Näytä tavallinen näkymä : GZR Black Rambler Fatbike vika
Vesa Jääskeläinen
18.02.2020, 12.24
Hei! Ostin käytetyn GZR Black Rambler sähköpyörän ja sain siitä ajo-ohjelman jotenkin sekaisin jo muutaman lenkin jälkeen siten, että sähköavustus kytkeytyy pois päältä parin-kolmen polkaisun jälkeen. Koetin palauttaa tehdasasetukset ja kaikkea muuta, mutta vika vaan toistuu. Pystyykö joku neuvomaan, ennen kuin vien sen kalliiseen pyöräkorjaamoon? Pyörä sijaitsee Vantaan Ylästössä, josta sen saisi helposti polkaistua lähialiueelle osaavan harrastajan käsiin.
Onko akku ladattu täyteen?
Varmaan kannattee kysellä verkkokauppa.com :sta. Niitten oma merkki
Dille Vallaton
18.02.2020, 16.00
Onko takapyörän magneetti pinnassa kunnolla kiinni ja oikeassa kohdassa haarukassa olevan anturin kanssa. Se ainakin aiheuttaa vastaavaa vikaa, jolloin avustus toimii jokusen polkaisun aina uudelleen käynnistämisen jälkeen.
^Ylläoleva on hyvä ohje. Ja hyvä muistaa muidenkin, että varamagneetti kannattaa olla lenkeillä mukana.
Miten tuon VOI saada sekaisin???? Kysyn siis uteliaisuudesta ja oppiakseni - en viisastelun vuoksi. Eli mistä tulkitset, että omalla tekemiselläsi olet tuon saanut sekaisin.
Eikö tule mitään vikakoodia yms. näyttöön? Jos jokin toimilaite, esim. nopeusanturi on pois paikoiltaan niin luulis antavan jonkin ilmon näytölle.
Verkkikselle viestiä. Tod näk ohjausyksikkö reistaa.
Kosteutta johtojen liitoksissa tai näytön ohjainyksikössä. Pyörä lämpimään kuivaamaan ja wd40 edellä mainittuihin paikkoihin.
jusutus-
19.02.2020, 19.22
Kosteutta johtojen liitoksissa tai näytön ohjainyksikössä. Pyörä lämpimään kuivaamaan ja wd40 edellä mainittuihin paikkoihin.No ei todellakaan WD40:tä sähköosiin. Niihin on omat aineensa!
No ei todellakaan WD40:tä sähköosiin. Niihin on omat aineensa!
WD40, CRC ja vastaavat. Ei ne oo tarkoitettu ketjuihin sähköosiin tai muuhun järkevään käyttöön saati voiteluun. Jumiutuneen pultin väkivaltaiseen avaukseen (ja itse olen käyttänyt puhdistukseen) ovat jonkinlaisia apuvälineitä.
Jos ei tule vikakoodia, on ongelma todennäköisesti kiekon magneetissa, sen anturissa tai johdotuksessa. Eli pyörä ei tunnista että olet liikkeellä.
Epäilen että Torgue sensor bottom bracket ei toimi kyseisen pyörän tyyppivika.
Epäilen että Torgue sensor bottom bracket ei toimi kyseisen pyörän tyyppivika.
Tuon ollessa vikana tuskin avustasi edes 1-2 polkaisua. On toki osa, jonka vaihtoa ensimmäisenä ehdottavat.
Vesa Jääskeläinen
29.02.2020, 18.30
No kun en ole muuta tehnyt kuin ajanut sillä muutaman kerran. Joku tiesi kertoa, ettei ajomoodia saa kytkeä päälle ajaessa eli se on tehtävä ennen kuin lähtee ajamaan, siis paikallaan. Näin olen aina menetellytkin. Oma oletukseni on, että sieltä on mennyt joku nopeussäätö vituralleen, koska nyt vian ollessa päällä se ilmoittaa ajetut metrit aivan yläkanttiin (200 metriä olisi muka kilsan verran jne.) mutta kuitenkin rengaskoot ja runkokoko näyttävät oilevan oikein. Siis kyse on jostain oudosta säädöstä, joka on mennyt päälle - vaikken itse ole mitään ohjelmasta muuttanut ,koska ei ole olltu tarviskaan.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.