Kirjaudu sisään

Näytä tavallinen näkymä : Rennompi hupullinen kuoritakki maastoajoon hoikalle + pitkälle kuskille

Antti Kuitto
21.01.2020, 10.57
Oon sovitellut Enduran MT500 ja Leatt:n mallit läpi ja molemmissa on ongelmana liian lyhyet hihat ja aivan liian iso leveys. Kaapista löytyy kyllä varsin sopiva Haglöfsin Spitz, mutta säästäisin sitä mielelläni sellaisiin hommiin, missä ei oo niin iso riski pannuttaa kivikkoon tai jäädä kiinni oksaan ajaessa. Onko kokemuksia mikä merkki & malli olisi mitoitukseltaan sopivampi hoikalle ja pitkälle kuskille? Oiskohan Izumilla sopivaa? Saisi pitää vettä kohtalaisesti ja hengittää hyvin, eikä maksaa 500 euroa. Ei viittis arviosta tilailla kasaa takkeja ja palauttaa ylimääräisiä....

Edit. naisten Enduran MT500 koossa M oli aika jees, mutta hihat oli liian lyhyet. Sellaista kyllä mielellään sovittas vielä L-koossa, jos jossain ois hyllykamana. Tää vinkkinä muillekin hoikille.

marco1
21.01.2020, 11.07
Norrona ja Rab on vähän hoikemmille tarkoitettuja. Kokeilin viikonloppuna jälkikasvun S-kokoista Norronan takkia, hihat olisi riittäneet mutta vetoketju ei mennyt kiinni (184cm pitkä + tukeva). Camu.fi ja Varuste.net löytyy useampaa mallia.

Ehkä myös Arc'teryx Varuste.netistä.

puppy
21.01.2020, 13.51
Joissain kiipelytakeissa on tiukkoja leikkauksia mutta yleensä kuoritakit on suunniteltu siihen että alla muuta joten leikkaukset ovat hieman pyöräilyyn hieman sopimattomia..... Camussa joskus asiasta puhuin mutta en muista oliko se pari mallia jotka sopisivat asiaan ja en muista miksi en ostanut, itselläni ollut myös etsinnässä 73 ja 189 joten telttaksi vetä "tosi"miesten takit..... M tpaita itselleni sopiva mutta m-takki aivan liia lyhyt hihoista.....

Antti Kuitto
21.01.2020, 14.51
Toi Haglöfsin Spitz on kans kiipeilyyn tarkoitettu ja leikkaus kyllä menisi mielestäni ihan mainiosti pyöräilyynkin. Ajatus oli kuitenkin hommaa joku halvempi takki metsärymyämiseen, mut nyt muutaman sovituksen perusteella ei tullu vielä kauppoja.

puppy
21.01.2020, 15.05
Kalliita ne on valitettavasti, juuri viime viikolla juttelin Partioaitassa asiasta. Mutta toisaalta Antti, jos saanen sanoa, kalliimpi takki myös kestää aika pitkään, useamman vuoden ja maksaa siis hyvin itsensä takaisin. Itse olen huomannut että pakko se on on olla aika kallis rätti että kestää ainakin minun ajossa.

Antti Kuitto
21.01.2020, 15.19
Kalliita ne on valitettavasti, juuri viime viikolla juttelin Partioaitassa asiasta. Mutta toisaalta Antti, jos saanen sanoa, kalliimpi takki myös kestää aika pitkään, useamman vuoden ja maksaa siis hyvin itsensä takaisin. Itse olen huomannut että pakko se on on olla aika kallis rätti että kestää ainakin minun ajossa.

Joo siis meinaan että 500eur ovh. sijasta pärjäisin myös sellaisella ovh. 229eur Leatt:n takillakin noissa satunnaisissa rennommissa maastoajeluissa. Kävin siis sovittelemassa ja hypistelemässä hi5bikessä ja oli varsin vakuuttavan oloista työtä ja kangas erittäin vahvan oloista, istuvuus omalle kropalle oli ainut puute. Eli en nyt vielä luovuta toivoa tän homman suhteen.

Kanuuna
21.01.2020, 19.54
Itsellä ollut käytössä pari vuotta Haglöfsin L.I.M Flex hood -takki syksy-talvi-kevätkeleissä. Ja olen hoikasta muotista semmonen sopivan pitkä 180cm pätkä. Takki toimii mainiosti M-kokoisena.
Eli kyssäriksi, sopisiko sinulle L.I.M sarjan muut takit, kuten III? Sehän on sitten pelkkä kuori, ei mitään täytettä.

Antti Kuitto
22.01.2020, 11.16
Itsellä ollut käytössä pari vuotta Haglöfsin L.I.M Flex hood -takki syksy-talvi-kevätkeleissä. Ja olen hoikasta muotista semmonen sopivan pitkä 180cm pätkä. Takki toimii mainiosti M-kokoisena.
Eli kyssäriksi, sopisiko sinulle L.I.M sarjan muut takit, kuten III? Sehän on sitten pelkkä kuori, ei mitään täytettä.

Mietin kans et ottas joo Haglöfsiltä jonkun vähän halvemman mallin, mut sit tossa LIM:ssä taitaa olla vähän haasteena se et matsku on aika ohutta? Eli tiukoilla ajolinjoilla jos hiha nappaa puuhun, on takissa reikä? :D Toi Leatt:n takki oli tossa mielessä vakuuttava, kangas oli tosi jämyn oloista ja speksien mukaan pitäs hengittääkin hyvin, joskin käytännössähän tilanne voi olla eri. Leatt:lla oli kyllä muutama halvempikin takki/kuori, ne sopivat ehkä vähän paremmin mitoitukseltaan, mut hengittävyys ei ollut speksien mukaan lähimainkaan ton parhaan mallin tasoa...toki kokeilemallahan sekin selviäisi.

Juhis.T
22.01.2020, 11.56
Itse ajan Haglöfsin Eclipse takilla. Pikkuisen sais olla slimmimpi, mutta istuu kuitenkin suht hyvin. Itsellä monessa takissa joutuu hartioiden takia ottaa numeroa suuremman koon.

Antti Kuitto
27.01.2020, 10.10
Tilasin Haglöfsin LIM:n alennusmyynneistä, täytyy käydä hakee tänään postista. Oiskohan ollu 150eur, eli menee suurinpiirtein nyt siihen hintaluokkaan mitä tuumailinkin. Tosin hokasin sit tossa et onhan minulla kotona noita Evocin takkeja kanssa aika monia, joista yksi ois koon puolesta maastohommiinkin sopiva, mutta kalvo ei oo kyllä yhtä vesitiivis mitä Gore-tex. No, onhan näitä vaihtoehtoja toki hyvä olla.. :D

Metsämuija
30.01.2020, 20.37
Itse olen löytänyt pidettäviä vaatteita vain Haglöfsiltä ja Arc’teryxiltä. Omalla kohdalla on tilanne, että pakko maksaa mitä vaan pyydetään, että löytää kuoritakin jossa on riittävästi pituutta selässä/käsissä tai housuista löytyy extralong. Miesten vaatteet ei taas sovi juurikaan kun te olette tasapaksuja...

Pyöräilykamppeet jää kauppaan kun ne on mitoitettu ”tumpeille” (esim Endurasta näki jo päältä että ei sovi)

Uuni Makkara
30.01.2020, 22.55
Oon sovitellut Enduran MT500 ja Leatt:n mallit läpi ja molemmissa on ongelmana liian lyhyet hihat ja aivan liian iso leveys. Kaapista löytyy kyllä varsin sopiva Haglöfsin Spitz, mutta säästäisin sitä mielelläni sellaisiin hommiin, missä ei oo niin iso riski pannuttaa kivikkoon tai jäädä kiinni oksaan ajaessa. Onko kokemuksia mikä merkki & malli olisi mitoitukseltaan sopivampi hoikalle ja pitkälle kuskille? Oiskohan Izumilla sopivaa? Saisi pitää vettä kohtalaisesti ja hengittää hyvin, eikä maksaa 500 euroa. Ei viittis arviosta tilailla kasaa takkeja ja palauttaa ylimääräisiä....

Edit. naisten Enduran MT500 koossa M oli aika jees, mutta hihat oli liian lyhyet. Sellaista kyllä mielellään sovittas vielä L-koossa, jos jossain ois hyllykamana. Tää vinkkinä muillekin hoikille.

Pearl Izumi Summit Shell Jacket. 110g huippukevyt hupullinen takki joka hylkii vettä j suojaa tuulelta. Kuningas tuote maastoon.

Antti Kuitto
31.01.2020, 10.35
Itse olen löytänyt pidettäviä vaatteita vain Haglöfsiltä ja Arc’teryxiltä. Omalla kohdalla on tilanne, että pakko maksaa mitä vaan pyydetään, että löytää kuoritakin jossa on riittävästi pituutta selässä/käsissä tai housuista löytyy extralong. Miesten vaatteet ei taas sovi juurikaan kun te olette tasapaksuja...

Pyöräilykamppeet jää kauppaan kun ne on mitoitettu ”tumpeille” (esim Endurasta näki jo päältä että ei sovi)

Joo, haasteita on toisinaan ja itselle kanssa passaa toi Haglöfsin mitoitus aika poikkeuksetta hyvin. Mutta Endurastakaan ei kannata yleistää, Pro SL -sarjan tuotteista moni on täysin erityyppisellä mitoituksella, eli ne on mitoitettu tyypilliselle maantiepyöräilijälle, joka on mallia hoikka. Superslimmejä ne eivät ole, mutta ihan eri maailmasta versus MT500 takki. Samoin itsellä on yhdet MT500 sadehousut, jotka ovat mitoitukseltaan oikein passelit hoikallekin pojalle - mikä on kieltämättä hassua kun takkiin mahtuisi tosiaan iso selkäreppukin alle.

Antti Kuitto
31.01.2020, 10.36
Pearl Izumi Summit Shell Jacket. 110g huippukevyt hupullinen takki joka hylkii vettä j suojaa tuulelta. Kuningas tuote maastoon.

Ehdin jo tilaa ton LIM:n ja kylmätyyppien perusteella pidän sen, oli varsin pätevän oloinen kaikin puolin + Gore-Tex on takuuvarmasti toimivaa matskua + teippaukset perinteisesti ovat kestäneet vuosikausia.