Näytä tavallinen näkymä : Shimano E8000 valot päälle ja pois
Onko nyt niin niin että Shimanon SC-E8000 (ja ilmeisesti myös E7000) ei saa valoja kytkettyä päälle kuin puhelimen appsilla? Vai saako siihen näyttöyksikköön jollakin asetuksella valot päälle/pois valinnan?
Ainakin kasitonnisen näytön asetuksista pystyy kytkemään valot päälle/pois. Varmaankin seiskotonnisessa myös.
Saa sammutettua ja sytytettyä näytöstä. Jos softalla on valo-ominaisuus kytketty päälle.
^Joo, kuten Harald tuossa toteaa, se valo-ominaisuus pitää ensin kytkeä sillä Shimanon (tai muiden) softalla päälle. Syy tähän lienee se reservi, jonka valon käyttö varaa akusta. Siitä taas enemmän toisessa ketjussa.
No niin, näinhän se nyt toimiikin. Kiitoksia neuvoista.
Sorry kun en jaksanut lukea koko ketjua. Pitää vaan ihmetellä kuinka monimutkaista ja tieteellistä pitää tehdä Sähkö(polku)pyörän tekniikasta. CAN-väylä on tuotu autoihin ja moottoripyöriin alun perin painoa, johdotusta ja releitä vähentämään - yksinkertaistamaan monimutkaisia paljon sähkölaitteita sisältäviä järjestelmiä. Nyt sitten fillareihin joissa "sähkölaitteita" on ~pari kappaletta ja johtoa muutaman kymmenen grammaa tuodaan "tietokone-ohjelmoitavaa" tekniikkaa. Käytännössä ihan sen vuoksi, että lukitaan kuluttaja valmistajan huoltoketjuihin. Siinä sivussa sitten pitää opetella "Shimanon softat". Itsekin softa-alalla ja minullekaan moinen ei olisi ongelma, mutta periaatteesta ärsyttää kympillä. Turha yli-tekniikka periaatteessa yksinkertaisessa laitteessa sucks!
No tuo Shimano on sillä tavalla avoimempi kuin Bafang kun siihen löytyy enemmän avoimia softia ja toimii jopa bluetoothin yli eikä tarvitse ylimääräistä bafang-johtoa.
No tuo Shimano on sillä tavalla avoimempi kuin Bafang kun siihen löytyy enemmän avoimia softia ja toimii jopa bluetoothin yli eikä tarvitse ylimääräistä bafang-johtoa.
Joo. Tarkoitus ei ole/ollut soimata Shimanoa vaan Kaikkia "Proprietary" toimijoita. Niin Bafang- kuin muitakin. Tuo "akkulukitus" kuitenkin on mielestäni jo ylittää huomioarvo-rajan...
^Mitä tarkoitat "akkulukituksella"?
Varmaan sitä että moottori keskustelee akun kanssa eikä näin sovi mikä tahansa akku tilalle.
Sehän on vain hyvä asia niin ei pääse tekemään akkuihin omia virityksiä puhumattakaan muiden valmistajien akkupaketeista. Pahimmassa tapauksessahan sellaiset voisivat aiheuttaa jotain vahinkoa. Valmistaja haluaa varmistaa, että kaikki järjestelmän komponentit sopivat yhteen.
Ajoin akun offille niin st unlocker näytti, että varausta olisi jäljellä 15%. Valon varaus on muutettu nollaksi. En tajunnu ottaa sovelluksella valoa pois päältä. Eikö akkua saa ajettuu tyhjäksi?
Li-Ion -akkuja ei voi ajaa 100% tyhjäksi, jos niistä meinaa vielä saada kalua. Sitä en osaa sanoa, mitä st unlocker oikein näyttää. Todellista varausta vai käytettävissä olevaa varausta.
Akun varaustaso näyttä lukevan, mut...
Sorry kun en jaksanut lukea koko ketjua. Pitää vaan ihmetellä kuinka monimutkaista ja tieteellistä pitää tehdä Sähkö(polku)pyörän tekniikasta. CAN-väylä on tuotu autoihin ja moottoripyöriin alun perin painoa, johdotusta ja releitä vähentämään - yksinkertaistamaan monimutkaisia paljon sähkölaitteita sisältäviä järjestelmiä. Nyt sitten fillareihin joissa "sähkölaitteita" on ~pari kappaletta ja johtoa muutaman kymmenen grammaa tuodaan "tietokone-ohjelmoitavaa" tekniikkaa. Käytännössä ihan sen vuoksi, että lukitaan kuluttaja valmistajan huoltoketjuihin. Siinä sivussa sitten pitää opetella "Shimanon softat". Itsekin softa-alalla ja minullekaan moinen ei olisi ongelma, mutta periaatteesta ärsyttää kympillä. Turha yli-tekniikka periaatteessa yksinkertaisessa laitteessa sucks!
En itsekään tykkää että paritetaan laitteet keskenään ja hankaloitetaan kaikkea "hakkerointia" ja kolmannen osapuolen tuotteita. Mutta toisaalta mukava luottaa siihen että Boschin akku suojelee itseään jos lämpenee liikaa tai jännitteen ulostulon liittimet joutuu oikosulkuun. Vaaranahan on että tuotetaan kopioakkuja, jotka ovat laadultaan ala-arvoisia ja aletaan esim. myymään merkkimoottorilla varustettuja fillareita näillä kopioakuilla ja myydään sitten esim. tehtaalta tulleet akut vara-akuiksi harrastajille. Toisaalta, olisi kiva jos pystyisi liittämään jotenkin "omalla riskillä" akun fillariini ja saada lisää kapasiteettia halvemmalla kuin merkkiakut maksaa.
^Ei kai noissa muuta syytä ole kuin että valmistajat suojelevat omia katteitaan. Sähköpyörissä se onnistuu (ainakin vielä), mutta normifillareissa on hiukaa hankalampaa tehdä omia virityksiä. Vaikka onhan niitäkin. Keskiöitä lienee parisenkymmentä erilaista. Integroidut stemmi-ohjaustanko-yhdistelmät.
Itse asiassa onko fillareissa muita standardeja enää kuin takavaihtajan kiinnike ja polkimien kiinnitys?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.