Näytä tavallinen näkymä : Haibike Seet Fatsix 5.0 sähköihin
Tuli kys. pyörä hankittua ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa sähköistää.
Ajattelinkin yrittää ensin helpoimman kautta ja kysyä täältä, onko joku sähköistänyt saman mallista pyörää?:)
Ajatuksena olisi alustavasti bbs02 1000w, mutta olen avoin muillekin vaihtoehdoille.
Lähinnä esim. bbs02:n kohdalla kiinnostaisi, mitä osia on käytetty "vanilja"-moottorisetin lisäksi.
Minkä kokoinen eturatas sopisi työmatka-ajoon ja satunnaiseen metsäpoluilla ryynäykseen?
Moottori lienee se 100mm keskiöputkelle tehty malli? - tarvitaanko tarvitaanko lisäksi spacereita tms muita nippeleitä?
Kannattaako tuohon ynnätä Bafangin oma näyttö, vai ottaako esim. Eggrider suoraan?
Tilatako kitti jarrukahvoilla vai -antureilla?
Meneekö tuohon mikä tahansa Bafangin perusakku l. onkohan akuissa kokoeroja? Pienellä selauksella näyttäisi olevan aina samankokoinen kotelo ulkomitoiltaan.
^Minulla on fättärissä takana 11-42 pakka ja edessä 34T hammasratas. Alkuperäisessä paketissa tuli eteen 30T, mutta maantiellä myötämaalla ajaessa jalat eivät kerinneet oikein mukaan vaimoni luomuvauhtiin. Nyt tuo 11/34 suhde on hiukan kuin ”ylivaihde” myötätuuleen ja alamäkeen. Laatikossa on myös 36T, mutta on ehkä liian iso talvikelissä - en ole sitä vielä kokeillut.
Maastossa ykkönen on suht sopiva. Vakavammin ajavalle voisi takapakan suurin ratas olla 44T.
Moottori on BBSHD, joten vääntöä riittää. Vaikeilla ja jyrkillä maastoreiteillä ehkä tuo 30T on sopivin, niin ei hajoa ketjut. Minun taidoilla sellaisille reiteille ei ole vielä asiaa. Ajelen mieluummin tasaisempia reittejä ja keskityn ihailemaan maisemia:)
PS. BBS02 taitaa olla 750W.
Tuli kys. pyörä hankittua ja tarkoitus olisi jossain vaiheessa sähköistää.
Ajattelinkin yrittää ensin helpoimman kautta ja kysyä täältä, onko joku sähköistänyt saman mallista pyörää?:)
Ajatuksena olisi alustavasti bbs02 1000w, mutta olen avoin muillekin vaihtoehdoille.
Lähinnä esim. bbs02:n kohdalla kiinnostaisi, mitä osia on käytetty "vanilja"-moottorisetin lisäksi.
Minkä kokoinen eturatas sopisi työmatka-ajoon ja satunnaiseen metsäpoluilla ryynäykseen?
Moottori lienee se 100mm keskiöputkelle tehty malli? - tarvitaanko tarvitaanko lisäksi spacereita tms muita nippeleitä?
Kannattaako tuohon ynnätä Bafangin oma näyttö, vai ottaako esim. Eggrider suoraan?
Tilatako kitti jarrukahvoilla vai -antureilla?
Meneekö tuohon mikä tahansa Bafangin perusakku l. onkohan akuissa kokoeroja? Pienellä selauksella näyttäisi olevan aina samankokoinen kotelo ulkomitoiltaan.
Käy lukemassa vaikka GC:n sivuilta vinkkejä keskiömuhvin läpimitasta ja leveydestä. Itse päädyin tuosta syystä omassa Läskissä takatuuppariin. Kyseessä lienee juuri Bafangin vermeet. Pistä tarvittaessa yksityisviestiä, niin kerron enemmän. Oma rakentelutarina (perusteluineen) löytyy myös täältä. Akkujen "pituus" vaihtelee paljon. Läskiin meni tuo tarvikeakku heittämällä juomapullotelineen kiinnikkeisiin. 29"een kun rakentelin, niin akku oli sen verran pitkä, että jouduin porailemaan / asentamaan niittimutterit , joihin akun sai kiinni.
PS. BBS02 taitaa olla 750W.
BBSHD varmaan tosiaan kannattaa läskille, jos lähden keskimottilinjalle. Kiitos vastauksesta!
Käy lukemassa vaikka GC:n sivuilta vinkkejä keskiömuhvin läpimitasta ja leveydestä.
Kiitoksia, pitää käydä tuolla looppailemassa. Eilen tuli ajettua ensimmäiset kilometrit Haibikellä ja pakko sanoa, että mielenkiintoinen kokemus kun kovassa vastatuulessa ja alamäessä meinasi vauhti loppua kokonaan - tahtoo sähköt asap! :D Toisaalta siinä heti perään kehä III:n pyörätiellä oli 20cm vettä koko tien leveydeltä ja laineet löivät etupyörään - olisi ollut muuten jollain sähköpotkulaudalla mielenkiintoinen ylitys :rolleyes:
Plot thickens: olen katsellut nyt eri vaihtoehtoja ja lukenut hyllymetreittäin foorumipostauksia aiheesta.
-Minkään keskimoottori-Bafangin mahtumisesta ei ole takeita, koska Haibikessä eturattaan puolella tilaa on todella hintsusti, kunnes takahaarukka alkaa levenemään. Akselia pitäisi siis saada työnnettyä ulospäin, jotta tuo rataslaippa ei ottaisi takahaarukkaan. Tämä on helpompaa taklata esim. 100mm keskiömuhvin kyseessä ollessa, koska silloin voi vain tilata 120mm akselilla olevan moottorin ja justeerata prikoilla. Nyt kun lähtötilanne on 120mm keskiö, alkaa akselin toisessa päässä loppua kierteet jos mottia liikaa siirtää oikealle. Näin netissä, että täysin samanlaiseen pyörään oli laitettu bbs02 (varmaan italian kaupan jatketulla akselilla), mutta mitä kaikkea muuta tuo asennus on vaatinut, on mysteeri. Keskiösovittimia näytti löytyvän eurooppalaisistakin kaupoista, joten siitä ei jääne kiinni.
-Takatuuppareista: @oppes: Haibikessä on läpiakseli, joten se tiputtanee suurimman osan takamoottoreista pois pelistä?
-Takatuuppareista: @oppes: Haibikessä on läpiakseli, joten se tiputtanee suurimman osan takamoottoreista pois pelistä?
Näin taitaa käydä... Olet selvästi oikealla tiellä kun maltat selvittää :)
Joonas2020
09.05.2020, 22.00
Onko mikä tilanne sähköistyksen suhteen?
Sama pyörä tuli hankittu ja ajattelin laittaa siihen cyclonen 3000w
Petri Tuomenpuro
09.05.2020, 22.39
Tämmöiseen laitokseen törmäsin netissä:
https://www.cycmotor.com/x1-pro-gen-2
Ainakaan tsdz2 120mm ei tuohon mennyt, joten möin pyörän pois. Takahaarukka levenee varsin jyrkästi, joten keskimoottorin sovitus vaatinee taitoa. Joku samaan pyörään oli Bafangin tällännyt - ehkä Cyclonekin menee, mene ja tiedä.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.