Näytä tavallinen näkymä : Sähköpyörä kitti ulkomailta
Tervehdys foorumille!
On tullut suoritettua Kona dew plus hybridillä satunnaista työmatkaa + muuta lenkkeilyä siihen päälle. Työmatka on noin 11km ja en koskaan ole siitä erityisesti nauttinut, on turhan pitkä matka mun kunnolle. Ajatuksena olis muuttaa tuo Kona sähköpyöräksi ja tavoite ainakin kevät, kesä ja syksy aikaan suorittaa työmatka sillä. Köyhä kun olen niin halvalla pitäis kaikki saada, Ebayssä tuli vastaan linkin mukainen kitti. Mitään kokemusta ei vielä sähköpyöristä tai kiteistä ole ja ajattelin kysyä olisiko täältä saanut vinkkejä? Toinen vaihtoehto mielessä on ollut Bilteman sähköpyörä, mutta itse modaaminen jostain syystä kiehtoo enemmän :D
https://www.ebay.com/itm/36V350W-Ebike-Hub-Motor-Cassette-Kit-28-700c-Rear-Wheel-36V12-5Ah-Battery/223887650178?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.S EED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D1caf3 0e4bfcb4546a83e19b4b6405f30%26pid%3D100675%26rk%3D 4%26rkt%3D15%26mehot%3Dnone%26sd%3D173944285397%26 itm%3D223887650178%26pmt%3D0%26noa%3D1%26pg%3D2380 057&_trksid=p2380057.c100675.m4236&_trkparms=pageci%3Ae29fe4c3-4c22-11ea-99d6-74dbd180e2c2%7Cparentrq%3A2ff1a3c31700a4e922725d71 ffe1fb2c%7Ciid%3A1&shqty=1&isGTR=1#shId
Jos tarkoituksena ei ole mennä metsään niin ehkäpä kaiken helpoin olisi hommata sellainen kitti missä moottori on etukiekossa. Siinä ei tarvisi miettiä mitään pyörän voimansiirron liittyviä mahdollisia muunnoksia. Vain uusi etukiekko paikalleen ja menoks. Mulla oli sellainen omassa hybridissä muutama vuosi takaperin ja ajoin jonkin verran työmatkaa mutta suurin helpotus oli kesäaikaan viedä tytär leikkikentälle sellaisella pyöräkärryllä. Asutaan hieman syrjässä ja matkaan osui aina muutama ilkeä mäki. Ja matkaa leikkipaikasta riippuen 2km+. Nykyään anoppi ajaa kyseisellä kitillä omia eläkeläisajoja ilman vastatuulen ja ylämäkien aiheuttamaa rasitusta.
Olen jonkin verran myös etupyörään asennettavia katsonut. Konassa luultavasti etuhaarukka kestäisi. Jostain syystä vain ajatus "etuvedosta" ei tunnu hyvältä, mutta mitään järkevää perustetta en keksi 😁 metsään ei ole tarkoitus mennä.
ebike-harrastelija
10.02.2020, 20.26
Jos on yli 250W tehoinen kitti, niin sitten täytyy valveutuneena ja vastuullisena verojen makselijana ottaa huomioon myös lakipykälät ym. liittyvä. Ja itse miettisin myös, millaiseen kehikkoon noita laittelee - lähinnä sen puolesta, että kuinka todennäköisesti jotain murtuu/vääntyy sähkövoiman edessä rungosta rikki. Ja riittääkö jarrut. Turvallisuudesta ei kannata tinkiä.
Itse kannatan lämpimästi koeajamaan myös valmiita tehdassähköpyöriä eri toteutustavoilla (etu, taka, keskiömoottori). Vaikka taidan kyllä olla paraskin puhuja tässä, kaksi sähköpyörää jo netistä ostanut likipitäen täysin ummikkona siitä, mahtaako olla lainkaan sopivanlainen ajettava itselle. ;) Eka etumoottorilla, tämä toinen takamoottorilla, molempiin tyytyväinen.
Asian ulkopuolelta, eikös ihan kannattais olla huolissaan jos tuollainen matka tuntuu liian pitkältä? Ei kannattaisi hakea apua sähköstä vaan jostain muusta...?
Nimim. "Kansanterveys kunniaan"
Lähinnä suurin ongelma on se että ei osaa kesällä varsinkaan polkea niin hiljaa ettei olisi hikimärkä kun pääsee työpaikalle 😁 ja jos sähköpyörän ansiosta tulisi tehtyä enemmän työmatkaa niin todennäköisesti saisin hieman enemmän liikuntaa kuin tällä hetkellä autolla kulkiessa.
ebike-harrastelija
11.02.2020, 10.26
^Tämä juuri. Toki aina on näitä vannoutuneita "sähköpyörät on laiskoille" -tyyppejä (MOT). Mutta jos sähköllä saa ihmiset vaihtamaan auton poljettavaan versioon, niin mielestäni jo sekin edesauttaa kansanterveydellisiä seikkoja.
^Eikös sellaisiakin tyyppejä tarvita ettei porukka ihan tasapäisty? Mutta jos ei viitsitä muutaman kilometrin matkaa polkea niin mitä asiaan sähköpyörä oikeastaan auttaa ja mistä lähtien hikoilu on pahasta? Jokainen tietenkin polkee millä polkee mutta tuskin sähköpyöräily koskaan tule kuntoa parantamaan samassa suhteessa kuin oikea pyöräily... IMO...
ebike-harrastelija
11.02.2020, 11.08
^Noniin, tässä taas ainekset elämää suurempaan väittelyyn. :) Jos lukee tätä sähköpyörä-osiota, niin löytää kyllä varmasti useampaan eri kertaan vastauksia esittämiisi ihmettelyihin.
Joo, tosiaan olkoon se syy hankkia sähköpyörä tai muokata vanha pyörä sähköpyöräksi ihan mikä vaan, se ei ole tässä se pointti 😁 lähinnä siis vinkkejä tuohon kitti asiaan kaipaisin 👍
90% vastauksista on mielipiteitä ja ne aina kummankin osapuolen näkemyksiä että se siitä... Mutta jos asiaan, hanki kotimaasta, voi olla kalliimpaa mutta kun homma hakusessa niin saat helpommin taustatukea ongelmia ilmetessä. Lisäksi itse en ainakaan noihin edullisiin kiinansetteihin en koskisi pitkällä tikullakaan, sähkölaitteethan sentään täytyy olla jonkun instanssin hyväksymiä. Henk.koht. jos olisi niin epätoivoinen tilanne itsellä ja keskimoottori suljetaan pois niin takakiekkoon asennettava olis valintani, etuveto kyllä arveluttaa käytössä...
ebike-harrastelija
11.02.2020, 17.01
Itse laittaisin suosiolla painoarvoa myös takuulle, ja kuinka helposti ne asiat hoituu. Eli käytännössä todennäköisimmin Suomesta ostetulle kitille takuuasioiden hoidon olettaisi hoituvan vähimmällä vaivalla ja kohtuuajassa. Seuraavana tulisi mieleen tilata jostain Euroopan verkkokaupasta.
Tämä ei tietty oikeassa elämässä aina pidä paikkaansa, mikä tälläkin foorumilla on useaan kertaan todettu, myös ihan huippulaatumerkkien kanssa kun jotain osaa ei ole edes Euroopan maahantuojilla varastossa. Suomen kesä menee nopeasti ohi, jos osaa ja huoltoa joutuu odottelemaan viikkoja.
Itse laittaisin suosiolla painoarvoa myös takuulle, ja kuinka helposti ne asiat hoituu. Eli käytännössä todennäköisimmin Suomesta ostetulle kitille takuuasioiden hoidon olettaisi hoituvan vähimmällä vaivalla ja kohtuuajassa. Seuraavana tulisi mieleen tilata jostain Euroopan verkkokaupasta.
Tämä ei tietty oikeassa elämässä aina pidä paikkaansa, mikä tälläkin foorumilla on useaan kertaan todettu, myös ihan huippulaatumerkkien kanssa kun jotain osaa ei ole edes Euroopan maahantuojilla varastossa. Suomen kesä menee nopeasti ohi, jos osaa ja huoltoa joutuu odottelemaan viikkoja.
Joo, euroopan verkkokauppoihin pitäisi koittaa vielä tutustua, mitä kaikkia niitä olisi. Onko tiedossa hyviä verkkokauppoja?
Olen jonkin verran myös etupyörään asennettavia katsonut. Konassa luultavasti etuhaarukka kestäisi. Jostain syystä vain ajatus "etuvedosta" ei tunnu hyvältä, mutta mitään järkevää perustetta en keksi metsään ei ole tarkoitus mennä.
Miksei "takatuuppari"? Pikkasen luontevampi vehje kuin edestä kiskova? Noitahan löytyy 9 - 11v vaihteistoille.
Miksei "takatuuppari"? Pikkasen luontevampi vehje kuin edestä kiskova? Noitahan löytyy 9 - 11v vaihteistoille.
Takatuupparia nimen omaan olen etsinyt, en edestä vetävää haluaisi.
Takatuupparia nimen omaan olen etsinyt, en edestä vetävää haluaisi.
No Noitahan löytyy (juu ei itsellä ole mitään kiiinni / maksua saa) esim Greencycleltä. Itsellä kaksi (Läski + 29" - takatuupparit) sarjaa käytössä ja toimivat ihan hienosti. Myös kaiken tuen, jota olen tarvinnut olen saanut tosi hienosti. Kuten myös vara- / optimoivat osat.
Tuossa yksi vaihtoehto. http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2017-2s-gaym
ebike-harrastelija
11.02.2020, 21.30
Tuossa yksi vaihtoehto. http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2017-2s-gaym"Warranty:
1 year (based on the purchase data): Free repair,buyer pay for return postage and resend postage, buyer should return to Italy for repair, don't need return to china."
Kannattaa ottaa nuo seikat huomioon.
^Ei tuokaan halvaksi tule...
ebike-harrastelija
12.02.2020, 07.27
Tässä toinen kotimaan vaihtoehto:
https://e-spin.fi/
Oikeastaan asia ei mitenkään kuulu mutta onkos tuo nelikanttikeskiö ainoa vaihtoehto? Siis ei mitään mahdollisuutta saada mitään kunnon kampia paikalle, kovin heppoisilta vaikuttavat...?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.