Näytä tavallinen näkymä : Trek Fuel EX8 2020, kokemuksia?
Villetre
15.02.2020, 13.16
Onko jollain jo kertynyt kokemuksia tästä? Hinta houkuttelisi.. Voisi olla toimiva laite omiin ajoihin(setämies vauhtiin)..
Tuosta:
https://m.youtube.com/watch?v=zFed2vhNwo0
Viikon päästä tulee testipyörä koekäyttöön, sen jälkeen osaa sanoa tarkemmin. Slash olisi toinen kiinnostava vaihtoehto saman valmistajan, saman hintaluokan pyöristä.
Samuli-1
15.02.2020, 18.51
Nimenomaan peruslenkkiajoon poluilla kyllä hyvä kampe.
Kolme lenkkiä ja 60 km on kokemusta. Toki lumisissa maastoissa tuntuma ei ole paras mahdollinen, mutta vaikuttaa kyllä toimivalle pelille. Toisena pyöränä Canyonin Neuron ja siihen verrattuna jousitus on kantavavampi. Pintaherkkyys ei ole suosituspaineilla ja reboundeilla yhtä herkkä, vaikka keula onkin sama Foxi 10mm pitemmällä joustolla. Ilmeisesti iskarien simmitys tai perän vipuvarsien erillainen toiminta aiheuttaa eroa. Kun pääsee sulalle ajamaan hieman karkeampaa alustaa osaa sanoa enempi. Mutta, nyt voisi arvioida Trekin olevan kovempaan ajoon tehty näistä kahdesta.
Kolme lenkkiä ja 60 km on kokemusta. Toki lumisissa maastoissa tuntuma ei ole paras mahdollinen, mutta vaikuttaa kyllä toimivalle pelille. Toisena pyöränä Canyonin Neuron ja siihen verrattuna jousitus on kantavavampi. Pintaherkkyys ei ole suosituspaineilla ja reboundeilla yhtä herkkä, vaikka keula onkin sama Foxi 10mm pitemmällä joustolla. Ilmeisesti iskarien simmitys tai perän vipuvarsien erillainen toiminta aiheuttaa eroa. Kun pääsee sulalle ajamaan hieman karkeampaa alustaa osaa sanoa enempi. Mutta, nyt voisi arvioida Trekin olevan kovempaan ajoon tehty näistä kahdesta.
Joko tullut enempi kokemusta/ajatuksia? Onko neuroni tätä uusinta kuituista mallisarjaa, näiden vertailua olisi mukava kuullostella lisää. Tuota samuli-onen fuel ex8 videota tuli katseltua niin keskiö näyttäsi pysyvän aikas korkealla, tätä havaintoa tukisi myös pienehkö bb drop geo-taulukossa. Neuronista lueskellut että kammet roikkuu aika alhaalla...
Kyllä tuo korkealla pysyttelevä keskiön seutu näillä suomen röllipoluilla on ihan hyvä juttu. Omassa ajussa kammet rupeaa herkästi kolisemaan väsyn iskiessä jos vielä vauhtia yrittää pitää yllä...
Villetre
09.06.2020, 23.22
Kyllä. Tämä asia monasti itsellä myös mielessä,kammet saisi olla hieman korkeammalla. Mondrakerissa myös korkeat keskiöt.
Trekillä ja Neuronilla on tälle vuodelle aika tarkaan samat kilsat tullut ajettua n. 700+700km, joista 90% maastossa ja loput 10% pakollisia siirtymiä teillä. Neuron al runkoinen 6.0:ON vm. 2019. Trek on pelannut moitteettomasti tähän saakka, jopa parjattu Sramin GX vaihtaja on toiminut moitteetta. Yhden säätökerran on tarvinnut, ei muuta.
Kammet on tosiaan Trekissä korkealla, koko M/L. Yhden osuman toiseen kampeen olen saanut omalla virheellä aikaiseksi. kyseessä oli kyllä aika paha kivikko, jossa olisi ottanut kammet kiviin lähes jokaisessa pyörässä, ainakin ajovirheen vuoksi:cool:.
Neuronissa on kammet alempana ja pitää rytmittää polkemista hieman tarkemmin, muttei itsellä ole ollut asiasta ongelmaa. Vaimolla on Spectral koko S ja siinä on kammet vielä matalemmalla, kuin Neuronissa, koko M.
Trekillä olen ajanut molemmilla korkeusasetuksilla, eikä kampiasia ole mielestäni ajossa muuttunut "ottavammaksi"? Keulakulman pienen eron huomaa hankalissa jurakoissa ja kivikoissa matalalla vauhdilla mönkiessä. Tuntuu, että menee paremmin esteiden yli, eikä tökkää? Voi tosin johtua tekniikan puuttestakin, mutta tämä on ollut suurin tuntemus korkeuden muutoksesta.
Renkaiden litkutus onnistui helposti mukana tulleilla vannenauhoilla, eikä mitään ongelmaa ilmojen kanssa ole ollut.
Knock Blok ei tunnu olevan oikein viimeistelty, ainakaan jos stemmi on yläasennossa. Väliholkeissa on pieni välys toisiinsa nähden ja stoppari antaa tavallan periksi ääriasennoissa. Hankala selittää, mutta huomaa kun tarkastelee pyörää. Ei haittaa toimintaa.
Iskarit toimivat herkästi nyt plussakeleillä, edellisen postauksen kommentti johtui pakkaskeleissä saaduista kommenteista.
Runkokoko on mielenkiintoinen. Itse 178/80 ja testasin M/L ja L kokoja ostovaiheessa, päätyen M/L oman tuntemuksen ja myyjän näkemyksen perusteella. Koko on hyvä kaikenlaisessa ajossa, mutta seisaallaan ylämäkeen ajaessa tuntuu että ehkä reachia voisi olla hieman enempikin?
Neuronissa tule samaa tunnetta.
Itse en osaa olla parempaakaan vailla, mielestäni hyvä pyörä päivittäiseen maastoajoon.
Onko kellään kokemusta verrata edellisiin Fuel ex malleihin? Nythän 2020 mallissa on ainakin erilainen takaiskarin kiinnitys kun luopuivat full floaterista.
Itellä 2018 Fuel ex 8 ja jotenkin siinä tuntuu aina juurakkoalamäessä takaiskari tahmaavan. Sillei että syö vauhtia eikä "kellu" juurien ja kivien yli.
Liekö sitten iskarista, säädöistä vai ajotyylistä kiinni, mutta kiinnostaisi tietää, onko samaa tuntua uusissa malleissa.
Onko kellään kokemusta verrata edellisiin Fuel ex malleihin? Nythän 2020 mallissa on ainakin erilainen takaiskarin kiinnitys kun luopuivat full floaterista.
Itellä 2018 Fuel ex 8 ja jotenkin siinä tuntuu aina juurakkoalamäessä takaiskari tahmaavan. Sillei että syö vauhtia eikä "kellu" juurien ja kivien yli.
Liekö sitten iskarista, säädöistä vai ajotyylistä kiinni, mutta kiinnostaisi tietää, onko samaa tuntua uusissa malleissa.
Itsellä Full Stache ja ajoin pariviikkoa 2020 Fuelilla. Kummassakaan en luennihtimaasi ominaisuutta ole huomannut. Fuelissa painetta sai laittaa selkeästi vähemmän iskariin, se oli myös selkeästi tuhdimpi linkustoltaan ja jämäkkä. Muuten en ajossa huomannut juuri käytös eroa. Minusta nuo molemmat toimii oikein hyvin ja iskari auki asennossakin pyörät on polkemistehokkaita.
Hmm. Pitänee sitten kokeilla vielä eri iskarisäätöjä ellei sitten ole re:aktivin ominaisuus.
Ite tulee enimmäkseen ajettua iskari keskiasennossa, se toki vaikuttaa myös. Tosin kokonaan aukikin asennossa ollut itellä samaa "vikaa".
Kolmisen kuukautta ajellut uudella Fuel EX 8:lla eikä ole havaintoja edellä mainitusta. Mutta ajelin melko pitkään ennen kuin säädin kunnolla alustan ja rengaspaineet kohilleen. Vauhti ja fiilis nousi havaittavasti.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. Pitänee sitten kokeilla vielä eri iskarisäätöjä ellei sitten ole re:aktivin ominaisuus.
Ite tulee enimmäkseen ajettua iskari keskiasennossa, se toki vaikuttaa myös. Tosin kokonaan aukikin asennossa ollut itellä samaa "vikaa".
Itse en taas ole oikein keksinyt missä minun tarvitsee iskari laittaa edes kiinni asentoon mitenlie oli nimetty tai eihän se kiinni mene tuossakaan. Jossain asfalttia ajossa tai ihan hiekkatie ajelussa ehkä joo. Keskiasentoakin tulee kokeiltua joskus, mutta kyllä maastossa silti tykkään runnoa mäkiä ylöspäin putkeltakin ennemmin aukiasennossa. Tuo keskiasento on minusta aika turhake. Minulla perä aikalailla Trekin laskurin antamassa sagissä ja näin minusta toimii hyvin perä ei pohjaa ikinä ja kantaa maastossa polkemista, olematta kova, näin oli myös 2020 Fuelissa.
Ite tulee kyllä käytettyä kaikkia iskarin asentoja:
-"kiinni" siirtymillä ja tasaisissa nousuissa
-keskiasento enimmäkseen helpoilla poluilla, neulasmatto yms, lisäksi vähän teknisemmät nousut
-auki alamäissä, juurakkokivikkotekniset pätkät myös tasaisella
Keula on enimmäkseen kokonaan auki. Joskus tasaisissa nousuissa tulee lukittua sekin kun putkelta runttaa. Vaikka lyhyitä pätkiä on, tuntuu se nopeammalta kun saa kaiken voiman käyttöön :D
Itse en taas ole oikein keksinyt missä minun tarvitsee iskari laittaa edes kiinni asentoon mitenlie oli nimetty tai eihän se kiinni mene tuossakaan. Jossain asfalttia ajossa tai ihan hiekkatie ajelussa ehkä joo. Keskiasentoakin tulee kokeiltua joskus, mutta kyllä maastossa silti tykkään runnoa mäkiä ylöspäin putkeltakin ennemmin aukiasennossa. Tuo keskiasento on minusta aika turhake. Minulla perä aikalailla Trekin laskurin antamassa sagissä ja näin minusta toimii hyvin perä ei pohjaa ikinä ja kantaa maastossa polkemista, olematta kova, näin oli myös 2020 Fuelissa.
Laitanpa vielä, vaikka hiukan ot: eli laitoin säädöt takaisin laskurin mukaan ja tuntuu nyt toimivan paremmin. Haarukasta tippui 10psi ja iskariin lisäsin 15psi, keulan rebound hidastui useamman naksun.
Nyt ajanut myös enemmän kokonaan auki ja toistaiseksi tuntunut siis paremmalta. Edelleen tulee kyllä kaikkia iskarin asentoja käytettyä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.