Näytä tavallinen näkymä : Oletko some-ummikko?
Niin, kyselen muilta, että onko muita some ummikoita palstalla. Itse en ole facebookissa, twitterissä tai muissa vastaavissa. Täällä ja parissa muussa keskustelufoorumilla louskutan leukojani.
Minä koen, että kaikkeen tarpeelliseen riittää, puhelin, sähköposti ja tekstiviesti. Olenko jälkeenjäänyt yksilö?
tempokisu
23.12.2019, 01.51
Niin, kyselen muilta, että onko muita some ummikoita palstalla. Itse en ole facebookissa, twitterissä tai muissa vastaavissa. Täällä ja parissa muussa keskustelufoorumilla louskutan leukojani.
Minä koen, että kaikkeen tarpeelliseen riittää, puhelin, sähköposti ja tekstiviesti. Olenko jälkeenjäänyt yksilö?
Samat. Ei olla jälkeenjääneitä vaan järkeviä :D
Et ole lainkaan ainutlaatuinen, samoilla linjoilla itsekin. Emäntä on veispookissa ja sitä tulee usein todettua että paree ilman.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
callahan
23.12.2019, 08.09
Samalla mulla.
Samoilla linjoilla myös täällä, muutama foorumi ja puhelin-sposti-textarit-whatsapp riittää mainiosti mun kuvioihin.
metusala
23.12.2019, 08.55
Sama täällä. Olen luvannut, että teen sometilit heti kun löytyy syy. Tähän asti ei ole sitä löytynyt.
Whatsup käytössä tän yleisen nettiselailun lisäksi. Ei siis instaa, facea, twitteria, discordia, snäppiä ja mitä nyt noita nimiä ja jonkin verran käyttötarkoituksia tiedän. Keskustelufoorumeista ja vastaavista seuraan tätä foorumia, hifiharrastajat.org (harvoin) ja kolmas johon on käyttäjätunnukset ja päivittäiset vierailut mutta johon en kirjoittele on pinkbike. Lisäksi vilkaisen säännöllisesti vitalmtb:n ja bikemagin.
Työkaveri, nuoremman polven edustaja. Vastasi kysymykseeni instagramista. Se on uusi baari siinä Toteemin vieressä.
Olen kuitenkin sen verta edistyksellinen, että käytän whatssappia ja seuraan tätä ja karavaanarifoorumia. Face-tili on, aikanaan syystä perustettu, nyt liki käyttämättä.
Jami2003
23.12.2019, 09.39
Whatsapp ja messenger löytyy mitkä minusta on vain tekstiviestin jatkeita. Whatsappia käytetään jopa paljon työasioiden hoitoon yrityksen sisällä.
Instagramiin tulee postattua urheiluaiheinen kuva sillon tällöin ja toisinaan katseltua jotain pyöräilykuvia sieltä tai seurattua jotain talvipäiväseisaus ajoa. Facebookissa ei ole kovin montaa kaveria ja lähinnä siellä seurailen jotain seura yms ryhmäjuttuja. Olen aina kirjautuneena sieltä pihalle jotta ei ainakaan useammin kuin kerran päivässä tulisi käytyä siellä. Twitter on niin käsittämättöntä sekamelskaa etten ymmärrä siitä yhtään mitään joten sitä en käytä ollenkaan. Vaikka olisi ilmeisesti paras tällaisten talvipäiväseisaus ajojen yms seuraamiseen. Sitten on tietysti fillarifoorumi jossa olen ehdottomasti aktiivisimmin mukana sekä lukemisen että kirjoittamisen puolesta. Ja ainut missä tulee jopa somen ehdotonta no-no:ta harrastettua, puhuttua politiikkaa.
Siinäpä ne sosiaalisen median sovellukset on. Mitään lisäisarvoa en näe itselleni siinä ettei käytäisi ollenkaan mutta en myöskään siinä että niitä käyttäisi todella aktiivisesti.
Jopotuinen
23.12.2019, 10.43
Kompsis.
Lisäksi SAAB ja Opel klubit harvakseltaan satunnaista asiapainotteista helppiä varten. Nuistakin jälkimmäinen taitaa vaipua perheessä sattuneiden muutosten myötä.
Whatsup en ole ottanut käyttöön, vaikka sitä ovat kovasti hommissa tuputtaneetkin.
On niitä nykyajan hömpötyksiä ja saa luurin tuuttailemaan yhtenään 24/7.
hphuhtin
23.12.2019, 12.14
Lasten takia katsoin TikTokia ja ja se meni kyllä ihan totaalisen yli hilseen. Tiivistettynä somen pahimmat puolet, katso-kuinka-loistavaa-elämäni-on, paljaalla pinnalla seuraajien keräilyä, samoja typeriä tansseja.. poistin appin, vaikka sanotaan että pitäisi tietää mitä lapset puuhaa. Olen mieluummin ummikko.
Ei ihme jos nuorisolla on mielenterveysongelmia jos tuollaista tungetaan aivoille tauotta.
tempokisu
23.12.2019, 12.50
Mainitaan nyt vielä että vaikka allekirjoittanut käyttää noita some-juttuja, kaikista eniten paskaa tulee postattua tänne
Tähänkin ketjuun vastanneista vain muutama pystyisi olemaan 2 kuukautta postaamatta tänne.
Hienoa että olet itsekin huomannut, sitähän yritin tuossa jo kovasti....
toinen lause pitää paikkansa myös, ja se tärkein syy mun osalta on juurikin sinun perustamasi topicci :)
Concorde
23.12.2019, 13.00
Hep.
Twiittaustili löytyy (keskimäärin alle 10tw/vuosi), mutta facet, instat ja muut snap-crackle-påp - tilit saavat olla ilman mua. Tää ja pari muuta kulkuneuvofoorumia saa riittää.
LinkedIn ja Whatsup ovat semi-aktiivikäytössä.
Jami2003
23.12.2019, 13.08
Mainitaan nyt vielä että vaikka allekirjoittanut käyttää noita some-juttuja, kaikista eniten paskaa tulee postattua tänne, kaikista epämääräisempiä mielipiteitä luen täältä ja riitaisimmat, fanaattisimmat ihmiset löytyvät niinikään tältä foorumilta. Ja täällä tulee roikuttua eniten. Minulle fillarifoorumi on nimenomaan se "iso paha some", tähän olen koukussa ja pimeinä syysöinä rukoilen että pääsisin tämän otteesta, vaan en. Tämä foorumi on sitä somea pahimmillaan, halusitte tai ette. Tähänkin ketjuun vastanneista vain muutama pystyisi olemaan 2 kuukautta postaamatta tänne.
En kyllä sanoisi että tämä on somea pahimmillaan vaikka toki on somea. Täällä kirjoitetaan näennäesen anonyymina asiaa, asian vierestä tai ihan sontaa ajanvietteeksi. Aika vähän mitään maalittamista tai tarkoituksella toisen mielen pahoittamista täällä on (vaikka toki jonkin verran jälkimmästä). Enemmänkin aikuisten (?) ihmisten hiekkalaatikko.
Kyllä some pahimmillaan minulle on yksityisyyden menettämistä (on esim kaverin kanssa reissussa joka postaa koko ajan reissusta fb:hen joten kaikki yhteiset kaverit tietää reissun vaiheet vaikka itse et postaa mitään) sekä ihan älyvapaata riidan haastamista, uhkailua yms omalla naamalla ja nimellä toista omalla nimellä esiintyvää kohtaan. Jolloin riidat haastaminen ja uhkailu on jotenkin vielä konkreettisempaa.
Pahin sontalaatikko on fb joskin sekin pysyy ihan siistinä kun pitää hyvin rajallisen määrän kavereita näkyvissä ja osallistuu vain asiallisiin ryhmiin.
Jos pelkästään tätä palstaa lukee, voi somelle antaa kiitettävän arvosanan.
Ja ummikko en ole, täydellinen kielipuoliarvostelija.
telipyörä
23.12.2019, 17.04
Mikä on some? :eek:
Oon pari auton romun kuvaa postannut pussi housuile Vasepookkiin ja empä puhelimeen paljoo vastaile
Jami2003
23.12.2019, 17.41
^ Tottahan tuokin, mutta esim. twitterissä voi esiintyä ihan anonyyminä, jos haluaa ja toisaalta, voihan täälläkin esiintyä omalla nimellään.Joo Twitter pitäisi kyllä kieltää jo maailmanrauhan nimissä. Tosin Trumpit ja kumppanit varmaan valtaisi sitten jonku muun alustan.
nikobiker
23.12.2019, 17.56
Strava on myös somea mielestäni. Muualla en somettele kuin siellä ja täällä.
Strava, Zwift, Instagram, Twitter, Facebook, Whatsapp, Linkedin, jokunen voorumi ja jotain varmaan unohtuukin. Joitain tulee käytettyä päivittäin, joitain harvemmin.
Samat + watsappi (ei omasta tahdosta) käytössä.
Villarivoorumi ja votsappi on riittäny.
tämä ja discord killan takia, jota sitäkin käytän aniharvoin.
"LJL-tyylistä sontaa"
Olen varsin otettu, jos saan toimia esikuvana paskan kirjoittamisessa. Elämältä kaiken sain (varsinkin kun olen myös nähnyt tempokisun livenä)
tempokisu
24.12.2019, 15.44
(varsinkin kun olen myös nähnyt tempokisun livenä)
Sori järkytyksestä
(...nyt mä honasin sen yhden postauksen )
^mä katoin ton eilen ja alkoi vituttaa vaikkei mitään periaatteellista uutta ollut.
Sinänsä ihan sama jos joku isoveli seuraa mitä mä puuhailen, mutta ei mua saatana manipuloida saa!
Teinkin uudenvuodenlupauksen häipyä someista vuodenvaihteessa. Googlen kelkassa toki pakko pysyä koska Android. Toisaalta jos en oo somessa mitä mä puhelimella edes teen... soitan 112 jos tarve vaatii?
brilleaux
24.09.2020, 11.33
Älyluuri ja some on paholaisen keksintöjä. Ja kyllä, käytän molempia liikaa.
Mutta milläs sitten otat hienoja valokuvia/videoita(saat katsoa elämää linssin läpi, oikeat kokemukset vilahtaa ohi), millä seuraat untasi, sykettä, treenien tuloksia.
Koska ethän sä tiedä oletko elossa jos sykemittari ei ole ranteessa? Ja ethän sä ole treenannut jos se ei ole Connectissa/Stravassa?? Unetkin jäi väliin jos ne ei ole seurannassa. Mistä luet uutiset. Sähköpostit.
Fillarifoorumi. Onhan näitä.
Ois varmaan vapauttavaa kaivaa se vanha Nokia käyttöön, mitä tarttee ladatakkin kerran kuukaudessa.
Voi pe**e.
Kohta, kun facebook pistää piuhat kiinni Eurooppaan, ollaan someummikkoja kaikki.
Mulla on somessa niin paljon ”hyvänpäivän pyöräilytuttuja” ympäri Eurooppaa, että tylsempää ja virtuaalisesti yksinäisempääkin olisi arki ilman somea. Jonkinlainen merkitys työn puitteissakin sillä on. En siis ole ummikko ja jään aidosti kaipaamaan somea piuhojen katkettua :)
tempokisu
24.09.2020, 18.28
Älyluuri ja some on paholaisen keksintöjä. Ja kyllä, käytän molempia liikaa.
Mutta milläs sitten otat hienoja valokuvia/videoita(saat katsoa elämää linssin läpi, oikeat kokemukset vilahtaa ohi), millä seuraat untasi, sykettä, treenien tuloksia.
Koska ethän sä tiedä oletko elossa jos sykemittari ei ole ranteessa? Ja ethän sä ole treenannut jos se ei ole Connectissa/Stravassa?? Unetkin jäi väliin jos ne ei ole seurannassa. Mistä luet uutiset. Sähköpostit.
Fillarifoorumi. Onhan näitä.
Ois varmaan vapauttavaa kaivaa se vanha Nokia käyttöön, mitä tarttee ladatakkin kerran kuukaudessa.
Voi pe**e.
1. on oikeat kamerat tätä varten
2. katsoo kelloa kun herää, tämä tapahtuu monta kertaa ns. nukkumiseni aikana
3. sykettä voi mitata esimerkiksi ranteesta. On aina melko korkea syke, kun kaikki jännittää.
4. treenien tuloksia voi seurata esimerkiksi kisatuloksista.
5. mitä noi on Connectissa /Stravassa. No, vain lahjattomat treenaa.
6. Unet on jääny useinkin väliin.
7. Luen Aamulehdestä uutiset
8. Ja tietokoneelta sähköpostit ( ja selailen iltalehtiä)
9. Fillarifoorumi. Nukkenurkka. W-club forums.
10. lataan vanhaa Nokiaani joka toinen tai kolmas päivä.
Harmi on se että tulee ostettua kaikkea liikaa. Nyttemmin erityisesti nahkiaisprintti-tuotteita. Toisaalta, näitä ei saisi mistään ilman nettikauppoja.
^ en näpelöi puhelimen kanssa kun soittaakseni vaan. Tai luen tekstiviestin. Otan kännykän mukaan töihin, ja kututalkoisiin ( jos jotain tulee...) mutta joskus unohtuu ja useimmiten puhelin on tuossa eteisen pöydällä.
Liikaa vapaa-aikaa, heti kun tulee jotain oikeeta tekemistä niin jää puhelimet ja netti.
K.Kuronen
24.09.2020, 19.06
Feisbuukkia ei ole. Strava hiljeni. Edes vilkku ei saa tilaa. Peilaan lähes päivittäin nykyistä aikaan ennen tietoverkkoja.
Mutta siviilipuhelimeeni on livahtanut työhön liittyvä watsappiryhmä.
Miten tätä voi hallita.
Juha Lehtinen
25.09.2020, 22.45
Ei ole facebookia, eikä twitteriä. Whatsappia tulee satunnaisesti käytettyä. Keskustelupalstoja on muutama käytössä tämän lisäksi kuten hifiharrastajat, dvdplaza, cyclechat.
Concorde
25.09.2020, 23.34
Jep. En käytä facee/instaa ja twitterikin on saanut olla aika rauhassa (liittynyt 2013 , nyt 52 twiittiä).
Ehkä ahkerimmin käytän LinkedIniä, eli kurkkaan pari kertaa viikossa. Lomilla en kertaakaan. Tosta ei tulis mitään vierotusoiretta vaikka lopettaiskin kokonaan.
Muutamaa foorumia tulee kulutettua.
Mun puolesta facen saa sammuttaa.
Jep. En käytä facee/instaa ja twitterikin on saanut olla aika rauhassa (liittynyt 2013 , nyt 52 twiittiä).
Ehkä ahkerimmin käytän LinkedIniä, eli kurkkaan pari kertaa viikossa. Lomilla en kertaakaan. Tosta ei tulis mitään vierotusoiretta vaikka lopettaiskin kokonaan.
Muutamaa foorumia tulee kulutettua.
Mun puolesta facen saa sammuttaa.
Kerrankin voitan(?) jonkun, 2012 Twittteriin ja 4 tviittiä. :)
Twitter on erittäin kiinnostava isojen uutistapahtumien aikaan mutta muuten saa muut sotia siellä. Suomalainen Jaiku oli ennen Twitteriä mutta ei valitettavasti voittanut.
Muinoin 90-luvulla tuli sorruttua näiden edeltäjiin; aika nihkeästi suhtaudun vieläkin.
0 twiittiä, FB lähinnä kisaseurantaan (olin poistuneena 2 vuotta...) Miksi pitäisi?
En kokenut elämänlaadun kohenevan. Pojan lakkiasten yhtydessä vanhojen naamojen
ja kehojen raahautuminen tontille (yllättäen) oli lähes 20 vuoden jälkeen parhainta
sosiaalista lähimediaa.
Juha Lehtinen
26.09.2020, 00.31
Ei ole facebookia, eikä twitteriä. Whatsappia tulee satunnaisesti käytettyä. Keskustelupalstoja on muutama käytössä tämän lisäksi kuten hifiharrastajat, dvdplaza, cyclechat.
Niin ja tietysti youtube, sen taitaa saada myös laskea someksi.
tempokisu
26.09.2020, 00.50
Kerrankin voitan(?) jonkun, 2012 Twittteriin ja 4 tviittiä. :)
Twitter on erittäin kiinnostava isojen uutistapahtumien aikaan mutta muuten saa muut sotia siellä. Suomalainen Jaiku oli ennen Twitteriä mutta ei valitettavasti voittanut.
Mikä tässä lasketaan "voitoksi"? EI facebuukkia, instagrammia, twitteriä tai muitakaan mitänäitä on joodeli ja tiktok ( ei aavistustakaan mitä ne on, mutta jotain nettijuttua "leviää netissä") en myöskään tiedä mikä on LinkedIn. EI ÄLYPUHELINTA ( eikös tämä jo takaa ummikko-kisan voiton, ja vielä reilusti )
Mikä on "sovelluskauppa" - missä näitä kauppoja on? en ole havainnu missään. Mainostetaan "lataa sovelluskaupastasi" ja vieläkin me äiteen kanssa naureskellaan että mikä viraali. Tai meemi. Viraabelihommia, viriili. Toteemi....meemi voisi olla toteemieläin!
Kirjoittelen vain tänne fillarifoorumille ( mutta sitäkin ahkeammin sitten :D ) Nukkenurkkaan laitan kuvia, samoin w-clubille mutta en mä niitä foorumeita muuten lueskele tai selaile mitäs muut....koskee erityisesti w-clubia, saa vaan pahan mielen kun kukaan ei ole mun kuvista tykänny, ja jutut on jo otsikoiden perusteella ihan hömppää "minkäväriset hiukset sopii parhaiten tälle nukelle" arvuutellaan mikä nukke ilmestyy seuraavaksi, mitkä nuket menee naimisiin keskenään- sinun ehdotuksesi. Tai joku "nukkekuva-juna" eka laittaa kuvan ja pyytää seuraavaa ottamaan tietynlaisen kuvan. No ei todellakaan inspiroi, ei ne kuvat käskemällä synny.
^ aika noloa nyt kehuskella että voitan ( siis sinä voitat) some-ummikkokisan, kun sun tittelisi on "Nettiaddikti"...
ps. lisäys, yöradioon pyydetään laittaan "What´s up" ( kirjoitetaan ehkä noin) viestiä ja puhelinnumero. Mikä juttu tää on, miksei voi laittaa tavallista tekstiviestiä, mikä näiden ero on.
Mikä tässä lasketaan "voitoksi"?
Pitää kuitenkin olla mukana kisassa jotta voi voittaa.
En osaa liittää kuvaa tai esim. musiikkilinkkiä fillarifoorumiin.
Täytyy olla nettifoorumin vika ;(
Concorde
03.10.2020, 15.53
Mä oon aina pyrkinyt siihen, että oon tietyn ajan päivästä tavoittamattomissa. Yleensä se on lenkit (rekku- , kävely-, fillarointi-, hiihto-) , pihatyöt ja kun oon järvellä. Silloin luuri on kotona tai jos hätätilanteita varten pitää olla mukana, niin se on kiinni.
Noi saa vastakin olla aikaa, jossa Googlen tai jonkun stravamondon ei tarvi tietää missä tai kenen kanssa mä kuljen. Mun ulkoilut tapahtuu, vaikken niistä julistakaan millään alustalla... ;)
Niin ja kuvaamista varten on kamera...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.