Näytä tavallinen näkymä : Mihin runkoon keskiömoottori Tongcheng (KM1/KM2/TSDZ2) menee helposti?
Mietin tässä sähköpyörän kokoamista itse ja olen ajatellut käyttää GreenCyclen myymää KM1 tai KM2 keskimoottoria. Koska olen kuullut juttuja että kaikkiin pyöränrunkoihin se ei aina mene helpolla, joten kyselenkin mihin pyöriin sen on saanut helposti asennettua? Ja onko jotain mitä pitää ottaa huomioon kun valitsee aihiota? Oma pyörä varastettiin ja ajattelin ostaa etujousitetun maasturin aihioksi esim. Canyonin Crand Canyon AL 4.0 tai sitten jonkun käytetyn.
nysvääjä
05.02.2020, 15.02
Se ei tule kierteellä kiinni keskiöholkkiin eli tavallinen 68 - 73 mm leveä keskiö käy. Ymmärtääkseni käy lähestulkoon kaikkiin pyöriin, moottori tule keskiön alapuolelle. Maastossa voi ottaa kiviin kiinni ja voi tarvita pohjapanssarin, niitäkin on myynnissä. Fatbikeen tarvitsee tilata esim. Italiasta leveämpi malli, niitä taisi olla 100 ja 120mm.
Olen asennellut noita 3, ei ole ollut pyörän rakenteen takia ongelmia. Johtojen veto siististi on jkv ongelma ja akun paikka.
Jos olen ymmärtänyt oikein, niin joissakin malleissa takahaarukka on tullut asennuksen tielle ja sitten on pitänyt harrastella välipalikoiden kanssa?
nysvääjä
05.02.2020, 16.14
Tosiaan se moottorin kiertymisen estokiinnike vaatisi se että keskiöstä takapyörään lähtee kaksi erillistä putkea. Kiristysruuvi menee noiden putkien välistä. Tuota sydeemiä on aika helppo viritellä mutta vaatii jkv metallimiehen taitoja. Takajousitettuun tein oman kiinnikkeensä. Myöskään ketjulinjaa ei kovin paljon saa säädettyä eikä shimmeja lie missään valmiina. Rattaita saa 110 BCD jonnekin 34 luokkaan.
Mietin tässä sähköpyörän kokoamista itse ja olen ajatellut käyttää GreenCyclen myymää KM1 tai KM2 keskimoottoria. Koska olen kuullut juttuja että kaikkiin pyöränrunkoihin se ei aina mene helpolla, joten kyselenkin mihin pyöriin sen on saanut helposti asennettua? Ja onko jotain mitä pitää ottaa huomioon kun valitsee aihiota? Oma pyörä varastettiin ja ajattelin ostaa etujousitetun maasturin aihioksi esim. Canyonin Crand Canyon AL 4.0 tai sitten jonkun käytetyn.
Mittaa se keskiömuhvi.
- Leveys
- Läpimitta/halkaisija
- Ketjulinja = Mikä on etäisyys oikeanpuoleisesta muhvin reunasta eturattaaseen
Ja soita GC:lle ja juttele / kysy.
Itse olen rakentanut nyt kaksi sähkäriä GC:bn kanssa ja vastaavat kyllä kaikkiin kysymyksiin & auttavat. Keskimoottorin asennuksessa kuitenkin noi kampimuhvin mitat ja offfset (eturattaan sivuttainen etäisyys alkuperäisestä/rungosta) vaikuttaa. Jos yhtään työkalut pysyy kädessä ja tekemisestä tykkää, niin mitenkään ylivoimaista moisen asennus ei ole.
Ihan ensimmäiseksi pitää selvittää mahtuuko runkoon akku. Ei ole itsestäänselvyys varsinkaan pienemmän runkokoon pyörissä. Täpäri pitää yleensä olla XL-kokoinen ja silloinkin tekee tiukkaa. Aika monesti vielä juomapullotelineen kiinnitysreijät ovat liian alhaalla runkopukessa ja joudut poraamaan ja holkittamaan ne ylemmäs.
Maastureihin kannattaa suosiolla ottaa offsettia etuleipään. Aika usein tosin se offset keskellä takapakkaa on huono ratkaisu vaikka kaikki sitä hehkuttaa. Sähköpyörässä käytössä on enimmäkseen suuret vaihteet ja vaihteita 1-3 käytetään vain liikkeellelähtöön ja tällöin ketjulinjalla ei niin ratkaisevaa merkitystä. Varsinkin siirtymillä tärkeää on että suurimman vaihteen (pienin ratas) ketjulinja on se parhaiten optimoitu.
Olen itse ajanut Bafangilla ja kokeillut tuota Tongshengiä ja laittaisin itse Bafangin koska siihen saa eggriderin ja kilkkeet voi valita itse (jarruanturit, vaihde-anturi yms).
Tongshengiä hehkutetaan näennäisen momentintunnistuksen takia. En huomannut mitään eroa Bafangiin tuon suhteen. Lisäksi tomppaa ovat käyttäjät haukkuneet paskan näytön takia. Sellainen paistinpannun kokoinen kirkas valotaulu siinä ohjaamossa kuulemma kyrpii ajanoloon aikalailla...
Niin ja vielä huomioitavaa että nykyaikaisissa pyörissä on usein 92mm pressfit keskiö johon nuo saa laittamalla adapterin jonka saa valmiina suht sikahintaisena tai väsää itse alumiinista tai kovasta muovista. Tuo 68mm on lähinnä markettipyörien keskiö nykyään.
Toistaalta eggriderin saa myös TSDZ2:een ja siinä ei edes tarvitse niitä jarru- ja vaihdeantureita ollenkaan koska veto katkeaa kun poljenta loppuu.
Minulla on näköjään yksi PF92 johon hotsittaisi laittaa 250 W TSDZ2, mutta ei jaksa alkaa kierteyttämään runkoa ja hankkimaan adaptereita.
Toistaalta eggriderin saa myös TSDZ2:een ja siinä ei edes tarvitse niitä jarru- ja vaihdeantureita ollenkaan koska veto katkeaa kun poljenta loppuu.
Jonkun custom firmiksen kanssa saattaa pelata. Tai sitten ei. Kaveri tuon kanssa tuskaillut jo kauan ja googlannut aika paljon asiasta.
nysvääjä
06.02.2020, 09.27
Niin, jos itse olisin hankintavaiheessa ostaisin hyvin perustein tehdasvalmisteisen sähköpyörän. Tuohon TSDZ2:een saa open source ohjelman joka momentintunnistuksen suhteen toimii paremmin. Mutta toimii se tehdasversiossakin. Itselle ei tulisi mieleenkään otaaa kaasukahvaista mallia jossa tunnistusta ei ole (Bafang, toki siihenkin saa lisäpalikalla). Tämä on täysin makuasia, haluaako polkea vai olla enemmän kyydissä.
Niin, jos itse olisin hankintavaiheessa ostaisin hyvin perustein tehdasvalmisteisen sähköpyörän. Tuohon TSDZ2:een saa open source ohjelman joka momentintunnistuksen suhteen toimii paremmin. Mutta toimii se tehdasversiossakin. Itselle ei tulisi mieleenkään otaaa kaasukahvaista mallia jossa tunnistusta ei ole (Bafang, toki siihenkin saa lisäpalikalla). Tämä on täysin makuasia, haluaako polkea vai olla enemmän kyydissä.
Joskus joutuu tekemään molemmat, kuten minä. Laitoin kokeeksi TSDZ2 läskipyörään , vuoden päästä ostin E-maxin. Jos Suomesta tuota TSDZ2 on joku ostamassa, niin pitää varmistaa että se sininen muoviratas on jo korvattu pronssisella, mulla muovinen porsi 300 kmssä.
Minkätehoinen TSDZ2 sinulla oli jos sininen ratas porsi? Ja miten sait läskiin sopimaan, kierteytitkö itse?
250W mitattu huipputeho oli 630W. Tein jatkopalan vasempaan polkimeen, jonka kiristn pitkällä ruuvilla syvälle jääneeseen akselinpäähän.
Greencycle nimeää ihmeellisesti TSZD2 moottorin joksikin muuksi. On myös aika kallis mielestäni. Täältä http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4t-hkfj saa edullisemmin ja tuolta Saksan varastosta aika nopeastikin. Tosin kinkkien kanssa takuuasioita voi olla hankala selvitellä. En tiedä miten toimii Greencyclellä. Olen ajanut PSWPowerilta tilatulla moottorilla 7000 km opensource ohjelmalla, joka on huomattavasti parempi kuin alkuperäinen. Mitään ongelmia ei ole ollut. Foorumeita lukiessa ne kyllä taitavat olla hyvin paljon vaihtelevia yksilöitä. Opensource firmis myös säästää tuota Urpon mainitsemma sinistä ratasta. Moottoriin saa hyvin varaosia jos työkalut pysyy kädessä. Mulla se takakiinnitys ei mahtunut sinne haarukkaan mutta tein oman virityksen joka toimii. Mulla on ehkä kuvakin siitä jossain, jos tarvitsee. Laitan muutaman linkin Endless Sphere forumille, jossa keskustellaan tästä moottorista ja kaikesta muistakin sähkövempeleistä.
TSDZ2 moottorista: https://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=79788
(https://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=28&t=79788)Bafangin pieni ja isompi (huono auringossa) näyttö: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?p=1527634#p1527634
KTLCD3 näytöstä: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?t=94070
Alkuperäisiä näyttöjä: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=98281
(https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=98281)Olen myös kuullut, että Bafangin moottorit olisi kestävämpiä, mutta minulla ei ole kokemusta kuin TSDZ2:sta eikä minulla ole ollut ongelmia.
Hyvä kommentti. Pahimmilla joutuu (itselleni ei ongelma) poraamaan alaputkeen lisäreiän ja niittimuttereilla hoitamaan akun kiinnityksen.
Joskus joutuu tekemään molemmat, kuten minä. Laitoin kokeeksi TSDZ2 läskipyörään , vuoden päästä ostin E-maxin. Jos Suomesta tuota TSDZ2 on joku ostamassa, niin pitää varmistaa että se sininen muoviratas on jo korvattu pronssisella, mulla muovinen porsi 300 kmssä.
Tietoa mistä lähtien TSDZ2 moteissa alettu käyttämään pronssista ratasta? Vajaa vuosi sitte ostin KM2:n, reilu tonni ajettu moottorin osalta ongelmitta.
^En ole kuullut, että olisi missään alkuperäisenä pronssista ratasta, se on äänekkäämpi.
Silverbackin fatti on tulonpäällä Saksasta. Bb on 100mm. Onko tsdz2:sta olemassa kyseiselle 100mm leveydelle? Säästyisi hermot ja muutama asennuskalja, kun ei tarttis alkaa mitään holkkeja/adaptereita/patentteja ruveta tekemään. Bbshd:ta saa, jopa kohtuu hinnoin 100mm bb:lle. Onko oikeasti eroa onko momentintunnistus mallia tsdz2 vai ei? Onko kukaan teistä ajanut molemmilla?
...
- Ketjulinja = Mikä on etäisyys oikeanpuoleisesta muhvin reunasta eturattaaseen
....
.
Eikös ketjulinja mitatata rungon keskeltä, eikä muhvin reunasta? Tietenkin se on vain laskutehtävä, jos muhvin leveys on tiedossa, mutta noin sanan normaalissa merkityksessä.
nysvääjä
09.02.2020, 10.48
TSDZ2 tarvitsee adapterin 100mm BB:lle, saa valmiina https://ebikelettrica.com/en/prodotto/active-torque-250-w-fat-bb-120mm/ varmaan muualtakin. Jossain oli myynnissä pelkkää adapteriakin. Ongelma siinä on kierteen tekeminen runkoon. Minulla moottori on kahdessa fatbikessa, tosin ne olen tehnyt itse hiilikuidusta. Bafangia olen kokeillut, eroa minusta on toiminnassa. Momentintunnistus tekee polkemisesta luontevampaa.
Silverbackin fatti on tulonpäällä Saksasta. Bb on 100mm. Onko tsdz2:sta olemassa kyseiselle 100mm leveydelle? Säästyisi hermot ja muutama asennuskalja, kun ei tarttis alkaa mitään holkkeja/adaptereita/patentteja ruveta tekemään. Bbshd:ta saa, jopa kohtuu hinnoin 100mm bb:lle. Onko oikeasti eroa onko momentintunnistus mallia tsdz2 vai ei? Onko kukaan teistä ajanut molemmilla?
Italiassa on Bafangiin tarjolla pidempi akseli, joka minusta näyttää juuri TSDZ2:n akselilta, mutta voihan olla että ne ovat aika saman näköisiä. Lähetin kyselyn tähän kauppaan joskus jostain muusta asiasta, eivätkä koskaan vastanneet. https://ebikelettrica.com/en/prodotto/kit-prolunga-fat-bafang
(https://ebikelettrica.com/en/prodotto/kit-prolunga-fat-bafang/)
Jenkeistä ainakin saa pidemmän akselin, tulee varmaan aika kalliiksi tilaaminen: https://www.eco-ebike.com/products/tsdz2-upgrade-bottom-bracket-axle-extension-in-92mm-100mm-120mm?_pos=1&_sid=fd62176b9&_ss=r
Siinä Eco-ebiken sivulla on vähän alempana youtube video miten akseli asennetaan, ei ole vaikeaa.
En ole ajanut kuin TSDZ2:lla joten en tiedä Bafangista.
edit: nysvääjä olikin löytänyt hyvän linkin Italian kauppaan.
nysvääjä
09.02.2020, 12.59
Jos ostaa pelkän adapterin tai siis pidemmän akselin + holkin, tuossa jatkoholkissa on kierre mutta moottorissa ei ole. Harvalla on n28 mm kierretappia käytettävissä, tarkkaa mittaa en muista. Tämän vuoksi suosittelen ostaa valmiin.
Eikös ketjulinja mitatata rungon keskeltä, eikä muhvin reunasta? Tietenkin se on vain laskutehtävä, jos muhvin leveys on tiedossa, mutta noin sanan normaalissa merkityksessä.
Seison korjattuna :) Ajatus oli, että normirakentajalle(tm) vaan on helpompaa verrata sitä "vanhan" rattaan etäisyyttä muhvin reunasta uuteen sijaintiin.
jtsavola
09.02.2020, 14.01
Ilman momentintunnistusta avustus on ON/OFF tyyppistä. Tarkoissa paikoissa joutuu avustustehoa säätämään pienemmälle. Momentintunnistuksella varustetulla voi polkemisen tehokkuudella säätää vauhtia paljon tarkemmin. Metsäajoon ottaisin ehdottomasti momentintunnistuksella varustetun. TSDZ2 mulla Crescentin hybridissä ja ihan hyvä peli ollut. Olen ajanut sillä noin 1500km ilman ongelmia. Pieni klappi akselinlaakereissa häiritsi hiukan alussa mutta se kuuluu kuulemma tuon mallin ominaisuuksiin. Minulla maasturina uusi Cuben sähkötäpäri Bosch gen 4 moottorilla. Aika samanlaisilta moottorit tuntuvat ajossa. Boschissa hiukan enempi voimaa ja TSDZ2 lopettaa avustuksen isommilla kadensseilla. Senkin saa kyllä korjattua open source softalla
Pelkästään pituus ei ole ainut asia joka pitää tarkistaa. Myöskin BB halkaisijalla on merkitystä. Viimeisin johon törmäsin oli Cuben täpäri jossa on 92mm pitkä BB ja pressfit keskiö joka tarkoittaa sitä, että tarvitaan holkki väliin myös Bafangin kanssa. Siis tällainen https://fasterbikes.eu/en/169/bafang-bbshd-adapter-for-pressfit-bb92-with-triangle-mounting-plate-locking-bb
Mitä tulee noihin Tompan ja Bafangin eroihin ajettavuudessa niin kokemuksesta voin kertoa että Bafangin asetukset on mitä sattuu kinuskien jäljiltä ja ne joutuu kaapelilla korjaamaan joka tapauksessa. Erittäin suuri vaikutus on sillä, että polkemisen lopettamisen jälkeen asetettu viive usein jätetty jopa 80ms joka tuntuu siltä kuin ajaisi moottoripyörää. Tuon kun korjaa niin pääsee jo pitkälle. USB-piuha maksaa reilun 5 euroa ja se on ehdoton Bafangin kanssa.
Eli riippuu täysin siitä kenen Bafangia olet kokeillut ja se ei taas kerro yhtään mitään minkälainen moottori se on jos asetukset on päin p***.
Pelkästään pituus ei ole ainut asia joka pitää tarkistaa. Myöskin BB halkaisijalla on merkitystä.
Juuri tuosta syystä jäi Whiten läski vaille keskimoottoria. Olis pitänyt teetättää holkki keskiömuhviin. Kun pari metallipajaa ei vastannut viestiin/kyselyyn ja mietin vielä kuinka rankka keskimoottori on 12v-ketjuille, niin meni sitten takatuupparin valinnaksi.
Nickname
09.02.2020, 16.00
Minkälaisia matko näillä jälkiasennuksilla pääsee? Riippuu tietysti akun koosta ja avustuksen määrästä, mutta noin suunnilleen keskimäärin. Greencycle lupaa 30-85km 13ah akulla, onko realistinen?
Minkälaisia matko näillä jälkiasennuksilla pääsee? Riippuu tietysti akun koosta ja avustuksen määrästä, mutta noin suunnilleen keskimäärin. Greencycle lupaa 30-85km 13ah akulla, onko realistinen?
Kuten kaikilla sähköpyörillä, muuttujia on niin paljon että yhtä oikeaa vastausta ei ole olemassa. BBSHD+14Ah varustetulla hybridillä olen tehnyt 100km lenkin ja virta loppui pari km ennen loppua. Samalla pyörällä vedin akun täydestä tyhjäksi 15km matkalla kun oli kiire töihin...
250W jammukoneisella plussatäpärillä verrokiksi 70km alkaa olemaan aika maksimi itselläni.
Oon ajellu TSDZ2:lla pisimmillään vähän yli 90 km, akku (48 V 17,5Ah) ei mennyt tyhjäksi. Ajelen kyllä aika maltillisella avustuksella opensourcella.
12-vaihteiset ketjut ovat itse asiassa osittautuneet erinomaisen kestäviksi vrt. kaikkiin 7-11 vaihteiset.
26-tuuman kiekollisessa maastopyörässä KM2-sarja (750 W) ja 16 Ah:n akku. Pisin ajomatka reilu 100 km jonka jälkeen näytössä edelleen täydet akkupalkit. Ajosta suurin osa avustustasolla 2, isommissa ylämäissä avustustasoa 3. Tie saaristotietä Turun saaristossa eli melko miedosti mäkiä.
Nickname
10.02.2020, 11.53
Kiitän vastauksista.
Tuon pswpowerin linkin kun näin tuossa ylempänä niin nousi mielenkiinto näihin sarjoihin, TSDZ2 250w + akku noin 500€ ei olisi enää paljon, verrattuna suomen hintoihin eli 900-1100€.
Onko millaisia kokemuksia tuosta pswpower firmasta?
^
^^^
^^^^
Voin vaan nämä(kin) yllämainitut kommentit luettuani kahden (aika erilaisen) sähköpyörän omistajana, että haitari on iso - ainakin omistajien kertomuksissa. Yllä summattu hyvin: Käytetyn avustuksen määrä (Watit) yhdistettynä ulkolämpötilöaan versus akun kapasiteetti (Wh) kerrottuna myyjän markkinointikertoimella ja kätetyllä omien koipiesi momentilla antavat jollain todennäköisyydellä jonkin totuuden. Omalla kohdalla heiluu 50 - 100km välillä. Ajanko sähköläskillä, 29":llä, mikä on lämpötila / lumitilanne, paljonko pistä omaa pohjetta peliin, paljonko avustusta, onko kiire töihin vai ei. Aika huima haitari parhaimmillaan edellä mainitut muuttujat huomioiden. Periaatteessahan tuo on aika yksinkertaista matikkaa kun tietää akun kapasiteetin / näkee käytetyn tehon (joka tietty on riippuvainen siitä paljonko pistää pohjetta peliin).
Kiitän vastauksista.
Tuon pswpowerin linkin kun näin tuossa ylempänä niin nousi mielenkiinto näihin sarjoihin, TSDZ2 250w + akku noin 500€ ei olisi enää paljon, verrattuna suomen hintoihin eli 900-1100€.
Olen tilannut sieltä yhtä jos toista ja hyvin on tavarat perille tulleet. Kiinasta tulee joskus yllättävän nopeasti, toisinaan taas normaalia hidasta Kiinan toimintaa.
Jos tavara on heidän Saksan varastossa, ne ovat tulleet nopeasti.
hikinihkis
12.02.2020, 14.18
Mitäs sanotte, sopiiko tähän Triobike mono laatikkopyörään? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200212/a488a6ab19ce9baec8c8772e7eb66255.jpg
Lähetetty minun HRY-LX1T laitteesta Tapatalkilla
Kiitän vastauksista.
Tilasin 48V/17,5Ah akun sieltä. Akku tuli muutamassa päivässä ja Postin seuranta kertoi paketin kulloisen tilan. Akku toimitettiin Saksan varastosta.
Saa nähdä sitten pitemmässä käytössä, mikä on akun laatu. Akku on noin 400 g painavampi kuin nykyinen 14Ah:n akku, joten paino tukee tuota teholupausta.
Nickname
12.02.2020, 21.56
Vaikuttaisi siis tuo pswpower ihan luotettavalle kaupalle.
Tuossa kun mittailin pyörää niin akku ei mahdu pullon paikalle rungon sisään, uskaltaisiko akun laittaa alaputken ulkopuolelle rungon ja eturenkaan väliin vai onko liian alttiina vedelle, kuralle ja lialle?
^Monet ovat laittaaneet akun juuri tuohon, mutta on todellakin roiskeiden armoilla.
Nickname
13.02.2020, 11.41
Pitää nyt suunnitella ja miettiä kunnolla ennen kuin laittaa ostohousut jalkaan.
Kokeilin pahvimallin kanssa akun sijoitusta alaputken ulkopuolelle ja vaakaputken päälle. Vaakaputken päällä voisi olla paras paikka, pitäisi tosin kääntää 180° että akun saisi vielä irtikin.
Alaputkessa olisi tietysti enemmän "tehdastekoisen" näköinen, mutta on se varmaan liian arka paikka akulle suomen oloissa, vettä, lunta, sohjoa ja kuraa on kuitenkin suurin osa vuodesta.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200213/60eac66d1cd8c40a1aa89efb2e2c2e3e.jpg
vihtis83
13.02.2020, 11.54
Eikös tuolla vinoputken alapuolella ota rengas kiinni akkuun kun jousitus painuu pohjaan? Ja vaakaputken päällä voi ottaa kipeästi haaroihin jalkautuessa? Laita tarakka-akku jos ei kerta runkokolmion sisään mene ;)
Tingi akun koosta, ja laite se sellaiseen laukkuun roikkumaan kolmion sisällä? enerpower.de
Nickname
13.02.2020, 16.00
^^ Hyviä pointteja ;) en taida tarakka-akkua edes harkita.
^ Nuo runkolaukku akut olisi hienoja, tosin 36v 10ah akku painaa 5kg :eek: ja minulla on joku päähän pinttymä että 10ah ei riitä vaan pitäs olla vähintää 14ah.
https://e-spin.fi/tuote/36v-14ah-limnco-e-spin-tehoakku-juomapullon-paikalle/ Tämän e-spin:in myymän pulloakun saisi just mahtumaan kolmion sisään, on vaan törkeän hintainen, Pswpowerilla vastaava akku olisi puolta halvempi mutta 10ah.
^Olen yhden akun tuolta enerpowerista, tyytyväinen olen ollut, ei tosin taida olla ihan halvin liike. Tässä linkki esim. tuollaiseen softbackiin.
Sivu ei latautunut englanniksi: https://enerpower.de/akkus/akkus-fuer-ebike-und-pedelecs/softpacks/
^^"
Gewicht: Ca. 3,25 Kg. (nur Akku)"
https://enerprof.de/fahrradakkus/softpacks-in-taschen/akkus-36v-10s/111/softpack-akku-36v-10-35ah-35e-in-roswheel-tasche?c=9
Ostin myös akun sieltä aikanaan kun rakensin BBS02-pyörän. Tyytyväinen olin. Akkulan paketit taitavat tulla sieltä eli ihan laatukamaa heillä on.
Nickname
15.02.2020, 18.02
^ se olikin vissiin tuon laukun kantavuus tuo 5kg, taittuu saksa melko huonosti.
Varmistaisin vielä että jos moottori on 36v 250w niin kunhan akku on 36v muilla lukemilla ei ole väliä?
Eli tämä akku https://enerprof.de/en/ebike-batteries/softpacks-in-bags/36v-10s-batteries/112/softpack-battery-36v-15ah-m50-in-roswheel-bag?c=100 sopii tämän https://enerprof.de/en/motor-kits/motor-kits-36v/348/bafang-mm.g340-36v-250w-central-motor-bbs01b-without-display-2019?c=105 Bafang 36v 250w moottorin kanssa?
Rahteineen noin 700€ tuo setti, tuolta enerprof.de:ltä
Akun saa monesti alaputkeen / kolmioon sisälle, mutta vaatii uudet kiinnityspisteet. Noi saa helposti niittimuttereilla, jos moiset vempeleet löyty itseltä, kavereilta tai on halukkuutta hankkia. Itse tuli juuri hankittua niittimutteripihdit ja niittejä saadakseni HL-akun alaputkeen. Meni heittämällä kunhan sai kiinnikkeen porattua ja vedettyä paikalleen.
Nickname
15.02.2020, 19.32
Minä sain mittauksissa tuloksen että ei mahdu vaikka laittaisi uudet kiinnityspisteet, akku pitää irroittaa vetämällä eteen päin niin loppuu rungosta tila ja lisänä pitäisi sahata kaksi kaapelikiinnekettä pois + alaputkessa on mutka alapäässä mikä lyhentää tilaa vielä lisää.
Näistä syistä johtuen laukku-akku olisi järkevin vaihtoehto
Noista hailong laatikoista löytyy myös sivusta ladattava malli.
Esim https://h5.aliexpress.com/item/33044271093.html
Minä sain mittauksissa tuloksen että ei mahdu vaikka laittaisi uudet kiinnityspisteet, akku pitää irroittaa vetämällä eteen päin niin loppuu rungosta tila ja lisänä pitäisi sahata kaksi kaapelikiinnekettä pois + alaputkessa on mutka alapäässä mikä lyhentää tilaa vielä lisää.
Näistä syistä johtuen laukku-akku olisi järkevin vaihtoehto
En epäile, mutta hämmästyttää. Itellä parissa kovin erilaisessa rungossa (29" ja Läski/maasturi). Kumpaankin meni järeimmän luokan akut heittämällä. Toiseen vaati yhden kiinnityspisteen siirron. Kuten sanottua: En epäile, mutta kovin huonoa tuuria on.
Nickname
16.02.2020, 10.02
Mitäs sanotte, sopiiko tähän Triobike mono laatikkopyörään? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200212/a488a6ab19ce9baec8c8772e7eb66255.jpg
Upataan niin ei huku muiden kysymysten alle.
Upataan niin ei huku muiden kysymysten alle.
Ainakin GC:n sivuilla kerrotaan KM1:n "vaatimukset" muhvin leveydelle ja läpimitalle. Kannattanee myös mitata nykyinen ketjulinjan etäisyys muhvista ja kysyä tuo keskimoottorin toimittajalta (oli tuo kuka hyvänsä). Itsellä oli tarkoitus alun perin hankkia keskimoottori Läskiin. Jäi hankinta tekemättä, kun a) muhvin läpimitta oli isompi kuin standardi (=olisi vaatinut jonkin sortin holkin) + b) ketjulinjan offset olsi vaatinut holkin muhvin jatkeeksi / osana sitä melkoisen spacerin. Eli jos olisi ollut itsellä sorvi ja kykyä niin olisin moisen askarrellut. Kesällä taas muutamakaan metallipaja ei vastannut kyselyyni. Niinpä päädyin takatuuppariin. Eli kannattaa mitata nykyinen setup ja tehdä täsmäkysymyksiä.
Nickname
17.02.2020, 17.14
Laitoin tilaukseen tuolta Enerprof.de:ltä Bafangin 36v 250w keskimoottorin ja 36v 15ah runkolaukku-akun :) aina jännittää tämä ulkomailta tilaaminen, varsinkin kun en tuolta ole aijemmin mitään tilannut. Hintaa paketilla 679€ rahteineen tai rahteja ei tullut kun tilasi yli 400€, mutta oli varmaan helpoin tilaus ulkomaan verkkokaupasta, erittäin selkeä sivusto.
hikinihkis
17.02.2020, 19.00
Ainakin GC:n sivuilla kerrotaan KM1:n "vaatimukset" muhvin leveydelle ja läpimitalle. Kannattanee myös mitata nykyinen ketjulinjan etäisyys muhvista ja kysyä tuo keskimoottorin toimittajalta (oli tuo kuka hyvänsä). Itsellä oli tarkoitus alun perin hankkia keskimoottori Läskiin. Jäi hankinta tekemättä, kun a) muhvin läpimitta oli isompi kuin standardi (=olisi vaatinut jonkin sortin holkin) + b) ketjulinjan offset olsi vaatinut holkin muhvin jatkeeksi / osana sitä melkoisen spacerin. Eli jos olisi ollut itsellä sorvi ja kykyä niin olisin moisen askarrellut. Kesällä taas muutamakaan metallipaja ei vastannut kyselyyni. Niinpä päädyin takatuuppariin. Eli kannattaa mitata nykyinen setup ja tehdä täsmäkysymyksiä.Lähinnä hain sitä, että mahtuuko "moottoripahkura" rungon alle, kun putket lähtevät erisuuntaan, kuin normipyörässä.
Mutta kohta se selviää, kun moottori saapuu [emoji3]
Lähinnä hain sitä, että mahtuuko "moottoripahkura" rungon alle, kun putket lähtevät erisuuntaan, kuin normipyörässä.
Mutta kohta se selviää, kun moottori saapuu [emoji3]
OK. Itse sain tosi hyvin vastauksia kysymyksiini mainitsemaltani kauppiaalta kun arvoin vaihtoehtojani. Eli suosittelen kyllä kysymään noiltakin. Tyyliin: "Mikä on moottorin läpimitta alaputken alla?" jne... Kun tiedät kulman, jolla "alaputki" lähtee, voit arvioida moottorin sijoitusta.
Tässä on moottorin mittoja, yksi sieltä puuttuu, en muista mistä tämän olen joskus hakenut.
https://i.postimg.cc/K8KLLD7L/Moottorin-Mitat.jpg
hikinihkis
23.02.2020, 10.11
Lähetetty minun HRY-LX1T laitteesta TapatalkillaEi sovi ilman rankkaa muokkausta. Moottorista pitää karsia takakiinnike, vasemmanpuoleisen kopan kiinnityskorvakkeet ja muutenkin vähän viilailla, että saa mahtumaan paikalleen.
Pysyy se varmaan noinkin, kun on niin tiukka sovitus, mutta en suosittele :)
Nickname
27.02.2020, 18.16
Ja se siitä sähköistämisestä, Enerprof:ilta tuli ilmoitus että heillä ei enää ole varastossa Bafangin 250w moottoria ja ei ilmeisesti ole edes tulossa lisää, runkolaukku akut saavat kasaukseen ensi kuun puolessa välissä :( tilaus peruttu.
Olikohan jo kolmas pieleen mennyt verkkokauppaostos tässä 2kk sisään, ei siis samasta kaupasta mutta kuitenkin, että osaa olla huonoa tuuria:mad:
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.