PDA

Näytä tavallinen näkymä : Voimarulla

Mikkomoe
25.12.2019, 13.02
Onko kokemuksia? Mä aloitin säännöllisen treenin voimarullalla ( tai vatsarulla) .. polvilleen ja rullalla leivotaan eteen ja taakse niinkuin kaulimella, tuntuu tosi rankalta liikkeeltä keskivartalolle ja käsille ja yläselässäkin vähän tuntuu.. jossain kohtaa liikettä asento on lähellä pyöräilyn ajoasentoa. Ajattelin sit, tämähän vois olla täydellinen täytetreeni, vahvistaa juuri niitä paikkoja jotka pitävät ajoasentoa yllä. Uskon että kesällä on mukavampi ajaa pitkiä lenkkejä jos läpi talven harjoittelee voimarullalla säännöllisesti!

kyöräilijä
29.12.2019, 13.16
Oman kokemuksen perusteella koen tämän olevan paras liike syvien vatsalihasten treenaamiseen.

F. Kotlerburg
29.12.2019, 14.00
Raskas, mutta hyvä liike. Kannattaa opetella tekniikka eikä yrittää alkuun liikaa. Ei ole tarve päästä lattiaan asti heti alussa. Kuten Tommi tuossa sanoi niin selän saa kipeäksi väärällä tekniikalla, joten oikein tehtynä liikkeen ei tule tuntua alaselässä.

järtsy
29.12.2019, 19.46
joo tässä helposti "pito" loppuu eli selkä menee notkolle jos yrittää tehdä liian vaativaa liikettä.

Tykkään kanssa voimistelurenkaista, saa myös rinta ja olkapäät treeniä kun tekee sellaista rintauintiliikettä samalla tai pelikaanipunnerruksia.

Mikkomoe
30.12.2019, 10.48
On tullut tehtyä, huomasin kuitenkin että säädettävät voimistelurenkaat kun laskee alas, sama liike sujuu vielä mukavammin. Paha sanoa että tuliko mitään ihme tuloksia, selän siinä saa kipeeksi jos tekee väärin.

Jaa, teenkö mä sitä liikettä väärin kun selkä on joskus kipeä.. tai siis selkä ei ole kipeä vaan selän lihaksissa lihaskipua niinkuin yleensä tulee jos on ollu taukoa treenaamisesta.. olen kokenut että kuuluukin olla vatsa ja selkä lihakset kipeinä jos oikein kovan treenin vetää voimarullalla. En osaa kuvitella, voiko tätä treeniä tehdä ilman että selkälihakset tekee mitään työtä, kaikki työ tulee vatsalihaksilla.. mä tunnen että alaselänkin pitää jännittää jos liikkeet tekee rullalla .

Mikkomoe
01.01.2020, 11.44
Tommi2:lla oli hyvä vinkki tämä "kuvittele että pidät kolikkoa pakaroittesi välissä puristamalla".. nyt äsken kokeilin tehdä niin kun tein voimarullaliikettä.. tosiaan tätä liikettä voi tehdä selkälihakset melko rentoina.. mielenkiintoista. Kiitos vinkistä