Näytä tavallinen näkymä : Paras puhelintasku???
Hakusessa olis säänkestävä ja myöskin ajonaikana puhelimen näppäimistön käytön mahdollistama,mulla on Topeak 5,mutta en ole sen käyttöön tyytyväinen on liian pieni mun puhelimeen.
Miksi ajon aikana puhelinta tarvii näpelöidä? Ethän muutakaan ajossa näpelöi...
Lähinnä gps reitit on käytössä ja ainakin mun puhelin menee pois päältä jos ei 10min koske näyttöä
Mika_koo
17.03.2020, 20.54
Tämän sammumisajan voi monissa tapauksissa itse säätää.
^Kannattaa hankkia parempi😉
maalinni
17.03.2020, 21.51
Takatasku? Mites ip68 suojattu puhelin?
Mika_koo
17.03.2020, 22.24
Osa sovelluksista osaa pitää näytön päällä, vaikka käyttöjörjestelmässä olisi joku muukin määritys. Kannattaa tarkistaa sovelluksestakin olisiko siellä joku tähän vaikuttava asetus
Dieselman
18.03.2020, 01.26
Puhelimiin saa ladattua aplikaation joka pitää näytön päällä.
jkohvakk
18.03.2020, 09.22
Ja kannattaa hankkia vedenpitävä puhelin. Kätevä myös näin korona-aikana - voi huuhtoa näytön vedellä.
^Kannattaa hankkia parempi😉
Jos on talon puhelin, niin osa asetuksista voi olla keskitetysti hallituja, kuten mun ompussa. Menee viidessä minuutissa näyttö lukkoon.
Ohiampuja
18.03.2020, 09.48
Eräänkin kerran olen yrittänyt ottaa vanhan luurin maastopyörään karttatyökaluksi. Mutta aina se on kaatunut, kun kännykkätelineet on ihan surkeita....
Taskusta se pitää kaivaa joka kerta.
^Jkohvakk, täytyy pestä saippualla.
Mika_koo
18.03.2020, 10.55
Varsinaiseen kysymykseen ei ahkö ole vastattu.
Itse käytän quadlockin telinettä, se on oikein hyvä jos sattuu oma puhelin olemaan sopivaa mallia.
Se ei toisaalta ole tasku. Eli en ehkä vieläkään vastannut kysymykseen.
ebike-harrastelija
18.03.2020, 11.26
IP68- tai vastaava sään kestävä luuri, siihen hyvät suojakuoret esim. UAG:lta ja sitten hintalaatusuhteeltaan pätevä kiinanteline esim. Wishistä tai eBaystä (liitekuva) . Alumiinia niin ei mene rikki pakkaskeleissä, kuten muovisilla taipumuksena. Ja kuvan telineen saa käännettyä jopa niin, että toimii pyöräilykameranakin tiettyyn pisteeseen saakka. Itsellä em. kokonaisuus kestänyt kaatumisen jo kertaalleen, enemmän damagea sai kuski ja vaatteet ja suojakuoret. :) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200318/d565f4f5ef49e7bc8f51c8041c392e24.jpg
Edit: ja toimiihan hyvin myös navigaattorina yms. jos sellaista pyörän selässä kaipaa.
ebike-harrastelija
18.03.2020, 11.38
Noilla hakusanoilla löytyy useita bulkkimyyjiä näistä Wish, eBay, Alibaba, Amazon mestoista noilla hakusanoilla (alloy, aluminium, bicycle, phone, mount, holder jne.).
UAG:n sivut täällä, löytyy toki Googlella: https://www.urbanarmorgear.com/ (suosittelen omista kokemuksistani lämpimästi).
Puhelimen saa jokainen löytää ja valita itse. ;)
Jos parilla satasella saa ihan oikean gps-pohjaisen pyörätietokoneen, niin kannattaako kovin paljoa säätää, että saa sen tonnin iJeesus -puhelimen stongaan kiinni?
Siispä: puhelimelle paras tasku on takatasku tai povitasku, vaatetuksesta riippuen.
Oatmeal Stout
18.03.2020, 13.19
Jos on talon puhelin, niin osa asetuksista voi olla keskitetysti hallituja, kuten mun ompussa. Menee viidessä minuutissa näyttö lukkoon.
Ei kai tuo estä oman puhelimen hankintaa ja käyttöä?
ebike-harrastelija
18.03.2020, 13.39
Jos parilla satasella saa ihan oikean gps-pohjaisen pyörätietokoneen, niin kannattaako kovin paljoa säätää, että saa sen tonnin iJeesus -puhelimen stongaan kiinni?
Siispä: puhelimelle paras tasku on takatasku tai povitasku, vaatetuksesta riippuen.Pari sataa on paljon, jos käyttö on rajattu tuohon ja mahdollisuus että menee rikki kaatuessa tms. Ja luurina tietty kannattaa pitää jotain vähän halvempaa, itsellä Samsungin jokusen vuoden vanha S7 hyvissä suojakuorissa. Hyvä luuri edelleen.
Ja joo, etutaskut ei ole hyvä paikka pyöräillessä, ei ehkä kyllä perstaskukaan.[emoji6]
Ei kai tuo estä oman puhelimen hankintaa ja käyttöä?
Juu ei. Mutta en viitsi hankkia omaa, kun kerran talo maksaa puhelimen & liittymän. Puhelimen hankinta pelkäksi fillarin naviksi tuntuu hieman oudolta. Mieluummin kunnon pyöränavi ja puhelin sitten povitaskussa tai repussa.
Ite tulin siihe tulokseen että kännykkä o huono maastonavi ku pitää varoa pannutuksia ja akku kuluu nopeeta.
Ostin etrex 30x ku halvalla sai. Tankokiinikkeet tais joutua ostaa erikseen. Suojata tuota ei tarvi
Ohiampuja
18.03.2020, 18.07
Kännykän, vanhankin, ruutu ja kartta on vaan isompi kuin sen Garminin...
Ja toisekseen noita tyttäriltä jääneitä vanhoja luureja riittää...
Minullakin känny stongalla tarvittaessa. Vesitiivis malli, mutta on ne kaikki muut toimineet sateessakin
Finn on erinomainen teline, metsässäkin. https://getfinn.com/
Ohiampuja
18.03.2020, 18.36
Tuo Quadlock tunkee mulle mainoksia joka väliin. Faceen ja muuallekin.
Mika_koo
18.03.2020, 19.32
Mainostamisesta huolimatta olen ollut quadlockin vekottimeen hyvin tyytyväinen parin vuoden kokemuksella.
Toki pääasiassa ajan jonkinlaisella tiellä, mutta satunnaisesti läskilläkin möyriessä käyttänyt ja ihan on puhelin mukana pysynyt.
ebike-harrastelija
18.03.2020, 20.17
Itse saan lisävirtaa pyörän akusta, ja onhan noita varavirtalähteitä IP-luokituksillakin eli ei kyllä virran loppumisesta voi jäädä roikkumaan. Viime reissulla oli jopa iloakin kännykästä pyörän tangossa, kun ajelin pikkuisen harhaan ja käytössä oli Google Mapsin ilmakuvat sekä Maastokartat, samalla kun taustalla Sports Tracker tallensi harharetkiä verkkoon. Kun tapana ei ole ollut kovin helpolla palata vanhoja uria takaisin. ;)
Vaikka joku Samsungin vanhempi X-Cover käytettynä niin homma toimii hyvin eikä maksa paljoa. Toimiikos muuten puhelimet offline tilassa navina ilman korttiakin?
...Toimiikos muuten puhelimet offline tilassa navina ilman korttiakin?
Toimii jos sulla on siellä offline-kartat.
^Siis mainio vaihtoehto. Itse kylläkään en ole mikään "Karttakuski", usein on tavallaan mukavakin eksyä ilman pienintäkään suunnitelmaa ja löytää aivan uusia paikkoja ja reittejä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.