PDA

Näytä tavallinen näkymä : Olen kokeillut izmon sähköpyörää

LJL
26.12.2019, 16.08
Ilmoitan täten että olen kokeillut izmon sähköpyörää (Cube, en tiedä tarkemmin mikä malli) noin 3km. En ole koskaan ajanut metriäkään sähköpyöräillä. Havaintoja:

-uskomaton fiilis jo ecolla, kulkee lähes itsestään, nauratti kovasti ensimmäiset metrit
-viiveettä antaa avustusta polulla ja antaa potkua myös vähän sen jälkeen kun lopettaa polkemisen
-menee vaikka minkä töppyrän yli eikä tarvitse laittaa jalkaa maahan
-kiihtyvyys jotakin auton luokkaa kun laittaa turbon
-ei uskoisi että painaa 22kg koska 10kg luomupyörä tuntui sen jälkeen raskaammalta
-izmo sanoi että range vaan kasvoi 4h lenkillä, eli akkua ilmeisestikin riittää

Eli ei se niin alustavasti hanurista ollutkaan. Suosittelin oitis 70v appiukolle joka kantaa luomuläskiä metsässä, ja miksei itsellenikin voisi hommata jos vaan tilaa olisi. Hienot on systeemit!

MRe
26.12.2019, 16.24
^Ja sit mä heräsin... :D

veke
26.12.2019, 18.26
Ja happamia sanoi kettukin pihlajan marjoista

Jami2003
26.12.2019, 18.35
Kyseessä vissiin kova rassi kun izmo näyttää polkevan sähköpyörällä kovempaa ilman sähköjäkin mitä minä saman tallin hiilikuituluomutäpärillä.

izmo
26.12.2019, 19.26
Voi veljet... oon ajanut kyllä maantie lenkkiä 28 avella ilman sähköö. 134 km näytti range matkaa jälkellä tän päivän 60km(kovan) maastolenkin jälkeen ja kai se pakko oli olla kova lenkki kun puolet porukasta jalat muusina :eek:

izmo
26.12.2019, 19.33
Kyllä se taitaa olla niin että tän päivän mopo jonnet jättää Derbin ja kymmenen vuoden päästä kaikilla on sähkö mukana porukkalenkillä. Kyllä ittellä on myös hauska fiilis kun tosiaan menee mistä tahansa ryteiköstä voimalla lapi missä kannetaan luomupyöriä:eek:

LJL
26.12.2019, 21.29
Kyllä se taitaa olla niin että tän päivän mopo jonnet jättää Derbin ja kymmenen vuoden päästä kaikilla on sähkö mukana porukkalenkillä.

Mopojonnet tulee porukkalenkille (?)

Silloin ei pidetä juoma- vaan tupakkitaukoja, ja hoetaan alustavasti vittüa ja saatanäa.

izmo
26.12.2019, 21.36
Huhun mukaan nyt on jo kuulunut metsästä rumia sanoja Korvolan mökkiin asti ?

LJL
26.12.2019, 22.37
Huhun mukaan nyt on jo kuulunut metsästä rumia sanoja Korvolan mökkiin asti ?

Se on totuus jos appiukkoa on uskominen

VesaP
27.12.2019, 08.34
Mitämitä, onko Izmon (kohta) keräämät miljoona ajokilometriä ajettu osin siis sähköllä? Pöh, perutaan ilmainen Fillari-lehden palkintotilaus vaikka miljoona kilsaa tuliskin täyteen! :D

Villetre
27.12.2019, 09.37
Onhan ne sähköt kivoja.. Mutta mennään luomuna vielä hetki kun jalat toimii jotenkuten.

paaton
27.12.2019, 09.48
Ilmoitan täten että olen kokeillut izmon sähköpyörää (Cube, en tiedä tarkemmin mikä malli) noin 3km. En ole koskaan ajanut metriäkään sähköpyöräillä. Havaintoja:

-uskomaton fiilis jo ecolla, kulkee lähes itsestään, nauratti kovasti ensimmäiset metrit
-viiveettä antaa avustusta polulla ja antaa potkua myös vähän sen jälkeen kun lopettaa polkemisen
-menee vaikka minkä töppyrän yli eikä tarvitse laittaa jalkaa maahan
-kiihtyvyys jotakin auton luokkaa kun laittaa turbon
-ei uskoisi että painaa 22kg koska 10kg luomupyörä tuntui sen jälkeen raskaammalta
-izmo sanoi että range vaan kasvoi 4h lenkillä, eli akkua ilmeisestikin riittää

Eli ei se niin alustavasti hanurista ollutkaan. Suosittelin oitis 70v appiukolle joka kantaa luomuläskiä metsässä, ja miksei itsellenikin voisi hommata jos vaan tilaa olisi. Hienot on systeemit!

Uskottava selitys mieheltä, joka käyttää sinistä kurapukua.

VesaP
27.12.2019, 10.15
^Mutta mies jolla on kissa ei voi olla perimmiltään paha tai mitenkään väärässä. Ainut mikä ei pitäne toden kanssa tuossa että jos ajaa 4h lenkin niin range EI kasva silloin. Vaikka pitäs koko lenkin OFFilla pyörää, eiköhän se range pysy samana mitä lähtiessä silti, ei kasva. Ainut että kuka hullu ajaa OFF asennolla sähköpyörää kun tervassakin uiminen lienee joutuisampaa mitä ebiken ajaminen ilman sähköavustusta.

LJL
27.12.2019, 10.21
Uskottava selitys mieheltä, joka käyttää sinistä kurapukua.

Ruskeaa

Ainut mikä ei pitäne toden kanssa tuossa että jos ajaa 4h lenkin niin range EI kasva silloin.

Se oikeasti kasvoi

izmo
27.12.2019, 10.28
Tuntuu vaan turhalta laittaa sähkö avustusta tommoosella porukka lenkillä kun vauhti on mitä on mutta yksin ajaessa vauhti voi olla kaksin kertainen... Paluumatka kun tultiin myötätuuleen niin rangemittari näytti 134km matkaa jäljellä mutta totuus on että eihän se akku täyty

Iero
27.12.2019, 12.30
Kyllä se range voi kasvaa kaikesta huolimatta. Minulla on pyörässä 9 avustustasoa. 1-3 tasoilla range pysyy aikalailla samana ja jokainen taso tästä ylöspäin pienentää merkittävästi rangea.

Eli, jos alussa olisi vaikkapa avustustaso 9 valittuna ja vilkaisee mittaria, niin todennäköisesti range näyttää suhtkoht vaatimattomalta. Jos matkan aikana onkin naputellut tasoksi 1-3 ja polkenut pääasiassa lihasvoimin, niin näytössä voi ollakin yllättäen aika iso range-lukema, joka näyttää suuremmalta kuin lähtiessä. Tämä ainakin tuolla minun 1 kW Bafang koneella.

Fat Boy
27.12.2019, 12.31
Ei kaikki sähköpyörät ylettömän raskaiksi muutu ilman avustusta. Vain painavaksi normipyöräksi. Ja range voi todella kasvaa, vaikkei akkuun menisi yhtään virtaa. Veikkaisin syyksi sitä, että se laskee rangen kyseisen avustuksen viimeaikaisella keskiarvolla. Jos intoutuu ajamaan vielä pienemmällä kulutuksella tai akun nollakulutuksella, keskiarvo muuttuu ja laskennallinen toimintasäde kasvaa.

Kysymykseen. En ole ajanut izmon sähköpyörää tai mitään muutakaan izmolle kuuluvaa.

VesaP
27.12.2019, 14.18
Kysymykseen. En ole ajanut izmon sähköpyörää tai mitään muutakaan izmolle kuuluvaa.

Ei sulta tai keneltäkään muultakaan kysytty mitään. Arvon (ruskea)haalarinen topicinaloittaja vain ilmoitti että HÄN on saanut kunnian iskeä hanurinsa samaan nahka(vai peräti hiilikuitu?)palaan mitä izmo! Voiko hienompaa vuodenloppua olla, häh? Ei!

:)

LJL
27.12.2019, 16.58
Voiko hienompaa vuodenloppua olla, häh? Ei!

Joskus olin vuodenvaihteessa izmon kanssa 4h lenkillä jolla keskisyke oli 177 ja kun istui sen jälkeen reilun tunnin 42C paljussa niin tuli erittäin kummallinen olo.. Kyllä sähköpyöräily siihen verrattuna oli hienompaa

paaton
27.12.2019, 19.50
Joskus olin vuodenvaihteessa izmon kanssa 4h lenkillä jolla keskisyke oli 177 ja kun istui sen jälkeen reilun tunnin 42C paljussa niin tuli erittäin kummallinen olo.. Kyllä sähköpyöräily siihen verrattuna oli hienompaa

Eli sinä tosiaan tarvitset sähköpyörää ja izmo generaattoriin jolla lataa sun akkuja :)

LJL
27.12.2019, 20.20
Eli sinä tosiaan tarvitset sähköpyörää ja izmo generaattoriin jolla lataa sun akkuja :)

Tuo tapahtui joskus reilut 5v sitten.. Nykyään oon ehkä paremmassa kunnossa ja ei oo enää 26" ns. kehveli. Izmo kommentoi lenkin aikana muistaakseni jotain tyyliin "jos olisin ajanut yksin olisin jo syönyt, käynyt suihkussa ja fillari-lehden foorumilla kirjoittamassa tästä"

Paitsi eilisellä lenkillä oli 29" ISP:t ja nekin oli izmon mielestä kehvelit. Kaikki on kehveli jos vertaa sähköpyörään

izmo
27.12.2019, 20.34
jos nyt puhutaan pelkistä kumeista niin olihan metsässä ne ISP kumit kehvelit kun lunta oli paikoin 2 cm ja kivien välissä 0 cm ja ISP luisteli pahaa ääntä pitäen :seko:

marmar
30.12.2019, 07.43
jos nyt puhutaan pelkistä kumeista niin olihan metsässä ne ISP kumit kehvelit kun lunta oli paikoin 2 cm ja kivien välissä 0 cm ja ISP luisteli pahaa ääntä pitäen :seko:

Myyjän kanssa juteltiin mitä laittaisi alle. Myyjä suositteli ISP:tä, kun mulla on kaponen vanne (30 mm), mutta Arisun Sharktoothit (https://www.bikeshop.fi/Arisun-Sharktooth-29x2-8-quot/ekauppa/p758598/) tuli kuitenkin pähkäilyn jälkeen ja noillakin vanteilla oli ISP:tä parempi valinta mun käyttöön. Tulevaisuuden oOstoslistalle päätyi leveämmät kiekot, mutta ajelee noillakin ihan hyvin alkuun.

Eihän nuo varmasti jäätiköllä pärjää ISP:lle, mutta etelän märkä, sula, muta, jää kelissä on olut pitoa riittävästi. Kivikossa ja kalliolla on enemmän kumia kalliota vasten, kun yli puolet nappuloista on ilman nastoja. Tietty leveys tuo oman lisäosansa pitoon.