Näytä tavallinen näkymä : Shimanon ketjupinni sökönä, mitä seuraavaksi?
Juuh, tämä lienee peruuttamattomasti käyttökelvoton nyt? Mitäs seuraavaksi, pusken tuon toisesta suunnasta takaisin ja hankin uuden pinnin? Mistä itse tilaisit?
https://i.imgur.com/NHd4h9O.png
hiilikuitumies
18.12.2019, 04.35
Mitäs seuraavaksi, pusken tuon toisesta suunnasta takaisin ja hankin uuden pinnin? Mistä itse tilaisit?
Ehkä sen verran takaisin, että saat katkaistua tuon loppuosan, kuten olisi kuulunut tehdä alunperin. Sitten työnnät sen kokonaan läpi, kuten normaalistikin ketju katkaistaan. Osta mieluummin pikalinkki. Niitä löytyy eri merkeiltä, kuten Connex, SRAM, Wippermann.
Luettelosta puuttuu KMC pikaliitin, niitä löytyy jokseenkin jokaisesta pyöräliikkeestä. Noita on omissan monia, pisteet noille.
Eikös nuo pinnit jo menneisyyttä? Pikalinkkiä vaan kehiin!
Tuossa lienee myös kohtalainen mahdollisuus, että ketjun reunalevyssä oleva pinninreikä on väljistynyt pilalle. Pikalinkkiä kehiin tilalle.
Mulla on melekee aina taistelua nuo pinnit. Huonot työkalut.
Mut olen kyllä lopulta sen saanu läpi menemään
^Tottakai pinneilläkin toimii, vuosikymmeniä käyttänyt mutta nopeasti siirryin linkkeihin kun tulivat markkinoille. Jos kysymys tuollaisista edulisista ketjuista niin uudet kehiin samantien.
Kiitos kaikille vastauksista. Ok, pikalinkkiä siis kehiin! Ketju on Shimano Deore CN-HG54, tuohon käynee linkki kuin linkki? Täytyy huomenna käydä jossain paikallisessa putiikissa.
Tämän pinnin sössin luultavasti siksi, etten vetänyt ketjua löysäksi liitospaikasta. Tyhmää, nyt kun jälkeenpäin tämän tajuaa. Tämä oli elämäni toka pinni. Ensimmäinen meni ihan sujuvasti ja silloin ketjun liitospaikka oli löysänä.
Tuossa lienee myös kohtalainen mahdollisuus, että ketjun reunalevyssä oleva pinninreikä on väljistynyt pilalle. Pikalinkkiä kehiin tilalle.
Pinni oli muuten katkennut jopa ihan oikeasta kohdasta, mutta tosiaan: reunanlevyssä on pieni vääntymä, joten eipä mene sisään ilman väkivaltaa. Paras siis hankkia se pikalinkki. Hyvä huomio tämä!
maalinni
18.12.2019, 19.33
Kaikki linkit käy, kunhan on oikean levyinen. Eli 9,10,11,12 vaihteisiin on kaikkiin omat linkit.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.