Näytä tavallinen näkymä : Lihashuoltovasarat ?
Onko noista jollain jotain käyttökokemuksia? Onko noilla oikeasti jotain tehoa vai
onko kyseessä taas uusi turhake?
Malleja näyttää riittävän satasen vempaimista (Budgetsport React) useampaan satkuun (esim. HyperIce Hypervolt) - tekeekö noilla satasen
versioilla mitään?
No, mulla on joulusta asti ollut tuommoinen parin satasen vasara ja ei tuosta ainakaan haittaa ole ollut.
Ei varmaan hierontaa korvaa, mutta muutaman hieronnan hinnalla tuon saa. Ja sitä voi käyttää milloin siltä tuntuu, esim aina lenkkien jälkeen.
Mielestäni yllättävänkin tehokkaan oloinen kapine.
Mites noi eroaa tällaisista perinteistä "hieromakoneista"?
Mulla on Core merkkinen tuo oma.
Tuossa on iskunpituus 10mm ja 20 nopeustasoa, eli jos reittä hieroo niin pallit kolisee vastakkain [emoji38].
Vaikutus ulottuu paljon syvemmällä kuin nuilla hieromakoneilla, ja jos on jotain jumeja, niin se oikeasti tuntuu että nyt hierotaan ja pienemmällä päällä pääsee syvälle esim pohkeeseen. Jos luu on lähellä niin isoilla kierroksilla pystyy menemään niillä alueilla, pienillä alkaa sattumaan koneen iskut.
No per_ele just tällästä tarvitsen. Olenkin miettinyt, että olisko tämmöstä ja onhan niitä näköjään:). Olis joskus kiva vaikka istua sohvalla ja tehä lihashuoltoa ilman ainasta hikoilua lihasrullan kanssa lattialla, mikä sinänsä toimii, mutta jos on ajanut jo itsensä loppuun jaa pakollinen rullailu helposti tekemättä.
No ihminen tunnetusti uskoo ihan mihin tahansa jota osataan joillakin argumenteilla markkinoida. Jos joutilasta rahaa ja sen tyyppinen ihminen jolla kaappi täynnä etuudesta moisia kausiluonteisia turhakkeita niin anna mennä vaan ja tilaus sisään.
Moista hankkimallahan sitä maailmaa pelastetaan.
No ihminen tunnetusti uskoo ihan mihin tahansa jota osataan joillakin argumenteilla markkinoida. Jos joutilasta rahaa ja sen tyyppinen ihminen jolla kaappi täynnä etuudesta moisia kausiluonteisia turhakkeita niin anna mennä vaan ja tilaus sisään.
Moista hankkimallahan sitä maailmaa pelastetaan.
Ostan 3 heti sun mieliks ja heitän heti kaksi kaatikselle mätänemään. En missään nimessä SERriin. Samalla heitän mettään noi 5 erilaista turhaksi jäänyttä lihasrullaa. Suurimman ympäristö rikokseni tein 3V sitten, kun hankin Trekin, sen jälkeen millään muulla tekemälläni ei ole enään väliä.
Tuo on vielä siinä mielessä hyvä että ei tarvitse mitään hierontaöljyä käyttää, jos ei tahdo. Varsinkin vähän isommilla kierroksilla liukuu hyvin.
Hartia/niskajumien rytkyttelyyn tavalla hauskalla sopii linkin laite. Mutta emännälle pitäisi löytää joku miedompi vehjes.. Joten mielenkiinnolla luen kokemuksia otsikon vasarasta.
https://youtu.be/ucjwnPRicQw
Marsusram
03.01.2020, 17.00
Onkos tuo joku kivikautinen keksintö?
https://mobile.twitter.com/earlymanmovie/status/1000406209818759168?lang=fi
Onkos tuo joku kivikautinen keksintö?
https://mobile.twitter.com/earlymanmovie/status/1000406209818759168?lang=fiEikun kuulemma jokin kausiluontainen turhake [emoji1787]
Hartia/niskajumien rytkyttelyyn tavalla hauskalla sopii linkin laite. Mutta emännälle pitäisi löytää joku miedompi vehjes.. Joten mielenkiinnolla luen kokemuksia otsikon vasarasta.
https://youtu.be/ucjwnPRicQwToisaalta joku kevyeen runkoon rakennettu .500 Linebaugh ilman jarrua, sopinee vielä paremmin ja emännänkin kevyempi kannatella:D.
Aika monet huippu-urheilijat noita tuntuu käyttävän, toki sponsoroituja yhteistyökumppaneita.
Mulle joku hieroja sanoi noista rullistakin että ne on aika turhia. En sitten tiedä. Itse olen kyllä saanut helpotusta niskajumeihin Omronin sähköhieromakoneella.
Mulle joku hieroja sanoi noista rullistakin että ne on aika turhia. En sitten tiedä. Itse olen kyllä saanut helpotusta niskajumeihin Omronin sähköhieromakoneella.No juu ei hierontaa korvaa vätttämättä, mutta kyllä tuohon kommenttiin olisin todennut hierojalle, että ei venyttelystäkään saati urheilusta ja olisin operaation jälkeen todennut vaihtavani hierojalle joka on perehtynyt työhönsä paremmin. Joo rullissakin on eroja. Minä jos rullailen huolella pitkän rasituksen jälkeen myöhemmin seuravana aamuna jalat on ihan, kuin ei mitään, jos vaan makaan sohvalla, niin kyllä aamulla viimeistään tietä, että mitäs taas jäi tekemättä ja tämän kun toistaa useammin, niin sitte se alkaakin hierojan numeron kaivelu. Pitkään kestäneet polvivaivat parani myös rullalla, joskin olis se hierojallakin ahkeraan käymällä hävinnyt, kun johtui lihas kireyksistä. Samoin taas kivistää polvia, kun on tullut muutama päivä laimin lyötyä rullailua. Kävisin varmasti kerran viikkoon hierojalla, jos joku muu maksaisi, joten rullaan.
Mulla oli vähän epäilevä asenne kyllä tuota vasaraa kohtaan kun äkkiseltään vaikutti juurikin sellaiselta rahat pois tyhmiltä vehkeeltä mutta hyvä kuulla jos oikeasti toimii.
Olisi kyllä todellakin tarvetta "helpolle" lihashuollolle vaikka ei tietenkään mikään kone hyvää hierojaa voita.
TetedeCourse
03.01.2020, 22.06
https://cdn.verk.net/960/images/1/2_572491-1200x1126.jpeg
Theragun
kyöräilijä
03.01.2020, 22.12
On hyvä laite. Kokemuksia ei tosin ole kuin kolmen viikon ajalta, mutta olen saanut tämän laitteen avulla iskias kivut loppumaan, jotka aina vaivasivat tämmöisillä viileämmillä ilmoilla.
Tilasin laitteen Kiinasta ja hintaa oli n.55€.
2,5Ah akku, hiiliharjaton moottori ja 6kpl "kärkiä". Ei ainakaan tuo summa mennyt hukkaan.
https://a.aliexpress.com/mbdjRyS4
Juu postatkaa linkkejä omiinne ja lyhyet risut ja ruusut.
Itse otin ton HyperIce Hypervolt verokki koneeksi vertailuihin, koska se nyt pitäisi olla laatu vehe vaikka oli Verkkiksen kokemuksissa jotain kestävyys ongelmia havaittu maanantai kappaleissa. Tuo hiljaisuus tietysti muun toiminnallisuuden lisäksi on kyllä tärkeä ominaisuus. Amazon de ja uk.ssa oli vastaavan näkösille alta satasen vehkeillekkin annettu ihan hyviä arvosteluja, joten ei ehkä kuitenkaan 350€ innosta näin pikkututkimisilla vielä investoida. Valikoimaa tuntus olevan ja varmasti osaa samoja halpoja koneita vaan myydään toisaalla kalliimmalla eri nimellä.
Tuosta Coresta en ole muuta "huonoa" huomannut, mutta välillä tullut säädettyä tehoa vahingossa. Siinä on jonkinlaiset kosketusnäppäimet tuossa takana ja ne ovat herkät. Tehoasetuksia on riittävästi, varmaan puoletkin olisi piisannut, mutta tuo on silti nopea säätöinen. Akku piisaa erittäin hyvin ja on helposti irroitettavissa.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200103/1323638ae3372d2c8d12656b06596e3e.jpg
Itseäkin tämä jossain määrin kiinnostaa, ei kuitenkaan tulis mokomaan "turhakkeeseen" (c)nure laitettua montaa sataa ja täten vois kokeilla tommosta kiinan halpaversiota.
Tämähän ei ole mikään uusi keksintö todellakaan, itse olen käyttänyt useita vuosia jo bilteman auton kiillotuskonetta mikä tekee tärinää lihaksiin, varsinkin etureisiä tolla on oikein mojova paukutella menemään sillä pehmeellä mukana tulevalla "laikalla". Oma valmentaja tosta jo vinkkasi useita vuosia sitten, olin todella skeptinen tuota kohtaan mutta monet jumit saatu helpottamaan myllytyskoneella. Nyt muutaman vuoden jälkeen tuntuu olevan jo aika suosittua tuo myllytyskoneella jurnuttaminen ainakin puntti/crossfit piireissä, vastikään näin jonkun suomalaisen youtube videolla kun jossain crossfit kisoissa tuota ahkeraa käyttivät jotta päivän aikana saisi palauduttua hieman nopeammin seuraaviin lajeihin. Ehkä elämäni parhaimpia 25€ sijoituksia tämä myllytyskone.
Se mikä huono puoli tässä varmasti tommoseen lihasvasaraan verrattuna on että pitää kohtalaista meteliä, mutta itse olen ainakin ihan kivasti tuon kestänyt. Ei tolla tarvi jurnuttaa kun max 5min per isompi lihasryhmä, pienempiä vielä vähemmän. Eikä tämäkään mikään hierojan korvaaja ole, vaan tällä pystyy vähentämään hieronnassa käyntejä.
On hyvä laite. Kokemuksia ei tosin ole kuin kolmen viikon ajalta, mutta olen saanut tämän laitteen avulla iskias kivut loppumaan, jotka aina vaivasivat tämmöisillä viileämmillä ilmoilla.
2,5Ah akku, hiiliharjaton moottori ja 6kpl "kärkiä". Ei ainakaan tuo summa mennyt hukkaan.
https://a.aliexpress.com/mbdjRyS4Kiitos linkistä. Helpottaa ostamista, kun jollain on jo kokekemusta laitteesta. Minkälaista ääntä tuo kyseinen laite pitää? Tuntuuko, että moottorissa riittää voima vai hyytyykö, jos painaa enemmän?
Kiitos linkistä. Helpottaa ostamista, kun jollain on jo kokekemusta laitteesta. Minkälaista ääntä tuo kyseinen laite pitää? Tuntuuko, että moottorissa riittää voima vai hyytyykö, jos painaa enemmän?Tuo näyttää identtiseltä tuon mun laitteen kanssa, mutta erilaisia hieromapäitä mukana
kyöräilijä
04.01.2020, 12.55
Kiitos linkistä. Helpottaa ostamista, kun jollain on jo kokekemusta laitteesta. Minkälaista ääntä tuo kyseinen laite pitää? Tuntuuko, että moottorissa riittää voima vai hyytyykö, jos painaa enemmän?
Oleppa hyvä.
Mielestäni tuo on hiljainen, toki vertailukohtia ei ole.
Voima on moottorissa riittänyt kyllä, vaikka "aika reilusti" olen välillä painanut. En usko, että normaalikäytöllä saa hyytymään.
Ebaysta löyty 14 euroa tällänen https://www.ebay.com/itm/30Speed-Percussion-Massage-Gun-Vibration-Muscle-Full-Body-Therapy-Massager-Relax/283726019641?hash=item420f637c39:m:mUKwIzv9_Nh6orz eSOn1wkA
Meni tilaukseen... vaikka olisi ihan romukin, niin hinta on niiiiiiin houkutteleva. Tarkemmin katottuna olisi ollut halvempiakin... no...
Ei enää löydy. Kandee kyllä olla noissa tarkkana ettei myydä vaa jotai tiettyä osaa tms.
Laitoin itellekki tulemaan tuon vehkeen.
Tilasin joululahjaksi Grillikaupasta Gymsportin lihashuoltovasaran : https://www.grillikauppa.com/lihashuoltovasara-gymsport-3-varinatasoa-6-erilaista-hieromapaata
En voi suositella kyseistä laitetta. Laite toimi noin viiden minuutin ajan ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Akussa palavat vihreät valot, mutta laturista otettaessa sammuu ja akun kytkimen asennolla ei ole mitään merkitystä. Olen viestitellyt Grillikaupalle ja laittoivat viestiä, että ovat reklamoineet maahantuojalle ja ilmoittavat minulle kun vastaavat.
Saa nähdä kuinka kauan reklamaation käsittelyssä menee. Itselläni on paha aavistus, että Aliexpressin tilaus kerkeää tulla nopeammin kun saan toimivan lihashuoltovasaran Grillikaupasta/maahantuojalta.
Luulis että liike hoitaa asiakkaan kanssa reklan ja sitten valmistajan/maahantuojan..
Tuliko alv päälle kun tuolta tilasit?
kyöräilijä
04.01.2020, 23.17
Tuliko alv päälle kun tuolta tilasit?
Ei jäänyt tulliin jos sitä tarkoitit. Se riskihän siinä on, että voi jäädä.
Toistaiseksi jäykkä lihas on nöyrtynyt ilman vibraattoreja ihan manuaalisesti takomalla.
https://i.imgur.com/dR9JkZZm.png
Petri Tuomenpuro
05.01.2020, 23.46
Kokemuksia pistosahaan laittettavista adaptereista?
https://www.ebay.com/itm/Percussion-Massage-6pcs-Tip-Bit-For-Jigsaw-Massager-Adapter-Attachment-Kit-Set/283461475805?epid=3030264405&hash=item41ff9edddd:g:fMcAAOSwpVtcwA-S
Hesarissa juttua:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006385852.html
Rajun näköisestä lihasvasarasta tuli treenaajien hittituote – Asiantuntija kertoo, mitä laite tekee lihaksille
Siitä, miten tämä stimulointi vaikuttaa lihakseen, voi tehdä vain oletuksia. Paineaallon fysiologisista kudosvaikutuksista ei ole Multasen mukaan julkaistu yhtään vakuuttavaa tutkimusta. Ei, vaikka eräänkin vasaran mainoksessa kerrotaan, että metodin edut on todistettu lukuisissa tutkimuksissa.
VOISIKO laitteesta sitten olla hyötyä lihasjumiselle tai palautumista kaipaavalle?
”Tutkijana on riskaabelia sanoa, koska laitteesta ei ole tutkimustietoa. Mutta voin olettaa, että sillä voisi olla positiivisia vaikutuksia sen perusteella, minkälaisia tuloksia ultraääni- ja paineaaltohoidoista on saatu. Korostan kuitenkin, että lihashuoltovasaran kohdalla tuloksia ei ole vielä osoitettu”, Multanen sanoo.
Toistaiseksi jäykkä lihas on nöyrtynyt ilman vibraattoreja ihan manuaalisesti takomalla.
https://i.imgur.com/dR9JkZZm.png
Nuijalla voi myös esim. nukuttaa lapset nopeasti, palauttaa vaimon hellan ääreen sekä lopettaa marsun ja sitä pienemmät veijarit.
Urbaanijape
14.03.2020, 11.13
Laitoin itellekki tulemaan tuon vehkeen.
Tilasin joululahjaksi Grillikaupasta Gymsportin lihashuoltovasaran : https://www.grillikauppa.com/lihashuoltovasara-gymsport-3-varinatasoa-6-erilaista-hieromapaata
En voi suositella kyseistä laitetta. Laite toimi noin viiden minuutin ajan ja sen jälkeen ei ole lähtenyt käyntiin. Akussa palavat vihreät valot, mutta laturista otettaessa sammuu ja akun kytkimen asennolla ei ole mitään merkitystä. Olen viestitellyt Grillikaupalle ja laittoivat viestiä, että ovat reklamoineet maahantuojalle ja ilmoittavat minulle kun vastaavat.
Saa nähdä kuinka kauan reklamaation käsittelyssä menee. Itselläni on paha aavistus, että Aliexpressin tilaus kerkeää tulla nopeammin kun saan toimivan lihashuoltovasaran Grillikaupasta/maahantuojalta.
Toimiko tämä laite niinkuin pitikin ja saapuiko ylipäätään? Onko antaa kokemuksia?
Tilasin juuri tuosta linkistäsi hintaan 51.30 euroa, free shipping.
tempokisu
14.03.2020, 11.28
Onko noista jollain jotain käyttökokemuksia? Onko noilla oikeasti jotain tehoa vai
onko kyseessä taas uusi turhake?
Malleja näyttää riittävän satasen vempaimista (Budgetsport React) useampaan satkuun (esim. HyperIce Hypervolt) - tekeekö noilla satasen
versioilla mitään?
Täh, useampi satanen. Onko tämä nyt vitsimielessä tehty topicci vai? Ilman muuta kannattaa hankkia mahdollisimman kalliit vempaimet, ja ajaa kellarissa jotain traineria. Mahdollisimman kallista semmoista.
No, mites on näistä kertynyt käyttökokemuksia? Onko laitteet kestäneet? Onko tärinän voima riittävä vai hyytyykö laite? Onko ollut sen verran helppoa että tuota tulee käytettyä? Oma "vielä" harkinnassa kun verkkokaupassa käydessä testasin kahta hyperizeriä ja halvempi 350€ arvoinen laite hyytyi. Kalliimmassa oli ihan ok voimaa, mutta hintakin sitten 499 jota en todellakaan maksa. Joten kun tuo halvempi ei jaksa toivomallani paineella, niin epäilyttää miten ihan halpikset jaksaa.
Ei ainakaan oma hyydy/kärsi painaa niin että hyytyisi. Vähän liian laiskasti tulee käytettyä, mutta toimiva laite tuo on.
Tuli viikko sitten hommattua tuo 365€ maksava HyperIcen Hypervolt Gigantista kun eräs toinen hierontalaite sanoi takuuaikana yhteistyösopimuksen irti ja sain sen hintaa vastaavan lahjakortin käytettäväksi sinne. Tässä vuosien varrella monenlaisia hierontalaitteita käyttäneenä kyllä tuo ykköseksi menee, vaikka kallis olikin. Ihan vaikka vain monipuolisuudellaan, ei kehosta löydy sellaista lihasta tai lihaskalvoa, jota en tuolla kykenisi käsittelemään.
Akkukaan ei lopu kesken vaikka innostuisi parin tunnin sessioon (eikä johto ole tiellä niinkuin monissa langallisissa laitteissa). Ja tehotkaan ei lopu kesken, jos ei ihan väkisin yritä. Paremmin pääsee syvälle lihaksen sisään kuin millään muulla laitteella olen päässyt. Etenkin näihin mun perinteisiin ongelmakohteisiin kuten pakaroihin, lonkankoukistajiin ja takareisiin.
Toki halvemmista vasaroista mulla ei ole kokemuksia, siinä mielessä vähän ehkä puolueellinen mielipide :)
Kiinasta tilattu 35e vasara on nyt kahta ihmistä takonut muutamana päivänä viikossa reilun vuoden. Hyvin on toiminut ja ei ole hyytynyt. Ollut varsin hintansa väärtti, etenkin forkkuihin ja käsivarsiin/olkiin. Jalkoihin on ollut käytössä enemmän Bilteman 20e autonkiillotuskone, isompi ja tehokkaampi.
Oisko jotain linkkiä mallia tms tuosta kiinavasarasta? Sen verran lottoomista monesti noi kiinavehkeet.
Tuo kyöräilijän linkkaama ollut itsellä ja hyvin toiminut
Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Ihan vain vielä lisäyksenä tuohon aiempaan viestiini, että kannattaa vasaraa ostaessa varmaan kiinnittää erityistä huomiota tuohon vasaran nimellistehoon. Hypervoltin perusmallissa se on 60 W, kalliimmassa versiossa 90 W, Booster Pro 2:ssa 135 W (tehokkain löytämäni) ja useimmissa halpismalleissa 20-30 W. Theragunista ei varsinaista teholukemaa löytynyt vaan vain moottorin hyydyttämiseen vaadittava voima, joka vaihtelee mallista riippuen 20lbs-60lbs (9-27kg). Toki jos tuo 30 W teho on omaan makuun riittävä, niin turhaan kai sitä maksaa itseään kipeäksi kalliimmista vekottimista? Takuuaika toki toinen asia, johon kannattaa kiinnittää huomiota, itsellä ainakin on tupanneet ahkerasti käytetyt hierontalaitteet aina jossakin vaiheessa hajoamaan.
Oisko jotain linkkiä mallia tms tuosta kiinavasarasta? Sen verran lottoomista monesti noi kiinavehkeet.
Valitettavasti ei, Aliexpress kauppiaat tulee ja menee. Tuota ei enää siellä ole. Ulkoisesti saman näköinen mitä Suomessa myy melkein kaikki marketit 59-99e.
mountainsnake
13.09.2020, 09.59
Itellä on ollut tuo hyoericen värisevä rulla nyt jo 3 vuotta viikottaisessa käytössä, akku pitää kutinsa hyvin, ja ehdottoman hyvä laite. Etenkin takareisien ja alaselän kanssa mahtava. Tehoa on paljon, ja varmasti kerrostalossa asuja ei kyllä toivoakaan käyttää kovalla teholla, koko kämppä tärisee
Ostin myös amazonista 77€ hintaan lihashuoltopallon, jossa ihan ok vibra, ja pääsee tarkemmin pienellealeelle, mutta vähän pliisu vekotin. Nyt olisi haussa lihashuolto vasara, lähinnä linkkien, nivusten ja pistemäiseen syvähierontaan, niin onko laadullisesti/tehollisesti tuolle hypericen vaihtoehtoja, vai onko tuo 300-400€ kärsittävä?
No tilasinpa minäkin aliexpressistä muutaman kympin laitteen ihan vain kokeillakseni, että tuleeko tuollaista käytettyä. Jos tuntuu, että käyttöä on, voi sitten ostaa jonkun paremman...
Paremmasta kun ei tiedä niin tuo Puuilon halpis laite on ollut hyvinkin hintansa väärti, maksoi vissiin kesällä 59€ Sama laite mitä kiinankaupat yms myy.
Mikkomoe
13.09.2020, 21.18
Mulletuli kiinankone , tilasin wish sovelluksessa, hinta 36e ja lähetyskulut 11e.. melkein 4 viikkoa kesti toimitus. kone näyttää aivan samalaiselta kuin tokmannissa 69e hintaan myytävä kone.
Kyl kone toimii, sain aristavat kantapäät kuntoon muutaman illan pohkeiden täryyttämisen jälkeen. Nyt on mukava nousta sängystä ottamaan ensiaskeleita ja kantapäät ei arista :) .sellanen tunne koneesta kylläkin jäi ettei syvähieronta välttämättä onnistu yhtä hyvin kuin kalliimmilla vehkeillä. Jotenkin puhti ei riitä kun painaa kunnolla lihasta vasten, se hyytyy vaan. Kaipais lisää voimaa..
Sitä en ole huomannut että nopeuttaako lihasten palautumista.
Mun kiinanvasara ei ikinä tullut... tai, voihan se vielä tulla, ei tosta ole kuin vähän yli puolivuotta... nyt alkaa jotenkin muutenkin olla usko Ebayhyn mennyt, yhä useampi tuote on jotain muuta kun tilattu tai ei tule... ja ne arvaa että meikäläinen ei parin euron takia jaksa käydä perimään rahoja takaisin.
Eihän se ole homma eikä mikään tehä dispute ja saada rahat takaisin. Ite eilen tilasin eka kerran varmaa vuosiin ebaysta jotain, siirtyny aliexpressiin, helpompi jotenkin kartoittaa sielä onko wörtti tilata. Ja jos ebaysta ettii jotain euromyyjiltä ni sen saa halvemmalla jostai nettikaupasta..
Täälläkin halpiskone (https://www.ebay.com/itm/Electric-Massage-Gun-Massagepistole-Massager-Muscle-Massagegerat-mit-1-4/283971709394?_trkparms=ispr%3D1&hash=item421e0869d2:g:lfIAAOSw78BfLZFa&amdata=enc%3AAQAFAAACcBaobrjLl8XobRIiIML1V4Imu%252 Fn%252BzU5L90Z278x5ickk7PdDazAlGltMLJlUhrWsD7l3JuG CfYgjQp7bv7jg%252BrldeO8KB8qYqhmf%252ByMc3SOnfG2Dv u34KX%252ByyaCMjfyJaZwdPHYfN5slINqpWPHr4tXLAI1Deet QilhNX%252BloDkKAmCH74PWc8AYMMnBgUgKIAoZaGH8RZMHAL 6HNEr%252BGdhXME7DSU6FN2QS1Z%252FDAnS%252BarNSBGRc 7EG42GVxmK34BGzGwCTVQX5x6WiC8pbeZl%252BrGcz%252FnU XVCmQa8bYacmsfjPd%252F0ESmaOVkDuFNR3PZM5c9rgEBWBQK wuVZ53HOOVtH81PWA4ljMm03DwNPTXPepdEIVX2db8Eqf7qNE5 y95VIFs7oWYBTzfx7Cx8tpAmPFCUf00xF4p8%252BTiMyFVrV4 orAAX0wWUK7i1G3S7wk5psS4w3VRaFUiwtW2RKGRn8BkGWNNYj %252F0WoFaTuyvnGAM7aItAIBqf3E%252F2RXPkr%252BAiPMU xe8h0SAqYgzfg3ntGnmv4Fal0wN85WZV5YNujF3JBeXIPpr9oo lwx3YPgv1iNa%252BI9NfDNOzTAw%252BZT%252BE1WbYZ%252 FIywRd3neyQ9UelxLu25FIDt1yZmOD68j4rueCH3hFT71b3BS0 g20%252FCSZ6qktsujZi7ZxT4gaYMiw1RdJHJWTYfRrV5jhDJu V6sWnLoXwV0jL%252Fugmhj2ZtkBpWlnUGQzKZdK6AK7HeDUGO zr3jC1YidG5Xf3XiI1UK5QFQ5nU0Pmicyq89%252FoZ4EwJrHp IArHioLEYs1tXqyIkFLPkUJTCjE7eUVeU6kh49YA6upLs7w%25 3D%253D%7Ccksum%3A28397170939497b9ada8262a4fca9d4f 284b3b9bc7ef%7Campid%3APL_CLK%7Cclp%3A2334524) käytössä, 35€ posteineen. Muutaman kerran kokeiltu ja vaikuttaa asialliselta; aika näyttää, onko kestävä vai joko saa vuoden päästä heittää vesilintua. Vähänkin enemmän painetta kuin laitteen omapaino (n. 1 kg), ja ääni muuttuu naputtavaksi ja sieluni silmin näen, miten laakerit kuluvat ennätysvauhtia...
Carnivore
14.09.2020, 08.54
Itse ostin Karhun vasaran K-marketista noin 80e. En osaa arvostella sinänsä kun en ole muita ikinä kokeillut, mutta kaikin puolin erittäin asiallisen ja kestävän oloinen laite. Virtaa riittää kertalatauksella uskomattoman pitkään jne.
Itselleni Karhu edustaa merkkinä välittömästi luotettavuutta jne.
Itellä on ollut tuo hyoericen värisevä rulla nyt jo 3 vuotta viikottaisessa käytössä, akku pitää kutinsa hyvin, ja ehdottoman hyvä laite. Etenkin takareisien ja alaselän kanssa mahtava. Tehoa on paljon, ja varmasti kerrostalossa asuja ei kyllä toivoakaan käyttää kovalla teholla, koko kämppä tärisee
Ostin myös amazonista 77€ hintaan lihashuoltopallon, jossa ihan ok vibra, ja pääsee tarkemmin pienellealeelle, mutta vähän pliisu vekotin. Nyt olisi haussa lihashuolto vasara, lähinnä linkkien, nivusten ja pistemäiseen syvähierontaan, niin onko laadullisesti/tehollisesti tuolle hypericen vaihtoehtoja, vai onko tuo 300-400€ kärsittävä?
Itse saattaisin päätyä tähän Booster Pro 2:een jos nyt ostaisin. Tehoa riittää tuplasti Hypervolt -perusmallin nähden ja hinta on alempi, ellei satu hyvää tarjousta löytämään.
https://www.hoitolakuulas.fi/products/booster-pro2
Theragunia sai ainakin viime black fridayna 400e:lla. Jotkut sanoo, että tuon toimintaperiaate on hieman eri, kun tuossa on pidempi iskunpituus(16mm). Hypervoltit ym. perustuu ymmärtääkseni enemmän tärinään.
Innostuin itsekin etsimään näitä niin tuollainen Tunturin malli sattui silmään 99€:llä: https://www.hobbyhall.fi/fi/vapaa-aika-urheilu-ja-terveys/kuntolaitteet/fitness-varusteet/tunturi-lihashuoltovasara_c1d89f2a/ . Mitäs speksejä noista nyt kannattaisi verrata? Rpm ja akun mAh?
^Ulkonäön puolesta tuo Tunturin malli näyttäisi olevan ihan sama kuin nuo Alibaban kiinanihmeetkin.
^^tuossa on joitain ohjelmistoeroja esim karhun vasaraan, 3 programmia tms jota karhussa/(alibabassa?) ei ole
Tunturin tekstissäkin sanotaan että se on Reactin vasara. Ja noi 20 tasoa... noh omassa vanhassa on vissiin 7 eri tasoa ja tulee käytettyä ekaa ja jotain nopeampaa minkä sattuu näpyttään päälle, eli tasojen määrälle en antaisi isoa merkitystä. Akun koolle antaisin ehkä eniten merkitystä.
Innostuin itsekin etsimään näitä niin tuollainen Tunturin malli sattui silmään 99€:llä: https://www.hobbyhall.fi/fi/vapaa-aika-urheilu-ja-terveys/kuntolaitteet/fitness-varusteet/tunturi-lihashuoltovasara_c1d89f2a/ . Mitäs speksejä noista nyt kannattaisi verrata? Rpm ja akun mAh?
Niinkuin jo aiemmassa viestissäni totesin, niin nimellisteholla on merkitystä aika paljon. Tuossa mallissa se näyttää olevan 20 W, Hypervoltin perusmallissa 60 W ja kalliimmassa 90 W, Booster Pro 2:ssa 135 W. Kertoo käytännössä sen, kuinka lujaa sillä pystyy painamaan ennenkuin kone hyytyy. Ainakin jos kaipaa kovatehoisempaa käsittelyä, niin tuo kannattaa huomioida.
viimeinenlenkki
16.09.2020, 10.41
Langaton neuromuskulaariseen terapiaan tarkoitettu värähtelyhierontalaite ja kantolaukku
9 eri nopeutta, vaihteluväli 1 800–3 400 värähtelyä minuutissa
24 V:n harjaton, suuren vääntömomentin moottori tehokkaaseen ja hiljaiseen hierontaan
Laitetta voi käyttää yhdellä latauksella jopa 3,5 tuntia
5 hierontapäätä: painetta ja hieronta-aluetta voi muuttaa.booster pro 135 w.hyvin on pelannut ja tehot riittäneet.
24 V:n harjaton, suuren vääntömomentin moottori tehokkaaseen ja hiljaiseen hierontaan
Laitetta voi käyttää yhdellä latauksella jopa 3,5 tuntia
5 hierontapäätä: painetta ja hieronta-aluetta voi muuttaa.booster pro 135 w.hyvin on pelannut ja tehot riittäneet.
135W, 2000mah akku ja 24V moottori... voi käyttää noin puoli tuntia yhdellä latauksella, ei 3,5 tuntia. Tai sitten joku luvuista on valhetta.
14W teholla voi käyttää tuon 3,5 tuntia
viimeinenlenkki
16.09.2020, 19.25
135W, 2000mah akku ja 24V moottori... voi käyttää noin puoli tuntia yhdellä latauksella, ei 3,5 tuntia. Tai sitten joku luvuista on valhetta.
14W teholla voi käyttää tuon 3,5 tuntiavarmaankin näin itse en ymmärrä noista tehoista mitään luvut olivat ohjekirjasta toki puolituntia täydellä teholla onkin riittävästi(jopa liikaa)4 tehollakin vaikutus jo riittävä.
No tilasinpa minäkin aliexpressistä muutaman kympin laitteen ihan vain kokeillakseni, että tuleeko tuollaista käytettyä. Jos tuntuu, että käyttöä on, voi sitten ostaa jonkun paremman...
Jaa, no ei mennyt tämäkään niinq römsös... vasara tuli, mutta mallia "OLD", jossa ei erillistä näyttöä ja kolme eri tehoaluetta / mitäliemoodia, kun piti tulla näytöllinen ja 30 moodia. En sitten tiedä onko tuolla käytännön merkitystä, mutta eri laite kuitenkin kun mikä tilattu tai maksettu. Tai itse asiassa ei ole vielä maksettu, kun maksu Klarnan kautta.
Kaipa tuollakin saa nyt testattua, että tuleeko käytettyä vai ei.
^Jaa-a, tässä puolipikaisesti kokeilin laitetta ja en sitten tiedä millaista hunajaa se on kymmenen kertaa kalliimmalla, mutta hyvinhän tuo tärisytti. Eikä mulla ainakaan kestä paikat painaa niin, että tuo laite hyytyisi.
Eiköhän tämä hommansa hoida näin ensi alkuun. Pitää vielä katsoa, mitä kiinanpojat sanoo mun rekkulaan. Josko saisi vielä hintaa tingittyä kolmestakympistä.
Näin muutaman testikerran perusteella en oikein osaa kuvitella, että mitä etua lisäeurot tämmöiseen vehkeeseen tuovat. Tosin vehkeen kestävyydestä nyt ei ole mitään tietoa. Äänitaso on varsin miellyttävä, ei peitä edes puhetta.
Kiinanpojista ei ole kuullut mitään. En kyllä maksa ennen kuin kommentoivat mun palautetta. Vaikka nyt otinkin vehkeen jo käyttöön.
^ Kun kroppa vähän tottuu vasarointiin niin saattaa alkaa kaivata lisää tehoa. Itselleni näin kävi HyperVoltin perusmallin kanssa. En millään jaksa uskoa, että puolet tehottomampi laite olisi pärjännyt paremmin tai sitten nuo ilmoitetut teholukemat on täysin päin persettä.
Tosin laitteen kestosta kun puhutaan niin siinä ei mainittu laite vakuuttanut ainakaan omassa käytössäni, vaan lakkasi toimimasta tuossa jokin aika sitten. Meni kuitenkin Gigantilla takuuseen ja nyt odottelen vaihdokkina kalliimpaa 90 Wattista mallia. Väliraha piti toki maksaa. Uskoisin tehokkaamman mallin kestävän perusmallia paremmin kun laitteen ei tarvitse käydä maksimitehoilla yhtä paljon, mutta tämä jää nähtäväksi. Otin nyt tuohon kuitenkin 3 vuoden tuoteturvan varmuuden vuoksi, niin ei tarvitse takuuasioita samalla tavalla jännittää jos se sattuu hajoamaan.
Asian vierestä, tuo Hypersphere vibrating massage ball, jonka hommasin vasaran korvikkeeksi odotusajaksi, on myös todella toimiva laite lihasjumien laukaisuun, etenkin pakaroille, hartioille, lonkankoukistajille ja selälle ja kyynärvarren pieniin lihaksiin.
^ Kun kroppa vähän tottuu vasarointiin niin saattaa alkaa kaivata lisää tehoa. Itselleni näin kävi HyperVoltin perusmallin kanssa. En millään jaksa uskoa, että puolet tehottomampi laite olisi pärjännyt paremmin tai sitten nuo ilmoitetut teholukemat on täysin päin persettä.
Se voi olla. Mutta jos ajatellaan, että tuo maksoi 37 EUR, niin eipä siinä isot rahat ole kyseessä, jos pitääkin päivittää tehokkaampaan. Enemmän ehkä harmittaa turhan roinan kuskaus maapallon toiselta puolelta.
Ja katsotaan mitä nyt tämän kanssa käy, eilen oli kiinanpojan kanssa viestittelyä. Tänään sitten näkyy onko Kiinassa miehen(?) sana vielä kunniassaan.
Tällä hetkellä ykkösteholla kestää painella reisiä ja pohkeita. Katsotaan mihin tilanne kehittyy, kun lihakset tottuu ja aukeaa.
No joo, eli tilasin AliExpressistä vasaran LCD-näytöllä ja 30-portaisella tehonsäädöllä. Tuli vasara ilman näyttöä ja kolmiportaisella tehonsäädöllä. Avasin sitten eilen toimituksesta AliExpressiin disputen (eli riitautin asian) ja vaadin 15 EUR alennusta. 37 EURon tuotteesta. Eilen illalla puhelin rupesi pimpottamaan, kun whatsappiin alkoi tulemaan kiinanpojan viestiä, että jos peruutan riitautuksen, niin hän lähettää minulle uuden LCD-näytöllisen vehkeen korvauksetta ja saan pitää vanhan. Hieman asia epäilytti, että mikäs kiire tässä nyt on yht'äkkiä, mutta kun ei isoista rahoista ollut kyse - ja vanhakin laite tuntui hommansa hoitavan - niin peruin sitten tuon disputen.
Tänään tuli ilmoitus, että uusi laite on lähetetty minulle. Tulee sitten kuin tulee.
Eli nyt kai sitten kaksi kiinanvasaraa alle neljäkymppiä. Not bad.
Noniin, nyt on tullut Hypervolt plussasta kerättyä viikon verran käyttökokemusta ja pakko sanoa, että tehoeron perusmalliin todellakin huomaa käytössä. Kyllä tuonkin toki saa painettua hyytymispisteeseen asti, mutta aika paljon voimankäyttöä se jo vaatii ja toistaiseksi en ole kaivannut lisätehoja. Kiva olisi kyllä joskus testata myös noita Booster Pro 2:aa ja Theragunin vempaimia. Fiilispohjalta sanoisin myös, että laitteen kuumuminen pidempään käytettäessä on vähäisempi ongelma kuin perusmallilla ja äänitasokin on toistaiseksi pysynyt kohtuullisena, perusmalli alkoi muistaakseni ääntää aika ilkeästi aika nopeasti.
Moikka
Täälä ois yks ökymallin käyttäjä, eli Theragunilla ammuskelen paikat auki. Olin erittäin skeptinen koko hommaan aluksi. Kaikki alkoi siitä, kun lääkärin diagnoosilla minulla oli erittäin paha krooninen tenniskyynärpää. Kaikki tekeminen loppui kokonaan ihan hurjaan särkyyn, joka vain yltyi kun yritti kättä liikuttaa. Kättä särki non stoppina 24h. Syynä hiirikäsi ja vuosien aikana kehittynyt jumitustila. Pyörällä ajokin oli enään vain unelmissa. Onneksi oli Joululoman aika ja pari viikkoa vapaata. Minulla on systeri ihan huippu jäsenkorjaaja ja urheiluhieroja, joka yritti kättä hoitaa heti loman eka päivänä. Hurjat kivut ihan normaaleista hieronta+jäsenkorjaus käsittelyistä! Jäsenkorjauksella pystyttiin sentään jotain hoitamaan, mutta systerillä olikin ässä hihassa, eli oli hommannut Theragunin! Olin kyllä epäileväinen koko touhusta, mutta kättä myös ammuskeltiin niskasta kämmeneen. No mähän tietysti otin iskuvasaran omaan käyttöön ja ammuin useamman kerran päivässä niin paljon, kun vaan uskolsi ja kipuja kestää. Mä ammuin toki ihan suoraan myös kipukohtaan, vaikka kivut oli hurjat. Noin kahden viikon hoidon jälkeen käsi alkoi olemaan lähes normaali ja ostin toki itselle myös ko. Theragun laitteen (se kolmion mallinen ja kallis). Paras rahan sijoitus ikinä ja mielellään maksoi, kun sai kivut pois. Kokonaisuudessaan tenniskyynärpää oli hoidettu noin kuukauden hoidollla. Nykyäänkin hoidan molempia käsiä aktiivisesti, ettei pääsis lihakset "hirttämään kiinni".
Hoidoista omia kokemuksia ja oppimisia:
- Jalat ammun joka lenkin jälkeen. Pehmeällä päällä ja alhaisella teholla. Lihas-solmun voi ampua kovalla päällä ja isolla teholla, mutta hoidon jälkeen voi olla montakin päivää lihas toipilaana ja en välttämättä suosittelle isolla ampumista, ellei pakko. Harvemmin ammun reisille enään isolla teholla ja olenkin huomannut, että pienellä teholla saa paremmin hoidettua. Maitohapot suorastaan häipyy ja lihakset tutuu tuoreelta heti ampumisen jälkeen. Polvet ja nivelet voi kevyesti käsitellä, mutta suoraan polvilumpioon tms. ampumista en suosittele. Tervettä kohtaa ei siis kannata sairaaksi ampua, mutta jotkut nivelet tosiaankin tykkää hoidosta. Vuosien polvivaivoihin olen alkanut löytämään oikean tyylin hoitaa. Jalka koukkuun 90 asteen kulmaan tai yli ja kevyesti houkuttelemalla ammustelee polven reunojen ympäriltä rentoutta ja verenkiertoa paremmaksi. Polven yläpuolella oleva kipu on se vaiva ja tämä hoito oikeastaan ainoa, joka edes auttaa yhtään. Itseasiassa valtavan iso oppimis haaste tuolla Threagunilla. Oikean tekniikan löytäminen ei olekkaan ollut ihan helppoa.
- Sormien nivelet ja ranteet tykkää ampumisesta pehmeällä leveällä päällä, sekä pienellä teholla. Joskus ammun kämmenen sisäpuolet isolla pehmeällä pallopäällä ja isolla teholla. Iso hyöty tuntuu olevan ja mitään haittaa en ole hoidosta havainnut. Erityisesti maantiepyörällä ajo jumittaa, joten hoito auttaa palautumiseen.
- Jalkapohjia ammun terävällä päällä, mutta tässä ei kannata liikaa innostua. Valtavan rentouttavaa hommaa! Joskus iso pallopää rentouttaa hurjasti jalkapohjien jumituksia.
- Pohkeissa ja penikkataudin hoidossa olen saanut isosti apua. Pohkeiden kiinnityksen sääreen voi ampua jopa sillä littanalla leveällä päällä. Se peukkupää myös vastaa paukaloilla pukkaamista penikkataudin hoidossa. Iso apu tosiaankin.
- Olkapäät jä kädet hoidan kokonaisuutena ja tosi harvoin minulla on enään niskajumeja tms. Niskajumi pääkipu on myös pysynyt poissa. Olkapään hoitaminen on kyllä vaikeaa touhua ja tässä erilaiset tekniikat vielä hakusessa. Pallohoito + Theragun yhdistelmä tuntuu auttavan kokonaisuutena.
- Pakaroille ja lonkille Theragun on suorastaan unelmaa :-) Pakaroita ei kantsi isosti ampua, vaikka se tuntuiskin huipulle. Olen huomannut, että varovasti huoukuttelemalla saa paremman tuloksen. Minulla on nykyään vaikea jännejumi vasemmassa jalassa ja pakarassa, jonka hoitaminen/venyttely ihan pakkoa.
Siinäpä omia kokemuksia ja suosittelen vasaran hommaamista. Ostettiin halpis malli eräälle invalidille, joka alkoi hoitamaan jalkojen huonoa verenkiertoa. Mies on ollut ikionnellinen laitteen auttamasta helpotuksesta jalkoihin. Mä käyn joskus kylässä ja mies sänkyyn makaan. Sitten ammuskelen paikkoja auki varovasti. Pienikin apu tuntuu olevan iso asia ;-) Mä en ole ikinä saanut apua venyttelystä. Tässä on kyllä opettelemista! Aktiivi venytys ehkä toimii ok, mutta perinteinen venytys ei oikein tunnu auttavan. Venyttelyä pitäis varmaan lisätä hurjasti.
No joo, eli tilasin AliExpressistä vasaran LCD-näytöllä ja 30-portaisella tehonsäädöllä. Tuli vasara ilman näyttöä ja kolmiportaisella tehonsäädöllä. Avasin sitten eilen toimituksesta AliExpressiin disputen (eli riitautin asian) ja vaadin 15 EUR alennusta. 37 EURon tuotteesta. Eilen illalla puhelin rupesi pimpottamaan, kun whatsappiin alkoi tulemaan kiinanpojan viestiä, että jos peruutan riitautuksen, niin hän lähettää minulle uuden LCD-näytöllisen vehkeen korvauksetta ja saan pitää vanhan. Hieman asia epäilytti, että mikäs kiire tässä nyt on yht'äkkiä, mutta kun ei isoista rahoista ollut kyse - ja vanhakin laite tuntui hommansa hoitavan - niin peruin sitten tuon disputen.
Tänään tuli ilmoitus, että uusi laite on lähetetty minulle. Tulee sitten kuin tulee.
Eli nyt kai sitten kaksi kiinanvasaraa alle neljäkymppiä. Not bad.
Normisetti. Peruutettu dispute = luovut oikeuksistasi hyvitykseen. Kaikkinainen alustan (esim. aliexpress, ebay, amazon) ulkopuolinen viestittely on lähtökohtaisesti täysi kusetus. 15 euroa on Kiinassa viikon palkka.
Noniin, nyt on tullut Hypervolt plussasta kerättyä viikon verran käyttökokemusta ja pakko sanoa, että tehoeron perusmalliin todellakin huomaa käytössä. Kyllä tuonkin toki saa painettua hyytymispisteeseen asti, mutta aika paljon voimankäyttöä se jo vaatii ja toistaiseksi en ole kaivannut lisätehoja.
En kyllä ymmärä millaista voimaa te käytätte. En saa tapettua omaa kiinanvasaraa, vaikka kuinka painan.
Normisetti. Peruutettu dispute = luovut oikeuksistasi hyvitykseen. Kaikkinainen alustan (esim. aliexpress, ebay, amazon) ulkopuolinen viestittely on lähtökohtaisesti täysi kusetus. 15 euroa on Kiinassa viikon palkka.
Joo, no kävin hakemassa paketin postista tänään...
En kyllä ymmärä millaista voimaa te käytätte. En saa tapettua omaa kiinanvasaraa, vaikka kuinka painan.
Kai mun pitäis tilata tuo Kiinanvasarakin testiin kun se kerran noin hyvä on.
Jcoolin tarinan voi hyvin uskoa, ei se vasara tietty ihmeitä tee jos sitä ei ahkerasti käytä, mutta ei mullekaan pelkkä venyttely ole ikinä auttanut mitään, pikemminkin päinvastoin. Kun kropassa on riiittävän isot totaalijumit olleet niin kauan kuin muistaa niin ei sitä edes ymmärrä, miten paha tilanne on, ennenkuin johonkin alkaa sattumaan jatkuvasti. Itsellä tuotti jossain vaiheessa etuolkapäähän tuskaa ihan vain painavan oven avaaminen työntämällä. Ja lapojen väli selässä on myös ollut niin jumissa, että haitannut hengittämistäkin. Monesta muusta vaivasta puhumattakaan.
Vasarakäsittelyn jälkeen venyttelykin on maistunut paljon paremmin.
^Joo, no niskat mulla on ollut niin jumissa, että se on haitannut pystyssä pysymistä. Tähän asti hoitanut hieronnalla. Viimeeksi oli vasen lapa niin jumissa, että takkia ei saanut päälle. Puoli vuotta kerran viikossa hierojalla alkoi avaamaan lapaluita niin, että niitä vasta päästiin hieromaan.
Mutta kuinka te pystytte lihashuoltovasaralla hoitamaan noita niskan jumeja? Vai auttaako vaimo tuossa?
Kiinanvasaran pitkäaikaisesta laadusta vaikea sanoa mitään, mutta eihän tällainen laite mekaanisesti kovin kummoinen ole. 300 EURon vasara ei varmasti ole 10 kertaa parempi kuin 30 EURon, mutta saattaa se olla kestävämpi ja toiminnaltaan vaikka kaksi kertaa parempi. Tai kaksi kertaa niin hyvä. Miten se sitten määritelläänkään.
Budgetsportissa on tarjouksessa 49e moinen kapistus.
Mikkomoe
19.05.2022, 17.31
Hyvä laite tää tärinäpyssy mutta akkukäyttöisyys alkaa jo ärsyttämään. Sama juttu partakoneiden ja hiustenleikkuukoneiden kanssa. Joskus lataaminen tuppaa unohtumaan ja koneet hyytyy väärään aikaan. Ei taida löytyä verkkovirtakäyttöisiä? Ei mus johdot häiritse. Päinvastoin arvostaisin koneen tasaista käyntiä hyytymättä, tärinäpyssyis vois olla tehokkaammatkin moottorit kun ei olis enää kompromissiratkaisu akun riittävyyden kanssa. Ja aina heti valmiina kun töpselin pistää seinään..
Mulla on boosterin ”kyttyrämalli”. .. tehoa täysin riittävästi mutta akku alkaa olla vähän väsyneemmän oloinen ja lopulta jokin simahti.. takuuhuollossa nytte..
Juha Lehtinen
19.05.2022, 19.29
Itselläni on Booster P2 Pro eikä pahaa sanottavaa. Aika kauan saa yhdellä latauksella itseään nuijia ja teho riittää ainakin omiin tarpeisiini.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.