Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : En enää koskaan juo viinaa - topic!

Laroute
02.04.2020, 16.12
Korona aika on kirvoittanut mitä ihmeellisimpiä aloituksia, niin menköön tämä samaan kastiin.

Viime lauantai aamuna, kuten elämäni monina muinakin lauantai aamuina, päätin etten enää koskaan juo viinaa.

Laita tähän ketjuun viesti, kun olet tehnyt taas tämän lopullisen päätöksen.

Laroute
02.04.2020, 16.25
^ Tuo kyllä kuuluu Melkein-topicciin. Tässä ketjussa vain vahvoja ja lopullisia päätöksiä, vaikka viikoittain. tommi2 on kyllä tervetullut kommentoimaan meidän lopullisia päätöksiä ja rautakangen lujaa selkärankaa!

Laroute
02.04.2020, 16.29
^ No, nyt kuullostaa jo paremmalta!

Pekka L
02.04.2020, 17.04
Minä en juo alkoholia uskonnollisista syistä.
Juon ihan muista syistä.

(P. Jarla)

Vilhelm V
02.04.2020, 17.36
Minä en juo alkoholia uskonnollisista syistä.
Juon ihan muista syistä.

(P. Jarla)

Auts + hörönaurut

m-52
02.04.2020, 18.04
Lopetin 1999.

MäkiHiiri
02.04.2020, 18.23
En tykkää viinasta. Mutta ajattelin tässä tyrnimehua litkiessäni ilmoittaa, että jos joskus kumminkin tekee mieli harjoitella happaman nielemistä ilman naamanväänteitä, niin tyrnimehu toimii varmasti yhtä hyvin äijämäisissä rituaaleissa siltä osin.

tempokisu
02.04.2020, 18.36
Takana on tuo aloituksessa kuvattu ilmiö, nuoresta miehestä joka oli krapulassa hyvällä tuulella ja muutamalla korjaavalla lähes uskonnollisessa tilassa, tulikin päänsärkyinen oksentelija, jota ahdisti vielä pitkälle seuraavaan viikkoon. Nykyisin jo yksi olut saattaa pistää mahan sekaisin ja yöunet oudoiksi. Takana lienee maleopause

Eikä ole kun persoonallisuuden muutos. Kuskaa ne viinasi vaikka mulle, vähän kun hyvitykseksi siittä että olet ollu aika pskiainen juurikin tuon persoonallisuusmuutoksesi jälkeen.

Pekka L
02.04.2020, 18.36
En minäkään tykkää kirjaimellisesti viinasta. Mutta tyrni + viina on yllättävän hyvää.
Kerran tyrnipuskissa meren rannalla, siihen tuli joku tyyppi samoille asioille. Totesin vain että jaaha, vitamiinit talteen.
"Joo. Ja tää on viinan seassakin komiaa!";)

Oatmeal Stout
02.04.2020, 19.24
Ostin 3 olutta viime viikonlopuksi, totesin turhaksi ja en tänään kaupassa käydessäni lunastanut mallasjuomaa. Näyttää vahvasti siltä etten melkein "koskaan juo enää viinaa".
Olut on käymistuote ja viina tislettä - ihan eri aineita jopa selvinpäin.

Jopotuinen
02.04.2020, 20.57
Ja kun tuossa jääkaapin ovessa olisi pullollinen tyrniä.
Koskaan ei edes mieleen juolahtanut sotkea sitä vodkan joukkoon. Pitäisköhän käydä asioilla...

MRe
02.04.2020, 21.18
Nojjoo... miten sen nyt ottaa. Jos 100% absolutismi, niin se vielä odottaa. Joskus loppukeväästä 2018 jäi kaljottelu ja kirkkaat. Kesällä kyllä kävin olutfestareilla Helsingissä, joten se siitä. Marraskuussa 2018 oli Tallinnanristeily, mutta vaikka siellä tuli juotua ekana iltana kohtuu paljon, ei siitä tullut enää missään vaiheessa hauska olo.

Sen jälkeen lasillinen silloin, toinen tällöin, jos on joku tilaisuus missä skoolataan, eikä ole holitonta tarjolla. Helpompi ottaa, kuin selitellä kaikille.

Mutta sanotaan, että 99.9% jäänyt. Viimeisen 12 kk aikana ehkä 4 lasia kuoharia ja siinä se. Nyt ei oikein jaksa juoda enää edes holittomia oluitakaan. Niitä menee pari-kolme putelia kuukaudessa.

Smo
02.04.2020, 21.44
Koskaan ei edes mieleen juolahtanut sotkea sitä vodkan joukkoon. Pitäisköhän käydä asioilla...

Aikoinaan ei ollut juomaa mitä ei olisi tullut mieleen sotkea vodkaan :rolleyes:

Fjälle
02.04.2020, 21.48
Eihän tämmööstä parane selevinpäin lueskella ;)

LJL
02.04.2020, 22.28
Minä vastaavasti alan rypäjästää maailman eniten. En tiedä miksi. En muista.

OKS
02.04.2020, 22.41
Aikoinaan ei ollut juomaa mitä ei olisi tullut mieleen sotkea vodkaan :rolleyes:

Kummasti se vain putkahtaa esiin tuo Mieleen tuleminen milloin missäkin yhteydessä.

slow
03.04.2020, 00.02

Jeh. Piimävotka on aiheen eräänlainen huipentuma omassa kokemuskentässäni.

Mutta asiaan: En enää koskaan juo viinaa!

Join kyllä. Viimeksi toukokuussa 2018. En muista miksi.

jalkkis
03.04.2020, 00.02
Tulkitsen otsikon sanatarkasti. En minä viinaa ole paljoakaan juonut. Ne ei ole mun juttu. Ei ole ollut koskaan.

Miedompia toki, jonkin verran, kohtuudella. Ohra satunnaisesti, vaikka pizzan kanssa. Tai viiniä, max. 1-2 lasia vkonloppuilta. Ei arkisin.

Ääripäissä(än) oleminen ei o mun juttu.

PMoi
03.04.2020, 08.04

ot: Tyrni + Vodka 50/50 siinä häviää molemmpien mausta se 'terävyys', voisi lähinnä kuvailla terveysshotiksi.

Pekka L
03.04.2020, 08.17
^Sopivan kuivaa. Itseä lähinnä oksettaa jos viina maistuu makealta (cokis/sprite jne). Limsat limsoina.

Jopotuinen
03.04.2020, 08.26
Itseä taas oksettaa, jos on tullut illalla yliannosteltua.
Onneksi on kuitenkin kehittynyt luontainen ylitäytönestin :)

Snapcazz
03.04.2020, 10.18
Mitään en lupaa mutta...

Viimeksi join viinaa Ruisrokissa 2002. Sen jälkeen ei ole maistunut. Ei alkoholi muutenkaan.
Syitä lopettamiseen oli muutama. Syitä alkoholin käytön uudelleen aloittamiseen ei oikein löydy.
Ollaan sitten ilman.
Alkoholitonta oluttakin opin juoman vasta toissa kesänä.
Mutta mikään ei ole kiveen kirjoitettu...

MRe
03.04.2020, 13.09
^Mulla on hiukka sama juttu, vaikka perspektiivi onkin paljon lyhyempi. Syitä uudelleen aloittamiseen ei vain ole. Hiukka sama, kun jos pohtisi, että aloittaisiko polttamaan tupakkaa. Molempiin sama vastaus: Miksi ihmeessä.

Oatmeal Stout
03.04.2020, 13.15
^Sopivan kuivaa. Itseä lähinnä oksettaa jos viina maistuu makealta (cokis/sprite jne). Limsat limsoina.
Jos viina maistuu joltain, niin se on joko väärin tislattu tai varastoitu makua antavaan säiliöön tai mausteiden kanssa.
Yleensä kaiketi viinaa laimennetaan limuviinoiksi, jotta maistuisi lapsille paremmin ja aikuiset saisivat tuotto-optionsa täysmääräisinä.
Minusta viina kannattaa juoda, jos sitä juo, sinällään ihan viinana joko enemmän tai vähemmän esteröityneenä.

Jami2003
03.04.2020, 13.19
Viime syksynä Moskovassa päätin lopettaa viinan juonnin. Venäläiset vodkanjuonti tavat ovat petollisia.

Päätös on pitänyt hyvin, kun en ole koskaan ollut niin viinan perään. Olut ja viini maistuu entiseen tahtiin mutta nehän ei tähän topiciin kuulu.

Ari H
03.04.2020, 14.17
Ryyppäisin enemmän, mutta kun tuo pyöräily ja muu näennäis harjoittelu ja viina eivät sovi yhteen.

PK1
03.04.2020, 14.32
^Ne saa pois sillä ettei lopeta juomista ollenkaan.

LJL
03.04.2020, 15.35
^Ne saa pois sillä ettei lopeta juomista ollenkaan.

T. Antti Hammarberg

https://1.bp.blogspot.com/-yOWaWW4q-8U/XZHZcwT_l5I/AAAAAAAAM48/Cc23C2HEmRA4QvGd53BJJws14iuqq2ncACLcBGAsYHQ/s1600/dc3b78bc61c5ffb05fb696e54d1d9568d4c570d080a9fb3600 0a423e2f0f0175.jpg

PK1
03.04.2020, 15.41
^Täällä alkaa ainakin olemaan kohta Irwinin näköä, sillä erolla että hiuksia ei ole mutta partaa sitäkin runsaammin.

bici74
03.04.2020, 15.54
Viinanjuonti on vähissä täälläkin, kun viskiä en laske viinaksi vaan nautintoaineeksi. Sitäkin menee ehkä nekku-kaksi vuodessa...koronakaranteeni tosin nostaa kulutusta hieman.

Olut ja viini toki virtaa.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jopotuinen
03.04.2020, 15.55
Mutta voisihan sitä silleen, että huomenna aamulla vannoisi ja vakuuttaisi kerran olleen vihonviimeinen.
Tai jos kumminkin siirtäisi hieman sitten, että sunnuntaina aamulla.

izmo
03.04.2020, 16.08
Näin koronan aikaan eipä oo ollut mitään tekemistä ja ei enään meinaa pullo riittää päivässä... täytyisi keksiä jotain muuta tekemistä

LJL
03.04.2020, 16.14
Näin koronan aikaan eipä oo ollut mitään tekemistä ja ei enään meinaa pullo riittää päivässä... täytyisi keksiä jotain muuta tekemistä

Olen joskus tiedustellut izmon junioritaustaa. Kuulemma ryyppääminen. Myös lenkillä izmo neuvoo ohikulkijoita "rupee ryyppään!"

Olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että izmon pitäisi tehdä kaikki postaukset ääniviesteinä, koska pelkkä tekstimuoto ei tee oikeutta lausunnoille.

izmo
03.04.2020, 16.35
Savusaunassa synnyin, rakeet satoi ruutuun
Äiti oli neiti ja isä poikamies
Kätilö, se vanha kuikka kuivas minut luutuun

Näitä polkuja tallailen yksin maailma,
Valtit hävis pakasta jäi mustamaija vain
Lasinen on laulukirja satulan alla

LJL
03.04.2020, 16.43
Viideltä lenkille ja kuudelta lenkille, se on sellainen työ-izmon lauantai.

Pekka L
03.04.2020, 18.35
Sen verran voi topikkia myötäillä, että en (varmaankaan) enää koskaan juo viinaa izmon kanssa.

Oatmeal Stout
03.04.2020, 18.36
Jos yhden gallonan pullo käy pieneksi, niin onhan niitä viiden gallonan lestejä, toki raskaita heittää.

izmo
03.04.2020, 20.30
Sen verran voi topikkia myötäillä, että en (varmaankaan) enää koskaan juo viinaa izmon kanssa.

joskus Noormarkun perämetsässä kaadettiin väkisin raakaa viinaa suuhun ja meniän se jalkoihin asti... en enään ikinä lähde sille tielle :eek:

Jopotuinen
03.04.2020, 21.44
Raittiit ja absolutistit ovat tässä Coronan aiheuttamassa vaikeassa taloudellisessa tilanteessa se kivireki ja riippa.

Siinä missä juopot ja vähemmän juopot kiirehtivät Sossu-rahansa tai tuloverotukselta jollain käsittämättömällä tavalla säästyneet euronsa alan liikkeeseen takaisin yhteiskunnan kiertoon. Nämä yhteiskunnan ”ei juopot” veljet. Kätkevät kuulemma varojaan sukanvarteen ”pahan päivän varalle”. No, nyt on se paha päivä ja siellähän ne vaan on ja pysyy.

usko juntunen
03.04.2020, 21.50
Mutta voisihan sitä silleen, että huomenna aamulla vannoisi ja vakuuttaisi kerran olleen vihonviimeinen.
Tai jos kumminkin siirtäisi hieman sitten, että sunnuntaina aamulla.
Menee tähän kategoriaan;
Juovuksissa vaikeasti lausuttavia sanoja - kiitosh, älä enää kaada minulle.

Laroute
03.04.2020, 21.57
Tänään hieman juhlistan viikon kestänyttä raittiuttani ja lopullista päätöstäni lopettaa viinanjuonti.

Jos parillatoista sormustimellisella väkiviinaa ja muutamalla nekallisella punaviiniä, hieman juhlistaa, niin se ei ole retkahtamista, vaan suoraselkäistä päätöksessä pysymistä.

Iglumies
04.04.2020, 00.08
Olen joskus tiedustellut izmon junioritaustaa. Kuulemma ryyppääminen. Myös lenkillä izmo neuvoo ohikulkijoita "rupee ryyppään!"

Olen jo pidempään ollut sitä mieltä, että izmon pitäisi tehdä kaikki postaukset ääniviesteinä, koska pelkkä tekstimuoto ei tee oikeutta lausunnoille.
Sama ja eikä missään muussakaan presentaatiossa.
Itse olen ollut tipattomalla tähän iltaan asti, keskiviikosta lähtien.

LJL
04.04.2020, 01.43
Sama ja eikä missään muussakaan presentaatiossa.

Kyllä. Izmo on tavattava livenä. Jos liikkuu Pirkanmaan metsissä, se ei tunnu olevan edes kovin harvinaista.

kinde
05.04.2020, 14.32
Minä en juo viinaa, paitsi kankkuseen saatan pari kaljaa ottaa.

brilleaux
13.05.2020, 10.18
Laita tähän ketjuun viesti, kun olet tehnyt taas tämän lopullisen päätöksen.

Tein päätöksen 28.12. 2018. Yksi parhaita päätöksiäni. Tupakoinnin lopettamisen ohella.
Max. 0,5% "alkoholittomia" oluita olen kyllä nautiskellut. Niissä kun on oluen ystävällekin nykyään ihan hyviä vaihtoehtoja.

F. Kotlerburg
13.05.2020, 14.13
Itsekään en ole juonut viinaa edellisen kerran jälkeen.

m-52
13.05.2020, 21.17
1999 lopetin. Helppo juttu. Selvänä ei muuten viitsi kuunnella humalaisen höpötyksiä.

kmruuska
13.05.2020, 21.39
1999 lopetin. Helppo juttu. Selvänä ei muuten viitsi kuunnella humalaisen höpötyksiä.

Samma här syyskuu -99. Tai enhän mä muuten lopettanut mutta selvin päin en enää juo.

Nikkke
13.05.2020, 22.59
Tein päätöksen 28.12. 2018. Yksi parhaita päätöksiäni. Tupakoinnin lopettamisen ohella.
Max. 0,5% "alkoholittomia" oluita olen kyllä nautiskellut. Niissä kun on oluen ystävällekin nykyään ihan hyviä vaihtoehtoja.

Itse ollut kohta tipattomana viisi kuukautta. Tässä ajassa on kerran jos toisenkin ehtinyt kokeilemaan erilaisia alkoholittomia oluita ja poikkeuksetta ne ovat olleet aivan hirveetä paskea.

kmruuska
13.05.2020, 23.26
Itse ollut kohta tipattomana viisi kuukautta. Tässä ajassa on kerran jos toisenkin ehtinyt kokeilemaan erilaisia alkoholittomia oluita ja poikkeuksetta ne ovat olleet aivan hirveetä paskea.

Erdinger Alkoholfrei vehnäolut on hyvää.

F. Kotlerburg
13.05.2020, 23.32
Samma här syyskuu -99. Tai enhän mä muuten lopettanut mutta selvin päin en enää juo.
Itsekin juon viinaa vain kännissä, jos silloinkaan.

LJL
14.05.2020, 00.44
Tänään join alkomahoolia rentoutukseen. Harvinaista. Toimi kyllä ja kvittüa ei tarvinnut mielessään huutaa. Joskus työt tuppaa hieman ahdistamaan.

OJ
14.05.2020, 04.03
Mulla oli tipaton maanantai tällä viikolla. Saako tästä jonkun palkinnon?

brilleaux
14.05.2020, 07.39

Alla omia suosituksia kokeiluun, jos asia kiinnostaa, ihan hyviä kaikki omaan suuhun:

https://www.alko.fi/tuotteet/766824/Saimaa-Brewer-s-Special-Utah-0-3-Rye-Ipa-t-lkki/
https://www.alko.fi/tuotteet/751624/Mikkeller-Drink-in-The-Snow/
https://www.alko.fi/tuotteet/741264/BrewDog-Nanny-State/
https://www.alko.fi/tuotteet/776206/Krombacher-Weizen-Alkoholfrei/
https://us.erdinger.de/beer/non-alcoholic.html
https://olutkellari.blogspot.com/2019/01/lidl-perlenbacher-ipa-non-alcoholic.html

Jami2003
14.05.2020, 08.36
Alkoholiton Heineken on pirun hyvä saunakalja tai lenkin jälkeen janojuomana.

Laroute
14.05.2020, 09.28
Oma alkoholinkäyttöni on hyvin sofistikoitunutta ja juon ainoastaan humaltuakseni ja sitäkin teen ainoastaan juhlistaakseni viikottaista kuuden päivän raittiutta. En koskaan juo yksittäistä alkoholiannosta, eli en edes tissuttele.

F. Kotlerburg
14.05.2020, 09.32
Minusta tuo maistui aivan kauhealle.

m-52
14.05.2020, 17.30
Samaa mieltä. Harvoin vaan tulee ostettua.

pohjola
14.05.2020, 20.22
toden näkösesti sanon noi sanat EN KOSKAAN ............... :eek:huomen aamulla

PMoi
14.05.2020, 21.31

4 beer company CEOs walk into a bar The CEO of Budweiser orders a Bud Light.

The CEO of Miller orders a Miller Light.

The CEO of Coors orders a Coors Light.

The CEO of Guinness orders a water.

The first three ask the CEO of Guinness why he didn't order a Guinness, to which he replied:

"I figured if you 3 weren't ordering beer it would be rude for me to."

Laroute
15.05.2020, 21.10
Alkoholittoman oluen juominen antaa vahvan vivahteen siitä, että alkoholismi on ottanut valtaa mielestä ja määrää juomista. Itse olen ottanut niskaotteen orastavasta alkoholismista ja nujertanut sen. Itse olen ollut lähes raivoraitis jo yli kymmenen vuotta. Juon itseni humalaan ainoastaan perjantaisin. En anna alkoholittomille olueille mahdollisuutta vallata mieltäni juomiselle.

Kova känni, tai ei mitään! Se on lähesraittiuteni salaisuus!

PMoi
15.05.2020, 22.10
Alkoholittoman oluen juominen antaa vahvan vivahteen siitä, että alkoholismi on ottanut valtaa mielestä ja määrää juomista. Itse olen ottanut niskaotteen orastavasta alkoholismista ja nujertanut sen. Itse olen ollut lähes raivoraitis jo yli kymmenen vuotta. Juon itseni humalaan ainoastaan perjantaisin. En anna alkoholittomille olueille mahdollisuutta vallata mieltäni juomiselle.

Kova känni, tai ei mitään! Se on lähesraittiuteni salaisuus!

Eikös se ollut torstai kun (2019) ajelimme Ayagaures:ksen parhaat palat ja aiot nauttia jotain a:pitoista juomaa lenkin jälkeen :)

Köfte
15.05.2020, 22.47
Tähän en sinällään lähde, vaikuttaa erehdyttävästi näiltä "röökilakoilta".
Tuon lopettamisesta tulee kohta 8 vuotta, en luvannut mitään, 28 vuotta
ja muut asiat naulasivat lopputuloksen. Kippis.

Laroute
15.05.2020, 22.55
Eikös se ollut torstai kun (2019) ajelimme Ayagaures:ksen parhaat palat ja aiot nauttia jotain a:pitoista juomaa lenkin jälkeen :)

Jos viestilläsi viittaat minuun kohteessa, niin olen todennäköisin henkilö, joka nauttii alkoholia. Tuo torstai kyllä hieman hämää. Olen erittäin kurinalainen lähes ääriraittiudessani. Vedän koomat raittiuttani juhlistaen, ainoastaan perjantaisin. Kaikkialla ympäri maailmaa! Jos kuitekin olit jäpikkä, joka nöyryytti minua siinä ylimmän Fiancan mäessä, niin tunnustan juoneeni torstaina.

Laroute
15.05.2020, 23.01
Tähän en sinällään lähde, vaikuttaa erehdyttävästi näiltä "röökilakoilta".
Tuon lopettamisesta tulee kohta 8 vuotta, en luvannut mitään, 28 vuotta
ja muut asiat naulasivat lopputuloksen. Kippis.

Guergiotti miehiin voi aina luottaa!

Köfte
15.05.2020, 23.11
^ Näillä mennään. G sai toki seurakseen K-merkkisen epelin, jota nyt muokataan vanhusmoodiin🤔

PMoi
16.05.2020, 00.06
Jos viestilläsi viittaat minuun kohteessa, niin olen todennäköisin henkilö, joka nauttii alkoholia. Tuo torstai kyllä hieman hämää. Olen erittäin kurinalainen lähes ääriraittiudessani. Vedän koomat raittiuttani juhlistaen, ainoastaan perjantaisin. Kaikkialla ympäri maailmaa! Jos kuitekin olit jäpikkä, joka nöyryytti minua siinä ylimmän Fiancan mäessä, niin tunnustan juoneeni torstaina.

Manjana. torstai .. perjantai siellähän oli jotain aikaeroakin kotosuomeen...

Olen kuullut huhua jostain sanallisen viestinnän muodosta (mahd. hindi) jossa termi eilen ja huommenna on sama sana. (savossa voisi ilmaista ei tänään)

Laroute
16.05.2020, 00.12
Manjana. torstai .. perjantai siellähän oli jotain aikaeroakin kotosuomeen...

Olen kuullut huhua jostain sanallisen viestinnän muodosta (mahd. hindi) jossa termi eilen ja huommenna on sama sana. (savossa voisi ilmaista ei tänään)

Taidan luovuttaa näin arvoiuksellisessa ponnistuksessa. Hindi minulle tuntemattompaa, kuin Urdu!

Laroute
16.05.2020, 01.36
Jäin aikoinaan luokalle äidinkielestä ( lopuksi 9 ), mutta myöhemmin olen ansioitunut kirjaimien ja numeroiden uudelleen järjestelyssä. Kirjallisuus vahva, rahanteko vähimmilläänkin sama. Metsätyömies!

pohjola
02.08.2020, 17.17
nyt on aika. Alkaa käymään juominen liian vaaralliseksi kun unohtelee asioita, kun nää kankuset tuntuu ihan kauheilta, kun se on ehkä vielä mahdollista lopettaa, kerta viikossakin oli näköjään liikaa

MRe
02.08.2020, 17.58
Mulla on nyt jäänyt pikkuhiljaa noiden holittomienkin oluiden juominen. Kivennäisvettä tai itse tehtyä mehua. Ehkä tölkki/pullo viikossa menee jotain 0 tai 0.5 prosenttista olutta. Tämän hetken suosikkeja Brooklynin Special ja Lahden IPA.

Yhtään ei ole kyllä kaduttanut alkoholista luopuminen. Joka aamu on valmis vaikka lähtemään fillarilenkille, jos sää ja muut tekemisen sen sallivat.

Pekka L
02.08.2020, 18.23
Täällä on muuten yllättävän paljon vanhoja juoppoja. Jollain oli joskus oikein allekirjoituksessakin jotain aiheesta. New life, enää en ota, tjsp.
Mites tuo fillarointi on niin monella tullut kuvioihin? Siinä kun on ollut kortti kuivumassa, pakon edessä?

pohjola
02.08.2020, 21.03
joo ton jutun kuulin kahvilassa kun sinne poikkesin limulle viime kesänä melkeen sadan kilsanlenkillä, että on varmaan kortti menny kun fillarilla helteessä.Yhden kerran ollut kortti hyllyllä ja se oli ylinopeuden takia, en koe itteeni juopoksi mut 4 tuntia nousuhumalaa/ 3 päivää kipeänä ei ole ollenkaan järkevää mut miten helvetissä krapula unohtuu viikossa

pohjola
02.08.2020, 21.17
fillaroinnin aloitin noin 9 vuatta sitten selkäleikkauksen jälkeen kun vaihto ehtoja tais olla vesi kävely, fillarointia on tullut harrastettua voimailun vastapainona 80 luvulta saakka silloin tällöin