PDA

Näytä tavallinen näkymä : Pyörälle hinta?

ret
22.02.2020, 19.31
Elikkäs elikkäs, olisin myymässä vuoden 2015 Trek 9.8 remedyä joka ei aivan huippukunnossa ole. Vikoja mm hissitolppa ei toimi täydellisesti mutta pienellä kikkailulla toimii niinkun pitääkin. Iskarit olis varmaan järkevä käyttää huollossa mutta ei tekisi mieli itse alkaa hoitamaan kun pyörää olen myymässä. Sen huomioisin hinnassa. Vaihteet toimii moitteettomasti ja jarrut on kunnossa. Lisäksi toiset kiekot ja toinen iskari sisältyisi kauppaan. Paljonko tästä uskaltais alkaa pyytäämään hintaa? Pyörä uutena maksoi n.5500e.

STN
22.02.2020, 20.45
En tiedä mitä uskaltaa pyytää, mutta saisiko parempaa hintaa jos siihen asentaisi kiinteän satulatolpan ja antaa hissitolpan kaupan päälle ja sanoo ettei se toimi mutta huoltamalla voi saada kuntoon?

Sambolo
22.02.2020, 20.48
https://www.bicyclebluebook.com/value-guide/product/3056375/

Herman
22.02.2020, 20.49
Täältä voi katsoa hieman suuntaa hintapyynnölle:

https://www.bicyclebluebook.com/value-guide/search/?brandId=750&modelId=80478&yearId=2015

edit: Sambolo ehti ensin :)

Jami2003
22.02.2020, 23.29
Jossain puolentoista tonnin kantturoilla sopiva hinta.

JohannesP
22.02.2020, 23.57
Itse laittaisin suosiolla ihan reippaan pyyntihinnan jos ny ei suurempia vikoja. Esim 2-2,5 k väliin. Kyllä sen viikon myyntiajalla huomaa onko hintaa liikaa ja alkaa siitä sit tiputteleen viikottain satasia pois. Itse huomannut parhaimmaksi taktiikaksi antaa markkinoiden määrittää hinta jos ei ole itsellä tietoa. Toisaalta jos tavote saada rojut pois nurkista niin sit sellainen hinta minkä itse olisit valmis maksamaan samantien.

Toiset kiekotkin varmaan kannattaa myydä erikseen pois, koska muuten tuppaa tuollaiset ylimääräset kamat meneen kaupanpäällisenä.

Jami2003
23.02.2020, 00.31
Aika kettu saa olla että myy 2,5 keur 5 vuotta vanhan täpärin. Oli ostohinta mikä tahansa. Täysjousto markkinoilla ikävä kyllä nyt vaan 5 vuotta vanha on ikäloppu ja uusi 2,5 keur täpäri hakkaa mennen tullen 5 vanhan tuplat kalliimman.

Toki saa yrittää myydä.

Täpäri on kuin monttukone mp puolella. Älä osta jos tykkäät rahastasi. Ja jos ostat niin aja loppuun...

JohannesP
23.02.2020, 00.54
2-2,5k väli voi olla myös hyvin lähelle sitä 2k päätä tai vähän sen yli. Kieltämättä 2,5k on jo yläkanttiin, mutta ottaen huomioon paljonko fillaritorilla on noita puolta hinnan tarjoojista niin ei sillä pyyntihinnallakaan ole oikeestaan mitään väliä kaupankäyntiin jos edes vähän sinne päin. Vaikka laittaisit tiukan 1,5ke niin silti tullaan tarjoon nopeita tonnin kauppoja. :seko:

Fillaritorilla kuitenkin lähes kaikki myyjät pitää korkeita hintoja aluksi niin ei poikkeisi mitenkään muista myynneistä. Tässä on vaan ero, että osa ei tiputa vuosikausiin hintaa kuin max hiluja kuin taas niiden myytyjen tuotteiden hinnat tippuu viikottain esim 10 %.

Siinä mielessä kuitenkin samaa mieltä, että turhaa yrittää saada korkeaa hintaa kuukausikaupalla jos ostajia ei vaan löydy näinkin helposti myytävälle tuotteelle.

Hirta
23.02.2020, 08.53
Ei se ole tyhmä joka pyytää..

Katsoisin ensimmäisenä mitä on myynnissä ja mihin hintaan, markkinat antavat hyvän kuvan hintatasosta. Noin 1.8-2k hintahaarukalla lähtisin myymään ja siitä pikkuhiljaa tiputtelemaan niinkuin JohannesP neuvoikin.

MRe
23.02.2020, 09.24
Eniten hintaa laskevana tuossa on tuo vikaantunut hissitolppa (150 - 250 EUR lisää jos alkaa vaihtamaan) sekä huoltamattomat iskari & keula (150-200 EUR / pumppu). Jollei mene sitten sellaiselle, joka ei välitä tai sellaiselle joka osaa huoltaa itse. Tuossa on suoraan huoltokohteita 500-800 EUR edestä. Olettaen että voimalinja oikeasti kunnossa.

Onko se toinenkin iskari huoltoa vaille?

Kolmeen tonniin saa jo uutta tai ylivuotista täysillä takuilla. Bicycle Blue Book lähtee siitä, että pyörä on kunnossa.

Sambolo
23.02.2020, 10.36
Bluebookissa voi valita kunnon ja arvion sen mukaan.

MRe
23.02.2020, 12.37
^No jos kunnoksi valitsee "Fair", niin hinta alkaa olemaan aika jiirissä siihen mitä itse ajattelin.

Qilty
23.02.2020, 21.13
Pyöränähän toi on varmaan kuitenkin hyvä. Hissitolppa ilmeisesti RS reverb, eli oisko ilmausta vailla? Alusta varmaan jotain huoltoa tosiaan vailla varsinkin jos pyörällä on myös ajettu toi 5vuotta. Miksi se pitää myydä?

nure
23.02.2020, 22.05
Tuon "Fair" määritelmän mukaan pitäisi saada liki 4500€ vanhasta, ei tuolla bluebookillakaan kaikki ole kotona... Jos 2tonnia saa niin voi olla tyytyväinen...

ret
23.02.2020, 23.10
Pyöränähän toi on varmaan kuitenkin hyvä. Hissitolppa ilmeisesti RS reverb, eli oisko ilmausta vailla? Alusta varmaan jotain huoltoa tosiaan vailla varsinkin jos pyörällä on myös ajettu toi 5vuotta. Miksi se pitää myydä?

Jämäkkä peli kylläkin. Tolppana on bontrager line dropperi. Ilmeisesti toimii jollakin kaasupatruunalla. Tosi vähän löytyy tietoa netistä tästä. Tuntuu niinku ois jotku tiivisteet hajalla ja sen takia ei pysy maksimi korkeudessa vaan laskeutuu sen 5cm alaspäin johon sitten stoppaa. Myyntiin siksi koska alkaa jousto loppumaan ja pitäis täysverinen enduro saada alle.

Sambolo
24.02.2020, 06.50
Tuon "Fair" määritelmän mukaan pitäisi saada liki 4500€ vanhasta, ei tuolla bluebookillakaan kaikki ole kotona... Jos 2tonnia saa niin voi olla tyytyväinen...
Mitäköhän olet katellut? :D Mulla näyttää excelent kunnolle ~2000 dollaria ja fair kunnolle 1200-1300 dollaria.

maalinni
24.02.2020, 09.37
Laittaa sen hinnan mitä siitä itse haluaa (ja ottaa samalla riskin joutua "ei se ole tyhmä, joka..." ketjuun) Jos ei sillä hinnalla mene, niin pudottelee hintaa

nure
24.02.2020, 10.15
^^ Siis tulkitsin väärin, anteeksi taas.

hitlike
24.02.2020, 10.15
Bluebookin hinnat ei välttämättä ole relevantteja Euroopassa koska täällä on enemmän kilpailua uusissa, esim kymmenittäin pienempiä valmistajia sekä isoja OEM- ja postimyyntimerkkejä jotka laskee hintatasoa.

nure
24.02.2020, 21.08
Ainakin omasta mielestä esim. Trekin ja Cannondalen status kuihtunut vuosien aikana...IMO...

hiilikuitumies
26.02.2020, 16.48
Pyörälle hinta on aina älyttömän paljon enemmän kuin äkkiseltään arvaisi. Aina siihen pitää ostaa jotain lisää, jotain erilaista, jotain kuluneen tilalle. Eli pirun paljon. Jokainen pyörä on tosi kallis.

maalinni
26.02.2020, 19.13
Pyörälle hinta on aina älyttömän paljon enemmän kuin äkkiseltään arvaisi. Aina siihen pitää ostaa jotain lisää, jotain erilaista, jotain kuluneen tilalle. Eli pirun paljon. Jokainen pyörä on tosi kallis.

👍

Petri Väisänen
27.02.2020, 21.12
Pyörälle hinta on aina älyttömän paljon enemmän kuin äkkiseltään arvaisi. Aina siihen pitää ostaa jotain lisää, jotain erilaista, jotain kuluneen tilalle. Eli pirun paljon. Jokainen pyörä on tosi kallis.Et ole vissiin autoa omistanu? Vaikka se on 95% ajasta käyttämättä niin laskua tulee kuin 5 tähden ravintolassa [emoji848][emoji6]

Lähetetty minun Redmi Note 8 Pro laitteesta Tapatalkilla

jame1967
29.02.2020, 20.46
Joissakin autoissa arvo jopa nousee , mutta niillä ei vissiin paljoa ajeta.

Petri Väisänen
29.02.2020, 21.42
Joissakin autoissa arvo jopa nousee , mutta niillä ei vissiin paljoa ajeta.No osta sellasia [emoji106]

Lähetetty minun Redmi Note 8 Pro laitteesta Tapatalkilla