PDA

Näytä tavallinen näkymä : Maastopyörä hakusessa

jkemppa
26.02.2020, 10.09
Morjesta!
Olen tässä suunnitellut maastopyörän hankkimista nimenomaan maastokäyttöön. Tarkoitus ajaa siis metsäpolkuja ja alamäkiajoa silloin tällöin.
Suunnitelmissa täysjousitettu pyörä. Joko uutena tai käytettynä.

Kävin tässä koeajamassa vähän käytetyn Santa Cruz bronsonin ja vielä toinen Bronson ja Nomad olis vielä tulossa koeajoon.

Mittaa 185 ja inseam 84.

Onko hyviä suosituksia? Vähän tuo rungonkin koko mietityttää, L vai XL.

Mulla tallissa jo yksi cyclo ja talvikäyttöön sähköpyörä, mutta täysmaastopyörälle olis vielä tarvetta.

Kivikasvo
26.02.2020, 11.38
Kannattaa alkuun mitata se jalan sisämitta myöskin, aika oleellinen tieto fillarin kokoa valitessa kuitenkin.

Sambolo
26.02.2020, 12.32
Ja rungon koko riippunee myös pyörästä, veikkaan että useimmissa tapauksissa xl on passelimpi. Ite suosittelen polea, koska muista täpäreistä mulla ei ole juurikaan kokemusta :D Niistä vois kyllä mennä L kokokin.

jkemppa
26.02.2020, 20.55
Nyt sisämitta myös mitattu.
Samalla selaillut paljon foorumia.
YT:n pyörät olleet ainakin 2016 varsin suosittuja.

nure
26.02.2020, 22.43
Älä ainakaan vahingossakaan liian suurta osta...

jkemppa
27.02.2020, 21.08
Ja rungon koko riippunee myös pyörästä, veikkaan että useimmissa tapauksissa xl on passelimpi. Ite suosittelen polea, koska muista täpäreistä mulla ei ole juurikaan kokemusta :D Niistä vois kyllä mennä L kokokin.

Noi poletkin on kyllä varsin pätevän oloisia, samoin kuin YT:n pyörät osien puolesta.

hphuhtin
27.02.2020, 22.10
Koeaja paljon, se on tärkeintä. Foorumeita ja arvosteluita voi lukea, mutta ne pitää kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Se mikä tuntuu parhaalta, on paras.

Suosittelen tietysti omaa pyörää, eli Mondraker Foxyä :)

Sambolo
27.02.2020, 22.16
Joo itellä oli ihan aluks tarkotus hommata yt:n capra. Sit alko kiinnostelee kaikki geometria ja jousitusasiat, varsinkin kun painavempana kuskina ei välttis ihan mikä vaa jousitus pelaa. Sit innostuin kai Birdin aeris am9, sit polesta minkä totesin liian kalliiks, sit tuli täydelliseltä tuntuva vaihtoehto norcon uus sight jossa vähän polemainen geometria, mut sen jousitus osottautu epäsopivaks painavalle kuskille :D Sit aattelin et voishan sen polen runkosetistä koittaa kasata. Hätävarana jos näyttää siltä, että ei järkeä kasata polea itte, on mulla edelleen YT, tosin jeffsy missä mielenkiintoisempi geo kun caprassa. Harmi vaan että alumallia saa vain karvalakkina.

Foxyä meinasin kans ite ehkä kokeila dont go to expoilla.

Fat Boy
27.02.2020, 22.16
Suosittelen kokeilemaan polea ja yllä mainittua mondrakeria. Mulla ei oo kumpaakaan, mutta molempia ajanut ja pidin kovasti.

jkemppa
27.02.2020, 22.37
Käyn huomenna testaamassa nomadin L kokoisena. Alkanut viime aikoina miettimään enemmän myös tota rengas kokoa. Miltei päätymässä ehkä sitten kuitenkin noihin 29 renkaisiin. Rullaa ehkä vähän mukavammin.

Paljon tuolla fillaritorilla tulee käytyä ettimässä vähän käytettyjä budjettiratkasuja.

Sambolo
28.02.2020, 08.29
YT:n pyörissä kannattaa huomioida käytettynä se, että internetin mukaan varaosia ei suostu lähettämään kuin alkuperäiselle omistajalle. Esim jos vaikka takakolmio hajoaa, niinkuin monella käynyt kuituisissa, niin eivät edes rahalla myy uutta jos et ole alkuperäinen omistaja.

yksinteoin
28.02.2020, 14.18
Käyn huomenna testaamassa nomadin L kokoisena. Alkanut viime aikoina miettimään enemmän myös tota rengas kokoa. Miltei päätymässä ehkä sitten kuitenkin noihin 29 renkaisiin. Rullaa ehkä vähän mukavammin.

Kannattaa tsekkaa kyllä se Santa Cruzin Hightower, on todella hyvän tuntuinen kokonaisuus. Siinä on geometria ja jousituksen tuntuma kyllä todella hyvin kohdillaan.

jkemppa
28.02.2020, 14.52
Uutena noi Santa Cruzit on kyllä varsin hintavia. Sen takia nämä halvemmat rungot hyvillä osilla kyllä kiinnostavat.

Oz
28.02.2020, 15.02
YT:n pyörissä kannattaa huomioida käytettynä se, että internetin mukaan varaosia ei suostu lähettämään kuin alkuperäiselle omistajalle.
Ihan oikeastiko meinaat, että jos klikkaan verkkokaupasta vaikka uudet swingin laakerit, tarkistavat, että olen pyörän alkuperäinen omistaja?

Sambolo
28.02.2020, 17.39
Ihan oikeastiko meinaat, että jos klikkaan verkkokaupasta vaikka uudet swingin laakerit, tarkistavat, että olen pyörän alkuperäinen omistaja?
En meinaa. Meinaan että jos runkoon tulee jotain niin se on roskiskamaa. Niiku esim useammalla korvake on rikkonu rungon ja on pitäny todistella olleensa alkuperäinen omistaja vaikka ei olisi edes takuuasia. Näin siis olen lukenut, ei itellä kokemusta. Voi olla että myy noita osia vaan crash replacementtina. https://m.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=208787 täältä lukenu

hiilikuitumies
29.02.2020, 15.05
"Takuu annetaan tuotteelle ja se pysyy voimassa, vaikka tuote vaihtaisi omistajaa. Takuuta ei siis voi rajoittaa ensimmäiseen omistajaan, vaan takuunantaja vastaa sitoumuksestaan koko takuuajan tavaran omistajasta riippumatta."

https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/takuu-ja-virhevastuu/

En tiedä, mistä näitä ostatte, mutta jos Suomeen tuollaisen kuluttaja saa tilattua, niin luulisi silloin tuon pätevän. Eri asia olisi ostaa pyörä vaikka ulkomailla kivijalkaliikkeestä ja sitten tuoda itse Suomeen, jos yritys ei muuten möisi Suomeen.

Moska
29.02.2020, 16.11
Jos esim vaihtajankorvake menee solmuun, niin luultavasti ei kyseessä ole takuun alainen asia.

Oz
04.03.2020, 14.09
Sen verran alkoi kiinnostaa, että kysyin YT:n kantaa. Ainakin ruusunpunaisten lasien läpi katsottuna neuvotteluvaraa on:

"With frames, it depends on whether it is a warranty case or a self-inflicted damage. In a warranty case, a defective frame will be replaced by us, even if you are not the first owner.
If the frame breaks during a fall, we offer our crash replacement. We only offerthis crash replacement for first-time owners and it depends on the availability of the frames.
In exceptional cases we can also offer a crash replacement for second owners."