Näytä tavallinen näkymä : Radon maastopyörät alle 700e
nakamura10
02.12.2019, 16.48
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-7.0-785111
yleispyöräksi varmaan ihan OK?
No ei tuo nyt ole maailman paras eikä edes toisiksi paraskaan:)
Tuolla hinnalla kun lähtee pyörää etsimään niin ei paljon kannata stressiä ottaa.
Eikä varmasti huonoin eikä edes toiseksi huonoin. Yleispyöräksi on ihan OK.
Ei ainakaan huonoin kun ei ole mitään Suntourin keulaa nokalla.
nakamura10
02.12.2019, 19.24
No ei tuo nyt ole maailman paras eikä edes toisiksi paraskaan:)
Tuolla hinnalla kun lähtee pyörää etsimään niin ei paljon kannata stressiä ottaa.
Sanoo rahamies ja/tai jokapäiväkuski? Hinta-laatusuhde tuskin paranee kun maksat tuplat?
hiilikuitumies
02.12.2019, 20.04
Tuo on loistava valinta hintaansa nähden, eikä pyörässä ole mitään vikaa vakavampaankaan harrastamiseen. Ehkä kiekot eivät ole tubeless ready, luulisin että eivät. Mutta niitähän voi ostaa myöhemmin, jos edes yleispyörään niitä kaipaa, kun moni ei kaipaa. Minusta SBIAN:n kommentti oli suoraan sanottuna aika typerä, kun tuolla hinnalla pystyy ostamaan aika paljon ikävämmän pyörän ajaa ja kun näissä halvimmissahan ne erot oikein korostuvat, kun kalliit ovat täynnä hyviä osia ja erot lähinnä makuasioita.
nakamura10
02.12.2019, 20.09
Tuo on loistava valinta hintaansa nähden, eikä pyörässä ole mitään vikaa vakavampaankaan harrastamiseen. Ehkä kiekot eivät ole tubeless ready, luulisin että eivät. Mutta niitähän voi ostaa myöhemmin, jos edes yleispyörään niitä kaipaa, kun moni ei kaipaa. Minusta SBIAN:n kommentti oli suoraan sanottuna aika typerä, kun tuolla hinnalla pystyy ostamaan aika paljon ikävämmän pyörän ajaa ja kun näissä halvimmissahan ne erot oikein korostuvat, kun kalliit ovat täynnä hyviä osia ja erot lähinnä makuasioita.
Voiko rungosta sanoa kokeilematta joku että onko about OK, olikos maastopyörissä samoin kuin maantiellä että mieluummin pieni kuin iso?
Toimeen tullaan mutta en sanoisi rahamieheksi, ajettua tulee välistä liikaakin. Jos tuplat maksaa niin puhutaan kyllä aivan eriluokan ja laadun sekä hinta laatusuhteestakin kun myös valikoima lisääntyy. Pääsääntönä voit pitää tuon hintaisessa pyörässä että et todellakaan saa laatua ja jos laadulla ymmärrät lähinnä huoletonta käyttöä sekä ajamisen iloa niin tuossa mielessä epäonnistumisen riski on suurehko. Kyllä tuolla Radonilla ajaa aivan OK tuossa hintaluokassa mutta kannattaisi ehkä käyttää hiukan enempi euroja niin saisi jo ehkä laatuakin ajo ominaisuuksien muodossa. Mutta huomaa:)
Tuopa mielenkiitoinen. Saa 29 tai 27,5 kiekoilla.
Laittaa eteen 30 NVn ja taakse 11-42.
Ja ajaa maailmantappiin iloisena poikana.
Hyvä on osta pois.
nakamura10
02.12.2019, 22.31
Toimeen tullaan mutta en sanoisi rahamieheksi, ajettua tulee välistä liikaakin. Jos tuplat maksaa niin puhutaan kyllä aivan eriluokan ja laadun sekä hinta laatusuhteestakin kun myös valikoima lisääntyy. Pääsääntönä voit pitää tuon hintaisessa pyörässä että et todellakaan saa laatua ja jos laadulla ymmärrät lähinnä huoletonta käyttöä sekä ajamisen iloa niin tuossa mielessä epäonnistumisen riski on suurehko. Kyllä tuolla Radonilla ajaa aivan OK tuossa hintaluokassa mutta kannattaisi ehkä käyttää hiukan enempi euroja niin saisi jo ehkä laatuakin ajo ominaisuuksien muodossa. Mutta huomaa:)
No mielipiteitähän nämä, että tuplaamalla saa paremman hinta-laatusuhteen..miten tuo perustellaan? toimivuudellla kestävyydellä mittaustuloksilla? jollain mittarilla vai? Pötypuhetta, kaikissa tavaroissa on joku raja missä ei hinta-laatusuhde parane. Uskosin että noin (vajaan) tonnin maasturi on lähempänä kuin tuplasi. Deore/XT on riittävän huoletonta uskon ilman että tehtäisiin kysely pyöräilijöille. Miksi olet sysäämässä heti korkeampaan hintaluokkaan.
nakamura10
02.12.2019, 22.32
Tuopa mielenkiitoinen. Saa 29 tai 27,5 kiekoilla.
Laittaa eteen 30 NVn ja taakse 11-42.
Ja ajaa maailmantappiin iloisena poikana.
Hyvä on osta pois.
Selvennätkö vielä mielenkiintoista sanaa tuohon liittyen? Eikö välityksen tunnu sopivilta? 30NVm ei kerro mitään.
Selvennätkö vielä mielenkiintoista sanaa tuohon liittyen? Eikö välityksen tunnu sopivilta? 30NVm ei kerro mitään.
Narrow wide lyhennetään varmaan savossa NV ja sillä siis tarkoitetaan yhden rattaan eturatasta, jossa ketjun pitää paremmin paikoillaan se, että rattaan hampaista joka toinen on paksumpi ja joka toinen kapea. 30 tarkoitti hampaiden lukumäärää. Hän siis ehdotti, että tuunaa pyörää vaihtamalla eteen kolmen eturattaan sijaan yhden levee-kapee eturattaan esim 30 piikkisenä ja taakse vaihtaa pakan, jossa suurin 42. Ja poistaa etuvaihtajan samalla. Näin pyörästä saa 1x systeemin ja välitykset riittää aika kivasti kaikenlaiseen ajoon.
Nakamura kysyy ja vastaa omiin kysymyksiinsä mutta on epävarma valinnastaan ja ei hyväksy muiden mielipidettä. Siis miksi kysyt jos itse tiedät??
Munarello
02.12.2019, 22.51
Jos yleispyörällä tarkoitetaan pyörää, jolla ajellaan kauppaan/kouluun/töihin/muihin harrastuksiin niin varmasti on ok. Eiköhän sillä polkujakin ajele. Speksissä itseäni häiritsee lähinnä kolmen eturattaan systeemi. Fillarifoorumilla kun ollaan niin aina joku tietää, että laittamalla vähän lisää fyffeä saa vähän parempaa. Sama juttu kaikessa harrastamisessa.
hiilikuitumies
03.12.2019, 00.49
Pääsääntönä voit pitää tuon hintaisessa pyörässä että et todellakaan saa laatua ja jos laadulla ymmärrät lähinnä huoletonta käyttöä sekä ajamisen iloa niin tuossa mielessä epäonnistumisen riski on suurehko.
Ajatko ikinä pyöriä vai kirjoitteletko vain foorumille roskaa? Epäilen, että viestisi ovat tahallista trollausta tai olet täysin kehällä näistä jutuista. Deore on vuosikymmeniä ollut tunnettu luotettavana työjuhtana. Sitä voi kysyä ihan keneltä tahansa, mutta ei vain ilmeisesti sinulta.
hiilikuitumies
03.12.2019, 00.54
Voiko rungosta sanoa kokeilematta joku että onko about OK, olikos maastopyörissä samoin kuin maantiellä että mieluummin pieni kuin iso?
Voi sanoa, kun ostaa sopivan kokoisen. Minä ottaisin mieluummin pienemmän, jos putoaisin kokojen väliin. Yleensä vaatii enemmän ajamista, että oikeasti tietää, miten ajoasentoa haluaa muuttaa. Erot ovat yleensä pieniä samantyylisten eri pyörien välillä, ja stemmiä tai tankoa yms. vaihtamalla pystyy säätämään tarvittavan.
Hiilikuitumiehen kirjoitukset on niin aloittelijamaisia ja lapsellisia, asiantuntemusta justiin tuntuu olevan että tietää sanan deore mutta ei ymmärrä että se ei tarkoita aina nykypäivää eikä rungon geometriaa. Huvittavahan sun juttuja on lukea.
Mun mielestä tuo on tohon hintaan ihan ok paketti. Jos nyt maastoajoa miettii, niin keula nyt ei ole mikään hääppöinen (mutta ilmakeula sentään), jarrut on Shimanon halvinta mallia ja vaihteisto vähän eilistä päivää mutta ihan toimivaa settiä silti. En ymmärrä kommentteja komponenttien kestävyydestä tai rungon geometriasta?
Aika paljon samaa mieltä. Halvatkaan fillarit eivät välttämättä hajoa ja taatusti kallis ei tarjoa huoletonta ajoa. Itse vähän lipsahdin hintavampiin fillareihin, mutta siirtymässä takaisin halvempiin. Ja jos joku osa nyt on tosi huono, niin ostaa paremman tilalle kun se hajoaa.
Aivan samaa, en ole edes lipsahtanut ns. kallisiin välineisiin tässäkään lajissa. Kun valitsee riittävän hyvä omiin tarpeisiin, on onnelisuus/tyytyväisyys tason nousu lisäsijoituksella hinnan nousuun nähden vähäistä. Paljon loivempi käyrä tosta syntyy, huono sijoitus!
"Riittävän" hyvä mulle on sellainen ettei kolmen kuukauden kuluttua tarvitse katua valintaansa.
90% Fillarifoorumilaisista olisi onnellisia kun niillä olisi tuommonen Radon. Hyvät osat, satula vaihtoon.
Osta pois, aja paljon.
Runko on mitä on, turha sitä on teoriassa säätää.
Ihan hyvä valinta jos ei paremmasta tiedä eikä harrastus lopahda jos totaalista kuraa olisi ostanut... SBIAN, Hiilikuitumies popparinsa ansainnut, älä väheksy...
Brutalix
03.12.2019, 10.07
Yleispyörä meinaa varmaankin että sillä ajetaan töihin/kouluun, kapakkaan ja mummilaan. Asvalttia jos sitä on ja hiekkatietä jos ei ole. Sukulaismies on ajanut ~80-luvulta tuommoisia ajoja jotain kymppitonnin vuodessa senaikaisella helkamalla kesät, talvet ja parin laman yli. Kun kysyin että ootko meinannu ostaa uutta pyörää niin se kysyi että miksi. Kun joku osa on kulunut loppuun niin se on vaihtanut sen osan.
Mä luulisin, että jos sille antais viiden tonnin hiilikuitupyörän alle, niin ei se oikein näkisi tulleensa autuaammaksi.
Tässä ketjussa ei kukaan oo ollut oikeassa eikä väärässä, se vaan se yleispyörän käsite vähän vaihtelee kirjoittajien välillä.
hiilikuitumies
03.12.2019, 11.12
Hiilikuitumiehen kirjoitukset on niin aloittelijamaisia ja lapsellisia, asiantuntemusta justiin tuntuu olevan että tietää sanan deore mutta ei ymmärrä että se ei tarkoita aina nykypäivää eikä rungon geometriaa. Huvittavahan sun juttuja on lukea.
Totta kai. Kenelläkään ei tunnetusti Deore kestä edes työmatkojen rasitusta. Niillehän tarvitaan myös vähintään patentoitu Super Slack -geometria, koska yhtäkkiä tässä noin vuoden aikana kaikki vanhat pyörät muuttuivat antiikkisiksi ja ajokelvottomiksi, koska niissä on sellainen yleispyörälle, jota tässä vain toki kysyttiin, sopiva geometria. Sellainen, joka sopii parhaiten siihen, mutta kun se ei ole sellainen slack, niin ei sillä edes pururadalle kehtaa oikein lähteä ongelmia kerjäämään.
Trollaaminen on sinällään yhdentekevää, mutta kun on ihmisiä, jotka eivät oikein ymmärrä pyörien päälle, niin joku saattaa vielä ottaa juttusi tosissaan. He saattavat haluta esim. huolettoman käyttökustannuksiltaan edullisen pyörän, eikä heille ole myöskään yhdentekevää, että maksaako se 700 vai 1500, koska ihmisillä saattaa olla esim. lapsia huollettavanaan ja raha tiukassa jne. Olet nyt oppinut lausumaan sanan "geometria", onnea siitä, mutta joillain ihmisillä on oikeasti elämääkin, joten lopeta tuo hikinörttien harrastus.
^harvoin olen hiilarimiehen kanssa samoilla linjoilla, mutta nyt taas olen.
hiilikuitumies
03.12.2019, 11.28
^harvoin olen hiilarimiehen kanssa samoilla linjoilla, mutta nyt taas olen.
Kiitos. Ei ole foorumillekaan kunniaksi ja eduksi, jos täällä aletaan ylenkatsoa täysin ajokelpoisia pyöriä.
Totta kai. Kenelläkään ei tunnetusti Deore kestä edes työmatkojen rasitusta. Niillehän tarvitaan myös vähintään patentoitu Super Slack -geometria, koska yhtäkkiä tässä noin vuoden aikana kaikki vanhat pyörät muuttuivat antiikkisiksi ja ajokelvottomiksi, koska niissä on sellainen yleispyörälle, jota tässä vain toki kysyttiin, sopiva geometria. Sellainen, joka sopii parhaiten siihen, mutta kun se ei ole sellainen slack, niin ei sillä edes pururadalle kehtaa oikein lähteä ongelmia kerjäämään.
Trollaaminen on sinällään yhdentekevää, mutta kun on ihmisiä, jotka eivät oikein ymmärrä pyörien päälle, niin joku saattaa vielä ottaa juttusi tosissaan. He saattavat haluta esim. huolettoman käyttökustannuksiltaan edullisen pyörän, eikä heille ole myöskään yhdentekevää, että maksaako se 700 vai 1500, koska ihmisillä saattaa olla esim. lapsia huollettavanaan ja raha tiukassa jne. Olet nyt oppinut lausumaan sanan "geometria", onnea siitä, mutta joillain ihmisillä on oikeasti elämääkin, joten lopeta tuo hikinörttien harrastus.
Allekirjoitan tämän ja tuntuu että käyttäjä SBIAN ei huomioinut aloittajan pyörän käyttötarkoitusta ja muistelisin että on muutenkin viestihistoriallisesti kova kaveri täsäyttelemään rajuja mielipiteitä kun aloittelijat kyselevät halvemman kategorian pyöristä. Ei tuossa geossa ole mitään "vikaa" peruskäyttöön, aktiiviharrastajien muuttuvat trendit sitten erikseen.
Mitä osiin tulee niin tuohan on hintaan nähden suorastaan kovilla osilla, Deorea kauttaaltaan (pakka, ketju, kammet, shifterit, etu/taka vaihtajat, jopa navat). Kestää taatusti yleisajoa maailman tappiin saakka asianmukaisesti huollettuna ja ylläpidettynä.
hiilikuitumies
03.12.2019, 16.20
Mitä osiin tulee niin tuohan on hintaan nähden suorastaan kovilla osilla, Deorea kauttaaltaan (pakka, ketju, kammet, shifterit, etu/taka vaihtajat, jopa navat). Kestää taatusti yleisajoa maailman tappiin saakka asianmukaisesti huollettuna ja ylläpidettynä.
Erittäin kovilla osilla hintaansa. Jos tuollaisen pyörän kävisi kotimaan liikkeestä, niin siinä voisi olla 1000 euroa hintalapussa. Rockshoxin ilmajousitettu haarukka ja Deoren osat. Boost-navat. Kymppisarjan osat ovat edullisia, mutta silti ihan nykyaikaisia. Välitykset riittävät joka paikkaan. Tuollainen tekee mahtavan yleispyörän, kun jatkossa tekee fiksuja rengasvalintoja. Ice Spiker talveksi ja kesäksi Race King tai Racing Ralph tai vastaava nopea kovan pinnan rengas. Lokareille on paikat (etuhaarukassa ei varmastikaan ole). Samoin tarakalle, jos yleispyörä tarkoittaa jollekin sellaista.
Minä voisin itse ajaa tuollaisella pyörällä kaikki ajoni, kunhan vain vaihtaisin satulan, jonka joka tapauksessa tekisin. Ja varmasti hankkisin tubeless ready -vanteet, mutta muuten minulle kelpaisi ihan täysin tuollainen pyörä.
Mutta jos sittenkin siirryttäisiin nyky aikaan ja vois nakamura poiketa oikeasti myös maastossa, lisäksi ei tarvitsisi ostaa sikaa säkissä vaan pääsis oikeasti kokeilemaan mikä on hänelle se oikea koko ja muutenkin miltä pyörä tuntuu-
Ei tarvitse vanhan aikaisen vaihteiston kanssa värkätä vaan yksinkertainen helppo käyttöinen ilman ylimääräisiä etuvaihtajan säätöjä ja vaijereita.
Vakuutan että ajo nautinto on tällä aivan eri luokkaa. Täydellinen ei varmaan ole tämäkään mutta oikeasti aloittelijalle ei kannata kaupata postimyynti pyörää varsinkaan oudon näköisellä deorella:)
Hinta on halvempi kuin Radonilla kun koriin laittaa eli noutaa paikan päältä:https://www.bikeshop.fi/Kona-Mahuna/ekauppa/pKOMH/
Ihan hyvä pyörä tuo Konakin vaan ei halvempi.
Joo katsoin omalla alennus prosenteillani Konan hinnan, eli sehän on 6% alennuksella mitä uusi asiakas saa 751e ja Radon maksaa toimitus kuluineen 744.17e eli Kona on 6.83e kalliimpi.:)
Vakuutan että ajo nautinto on tällä aivan eri luokkaa.
Ei Konassakaan mitään vikaa ole mutta en sanoisi että ~asteen ero keulakulmassa ja 1x vaihteet mullistaa tuota "ajonautintoa" varsinkaan yleiskäytössä. Toisaalta Radonissa on parempi keula (vähän kalliimpi ja boost). Itse ottaisin kyllä Konan jo ulkonäkösyistä ja koska merkkinä coolimpi mutta aika samanlaatuisia pyöriä ovat kuitenkin, aloittaja nyt vain sattui kysymään Radonista. Jos kaivella jaksaa about yhtähyviä vaihtoehtoja varmaan löytyy muitakin, mutta oleellisesti parempaa on varmasti vaikea löytää joten siksi tuota Radonia uskaltaa suositella.
Joo katsoin omalla alennus prosenteillani Konan hinnan, eli sehän on 6% alennuksella mitä uusi asiakas saa 751e ja Radon maksaa toimitus kuluineen 744.17e eli Kona on 6.83e kalliimpi.:)
Radon maksaa 710,22€...
^ Tuohon tulee vielä 9.90e toimituskuluja DHL + ison paketin lisä 24e DHL
^ Tuohon tulee vielä 9.90e toimituskuluja DHL + ison paketin lisä 24e DHL
Kun ei tule...
Mitä?!? Miksei bike-discountista tule postikuluja? Tilasin perjantaina Radon Craggerin ja laskuun lisättiin 9,95+50€.
Edit. Nyt on 10 % ale itse pyörästä päättynyt mutta samaa postikulua tarjoaa.
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-cragger-7.0-912871
hiilikuitumies
03.12.2019, 20.30
Mutta jos sittenkin siirryttäisiin nyky aikaan ja vois nakamura poiketa oikeasti myös maastossa
Täytyy kai minunkin sitten vaihtaa Konaan, kun niin monta vuosikymmentä jo olen ajanut maastopyörällä, mutta en ole vielä uskaltautunut maastoon poiketa.
On tämä aika radikaali harrastus, kun tulee jotain pientä muutosta, niin kaikista aiemmista pyöristä tulee ajokelvottomia. Harmi, ettei pyöräteollisuus keksinyt tuota aiemmin. Oletko muuten töissä alalla?
Ei tarvitse vanhan aikaisen vaihteiston kanssa värkätä vaan yksinkertainen helppo käyttöinen ilman ylimääräisiä etuvaihtajan säätöjä ja vaijereita.
Eikä tarvitse mennä liian kovaa, kun välitykset loppuvat asvaltilla kesken. Onhan se niin vaikea... se vaijeri.
Vakuutan että ajo nautinto on tällä aivan eri luokkaa. Täydellinen ei varmaan ole tämäkään mutta oikeasti aloittelijalle ei kannata kaupata postimyynti pyörää varsinkaan oudon näköisellä deorella:)
Tuon Konan geometria ei ole ainakaan parempi yleispyörään.
Kona on saman tason pyörä, mutta sopii huonommin yleispyöräksi.
Mitä?!? Miksei bike-discountista tule postikuluja? Tilasin perjantaina Radon Craggerin ja laskuun lisättiin 9,95+50€.
Edit. Nyt on 10 % ale itse pyörästä päättynyt mutta samaa postikulua tarjoaa.
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-cragger-7.0-912871
Tulee mutta ei sentään kahteen kertaan.
Nyt tajusin. Tämä juupas-eipäs ei ollut ehkä ihan niin informatiivista väittelyä, että olisin tajunuut. Eli tulee postikulut mutta hinta ei ollut 710,22 pyörälle vaan 676,27 € + 33,95 € postit = 710,22
Mutta vähän erikoista, että tuohon tässä ketjussa keskusteltuun Radoniin on postit yhteensä könttäsumman 33,95 ja Radonin Craggeriin on taas 9,95 + 50 euroa eli normaali 9,95 ja pyöräextra 50 euroa päälle.
Noin muutoin uskon Craggerin olevan myöskin varsin pätevä hintaisekseen. Se ei ole ehkä samalla lailla yleispyörä kuin mitä tässä on haettu ja hintakin on toinen mutta kovempaan ajoon soveltuvaksi modernin geometrian takajäykäksi hinta on kyllä hyvä. Ja varsinkin oli perjantaina, kun oli vielä 10 % lisäalea. Ihan hiekkatieajeluun saati asfaltille siinä on esim turhan järeä rengastus jos sitä käyttöä hakee. Jarrujen osalta ottaisin mieluummin vaikka shimanon uudet mt500 sarjan nelimäntäiset (tai vähän kalliimmat slx) kun noiden magurojen kestävyydestä ja ilmauksen helppoudesta ei ole kokemusta. Tilatulla Craggerillä on kuitenkin tarkoitus ajaa iskän kanssa maastoa ja käydä kokeilemassa bike parkkia. Lisäksi poika käyttää sitä kyllä myös tarvittaessa parin kilsan matkaan treeneihin yms mutta vaikka siinä rullaus on aavistuksen huonompi on matka niin lyhyt ettei sillä ole niin merkitystä.
SotkuPekka
04.12.2019, 17.39
Yleispyörässä pitäisin kyllä tuon triplan edessä. Joskus enemmän vaan on enemmän.
Yleispyörässä pitäisin kyllä tuon triplan edessä. Joskus enemmän vaan on enemmän.
Samaa mieltä sikäli että en lähtisi toimivaa ja käypää osaa turhaa vaihtaamaan, varsinkaan vaikeasti eteenpäin myytäviä 3x osia. Ajelee osat loppuun iloisena ja sitten vaihtaessa miettiin mitä haluaa laittaa kiinni.
hiilikuitumies
05.12.2019, 02.45
Voihan siitä tehdä henkisen 1x systeemin, ei vaan vaihda. Kuulostaa hassulta, mutta niiin minä ajelin vuosikaudet.
Noinhän se käytännössä on aina toiminutkin poluilla. Keskellä on tuossakin Radonissa 30-piikkinen tai varmaankin 32, jos ottaa 29":n renkailla. Eihän siltä tarvitse hypätä pois sen enempää kuin tarvitsee yhden rattaan systeemissäkään, mutta kuitenkin tarvittaessa voi. Minä en koskaan tule ymmärtämään, mikä siinäkin on joillekin niin vaikeaa
Ei ole maastoajoa harrastettu tuollaisten kommenttien perusteella.
SotkuPekka
05.12.2019, 10.08
^
Yleispyöräksihän tuota suunniteltiin eli ei tulisi pelkästään maastoajoa.
hiilikuitumies
05.12.2019, 12.29
^
Yleispyöräksihän tuota suunniteltiin eli ei tulisi pelkästään maastoajoa.
Ei, kun minä en vain ymmärrä, että 30-piikkinen muuttuu käyttökelvottomaksi, jos sen toiselta tai kummaltakin puolelta löytyy ratas. Silloin sillä ei voi ajaa maastossa, kun se jotenkin toimii eri tavoin silloin, mutta ei kannata kysyä miten, koska vastausta ei varmasti tule. Eli maastossa ajaminen maastopyörillähän alkoi joskus 2017-2018 tienoilla, kun saatiin Konan geometria ja päästiin eroon etuvaihtajasta. Sitä ennen kukaan ei ajanut maastossa, vaan korkeintaan hieman routavaurioisilla maanteiden laidoilla. Silloin sekä miehet että pyörät olivat puuta. Haapaa itse asiassa, kun se oli kevyttä, joskaan ei kovin vahvaa. Jonnet eivät muista näitä aikoja.
Minä kuitenkin muistan, kun 90-luvulla ei ollut edes levyjarruja tai useimmiten jousituksia, joten päivät pitkät nojailimme postilaatikon viereen koristeiksi ostettuihin maastopyöriimme haikaillen, että kunpa joskus tulisi parempi geometria ja pääsisi etuvaihtajasta hankalan vaijerinsa kanssa eroon, niin voisi kerrankin edes käydä polulla ajamassa. Mutta ei voinut. Se oli mahdoton harrastus, jonka sisältö jäikin sitten siihen, että puhuimme BBS:ssä pyörien osista, kun ajaminen oli aivan liian vaikeaa suunsoittamiseen verrattuna.
Ei ole maastoajoa harrastettu tuollaisten kommenttien perusteella.On on. Ja perus metsäpolut menee pyörällä kun pyörällä kun ajaa vaan. Dropeilla ajaessa saa olla kivikkoisemmissa alamäissä tarkkana, mutta sehän se vasta sitä lystiä on.
Lähetetty minun GM1903 laitteesta Tapatalkilla
Barracuda
05.12.2019, 17.24
Ei ole maastoajoa harrastettu tuollaisten kommenttien perusteella.
Muistaakseni sitä kuitenkin harrastettiin joskus kun 1x - systeemit oli vielä kaukaista unelmaa...
86 ostin ekan maastopyörän.
Hakkaisi mennentullen nyky rimpulat.
Ei siitä kauan ole.
Silloin vedin peltijopolla missä vaan. Minulla oli pari vaihtoehtoista takaratasta. Ei kellään ollut maastopyörää. BMX oli hottia Englannissa mutta ei faija sellaista suostunut ostamaan. Olisikohan E.T. joka herätti että on muitakin fillareita?
Millaisia ajatuksia herättää uusi vm. 2020 Radon ZR 6.0? Hiukan olen pohdiskellut myös talvikäyttöön sopivaa kulkinetta, johon voisi laittaa nastarenkaat. Ilman etuvaihtajaa oleva malli hakusessa. Muihin vuoden aikoihin kalustoa löytyy riittävästi.
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-275-60-2020/
Millaisia ajatuksia herättää uusi vm. 2020 Radon ZR 6.0? Hiukan olen pohdiskellut myös talvikäyttöön sopivaa kulkinetta, johon voisi laittaa nastarenkaat. Ilman etuvaihtajaa oleva malli hakusessa. Muihin vuoden aikoihin kalustoa löytyy riittävästi.
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-275-60-2020/
Asiallinen specsi mutta en itse ostaisi 700€ pyörää jossa 90€ coilikeula. Ero johonkin 499€ jäykkikseen tuossa on lähinnä voimansiirto ja nykyään ne halvatkin aliviot ja deoret toimii ihan hyvin ja on halpoja päivittää "sitten joskus". Sanoisin että pistä ihan vähän lisää budjettia ja osta se halvin Reconilla varustettu malli (tai joku täysjäykkä 29er jos löytyy), tai suoraa säästä 200€ ja osta halpis ~500€ konkeli talvipyöräksi.
Millaisia ajatuksia herättää uusi vm. 2020 Radon ZR 6.0? Hiukan olen pohdiskellut myös talvikäyttöön sopivaa kulkinetta, johon voisi laittaa nastarenkaat. Ilman etuvaihtajaa oleva malli hakusessa. Muihin vuoden aikoihin kalustoa löytyy riittävästi.
https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/hardtail/zr-team/zr-team-275-60-2020/
Ihan asiallinen budjetti pyörä joka varustettu hintaa vastaavilla osakokonaisuuksilla ja plussana vielä hylätty antiikkinen etuvaihtaja eli modernia piirteitäkin löytyy, ihan varteen otettava vaihtoehto ensipyöräksi.
Munarello
11.12.2019, 18.09
Jos tässä tarkoitetaan talvista kelvikäyttöä niin tarvinneeko semmoiseen kovinkaan kummoista joustokeulaa?
Munarello
11.12.2019, 18.49
Halvemmissa on tosiaan yleensä jousikeula, mutta en tarkoittanut sitä. Itse laitan yleensä lukituksen päälle, kun ajan kelviajoa omalla konkelilla. Yleiskäyttöpyöräksi joutuneessa läskissä on jäykkä keula. Mieluummin ajan siis talvistakin kelviä jäykällä keulalla ja joustot sitten metsäkikkailuihin.
Mulla oli skidinä Tunturi Vip pitkällä satulalla. Sillä ajettiin kouluun ja poluilla, jostain hyppyristäkin lensin nenälleni.
Sinivalkoinen Tunturi vip 3-vaihteisena minullakin joskus ala-asteen lopulla. Hyppäsin hyndästä ja ja vähän ajan päästä ihmettelin, kun polkimet alko raapii maata. Viistoputki murtunut poikki ja vaakaputki alko taipuu kaarelle :)
Käyttötarkoitus olisi tosiaan kevli ja hiekkatie tyyppistä. Ei mitään vaativaa metsä rymistelyä. Vähän vaihtelua harjoitusvastuksella ajeluun.
Päädyin kuitenkin täysjäykkään, kun sattui juuri budjettiin sopiva pyörä kohdille.
https://www.chainreactioncycles.com/si/en/marin-pine-mountain-27-5-hardtail-bike-2019/rp-prod186798?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation&utm_content=SCAN
Päädyin kuitenkin täysjäykkään, kun sattui juuri budjettiin sopiva pyörä kohdille.
https://www.chainreactioncycles.com/si/en/marin-pine-mountain-27-5-hardtail-bike-2019/rp-prod186798?utm_source=CRM&utm_medium=email&utm_campaign=OrderConfirmation&utm_content=SCAN
Hyvä ostos.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.