Näytä tavallinen näkymä : Rallipörinät
Kannattaisi lopettaa kokonaan tuo älytön bensan poltto.
Koheltaja
16.04.2023, 21.02
Kannattaisi lopettaa kokonaan tuo älytön kirjoittelu.
Ohiampuja
08.10.2023, 19.30
Kun Fordilta lähtee ainut huippukuski ja vielä kun passelit automallitkin lähtee alta, niin mitäs järkeä Fordilla on rallitallia edes pyörittää? Jos mallisto on kohta pelkkiä pick-uppeja, maastureita ja Mustang?
https://tekniikanmaailma.fi/ford-korvaa-focuksen-fiestan-ja-muut-tutut-mallit-sahkoautoilla-tassa-ensipilkahdus-yhdesta-niista/
tchegge_
08.10.2023, 20.46
Fordhan ei sitä tallia varsinaisesti pyöritä vaan M-Sport. Ford tukee sitä jonkin verran muttei läheskään samaa määrää kuin Toyota tai Hyundai omia tiimejään.
Mutta kovin hyvältä tosiaan näytä toi niiden touhu.
Toyotahan on vähän kuin tuomassa Subarua takaisin talliksi.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Steve Baggy
08.10.2023, 21.14
Puman päällehän se nykyinenkin rallivehje on rakennettu eikä Fiestan.
Ohiampuja
09.10.2023, 14.28
OK. Mutta onko Fordin tuleva mallisto sellainen, että WRC rallisarja on paras sen markkinointiin? Tiedän joo, ei se Fordin tehdastalli ole, mutta kuitenkin...
Steve Baggy
10.10.2023, 07.16
Niin onko Hyundain tai Tojotan. Hyvä kysymys.
Niin onko Hyundain tai Tojotan. Hyvä kysymys.
Aasian ja Afrikan markkinoille kelpaavat vielä pitkään polttomoottorivehkeet ja noita pikkuautoja molemmilla piisaa.
Marsusram
29.10.2023, 15.14
Hyvä Kalle ja Jonne!
tchegge_
29.10.2023, 20.48
On se kyl kova.
Harmi että Lapin loppukausi mennyt noin pahasti reisille.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Saas nähdä montako kautta Kalle jaksaa ennenkuin siirtyy Japaniin ajamaan driftingiä ammatikseen. Voisi tulotasokin kohentua.
Ohiampuja
30.10.2023, 12.08
Onko se hassun näköinen driftaus niin arvostettua?
Onko se hassun näköinen driftaus niin arvostettua?
On. Ja sehän on täydellinen yleisö- ja tv-laji. Päin vastoin kuin ralli. Niin hieno laji kuin ralli onkin.
Rallihan on erinomainen telkkarilaji kun lähetykset ja koosteet tehdään hyvin. Ylen koosteet + livelähetykset päiväkoosteineen oli hyvä tapa seurata rallia. Maikkarin maksulliseen palveluun en oo jaksanut edes tutustua, etenkin kun minikoosteet tulosruudun jälkeen on niin surkeita.
Mutta Kalle on kova! Siitä on hyvin nopeasti tullut mestaritason kuljettaja, osaa ajaa auton maaliin ja ottaa pisteet sieltä mistä voi. J-M, Lappi ja vaikka Vatanen on sellasia kuskeja joilla auto aina vähän väliä lipsui pihalle. Mahtaakohan Lappi koko kauden paikkaa enää saada... Vauhtia on kyllä enemmän kuin Sunisella, mutta maaliinkin tartteis päästä.
Marsusram
30.10.2023, 14.58
Kalle alkaa olla jo kiitettävän tason huippu asteikollani:
8 =pystyy voittamaan mestaruuden
9 =hallitsee lajia
10 =legenda, kehittää lajia uudelle tasolle
Tuohon lajin kehittämiseen ehkä vaaditaan hyvä kokemus ja valtaa organisaatioissa. Eli pitkäjänteisyyttä.
Onko se driftaus joku tuomaripistellä tahi huutoäänestyksellä ratkaistava kisa, kuten TTK?
Ohiampuja
29.02.2024, 16.25
Enää ei hybridit pörise ja hinnat tippuu!
https://www.rallit.fi/hyvastit-hybrideille-rallin-mm-sarjaan-valtavia-muutoksia/
tchegge_
29.02.2024, 19.45
Rallin kannalta järkeviä uudistuksia. Se hybridi on ollut lähinnä vain harmina noissa.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Koheltaja
01.03.2024, 07.00
Mutta tuo 400000€ jokkis tyylinen auton pakkomyynti on aika arseesta, ei mitään järkeä.
tchegge_
03.03.2024, 12.08
Mutta tuo 400000€ jokkis tyylinen auton pakkomyynti on aika arseesta, ei mitään järkeä.Tuon säännön lopullista toteutumista en usko.
Se esim. loppukaudesta antaisi liikaa mahdollisuuksia kilpailijatiimin häirintään.
Sent from my CPH2399 using Tapatalk
Koheltaja
03.03.2024, 20.09
Jokaista (3-4) kuskia kohti on kolme autoa, yksi ajossa, toinen rebuild seuraavaan ralliin, kolmas siinä välissä. Näillä pyritään pärjäämään koko vuosi. Nyt jos joka rallissa joku/jotkut ostaa joka rallissa 3 autoa niin rallitiimillä pitää olla enemmän autoja varastossa. Ei ainakaan vähennä kustannuksia, on myös helppo tapa ostaa kilpailijan salaisuudet oman tiimin käyttöön.
Ei jatkoon.
Paras kun olisi lopettaneet R1 luokan kokonaan ja R2 autoista tulisi pääluokka. Silloin myös yksityistalleilla on mahdollisuus ajaa mestaruudesta koska R2 autot sekä kulut on huomattavasti pienemmät kun R1 autoissa.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011467138.html
Lancia WRC2 luokkaa ensivuonna. 2027 pääluokka on hyvin lähellä nykyistä WRC2:sta.
Ja nimessä on Integrale!
johan_fors
08.09.2025, 13.04
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000011467138.html
Lancia WRC2 luokkaa ensivuonna. 2027 pääluokka on hyvin lähellä nykyistä WRC2:sta.
Ja nimessä on Integrale!
Vaikkakin hienoa nostalgiaa tässä uutisessa, niin on todella vaikea ymmärtää Stellantiksen logiikkaa kasata rallitallia juuri Lancian ympärille. Mallistossa tarjolla tasan yksi malli, Ypsilon, hybridinä tai sähkönä. Myy sitä sitten solkenaan...
Joitain hataria suunnitelmia on, että seuraavien vuosien aikana tulisi lisää Lancia-malleja, mutta Stellantiksen touhuja seuranneena en ole kovin vakuuttunut näistä aikatauluista.
"Kalle Rovanperä lopettaa rallin MM-sarjassa ja siirtyy formuloiden pariin"
https://yle.fi/a/74-20187474
justus6969
09.10.2025, 18.31
Formula 1 kuulostaa aika utopialta. Onnea matkaan joka tapauksessa, ei nyt täysin dissata suomalaiskansalliseen tyyliiin :D
Koheltaja
10.10.2025, 06.48
Ei kuulosta millään tavalla utopialta kun kyse on poikkeuksellisesta lahjakkuudesta, täysin mahdollista menestyä formuloissa jos saadaan rakennettua toimiva kokonaisuus. Viitteitä vauhdista on jo saatu testeistä jota Kalle on ajanut.
Formula ykkösiin liittyy paljon muutakin kuin ajaminen. Se on ihan oma maailmansa verrattuna ralliin.
Ihmeellinen juttu kaiki puolin. No, poika tekee mitä haluaa. On varmaan sellaisessa asemassa elämässään.
minusta fiksu ja kiinnostava siirto. jos vähänkin onnistuu, niin moni talli miettii markkina-arvoa. ja Toyotakin tulossa takaisin ensin Haas:n moottoritoimittajana jos oikein muistan.
Koheltaja
11.10.2025, 07.03
minusta fiksu ja kiinnostava siirto. jos vähänkin onnistuu, niin moni talli miettii markkina-arvoa. ja Toyotakin tulossa takaisin ensin Haas:n moottoritoimittajana jos oikein muistan.
Jos katsoo aikajanaa noin 25v taaksepäin niin en yllättyisi jos Toyota lähtisi mukaan isommassa roolissa F1:iin.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.