PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maantiepyörä tai cyclocrossari n. 2000e.



Golibri
21.03.2020, 20.34
Ajatuksena olisi pyörän hankkiminen sekä pidemmille lenkkimatkoille että mahdollisesti myös retkeilyyn (jotkin osuudet hiekka-/sorateitä).
Käyttötapa ei ole aivan vielä lyöty lukkoon ja tämä olisi ensimmäinen ns. maantiepyörämäinen pyörä itselleni. Lukkopolkimet ja pyöräily muuten ovat melko tuttua.
Oma tausta pitkälti kestävyyslajeissa ja nyt tarkoitus olisi ottaa pidemmät pyörälenkit osaksi harrastusta.

Eli mitä pyörää suosittelisitte tuontapaiseen käyttöön noin 2000e hintaluokassa?
Tarkoitus olisi ensisijaisesti tilata pyörä suoraan kotiin. Asustelen Äänekoskella ja tällä hetkellä matkat suurempiin keskuksiin on hieman jäissä ;).

Ai niin ja olen mies sekä kokoa löytyy 178 cm ja 80 kg.

Kanuuna
21.03.2020, 21.42
Syklomainen Canyonin Inflite? Kahden kiloeuron molemmin puolin riippuen osista. Itte ottaisin ton vajaa 2.5 harrasteyksikköä maksavan. Maantiepyörämäisempi Ultimate tai Endurace. Palikat hintaansa nähden kohdillaan.

jakkok
22.03.2020, 11.11
Ehkä sitten kisahenkinen cyclocross... Aattelin ehdottaa tällasta cubea, mutta näköjään uusimmassa mallissa 1x11 vaihteisto ja se ei ehkä ole maantielenkin kannalta paras.
Tuohan on vielä noin 2ke ja kiekot ihan kelpoiset...
https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-cross-race-c-62-sl-teamline-895738

j

Golibri
22.03.2020, 11.34
Syklomainen Canyonin Inflite? Kahden kiloeuron molemmin puolin riippuen osista. Itte ottaisin ton vajaa 2.5 harrasteyksikköä maksavan. Maantiepyörämäisempi Ultimate tai Endurace. Palikat hintaansa nähden kohdillaan.
Mitenkäs tuo hieman alle 2k malli? Missä määrin kulkupelien ominaisuudet poikkeavat toisistaan? Osasarjat tietenkin erit, mutta millä tavoin tällainen aloitteleva pyöräilijä sen havaitsee?

Golibri
22.03.2020, 11.35
Ehkä sitten kisahenkinen cyclocross... Aattelin ehdottaa tällasta cubea, mutta näköjään uusimmassa mallissa 1x11 vaihteisto ja se ei ehkä ole maantielenkin kannalta paras.
Tuohan on vielä noin 2ke ja kiekot ihan kelpoiset...
https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-cross-race-c-62-sl-teamline-895738

j

Kokonaisuudessaan hinta nousee ehkä hieman liian korkeaksi, vaikkakin pyöristettynä sopii tuohon budjettiin.

Visqu
22.03.2020, 12.10
Taloudessa on 2kpl Ultimatea levyjarruin että yksi Inflite. Kysyjän tarkoitukseen ottaisin ehdottomasti Ultimaten tai Enduracen koska maantie kuulostaa pääasialta, Infliten pidempi chainstay tekee siitä vähän kuolleen oloisen tuossa käytössä. Jos taasen haluaa paiskoa fillaria sorateillä jne., on Inflite oikea valinta.

Enduracen ja Ultimaten välillä valintakriteeri taasen on ajoasento.

Ps. Ultimateen mahtuu 33mm (mitattu) leveä rengas ilman että jännittää.

nure
22.03.2020, 16.49
Pieneen marginaaliin kannattaa varautua kun pyörää lähtee hankkimaan. Itse ainakin pidän Canyonin pyöriä kokonaisuutena hyvinä paketteina, kannattaa hankkia suht nopeasti sillä usein yleiset koot menee melko äkkiä ja toimitukset saattaa kestää myöhään kesään...

Vivve
22.03.2020, 18.25
Jos retkely on mietteissä niin varmaan jotain gravelpyörän tyyppistä kannattaa katsella.

JohannesP
22.03.2020, 20.15
Aloittaisin miettiväni tarkemmin mitä oikeasti pyörällä haluaa tehdä kerran kokemusta löytyy jo valmiiksi. Kippurasarvisetkin on hyvin erilaisia pyöriä ominaisuuksiltaan niin en kuuntelisi kenenkään suosituksia ennen kuin itse tietää mitä pyörältä haluaa. Geometriatkin ovat hyvin erilaisia aina rennommista endurance malleista hyvin mataliin ajoasentoihin.

Tämäkin topikki taas lähes pelkkää Canyonin mainostamista, mutta on niitä muitakin merkkejä. Canyonissa on edelleen ihan hyvä hinta-laatusuhde, mutta paras meni jo joskus 5v sitten ohitse. Canyon ei myy oikeestaan mitään tarjouksella minkä takia kilpailijat voivat jopa tarjota huomattavasti parempaa vastinetta rahalle tarjouksien myötä.

Golibri
22.03.2020, 21.10
Aloittaisin miettiväni tarkemmin mitä oikeasti pyörällä haluaa tehdä kerran kokemusta löytyy jo valmiiksi. Kippurasarvisetkin on hyvin erilaisia pyöriä ominaisuuksiltaan niin en kuuntelisi kenenkään suosituksia ennen kuin itse tietää mitä pyörältä haluaa. Geometriatkin ovat hyvin erilaisia aina rennommista endurance malleista hyvin mataliin ajoasentoihin.

Tämäkin topikki taas lähes pelkkää Canyonin mainostamista, mutta on niitä muitakin merkkejä. Canyonissa on edelleen ihan hyvä hinta-laatusuhde, mutta paras meni jo joskus 5v sitten ohitse. Canyon ei myy oikeestaan mitään tarjouksella minkä takia kilpailijat voivat jopa tarjota huomattavasti parempaa vastinetta rahalle tarjouksien myötä.

Kokemus ei tosiaan ole kovin vahva, eikä sitä ole kippurasarvisista.

Pohdin tarkemmin omia tarpeitani ja ehkä ensimmäiseksi kippurasarveksi keskeinen tekijä voisi olla monikäyttöisyys. Siksi olen ensisijaisesti miettinyt cyclocrosspyörää. Juoksun ja muun harrastuksen puolella nautin pitkistä ja tasavauhtisista lenkeistä, mutta välillä on mukavaa tehdä myös "pitkiä vetoja". Jotain tämän tapaista harjoittelua tulisin todennäköisesti pyörälläkin tekemään. Cyclocrossaria olen miettinyt alustavasti sen takia, että se ilmeisesti toimii tarpeen tullen myös alku- ja lopputalvellakin.

Ajoasennoksi luulisin sopivan jonkin tuolta väliltä. Kokemusta ei kippurasarvien ajoasennoista ole kuin suuntaa antavasti mm. spinningpyöristä, joilla tullut silloin tällöin pk- ja vetotreeniä tehtyä. Noissa laitteissa asento on ollut melko matala.

Ja mielelläni otan vastaan myös muiden valmistajien ehdotuksia.

TERU
22.03.2020, 21.19
Hyvä vaihtoehto olla yhteydessä tunnettuja merkkejä myyvään liikkeeseen, pyörä kulkee perille jos kaupat syntyy.

https://www.pyorasuvala.fi/cyclocross-1

nure
22.03.2020, 21.40
Tietenkin tarjoushinnat aina mitä on mutta hyvin sattumanvaraisia ja aika usein saattaa yleisimmät koot puuttua. Usein juuri kevät ei ole parasta aikaa kun syksyllä vanhat mallit myyty ja uusista ei kummoisiakaan alennuksia saa...
Tietenkin Johannes voisi listata halpoja vaihtoehtoja niin kysyjä pääsisi helpommalla😉

titaani
22.03.2020, 21.46
Jos on tarkoitus ajaa crossarilla sekä maantiellä että maastossa, suosittelisin tuota cubea, mutta Ultegralla 2199e. Saat kahdella eturattaalla pienemmät portaat välityksille, se on maantiellä tärkeää. Katso myös Ridley Kanzo ja Giant Tcx, molemmat kuiturungolla.

Visqu
22.03.2020, 22.01
JohannesP sanoi sen parhaiten ja laajentaisin sen vielä pohdiskeluun että millaisella alustalla eniten ajat.

Aiemmassa kommentissani puhuttiin Canyonista koska siitä on omakohtaista kokemusta, tosin kommenttini on edelleen validi vaikka siinä esiintyvän pyörämerkin vaihtaisi joksikin toiseksi ja sanojen Ultimate, endurace ja Inflite tilalle syöttäisi "maantiepyörä", "endurance maantiepyörä" tai "cyklocrossari".

nure
23.03.2020, 09.27
Tietenkin on yksi vaihtoehto joka on itselle oikeastaan ainoa vaihtoehto: Rakenna itse, saat juuri sellaisen kuin haluat! Oma All-City tuli ehkä hieman enemmän maksamaan mutta tuohon budjettiin kyllä rakentaa j jotain ja ainaha on tarkoituskin kun mieleistä tehdään niin hinta ei ole välttämättä ollenaisiin seikka...

Terotalo
23.03.2020, 11.49
Jos ja kun monikäyttöisyys, niin pikkasen pystympi ajoasento ja graveli. Mulla tämä Orbea Terra, hintalappu sitten osien mukaan: https://www.bikeshop.fi/Orbea-Terra-H40-Disc/ekauppa/pORTERRAH40D/

Samat ajatukset oli itselläni kun tuon hankin, enkä ole pettynyt.

am8119
23.03.2020, 12.47
Jos ja kun monikäyttöisyys, niin pikkasen pystympi ajoasento ja graveli. Mulla tämä Orbea Terra, hintalappu sitten osien mukaan: https://www.bikeshop.fi/Orbea-Terra-H40-Disc/ekauppa/pORTERRAH40D/
..

Käytitkö tuota MyO custom väri suunnittelua joka on tähän saatavissa ja jos käytit nousiko hinta paljon ?

Sotanorsu666
23.03.2020, 13.24
MyOrbeassa värien vaihto ei nosta pyörän hintaa, mutta ei ole saatavillakaan kuin kalliimpiin malleihin.

Terotalo
23.03.2020, 15.13
Käytitkö tuota MyO custom väri suunnittelua joka on tähän saatavissa ja jos käytit nousiko hinta paljon ?

Mulla toi perusvärinen sininen/oranssi ja ei taida tosiaan olla myO edes tähän saatavilla. Sinänsä tämä on upea omaan silmääni.

https://www.bikeshop.fi/tuotekuvat/o/ORTERRAH40D/ORTERRAH40D3.jpg

paaton
23.03.2020, 15.15
Alu orbea ei kyllä hienostele hitsisaumojen kanssa. Esimerkiksi Rose on helppo sotkea kuiturunkoiseen. Hienoa jälkeä siinä.

JohannesP
23.03.2020, 15.28
Sama asia tökkii itselläni näissä uusissa Canyoneissa, ainakin Grailissa kuvan perusteella. Kaksi vanhempaa Canyonin alurunkoista pyörää omistaneen perusteella Canyoni vaihtanut myös huomattavasti halvemman näköiseen toteutukseen. Noissa vanhemmissa hitsisaumat melko huomaamattomia ja tasaisia. Plussaa kuitenkin, että Canyoni näyttäisi olevan harvoja merkkejä, joilla on edelleen saatavana 2x vaihtoehto. Tuppaa nykyisin lähes kaikki parin tonnin pyörät olemaan 1x osasarjoilla mikä ei ole mielestäni täysin ideaali jos maantietäkin ajaa.

https://www.bikerumor.com/ezoimgfmt/bikerumor-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-Canyon-Grail-AL_affordable-aluminum-alloy-gravel-bike_Sineu-velodrome_seat-cluster.jpg?ezimgfmt=ng:webp/ngcb1

paaton
23.03.2020, 15.34
Graili on kyllä huippu :) varsinkin tuo lisätuki yläputken ja satulaputken kulmassa on kuin laivanrakentajan käsikirjasta.

JohannesP
23.03.2020, 16.03
laivanrakentajan käsikirjasta.

Menee läpi paksummastakin jäästä. :D Mut toi lisätuki on kyllä jäätävän ruma ratkaisu ja sama pitäny tehdä keulaankin. Jonkin aikaa meni tottua 1. gen Infliten massiiviseen downtubeen, mutta näiden kuvien rinnalla se oli varsin siro runko. Piti vielä käydä vilkaseen puolison 700 € Whiten maantiepyörän runkoo ja siinäkin hitsisaumat ovat huomattavasti paremman näköiset.

https://bikerumor.com/2018/10/15/sneak-peek-canyon-teases-affordable-alloy-grail-al-bike-at-toros-de-gravel-ride-on-mallorca/
Täältä napattu kuvat. Näkee hyvin muutkin karmeudet hitsisaumoista.

https://bikerumor-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2018/10/2019-Canyon-Grail-AL_affordable-aluminum-alloy-gravel-bike_Sineu-velodrome_details1.jpg

paaton
23.03.2020, 16.20
Kai sen on niin, että kun saavutetaan tietty arvostus brädin kautta, niin voidaan vähän tinkiä laadusta. Tai sitten nostaa katetta, kun säästetään saumoista.

Jokainen tietysti päättää kukkarollaan minkä arvoinen hienosti tehty runko on. Tuntuu vaan, että alurunkojen kanssa on nyt kaksi ääripäätä. Nykyäänhän noista saadan tehtyä tosi hienojakin.

Pancho
23.03.2020, 16.42
Cyclocrossaria olen miettinyt alustavasti sen takia, että se ilmeisesti toimii tarpeen tullen myös alku- ja lopputalvellakin.

Toimii ihan ympäri vuoden. Niinä päivinä kun ei toimi, niin ihan yhtä vähän toimii 29 maasturi.

Suosittelen koeajamaan gravel bike of the year 2020 eli gt graden. Carbon expert tai elite. Sanoisin, että pienellä venymisellä ja tinkimisellä expert ja se on siinä. Monikäyttöisyyttä ja suorituskykyä löytyy.

AntM
23.03.2020, 16.53
Voisin suositella myös Cannondalen Topstonea. Itsellä on halvin versio Sora sarjalla, mutta mielestäni hyvin pelaa vaikka vähän krouvimpi onkin. Topstonen runko on mun mielestä alumiinisten gräveleiden yksi hienoimpia, ja 2ke saa jo ultegraakin tuohon runkoon.

nure
23.03.2020, 16.54
Toisaaltaan ei hitsaussaumojen ulkonäkö pyörää huononna, useissa vain näyttää tosi hienolta nuo hiotut saumat. Omassa Pacen teräsrunkoissa maastopyörässäkään eivät paljoa erotu onko hiiltä vai ei...
Itse pidän tuota Orbeaa hieman ylihintaisena alumiinirunkoiseksi, tuolla hinnalla saa jo hiiltäkin jos haluaa ja jonkinlaisen teräsrunkoisenkin.

TERU
23.03.2020, 17.52
Vähän rumia ovat nuo saumat lähikuvissa, vanhaan silmään sattuvat, ihan ku kesken hionnan jääneet.

Ensimmäinen alurunkonen kun tuli vuosituhannen vaihteessa, niin siinä oli nätisti saumat ihan hiomattomat, mutta siinä saumoihin hitsaus oli hyvin laskostettu, olin siitä jopa ylpeä!

Niin ja alumiinipinta oli hiottu kiiltäväksi ja pelkkä väritön lakka päällä.

nure
23.03.2020, 19.43
Esim. GT Zaskarissa oli kauniit perinteiset hitsisaumat ja kiilloitetut putket, mutta oli kyllä aika upeaa kun uka Cännäri 80luvulla tuli eteeni. Toisaaltaan hienoin pyöräni aikoinaan, Cinelli SuperCorsa kromatuilla muhveilla ja lakatuilla putkilla hakkaa usean nykyisen 10-0...

Aakoo
23.03.2020, 22.17
Mitenköhän nämä jonninjoutavat jorinat alurunkojen saumoista nyt auttavat ketjun aloittajaa löytämään itselleen pyörän?

Kyllä mä parilla tonnilla ottaisin jo kuitua ja levyjarrut. Hanki joku jo ehdotetuista (esim. Canyon, GT tai Cube), tai löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja jos olit ajatellut kuitenkin kotiin tilata:
Ribble: https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-cgr-carbon-shimano-105/
PlanetX: https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFRGRX2/on-one-free-ranger-shimano-grx-2x-carbon-gravel-bike

Pyörän valinnassahan voi käyttää hyväkseen muiden kokemuksia, arvosteluita tai testejä tms. Mikään näistä ei toki takaa että pyörä sopii juuri sinulle, mutta antaa se jotain osviittaa.

paaton
23.03.2020, 22.48
Mitenköhän nämä jonninjoutavat jorinat alurunkojen saumoista nyt auttavat ketjun aloittajaa löytämään itselleen pyörän?

Kyllä mä parilla tonnilla ottaisin jo kuitua ja levyjarrut. Hanki joku jo ehdotetuista (esim. Canyon, GT tai Cube), tai löytyy niitä muitakin vaihtoehtoja jos olit ajatellut kuitenkin kotiin tilata:
Ribble: https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-cgr-carbon-shimano-105/
PlanetX: https://www.planetx.co.uk/i/q/CBOOFRGRX2/on-one-free-ranger-shimano-grx-2x-carbon-gravel-bike

Pyörän valinnassahan voi käyttää hyväkseen muiden kokemuksia, arvosteluita tai testejä tms. Mikään näistä ei toki takaa että pyörä sopii juuri sinulle, mutta antaa se jotain osviittaa.

Näihin carbonadin bulkki runkoisiin pyöriin kannattaa varmaankin lisätä myös whiten uusi intercopteri. Kovasti näyttää runko samalta, mitä free rangerissa, kanzossa ja vituksessa.

https://www.xxl.fi/white-gx-interceptor-grx600-1x11-20-unisex-gravelpyora/p/1169358_1_style

Hinta aika paljon järkevämpi, mitä näissä 2te laitteissa jo nyt.

Spire
23.03.2020, 23.02
Suosittelen koeajamaan gravel bike of the year 2020 eli gt graden. Carbon expert tai elite. Sanoisin, että pienellä venymisellä ja tinkimisellä expert ja se on siinä. Monikäyttöisyyttä ja suorituskykyä löytyy.

+1 tälle.

Oma Carbon Expert tuli Saksasta alle tuon kahden harrasteyksikön. Vastaavaa hinta-laatusuhdetta ei mielestäni ole muilla vakavasti otettavilla valmistajilla mielestäni tällä hetkellä saatavilla. Ainoa miinus, jonka tästä osaan nostaa on normista hieman poikkeavat ja painavat kammet.

Oma hankintaprosessi oli sinänsä hieman surullinen, koska ensisijaisesti olisin tämän hankkinut huolellisen koeajon päätteeksi kotimaasta kivijalasta. Hankin pyörän joulun välipäivinä ja ajattelin, että tuohon vuodenaikaan hinnoista voi hieman keskustella. Palvelu kivijalassa oli ystävällistä ja asiantuntevaa, mutta hinnan osalta viesti oli, että liki listahinnalla mennään ja piste. Saksalainen verkkokauppa tiputti hintaa melkein 500 euroa kysymällä, joten koeajo jäi tekemättä ja pyörä tuli laatikossa kotiin.

Valmistaja tarjoaa rungolle elinikäisen takuun. Takuun rekisteröinti on tosin valmistajalla ollut vuodenvaihteesta lähtien työn alla, joten toivon, ettei tämän toimintaa tarvitse käytännössä testata.

Kaikin puolin todella hauska ja monipuolinen pyörä, jota mielellään suosittelee.

Aakoo
23.03.2020, 23.12
Näihin carbonadin bulkki runkoisiin pyöriin kannattaa varmaankin lisätä myös whiten uusi intercopteri. Kovasti näyttää runko samalta, mitä free rangerissa, kanzossa ja vituksessa.

https://www.xxl.fi/white-gx-interceptor-grx600-1x11-20-unisex-gravelpyora/p/1169358_1_style

Hinta aika paljon järkevämpi, mitä näissä 2te laitteissa jo nyt.

Totta tuokin. 2x vaihteet on omasta mielestä maantielle sopivammat, mutta kysessä lienee tottumiskysymys.

paaton
23.03.2020, 23.23
Totta tuokin. 2x vaihteet on omasta mielestä maantielle sopivammat, mutta kysessä lienee tottumiskysymys.

2x on tosiaan ihan kaikkeen muuhun sopivampi, kuin cyclocrossiin. Kaverin kanssa jo katseltiin, että taitaa xxl:n rungossakin olla etuvaihtajalle paikka.

nure
24.03.2020, 16.50
^Suurimpaan osaan saa etuvaihtajan, pannallisen ellei ole kiinteää korvaa. makuasia tietenkin tuo kahden rattaan yhdistelmä, setä ajelee maantiepyörälläkin yhdellä kun ei ole mihinkään kiire.

paaton
24.03.2020, 17.20
^Suurimpaan osaan saa etuvaihtajan, pannallisen ellei ole kiinteää korvaa. makuasia tietenkin tuo kahden rattaan yhdistelmä, setä ajelee maantiepyörälläkin yhdellä kun ei ole mihinkään kiire.

Tuotakin tuumittiin ja ei taida pannallista tuohon saada.

nure
24.03.2020, 18.50
^Mikäs sen estää? Eikö löydy reittejä/kiinnityksiä vaijereille?

Aakoo
24.03.2020, 20.53
2x on tosiaan ihan kaikkeen muuhun sopivampi, kuin cyclocrossiin. Kaverin kanssa jo katseltiin, että taitaa xxl:n rungossakin olla etuvaihtajalle paikka.

Jos vasemmalla on pelkkkä jarrukahva, niin sekin pitää uusia. Eli uusi kahva, etuvaihtaja, eturattaat, takapakka ja uusi ketju tulee ostoslistalle. Jos asentelut ei itseltä onnistu, niin kannattaa ostaa suoraan valmis pyörä eikä alkaa säätämään. XXL:n etuna olisi toki se, että saisi huollot yms. kotimaassa.

Jim717
24.03.2020, 23.35
Aloittaja selkeästi hakee maantiepyörää, jotkin osuudet hiekka-/sorateitä ja saattaa käyttää retkeilyyn eli 2x vaihteet ilman muuta. Kyllä Canyon Grail AL 7 on siihen yksi vaihtoehto jos geometria sopii. Ainakin paperilla hyvät komponentit ja kevyt tuossa luokassa. En tiedä onko laatu heikentynyt, mutta Canyon on ainakin ollut laadukas.

Kanuuna
25.03.2020, 00.40
Mitenkäs tuo hieman alle 2k malli? Missä määrin kulkupelien ominaisuudet poikkeavat toisistaan? Osasarjat tietenkin erit, mutta millä tavoin tällainen aloitteleva pyöräilijä sen havaitsee?

Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta. Suoraan sanottuna en usko, että huomaat osasarjojen eroa muuna kuin kahvojen muotoiluna. Painoa tuskin huomaa. Myöhemmin sitten eroa tulee hieman erilaisina huoltotoimina. Halvemmat osat monesti kuluvat nopeammin ja painavat enemmän.
Mutta tosiaan, nämä Rotkot olivat vain esimerkkejä. On olemassa paljon muitakin hyviä vaihtoehtoja. Edellisistä viesteistä löytää hyviä kokemuksia, mielipiteitä, pyörätyyppiehdotuksia ja tosiaan niitä suoria vaihtoehtojakin omaan hintaluokkaan.
Käy myös paikallisessa pyöräliikkeessä testaamassa eri kategoeioiden pyöriä ja jututtamassa myyjiä, jos vain mahdollista. Myyjät osaavat auttaa geometrioiden arpomisessa ja myös pyörätyypin valinnassa sekä kertovat eroja eri mallien välillä.

Pancho
25.03.2020, 16.03
+1 tälle.

Oma Carbon Expert tuli Saksasta alle tuon kahden harrasteyksikön.

Mistä ihmeestä sä noin edullisella sait? Alkaa olla ryöstöhinta. Omani ostin syksyllä Lundbergilta ja maksoin selvästi enemmän vaikka vähän alea olikin. Ei toki haittaa, sain koeajaa ja mallailla eri malleja ja palvelukin oli ensiluokkaista. Lisäks olisin ostanut väärän koon, jos olisin ilman koeajoa tilannut. Niin meinas käydä koeajosta huolimattakin.

Spire
25.03.2020, 18.08
Bunnyhop.de. mitoituksen kanssa kannattaa kyllä olla tarkkana. Itsellekin suositustaulukon tarjoama koko olisi vaakaputken osalta ollut ihan liian pitkä.

Kävin myös jobkesällä pariinkin otteeseen kivijalassa kysymässä, olisiko ko pyörää tulossa heille mallistoon / mahdollista heidän kauttaan saada tilattua. Molemmilla kerroilla otettiin yhteystiedot ylös ja luvattiin palata asiaan asap, mutta koskaan ei mitään kuulunut. Hankinta jäi tuolloin ja konkretisoitui vasta kun sattui sopiva tarjous kohdalle.