Näytä tavallinen näkymä : Reitin suunnittelu puhelimessa

Tervehdys. 
Hankinnassa on Garmin Edge 530
Tähän reitti pitäisi tehdä etukäteen. 
Käytössä on iPhone, jolla reitti pitäisi luoda ja ladata Edgeen. 
Kaipaan neuvoja, millä reitin teko onnistuu iPhonessa helpoiten, esim. matkan aikana jos päätän muuttaa suunnitelmaa lennosta?
Ja tietenkin reitin siirto pitäisi olla helppoa ja nopeaa. 
Kiitos jo etukäteen.
plotaroutea olen itse käyttänyt aiemmin. Toimi ainakin kesällä vielä iPuhelimella. Ei ole ajantasaista tietoa.
Se ei välttämättä kyllä ole nopea ja helppo, jos ei osaa ja ei ole vikkelät sormet.
Tarkennan vielä, että maantiepyöräilyyn soveltuva app. Löytyykö parempaa kuin Garmin Connect? Sillä reitin suunnittelu lienee onnistuvan joten kuten ja synkronointi Edgeen luulisi toimivan (molemmat Garmin)?
Itse olen tutkaillut retken sivupistoja varten selainpohjaista Dynamic Watchia, (https://dynamic.watch/me) ja asentanut siihen liittyvän EdgeAppin omaan edgeeni reitin siirron helppouden vuoksi. Käytännön tulikaste tulee vasta keväällä. Isot reitit teen itse läppärillä Garmin Connectilla ja Applen puolen juttuja en muuten tiedä.
Mikkomoe
04.01.2020, 16.31
Olen kokeillut androidissa komoot sovellusta, näyttäisi toimivan hyvin. Tehdystä reitistä tekee gpx fileen ja siirtää Garmin connectiin. Connectista sitten haluttuun laitteeseen. Maastoreittejä voi tehdä "maastokartat" sovelluksella johon on ostanut "reittien hallinta" lisätoimintoja joka maksaa muutaman euron, ehkä vitosen. Siinä reitin voi tehdä gpx fileeksi ja taas Garmin connectiin.. iPhonen käyttömahdollisuuksista en tiiä. Kokemukseni ovat vain Android puolelta. Iphoneissa voi olla enemmän rajoituksia..
Olen käyttänyt ilmaisversiota tuosta yllämainitusta dynamic.watch:sta ja sitä varten Garminiin vaadittavasta routeCourse-appista. Dynamic.watchin suurin etu on siis siinä, että se toimii selaimella. 
Mielestäni kokonaisuus perustoimiva, mm. siirto Edge 1030:iin toimii moitteettomasti. Arvio siitä, onko se nopea ja kätevä riippunee odotuksista. 
Osa toiminnoista maksullisessa versiossa.
Ridewithgps puhelimen selaimella. Ei varmaan mikään optimaalinen, mutta jos on tottunut tekemään reitit sillä tietsikalla, niin onnistuu auttavasti myös puhelimella. Tosin kokemusta vain androidista, mutta ei kai se iphone sen huonompi ole?
Ridewithgps Route planner löytyy myös Androidin appista, kokemusta ei valitettavasti ole.
^ onko maksullinen? Selaimella onnistuu ilmaisella rwgps tunnuksella, kuten tietsikallakin. Hyvästä sovelluksesta voisi kyllä vähän maksaakin, monesti vaan sovellukset toimii huonommin/rajoitetummin kuin selaimessa.
Joululahjaksi tuli tuollainen 530:n ja muutaman lenkin verran harjoitellut sen käyttöä. Reitit olen tehnyt läppärillä Komoot nettisivulla ja kun edgessä on se komoot app, voi sen kautta suoraan ladata tallennetun reitin. Puhelinappien hyödyntäminen vielä itsellänikin hakusessa. 
Saattaa reititys toimia 530:llä myös siten että määrität vain määränpään (garmin connect app:lla), jonka siirrät edgeen ja annat sen sitten tehdä reitin perille.
jones mäkinen
05.01.2020, 21.38
Jos teet liikenteessä reittejä garmin edgessä, voit laittaa hae kaupungit ja risteykset, se etsii silloin lähimmät paikat missä olet, voit valita näistä haluamasi.
Jos teet liikenteessä reittejä garmin edgessä, voit laittaa hae kaupungit ja risteykset, se etsii silloin lähimmät paikat missä olet, voit valita näistä haluamasi.
Tuo taitaa onnistua vain 830 mallissa, ei 530

vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.