Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Kypärän tilaus

Zydow
29.03.2020, 08.58
Moikka kaikille!

Sellaista halusin kysyä , nimittäin olen hankkimassa tyttärilleni polkupyöräkypärää. Tiedättekö joku hyvä pyöräliike missä olisi hyvä valikoima ?
Nettikauppoja löytyy mutta kypärähän pitää kokeilla että löytyy varmasti se oikea.

Kiitollinen avustanne !

maalinni
29.03.2020, 10.02
Hiukan saattaisi kysyjän paikkakunta auttaa tässä. Netistä en tosiaan kokeilematta tilaisi, itselle menee jossain merkissä L ja toisessa XXL. Lapsille saa kyllä hyviä kypäröitä myös ihan Prismasta ja mm XXL:stä. Itse ottaisin MIPS kypärän.

nure
29.03.2020, 12.41
XXL:ssä kaiketi riittävä valikoima, tuon ikäiselle usein väri ja muut vastaavat seikat tärkeitä.

Zydow
29.03.2020, 12.55
Kiitos vastauksista !

Hangosta ollaan kotoisin, tuonne XXL kauppaan/Prismaan täytyy mennä katsomaan. Kuten maalinni sanoit niin MIPS kypärä ehdottomasti.
Mielestäni suurin osa kypäristä istuvat korkealla pään päällä niin että takaraivo/otsa on suojaamatta.. ?

Sambolo
29.03.2020, 12.55
Motonetissä ihan hyvä valikoima.

Zydow
30.03.2020, 13.53
Onko kellään kokemuksia Nutcase kypäristä ?

Zydow
24.04.2020, 08.00
Huomenta !

Se mikä tässä tulee olemaan haaste on saada teinityttö pitämään se kypärä päässä. " Jos muutkaan ei käytä niin minä en käytä " Tossa on varmaan se että on noloa käyttää jos muilla ei ole. On tämäkin mennyt hurjaksi !
Sitten tuntuu että 20v ylöspäin on pop käyttää kypärää :rolleyes:

hphuhtin
24.04.2020, 08.38
Tavallaan samaa ongelmaa omilla teineillä, yksi ei ole suostunut pyöräilemään kouluun, yhtenä syynä että kypärä olisi pakko laittaa.

Ehdotin myös ”kypärätöntä” ns. Airbag-mallia https://hovding.com, ei kelvannut, joten taisi vaan bussi miellyttää enemmän, siinä voi toljottaa instaa samalla :) Saattaa tuo jollekin kelvata. Ruotsissa oikein trendikäs kuulemma.

Nutcasea taitaa meillä olla yksi pinkki potta, ihan ok mutta ei taida olla MIPS-toteutus. Bell-merkkisiä muuten melkein kaikki mitä löytyy perheestä. En kyllä siihen MIPSiin ripustautuisi väkisin - jos löytyy kypärä, jota suostuu käyttämään, se on äärettömän paljon parempi kuin MIPS-kypärä joka on kotona.

maalinni
24.04.2020, 09.21
Totta, paras kypärä on se mikä on päässä.

Sambolo
24.04.2020, 09.34
höh, nykyäänhän on niin mageita kypäriä että ei luulis olevan ulkonäöstä kiinni. Ei siinä, laitoin itsekin ekan kypärän päähän vasta muutama vuos sit..

Zydow
24.04.2020, 09.48
Tai sitten iskä sanoo että jos näen ettei sulla ole kypärä päässä niin tulen sanomaan , se on varmasti aika noloa kun kaveri on vieressä. Luulisi että kypärä on päässä jatkossa :cool:

MRe
24.04.2020, 09.53
Meillä tyttö (nyt 27v) jaksaa edelleen muistuttaa, että hänet pakotettiin ajamaan kouluun kypärä päässä, kun taas pikkuveli (24v) sai mennä ilman. Näistä kuulee sitten hautaan asti.

Tosin nykyään ajaa kypärä päässä ihan omaehtoisesti. Pojalta en ole kysynyt, että mikäs siellä on tilanne.

Zydow
24.04.2020, 10.31
Nutcase kiinnostaa mutta mikä ihme ominaisuus siinä on että kypärässä on kolme pehmustetta mitkä voi irrottaa sen mukaan että saa sen oikean koon ??
Minä en oikein luota siihen että irralliset osat takaavat se oikea koko tai sitten olen ylisuojelevainen.

Ottomaani
24.04.2020, 22.47
Nutcase kiinnostaa mutta mikä ihme ominaisuus siinä on että kypärässä on kolme pehmustetta mitkä voi irrottaa sen mukaan että saa sen oikean koon ??
Minä en oikein luota siihen että irralliset osat takaavat se oikea koko tai sitten olen ylisuojelevainen.

Niillä voi parantaa huomattavasti sekä kypärän istuvuutta päähän että käyttömukavuutta. Lapselle en netistä tilaisi vaikka tällä hetkellä hän käyttää varmasti kaikkea mikä on pinkkiä mutta itselleni tilasin ja pari päivää sitten tuli postista. Paketissa oli mukana toiset pehmusteet (paksummat) jotta istuvuutta saa säädettyä. Laitoin kypärän takapuolelle paksummat pehmusteet koska "vakio" pehmusteet tuntuivat hiertävän kalloa mutta etupuolen ohuemmat pehmusteet istuivat täydellisesti. Ilman toisia pehmusteita kypärä olisi lähtenyt vaihtoon.

Zydow
25.04.2020, 10.14
Ok, taitaa ns. pottamalli olla ainoa malli mitä tyttö ehkä käyttää niin tuo nutcase pitäisi päästä sovittaa. Verkkokauppa.com löytyy mutta löytyykö liikkeestä, täytyy selvittää.

Ottomaani
25.04.2020, 12.04
Ok, taitaa ns. pottamalli olla ainoa malli mitä tyttö ehkä käyttää niin tuo nutcase pitäisi päästä sovittaa. Verkkokauppa.com löytyy mutta löytyykö liikkeestä, täytyy selvittää.

Näkyis olevan ainakin muutamaa mallia joka liikkeessä. Sitten kun on saanut sovitettua mallin niin kuosin voi tilata netistä.

Zydow
25.04.2020, 12.36
Kyllä kiitos!

Zydow
26.04.2020, 13.09
Katsotaan miten kypärän kanssa menee, kuten olette varmaan lukenut niin ainakin tulee olemaan valot pyörässä ja en usko että se on yhtä noloa :rolleyes:

Mikkomoe
26.04.2020, 15.48
Muuten, onnistuuko löytää omaan päähän sopiva kypärä pelkästään netin välityksellä? Ei varmaan mitenkään? Et täytyis vaan mennä kauppaan kokeilemaan..

Fat Boy
26.04.2020, 16.59
Muuten, onnistuuko löytää omaan päähän sopiva kypärä pelkästään netin välityksellä? Ei varmaan mitenkään? Et täytyis vaan mennä kauppaan kokeilemaan..Onnistuu. Tilaa ja palauttaa, kunnes löytyy sopiva.

biemmezeta
26.04.2020, 17.08
Pään ympärys mitataan mittanauhalla. Useimmissa kypärämalleissa on skaala ilmoitettu sentteinä koottain. Vain kerran tilaamani koko oli vähän nafti eikä lakki sopinut väliin. Lähes aina toimii.
Lisäksi netistä löytää kypärienkin kohdalla usein hyviä tarjouksia.

Zydow
01.05.2020, 13.20
Moikka !

Tuli tossa mieleen että jos tilaa netistä kypärää ja se ei sovi niin saahan sen lähettää takaisin vaikka se on "käytetty" ?

Fat Boy
01.05.2020, 15.38
Pään ympärys mitataan mittanauhalla. Useimmissa kypärämalleissa on skaala ilmoitettu sentteinä koottain. Vain kerran tilaamani koko oli vähän nafti eikä lakki sopinut väliin. Lähes aina toimii.
Lisäksi netistä löytää kypärienkin kohdalla usein hyviä tarjouksia.Toki mittaamalla saa oikean kokoisen, mutta muuten sopivuus on sattumankauppaa jos ei pääse sovittamaan. Itse sovitin tovi sitten liutaa kypäriä, osassa muoto ei sattunut likikään niin hyvin kuin toisissa. Lisäksi olisi suotavaa, että ajolasit menee kunnolla päähän, eikä ota kiinni kypärän niskapuolen pantaan.

Kun malli on selvillä, tilaamalla saanee halvemmalla, mutta itse ostan jatkossakin kivijalasta. Ei niitä yhtenään tartte vaihdella, niin ei siinä pieni hintaero tunnu.

biemmezeta
01.05.2020, 16.37
^Jep. Pääkopat on erilaisia. Oma kuuppa taitaa olla jotenkin helppo tapaus. Toissapäivänä tuli viimeisin Bike Componentsilta tulleiden voimansiirron osien mukana.

Zydow
04.05.2020, 13.20
Kiitos vastauksista !

Tytöillä on vanhat Poc malliset kypärät ja aattelin jos tilaisi samanmerkkiset kypärät, luulisi että oikea koko löytyisi :cool:

Janu
04.05.2020, 20.53
Meillä on tytöillä (9 ja 7) Nutcasen kypärät. Hyvin istuu ja oleellisimpana lapsille itselleen löytyi sopivat värit/kuviot. Sääntönä lapsille on, että pyörällä ei ajeta ilman kypärää ja hyvin he sitä noudattavat kun ovat siihen heti alusta tottuneet.