kokeilin niin innostuin ostamaan uuden vastaavanlaisen pyörän ja siitä maastopyöräilyinnostus sitten lähtikin huolella laukalle.
el_perro
04.04.2020, 14.15
Itsellä on nyt kovasti vaikeuksia päätöksenteossa, täksi vuodeksi pyörä menisi rentoon metsäpolkuajeluun ja asfalttisiirtymille polven kuntoutuksen takia, mutta varmasti alkaa jossain vaiheessa kiinnostamaan ryhmyisemmätkin polut, kuitenkin junnuna tuli rämisteltyä alamäkipolkuja enemmänkin. Olisikin hyvä että fillaria voisi esim renkaiden vaihdolla muokata erilaisiin ajoihin sopivaksi.
Onko tämä nyt sitten toiveajattelua vai tarkoittaako sitä, että mulla on kohta 3 fillaria eri ajoihin?
hiilikuitumies
04.04.2020, 15.23
Plussakumit tasottaa menoa metässä
Ja tuollaiseenhan saa halutessaan vähän kapeammatkin kumit. Itse laittaisin tuollaiseen varmaan 2,5 tuumaa ja kunnon pitkät lokarit, joille luulisi löytyvän kivasti tilaa vähän alkuperäistä rengasta kaventamalla. Se tuntuisi sopivalta kompromissilta monien eri tekijöiden välillä.
hiilikuitumies
04.04.2020, 15.27
Onko tämä nyt sitten toiveajattelua vai tarkoittaako sitä, että mulla on kohta 3 fillaria eri ajoihin?
Se riippuu sinusta. Minä ajattelen, että yksi pyörä joka paikkaan. En tykkää edes ajatuksena siitä, että pyörä olisi niin erikoistunut, että sillä ei tekisi mieli ajaa kaikkea tarvittavaa. Pidän tämän herran ajattelusta.
https://youtu.be/T4rxBquR5O4
el_perro
04.04.2020, 15.53
Se riippuu sinusta. Minä ajattelen, että yksi pyörä joka paikkaan. En tykkää edes ajatuksena siitä, että pyörä olisi niin erikoistunut, että sillä ei tekisi mieli ajaa kaikkea tarvittavaa. Pidän tämän herran ajattelusta.
https://youtu.be/T4rxBquR5O4
Kyllä näin kerrostaloasujana ja suhteellisen köyhänä jätkänä haluaisin, että olisi vain se yksi pyörä jolla ajaa vähän kaikkialla.
Kuvitellaan, että ostaisin vaikka tuon grand canyon 8.0:n, ja ajojen mukaan vaihtelen siihen renkaita ja esim tankoa ajoasentoa muuttaakseni. Olenko siihen tyytyväinen vai harmittaako, että ostin sen, enkä jotain selkeästi allmountain-tyyppisempää? Kysymys on tietysti kovin yksilökohtainen, mutta minulla ei juuri ole kokemusta nykymaastureista.
Onko tuossa alle 1300e hintaluokassa jotain selkeästi paremmin ajooni sopivia ja monipuolisempia fillareita? Uskoisin, että hyvässä keulassa 130mm jousto riittäisi hyvin.
eipä tuota monipuolisempaa pyörää mahda saada. kyllä xc jäykkäperällä ajaa metsässä siinä missä täpärillä tai läskilläkin ihan hyvin. endurokisoihin ei tommosella varmaan lähdetä mutta se ei taida olla tarkotuskaan
tai jos pelkät alamäet kiinnostaa ja arkiajoa asfaltilla ei tule niin radon cragger
hiilikuitumies
04.04.2020, 16.17
Kuvitellaan, että ostaisin vaikka tuon grand canyon 8.0:n, ja ajojen mukaan vaihtelen siihen renkaita ja esim tankoa ajoasentoa muuttaakseni. Olenko siihen tyytyväinen vai harmittaako, että ostin sen, enkä jotain selkeästi allmountain-tyyppisempää? Kysymys on tietysti kovin yksilökohtainen, mutta minulla ei juuri ole kokemusta nykymaastureista.
Minä en jaksaisi vaihdella renkaita tai tankoa. Esim. renkaathan kannattaa litkuttaa, mistä saa paljon enemmän hyötyä kuin vaihtelusta, ja olisi erityisen työlästä vaihdella litkujakin. Enkä jaksaisi vaihdella kiekkojakaan. En oikein ymmärrä, miksi tuollaista edes pitäisi tehdä, vaan parempi on valita sellaiset renkaat ja tangot, jotta voi ajaa niillä kaikki ajonsa. Jos siinä jonkin sekunnin häviää, niin kuinkahan paljon niiden osien vaihteluun verrannossa menisi aikaa?
En todellakaan usko, että tuo olisi liian vähän all mountain -tyylinen, vaan enemmänkin riski on siinä, että tuo on jo sitä liikaa. Liian vähän vaihteita tuossa on minun makuuni. 30-10 on aika vähän maantielle.
el_perro
04.04.2020, 16.20
Minä en jaksaisi vaihdella renkaita tai tankoa. Esim. renkaathan kannattaa litkuttaa, mistä saa paljon enemmän hyötyä kuin vaihtelusta, ja olisi erityisen työlästä vaihdella litkujakin. Enkä jaksaisi vaihdella kiekkojakaan. En oikein ymmärrä, miksi tuollaista edes pitäisi tehdä, vaan parempi on valita sellaiset renkaat ja tangot, jotta voi ajaa niillä kaikki ajonsa. Jos siinä jonkin sekunnin häviää, niin kuinkahan paljon niiden osien vaihteluun verrannossa menisi aikaa?
Canyonissa on aika vähän vaihteita, mikä olisi minulle ongelma.
Todella vaikea valita hyvää all-aroundkokoonpanoa kun ei ymmärrä geometrioista tai ylipäänsä nykypäivän pyöristä juuri mitään. Tai renkaiden litkutuksesta.
eipä tuossa hintaluokassa hirveästi huonoja kokoonpanoja edes löydä jos vähänkin järjellä katsoo. ei ne ole kun polkupyöriä. mieltymyksestä kiinni minkä tyyppisestä pyörästä tykkää. en kyllä tiedä miten grand canyonista saa all mountainia tehtyä mitenkään päin. litkutus on sitä että otetaan renkaasta sisuri pois ja paikkausnestettä desi tilalle niin on kevyempi ja voi ajaa pienemmillä paineilla sekä pienet reiät paikkaantuu jos ei ole huono tuuri.
el_perro
04.04.2020, 16.37
eipä tuossa hintaluokassa hirveästi huonoja kokoonpanoja edes löydä jos vähänkin järjellä katsoo. ei ne ole kun polkupyöriä. mieltymyksestä kiinni minkä tyyppisestä pyörästä tykkää. en kyllä tiedä miten grand canyonista saa all mountainia tehtyä mitenkään päin. litkutus on sitä että otetaan renkaasta sisuri pois ja paikkausnestettä desi tilalle niin on kevyempi ja voi ajaa pienemmillä paineilla sekä pienet reiät paikkaantuu jos ei ole huono tuuri.
Onko jotain allmountain-sopivampaa ehdotusta grand canyonin tilalle sitten? Tuntuu, ettei tuohon hintaluokkaan osu kovin moni pyörä mitä on täällä foorumilla suositeltu samankaltaisiin ajoihin.
Onko jotain allmountain-sopivampaa ehdotusta grand canyonin tilalle sitten? Tuntuu, ettei tuohon hintaluokkaan osu kovin moni pyörä mitä on täällä foorumilla suositeltu samankaltaisiin ajoihin.
mihin tarvitset all mountain pyörää?
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/cragger/cragger-70-2020/ jos meinaat alamäkiä tykitellä ja kävellä ylös tai pyöritellä hitaammin
e: en tiedä mitä canyonia meinaat, yhdessä on paino 11 kiloa ja toisessa 13. kuitenkin, cragger on tehty kovempaan ajoon ja canyonilla kivempi ajaa helpompia metsäpätkiä tai asfalttia
el_perro
04.04.2020, 16.54
mihin tarvitset all mountain pyörää?
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/cragger/cragger-70-2020/ jos meinaat alamäkiä tykitellä ja kävellä ylös tai pyöritellä hitaammin
e: en tiedä mitä canyonia meinaat, yhdessä on paino 11 kiloa ja toisessa 13. kuitenkin, cragger on tehty kovempaan ajoon ja canyonilla kivempi ajaa helpompia metsäpätkiä tai asfalttia
Sillä perusteella sitä all mountain-pyörää mietin kun sitä on täällä ehdotettu.
Niinkuin olen jo moneen kertaan tähän ketjuun kirjoittanut, tarvis olla kevytpolkuinen koska olen nyt polvikuntoutuksessa ja aion polkea pyörällä myös 7km työmatkaa eestaas mäkisellä asfaltilla monenlaisen metsäajon rinnalla. En aio osallistua kisoihin tai ajaa muutenkaan sekuntikellon kanssa. Haluan silti, että pyörällä pääsee myös hieman rymistellen rikkomatta sitä tai itseään.
Näitä Grand Canyoneja olen pyöritellyt mielessäni: https://www.canyon.com/fi-fi/grand-canyon-al-sl-7.0/50000077.html ja https://www.canyon.com/fi-fi/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8.0/2459.html?dwvar_2459_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY
7.0 sais tonnilla, 8.0 1300e. Mietin, onko näiden ero tuon 300e arvoinen.
Tässä varmaan nyt suosituksiin vaikuttaa aika pahasti suosittelijoiden taustat ja omat mieltymykset.
Jos miehellä kuitenkin DH-taustaa niin aika iso riski, että alamäet on kiva tulla vähän vauhdikkaammin alas. Kyllä siihen paremmin sopii tuollainen hieman AM-henkinen pyörä. Yleisajotkin sellaisella ajaa aivan hienosti kunhan ei kaikkein radikaaleinta valitse ja sitä riskiä ei tässä hintaluokassa ole.
Tuo Radon Cragger tai Orbea Laufey ovat molemmat hyviä vaihtoehtoja. Laufeyn H30 malli Bikeshopin alennuksella ja toimituskulut huomioiden jää Grand Canyon 8.0:n kanssa aika samoihin hintoihin.
el_perro
04.04.2020, 17.16
Tässä varmaan nyt suosituksiin vaikuttaa aika pahasti suosittelijoiden taustat ja omat mieltymykset.
Jos miehellä kuitenkin DH-taustaa niin aika iso riski, että alamäet on kiva tulla vähän vauhdikkaammin alas. Kyllä siihen paremmin sopii tuollainen hieman AM-henkinen pyörä. Yleisajotkin sellaisella ajaa aivan hienosti kunhan ei kaikkein radikaaleinta valitse ja sitä riskiä ei tässä hintaluokassa ole.
Tuo Radon Cragger tai Orbea Laufey ovat molemmat hyviä vaihtoehtoja. Laufeyn H30 malli Bikeshopin alennuksella ja toimituskulut huomioiden jää Grand Canyon 8.0:n kanssa aika samoihin hintoihin.
Ymmärrät hyvin mitä ajan takaa. Joskus hurjassa nuoruudessa hyppäsin mummokonkelilla parin metrin heitosta alastuloon. Ländäsin kyllä, mutta mummopyörä ei ollut enää oma itsensä sen jälkeen. Se, että pyörä ei ole tarkoitettu johonkin ei tarkoita, etteikö sillä voisi sitä tehdä. Sillä mietinkin, että kuinka GC 7.0/8.0 suhtautuu/muuntautuu siihen jos satunkin kuntoutukseni jälkeen innostumaan kovempaan ajoon. Ymmärrän täysin, että jäykkäperäisellä esim DH on suhteellisen perseestä, koska ajoin alamäkeä jäykkäperäisellä vuosikymmen sitten.
Cragger kiinnostaa vähän vähemmän esim. huonon maalipinnan takia., Laufey vähän enemmän. Ehkä suuntaan katseeni Laufeyyn, siitä saisi näköjään vajaan satasen alennusta tuolta bikeshopista.
Ääni Laufeylle jos budjettia riittää.
el_perro
04.04.2020, 17.36
Ääni Laufeylle jos budjettia riittää.
Kyllä tässä nyt saattaa niinkin käydä, että alkuperäinen budjetti saa nöyrtyä, eikä vähiten sen takia, että Orbeaa saa suomesta, joten on myös konkreettinen paikka mennä valittamaan jos pyörässä ilmenee ongelmia.
Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, tolla varmaan pärjää etelä-suomen bikeparkeillakin jos alkaa innostumaan.
Laufeyn koosta kysyisin, onko XL kokoiselleni (190cm/90cm) sopiva niinkuin sivusto ehdottaa vai pitäiskö ottaa L-koko?
biemmezeta
04.04.2020, 18.25
Mites toi? Tuskin kuitenkaan alamäkiajoa kestää. https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOSCSX/on-one-scandal-sram-sx-mountain-bike
^XL on melko varmasti sopivamman kokoinen. Esim. tällä foorumilla on paljon lyhyempiä, jotka ovat ajelleet L-koon Laufeylla, joten se jäänee kohdallasi liian pieneksi.
Joo, L on aika matala. Varmasti XL noin pitkälle kaverille passeli.
Täytyy vielä sanoa, että ylämäetkin kiipeää tuollaisilla AM-henkisemmillä pyörillä täysin ongelmitta.
el_perro
04.04.2020, 19.18
Joo, L on aika matala. Varmasti XL noin pitkälle kaverille passeli.
Täytyy vielä sanoa, että ylämäetkin kiipeää tuollaisilla AM-henkisemmillä pyörillä täysin ongelmitta.
Joo, näin vähän veikkasinkin. Voihan sitä vaikka käydä turussa koittamassa jos ei lähempää löydy.
Kiitos paljon kaikille avusta, eiköhän se tuo Laufey ole. Huutelen vaikka tänne sitten kokemuksia kun niitä ilmenee.
Kaveri kävi käsittääkseni tuolta hakemassa H10:n. Eikä maksanut listahintaa, kovasti kehuu mutta kukapa haukkuisi omaansa.
https://www.bikeplanet.fi/orbea
pyöräsimo
04.04.2020, 20.53
Minä kävin juuri tuolta Pexxin linkkaamasta paikasta omani. Palvelu pelasi hienosti ja tubelessit laitatin siellä valmiiksi ja pyörän saatuani se on ollut ajoa tyyliin "täysillä, vaan ei kovaa".
Sitten vaan ostoksen tehtyäni hoksasin, että täällä Lahden seudulla Hollolan puolella paikallinen liike myykin tuota myös. No, paikallinen ei nyt saanut rahojani, mutta taidanpa käyttää siellä ensihuollossa jonkin ajan päästä.
Mun mielestä jyrkkä satulaputki tekee ajosta kevyempää kaikilla alustoilla, varsinkin ylämäissä. Esim tilaamani enduro täysjousto on kevyempi ja parempi ajaa joka alustalla mitä mun vanha trail jäykkäperä oli vaikka jousitus varmaa osan polkutehosta nielee. Saman totesin kyllä vastaavalla geolla olevista jäykkäperistäkin. Siinä mielessä joku am jäykkis voi olla hyvinkin poljettava. Modernigeoista am jäykkistä on vaa vaikea löytää kohtuullisella hinnalla.
Pyöräytät siihen vielä kaposemmat ja rullaavammat kumit alle, niin ei ala se asfalttilla jurnuttaminen ahistamaan. 🙂
Omassa XC "tykissä" oli tuollaiset alla 2.25 leveänä ja olivat ihan pätevät sekalaisessa metsä/polkuajosakin.
Ja toimii ilman sisuriakin 😉
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Ardent-Dual-EXO-TR-29-Folding-Tyre-p47617/
Tai tässä kevyempi versio..
https://www.bike-components.de/en/Maxxis/Ardent-Race-3C-MaxxSpeed-EXO-TR-29-Folding-Tyre-p40372/
Kyllä tässä nyt saattaa niinkin käydä, että alkuperäinen budjetti saa nöyrtyä, eikä vähiten sen takia, että Orbeaa saa suomesta, joten on myös konkreettinen paikka mennä valittamaan jos pyörässä ilmenee ongelmia.
Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä, tolla varmaan pärjää etelä-suomen bikeparkeillakin jos alkaa innostumaan.
Laufeyn koosta kysyisin, onko XL kokoiselleni (190cm/90cm) sopiva niinkuin sivusto ehdottaa vai pitäiskö ottaa L-koko?
XL ehdottomasti
el_perro
05.04.2020, 13.15
XL ehdottomasti
Joo, niin se näyttäisi olevan. Onko muuten tuon XL-Laufeyn painosta tietoa?
el_perro
04.05.2020, 22.14
Saatanan hankalalta alkaa vaikuttaan tuon XL-laufeyn saanti varsinkin kun en halua sitä turkoosin värisenä. Onko kenelläkään tietoa mistä sitä saisi, kun bikeshopiin näyttäis tulevan joskus kesäkuun lopulla ja muualtakaan ei tunnu löytyvän?
Ottomaani
05.05.2020, 10.49
Saatanan hankalalta alkaa vaikuttaan tuon XL-laufeyn saanti varsinkin kun en halua sitä turkoosin värisenä. Onko kenelläkään tietoa mistä sitä saisi, kun bikeshopiin näyttäis tulevan joskus kesäkuun lopulla ja muualtakaan ei tunnu löytyvän?
Ei oota myydään kaikkialle. En toki kaikkia sivuja kahlannu mutta britti sivuilla luki että uusi erä tulossa kesäkuussa ja saksanmaalla toimitus vähintään 3 viikkoa, joka taitaa viitata siihen että ei oo mitään hajua millon tulee.
Nyt toukokuun puolessa välissä on todennäkösesti tulossa toimitus maahantuojalle, kannattanee olla kärppänä jos tuo Laufey vielä kiinnostaa ja jaksaa odottaa.
el_perro
05.05.2020, 10.56
Ei oota myydään kaikkialle. En toki kaikkia sivuja kahlannu mutta britti sivuilla luki että uusi erä tulossa kesäkuussa ja saksanmaalla toimitus vähintään 3 viikkoa, joka taitaa viitata siihen että ei oo mitään hajua millon tulee.
Nyt toukokuun puolessa välissä on todennäkösesti tulossa toimitus maahantuojalle, kannattanee olla kärppänä jos tuo Laufey vielä kiinnostaa ja jaksaa odottaa.
No oikein ei jaksais odottaa, tietenkään, mutta muutamasta firmasta kyseltyäni joskus kesäkuussa saattaa tulla. Bikeshopin sivuilla näyttää, että XL tulisi kesäkuun lopulla.
Kävi mielessä jo, että pitäiskö sitä tehdä kompromissi ja hakea esimerkiks big honzo.
Villetre
05.05.2020, 19.46
Ei sekään huono ole.
el_perro
05.05.2020, 20.24
Ei sekään huono ole.
Tuskin minä ainakaan lopullista eroa huomaan, varsinkaan jos en pääse koittamaan Orbeaa. Loppuu tämäkin vaiheilu kun ostaa vaan :v
Saatanan hankalalta alkaa vaikuttaan tuon XL-laufeyn saanti varsinkin kun en halua sitä turkoosin värisenä. Onko kenelläkään tietoa mistä sitä saisi, kun bikeshopiin näyttäis tulevan joskus kesäkuun lopulla ja muualtakaan ei tunnu löytyvän?
Itse ostin viikko sitten L-kokoisen vihreän laufeyn Tampeerelta nippelistä, tosin näitäkin oli juuri tullut sinne vain yksi kappale. Kannattaa sieltäkin varmaan kysyä onko tulossa lisää muita kokoja milloin. Mutta nyt noin 50 km rymyämistä takana ja hienosti menee kyllä mettässä ja varmaan vähän suuremmilla rengaspaineilla rullaisi myös maantiellä vielä paremmin, kuin nyt mitä itsellä tullut pidettyä.
el_perro
06.05.2020, 00.11
Itse ostin viikko sitten L-kokoisen vihreän laufeyn Tampeerelta nippelistä, tosin näitäkin oli juuri tullut sinne vain yksi kappale. Kannattaa sieltäkin varmaan kysyä onko tulossa lisää muita kokoja milloin. Mutta nyt noin 50 km rymyämistä takana ja hienosti menee kyllä mettässä ja varmaan vähän suuremmilla rengaspaineilla rullaisi myös maantiellä vielä paremmin, kuin nyt mitä itsellä tullut pidettyä.
Oon kysellyt monesta liikkeestä hki-tre-tku akselilla, ainakin XL-koossa on loppu kaikkialta, varsinkin kun haluan vihreänä.
Ottomaani
06.05.2020, 21.38
No oikein ei jaksais odottaa, tietenkään, mutta muutamasta firmasta kyseltyäni joskus kesäkuussa saattaa tulla. Bikeshopin sivuilla näyttää, että XL tulisi kesäkuun lopulla.
Kävi mielessä jo, että pitäiskö sitä tehdä kompromissi ja hakea esimerkiks big honzo.
Honzo taitaa olla se "OG" ja Laufey on tullut haastamaan tässä kisassa, joten ei se huono varmasti ole.
Huntteri oy tuo Orbeaa maahan, kaipa heiltäkin voi yrittää kysellä mutta tiedä sitten vastaavatko tavalliselle kuolevaiselle.
Onhan se honzo vähän oldschool laufeyhin verrattuna.
el_perro
07.05.2020, 11.22
Onhan se honzo vähän oldschool laufeyhin verrattuna.
Yritän malttaa tässä vielä jonkun aikaa jos jollekkin tulis myyntiin Laufeyta. Kauhee fillarikuume tietty päällä, kun fyssari antoi luvan pyöräilyyn polvileikkauksen jälkeen.
yksinteoin
07.05.2020, 11.59
Mites tämä Devincin pyörä? Pitkälti samanhenkinen kuin Orbea.
https://www.ridemore.fi/devinci-kobain-ht-275+-deore-orange
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.