PDA

Näytä tavallinen näkymä : Kokemuksia takuuasioista

ATK
31.03.2020, 15.01
Yleistä keskustelua pyörien takuuseen liittyvistä asioista ja kokemuksista, liekö tästä jo omaa aihetta ollut (en ainakaan haulla törmännyt).

Käytin tässä noin puolen vuoden ikäistä Silverbackin maastopyörää huollossa ja sain kuulla, että vapaarattaassa on pientä tahmeutta tms. joka kuulunee tuotetakuun piiriin. Pyörän olin kuitenkin ostanut suoraan Silverbackin kautta, joten lähdin selvittämään asiaa suoraan heidän kauttaan.

Nettisivuilla oli kehoitettu laittamaan takuuasioissa mailia osoitteeseen warranty@silverbacklab.com, joka ei kuitenkaan ollut enää käytössä. Laitoin sitten viestiä toiseen osoitteeseen info@silverbacklab.com, josta vastattiinkin jo seuraavana päivänä, että takuuseen liittyvä osoite ei tosiaan ole enää käytössä ja sanoivat ottavansa selville takuuasian prosessin seuraavana päivänä. Tästä on nyt kulunut yli pari viikkoa eikä siinä välissä pariin muuhun tiedusteluviestiin ole enää vastattu.

Onko muilla esiintynyt vastaavia ongelmia Silverbackin tavoitettavuuden kanssa ja oletteko saaneet niitä ratkaistua esim. maahantuojan kautta? Taitaa jäädä itsellä ekaksi ja vikaksi suoraan ostetuksi Silverbackin pyöräksi, jos sinällään näin pienen ongelman (josta ei edes ole vielä suurta haittaa) ratkaisemisessa tulee haasteita. Toki ymmärrän, että koronan vuoksi asiakaspalvelu varmasti takeltelee tavalliseen tasoon verrattuna... mikä se tavallinen taso sitten ikinä onkaan :D

paaton
31.03.2020, 15.18
Kannattaa vaan opetella huoltamaan fillarit itse. Varsinkin halvemmanpään valmiskiekkojen vaparit vaativat kyllä säännöllisen huollon. Sama muidenkin kohteiden kanssa.

Tietysti voi laittaa kaikkea takuuseen ja vaatia korjausta, koska siihen on oikeus. Itse tekeminen on vaan paljon helpompaa ja nopeampaa. Ei pala käpy, eikä jää ajot ajamatta jonkin pienen seikan vuoksi.

Eli silverbackia ei kannata tuollaisen syyn vuoksi hylkiä.

nure
31.03.2020, 17.36
^Juuri noin, monasti itse helpompaa huoltaa kuin jonkun takuun perään vinkua. Oppii paljon uutta siihen mennessä kun takuu ummessa.

ATK
31.03.2020, 17.45
Niinhän tuo olisi tietysti hyvä, mutta kun tila ja aika ovat kortilla, käyttää ennemmin sen rajallisen vapaa-ajan pyöräilyyn kuin laajempaan huoltamiseen pienillä resursseilla. Kyseinen pyörä myös enemmän työmatka- kuin harrastekäytössä, joten aivan samanlaista puunausta ei tule tehtyä päivittäin kuin mitä harrastepyörille.

Siksi toivoisi niiden takuuasioidenkin jollakin tavalla järjestyvän tarvittaessa.

JohannesP
31.03.2020, 18.01
Silverbackista en tiedä mitään, mutta jos puhutaan yleisesti pienistä säästöistä niin oman kokemuksen mukaan kannattaa hankintapaikallekkin antaa oma arvonsa. Varsinkin tuotteiden kanssa, joissa suuremmat takuukäsittelymäärät (esim. elektroniikka). Mielummin suosii isoja nettikauppoja ja paikallisistakin niitä, jotka tunnetusti hoitaa sovitut asiat.

Yksi esimerkki:
Tilasin Lezynen lattiapumpun Itävallasta Sportokay:stä säästääkseni alle 10 euroa. Takuukäsittely kesti jonkun 4 kk ja omatoimisesti piti itse aina kysellä mitenkä etenee. Ongelmat alkoi jo pumpun postittamisesta, koska täällä ei ollut heidän kuriiriaan ja lopulta maksoivat postikuluista lähes saman verran mitä itse pumppu maksoin. Jos ennen takuukäsittelyn avaamista olisi tiennyt mikä vaiva muodostuu niin olisin harkinnut uudelleen.

solisti
31.03.2020, 18.53
Silberbackin kanssa on toiminut takuuasiat hyvin, mutta toisaalta hitaasti kun osat tulee idästä tehtaalta/osien edustajalta sitten kun ehtivät. Vapaarattaita, akselia, runkoa ja rengasta on ainakin hoideltu takuuseen ja kaikki on mennyt asiallisesti loppujaan. Mutta esim. verkkokaupan kautta hankituissa pyörissä tuo toimii toki vielä paremmin kun pyörähuolto hoitaa tarvittaessa.

paaton
31.03.2020, 19.34
Niinhän tuo olisi tietysti hyvä, mutta kun tila ja aika ovat kortilla, käyttää ennemmin sen rajallisen vapaa-ajan pyöräilyyn kuin laajempaan huoltamiseen pienillä resursseilla. Kyseinen pyörä myös enemmän työmatka- kuin harrastekäytössä, joten aivan samanlaista puunausta ei tule tehtyä päivittäin kuin mitä harrastepyörille.

Siksi toivoisi niiden takuuasioidenkin jollakin tavalla järjestyvän tarvittaessa.

Jos lasket ajan, niin huomattavasti enemmän aikaa kuluu näiden pienten korjausten takuuhoidossa.

Mutta tosiaan jos haluat huollattaa pyörän, niin sitten ehdottomasti osto vain paikallisesta, jossa tiedät olevan pätevän huollon. Kun ongelmia ilmaantuu, niin pyörä vain huoltoon ja bussilla himaan. Näin säästät hermoja ja aikaa.

Vaparin jumiminen talven ajetussa pyörässä voi olla jo ihan normaalia, eli itse en tuollaisen kanssa jaksasi aikaani tuhlata. Jos öljyämisellä selviää, niin vartin homma. Kuitenkin tuo on sellainen kohde, joka pitäisi muistaa huoltaa ajallaan.

nure
31.03.2020, 20.45
^ Niin juuri: irti, puhdistus ja uudet sopivat rasvat. Varsinkin monessa halpis vaparissa liki tuollainen varastorasva tyyppinen voitelu joka ei auta toimintaa.
Vaikka tilat onkin pienet niin kyllä pienet huollot silti kannattaa hallita jos näitä hommia harrastaa.

Aakoo
31.03.2020, 22.01
Jos pyörä on käynyt huollossa, niin miksi se mekaanikko ei korjannut tätä "pientä tahmeutta"? Mitä se tahmeus edes tarkoittaa?

nure
01.04.2020, 09.57
^"Ammattitaitoinen" korjaaja...

Antza44
01.04.2020, 10.48
Silverbackin tapauksessa en pidättelisi hengitystä. Verkkiksestä ostettuun pyörään olen odotellut uutta oikea hissitolppaa tammikuun puolesta välistä, joka on Silverbackiltä luvattu toimittaa, jo moneen kertaan.

nure
01.04.2020, 13.12
Toisaaltaan täytyy miettiä että Verkkokauppa ja XXL ei ole "polkupyöräliikkeitä" vaan marketteja joissa myydään pyöriä...

Antza44
01.04.2020, 15.14
^Joo mutta valmistaja on ja sieltä on luvattu jo monesti. Verkkis muuten on hoitanut osuutensa enemmän, kuin mallikkaasti.

pedelec
01.04.2020, 19.08
Mielestäni tämän ketjun paikka olisi kaupoille tarkoitetussa osioissa. Yksittäisten kauppiaiden osalta kokemukset kuuluu osion ko. kauppiasta koskevaan ketjuun. Tähän ketjuun puolestaan yleisemmät asiat kuluttajan oikeuksista/velvollisuuksista, valitusreiteistä ja toimintaohjeista eri tilateissa. Miksei myös parhaat (kauhu) tarinat omista takuukokemuksista.