Näytä tavallinen näkymä : Pyörän rungon värityksen valinta
ikispessu
25.12.2019, 18.55
Olen jo päättänyt että rungon(teräsgravel) kolme väriä tulevat olemaan turkoosi/teal päävärinä ja beige/hiekka sekä punainen/viininpunainen tehosteväreinä.
Oheisessa kuvassa on neljä väripalettia(ovat melko lähellä toisiaan ja nuo valkoiset yksissä väleissä eivät meinaa mitään, en jaksanut editoida kun kännyllä räplännyt näitä) ja haluaisin kysyä mikä niistä mielestänne on paras?
edit.eniten siis mietin tuota turkoosi/teal sävyä, että se ei ole liian pirteä ja lähellä bianchin celesteä, mutta ei liian vihreä tai liian tummakaan.
https://i.ibb.co/tKtspCf/varit.jpg
https://flic.kr/p/2i58RPV
Kiitos mielipiteistä!
Toinen vasemmalta koska sen punainen on oikea punainen (tai no, punaisempi). Tulee olemaan helpompaa kaikkien oheislaitteiden kanssa jos niis on punaista.
Et arvaakaan millainen haaste oranssi/harmaa pyörä on kun esim Mastodon-tarrat ovat punaisia. Onneksi tuli harmaitakin tarroja mukaan.
ikispessu
25.12.2019, 19.06
^joo, siinä on ns. positive red, joka on noista kyllä puhtain punainen vaikka myös murrettu. Mielestäni tuossa paletissa pääväri on ehkä liian tumma, joten siirtäisin silloin tuon päävärin tuolta neljännestä siihen, koska se on sama sävy mutta vaaleampana. harkitaan tätä vaihtoehtoakin.
Joo se olis hyvä. Pääväri neljäs vasemmalta ja muut toinen vasemmalta.
Hiekkasävy voisi olla myös se neljännen palkin. Näyttää tosin mun ruudulta samalta kuin ensimmäisen.
Munarello
25.12.2019, 22.12
Mitä räikeämpi sen parempi. T: pyörävaras
GT Grade Carbon Expert 2020 on melko lähellä väritykseltään.
https://www.gtbicycles.com/media/catalog/product/cache/12/image/1800x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/g/t/gt20_grade_crb_expert.png
ikispessu
25.12.2019, 23.29
^Ei minun silmääni. Tuo gt:n väri on mallin tietojen mukaankin jade eli huomattavasti vihreään, kun noissa minun paleteissa on teal(sini-vihreä, aika keskeltä noita) ja turquoise(joka oikeastaan vain vaaleampi kuin teal, näissä minun taittaa enemmän siniseen kuin vihreään) värien eri sävyjä.
Tuo pieni accentväri ei ole beige/hiekka vaan erittäin vaalea vihreään taittava keltainen. Punainen tietysti uupuu myös kokonaan eli aivan eri homma kyseessä minun silmissäni.
Ei mulla mitään mielipidettä tähän varsinaiseen asiaan ole mutta tässähän on sellainen probleema että kun me ei kaikki katsota noita väriehdotuksia samalta näytöltä niin välttämättä ei edes puhuta samasta asiasta. Eikä meidän kaikkien näytöt ole edes kalibroitu samanlaisiksi. Voi meinaan olla yllättävän suuria sävyeroja eri näytöillä.
Tää nyt on niitä juttuja joihin törmään töissä vähän väliä.
Jaa mutta nythän ollaan joululomalla joten otan vain takkini jne...
Firlefanz
26.12.2019, 00.55
Toinen vasemmalta koska sen punainen on oikea punainen (tai no, punaisempi). Tulee olemaan helpompaa kaikkien oheislaitteiden kanssa jos niis on punaista.
Täydelliseen lopputulokseen pyrittäessä tehosteväri ei missään tapauksessa poiketa eri osissa sävyiltään. Jos - puhtaasti esimerkiksi - kaavailee oransseja tankonauhoja, kaapelinkuoria ja satulaa, kannattaa varmistua etukäteen että löytyy sopivia tuotteita jotka täyttävät tässä suhteessa kriittisen silmän asettamat vaatimukset. Ja jos rungossa on jotain väriä tehosteena, sen sävy tietenkin sanelee mahdollisten muiden samanväristen osien sävyt.
Makuasioita mutta ei kyllä nuo värit iske, aika plattuja yhdistelminä mutta tosiaan aivan makuasia. Kuten Firle sanoo, ko. seikoilla saa hyvät tehosteet. Itsellä oranssi/valkoinen runko joka tehostettu oransseilla tangon nauhoilla ja valkoisilla kuorilla ja toisessa mustassa käytetty oransseja osia ja samoin kuoret...
Vanhan Ipadin retina-näytöltä katsottuna oikeanpuoleisin on noista ainoa, missä sävyt on tasapainossa. Pyörässä värit näyttää joka tapauksessa erilaiselta, joten itse pitäytyisin vähän neutraalimmassa yhdistelmässä, ettei ala häiritsemään muutaman vuoden päästä. Ylärivin kolme ensimmäistä oikealta lähtien toimisi hyvin, jos välttämättä pitää montaa väriä yhdistellä. Ja loppujen lopuksi yksi hyvä väri on monasti se paras väri ;)
Privileged
26.12.2019, 12.14
^ Vähän sama eli lähtinsin oikean reunan väreillä liikenteeseen. Itse varmasti kyllästyisin "liian" räikeisiin väreihin hyvinkin nopeasti.
^Niin, usein jokin klassinen väritys tyylikkäin ja miellyttää myös silmää. Usealle kuitenkin värikin olennainen joten myös saattaa tehdä jälleenmyynnin hankalaksi...
ikispessu
26.12.2019, 13.40
^Eipä tuota mittatilauksena omille mitoille tehtyä kyllä jälleenmyynti mielessä
osteta eli sillä ei ole merkitystä.
Taidealalla työskentelyn sekä harrastusten takia tullut värejä opiskeltua ja pähkäiltyä aika paljon ja vuosien saatossa olen huomannut että turkoosin/teal ja punaisen yhdistelmä viehättää suuresti ja beige taas sointuu punaisen kanssa hienosti. Siksi olen päätynyt näihin kolmeen väriin.
Kiitos mielipiteistä, eiköhän tähän joku ratkaisu löydy.
Pistetään lopullinen väritys sitten foorumille arvosteluun kun pyörä on valmis.
^No, makuja monenlaisia... Onnea kuitenkin valinnalle, monasti valmis näyttää aivan muulta kuin hahmotelma...
Laita ihmeessä kuvaa valmiista aivan mielenkiinnonkin vuoksi...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.